Februari 2009

zondag 8 februari 2009 om 19:45

Floortje, man en zoon hier vanaf de tribune de hartelijke felicitaties. Het klint als heel heftig allemaal en ik hoop dat je snel uit het ziekenhuis bent en lekker thuis met z'n drietjes kan gaan genieten.
Frans: jouw bevalling klinkt ook erg spannend hoor met de navelstreng ed. Hopelijk kun je het allemaal een plekje geven.
Barrel:????? Zou het dan toch gaan gebeuren vandaag? Zet 'm op meid. GO GO GO.
                    Frans: jouw bevalling klinkt ook erg spannend hoor met de navelstreng ed. Hopelijk kun je het allemaal een plekje geven.
Barrel:????? Zou het dan toch gaan gebeuren vandaag? Zet 'm op meid. GO GO GO.
                                    Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen

zondag 8 februari 2009 om 19:46

Floor gefeliciteerd met je zoon.      
Wat heftig nog zoals het gegaan is.
Hoop dat je snel opknapt en lekker kunt genieten van jullie zoon.
Frans wat fijn dat je een goeie bevalling hebt gehad.
En dat jullie nu lekker kunnen genieten.
Konela ik krijg een ks vanwege stuitligging van de baby.
Heb afgelopen donderdag de intake gehad en moet me dinsdag om 09.00 in het ziekenhuis melden.
En ja zie er wel tegenop maar vooral tegen de ruggeprik en de catheter.
En hoop dat ik het net zoals jij kan zeggen straks dat het me meeviel.
Heb al jaren last van een naaldenfobie.
Heb gewoon 4 uur in ziekenhuis gezeten.
Baby draaide elke keer weg en daardoor was er geen goeie ctg.
Na 1 1/2 uur mochten we even een half uurtje lopen en wat gaan drinken en moesten we nog een nieuwe ctg laten maken.
Toen was de hartslag van de baby veels te hoog en moest ik nog een tijd extra blijven liggen.
Gelukkig zakte het later wel wat af maar de baby is ws gewoon heel erg druk.
Mijn bloeddruk was een stuk beter 150/90 en kon gelukkig ook naar huis.
Er was wel een erg leuke verpleegkundige die me echt alles uit probeerde te leggen over de ks en probeerde gerust te stellen.
Daarna lekker een pannenkoek wezen eten had ik al weken heeeeeeel veel zin in.
En nu even lekker bankhangen en proberen op tijd naar bed te gaan.
                    Wat heftig nog zoals het gegaan is.
Hoop dat je snel opknapt en lekker kunt genieten van jullie zoon.
Frans wat fijn dat je een goeie bevalling hebt gehad.
En dat jullie nu lekker kunnen genieten.
Konela ik krijg een ks vanwege stuitligging van de baby.
Heb afgelopen donderdag de intake gehad en moet me dinsdag om 09.00 in het ziekenhuis melden.
En ja zie er wel tegenop maar vooral tegen de ruggeprik en de catheter.
En hoop dat ik het net zoals jij kan zeggen straks dat het me meeviel.
Heb al jaren last van een naaldenfobie.
Heb gewoon 4 uur in ziekenhuis gezeten.
Baby draaide elke keer weg en daardoor was er geen goeie ctg.
Na 1 1/2 uur mochten we even een half uurtje lopen en wat gaan drinken en moesten we nog een nieuwe ctg laten maken.
Toen was de hartslag van de baby veels te hoog en moest ik nog een tijd extra blijven liggen.
Gelukkig zakte het later wel wat af maar de baby is ws gewoon heel erg druk.
Mijn bloeddruk was een stuk beter 150/90 en kon gelukkig ook naar huis.
Er was wel een erg leuke verpleegkundige die me echt alles uit probeerde te leggen over de ks en probeerde gerust te stellen.
Daarna lekker een pannenkoek wezen eten had ik al weken heeeeeeel veel zin in.
En nu even lekker bankhangen en proberen op tijd naar bed te gaan.

zondag 8 februari 2009 om 19:52

zondag 8 februari 2009 om 19:59

@B12: Misschien is mijn ervaring een beetje troost. Ik heb bij mijn bevalling ook een ruggeprik gehad en dan natuurlijk een catheter. Ik vond het echt een eitje. Heb van de naald niks gevoeld en ook van het catheter niet. Het hoeft dus geen drama te zijn. Het enige moeilijke vond ik het stil zitten met een bolle rug op het moment dat de prik komt, óók als er een wee komt. Maar ook dat duurt maar heel even. Volgende bevalling mogen ze hem zo weer zetten. Heel veel succes as dinsdag. Ik ga voor je duimen dat alles goed gaat.

Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen

zondag 8 februari 2009 om 21:25

Hey februari2009 mama's en mama's-to-be!
Ik ben Esbabe, het vriendinnetje van Ibbel. En ik leef gezellig met jullie mee deze maand. Ibbel zag er vanmorgen nog erg zwanger en stralend uit, maar ik hoop toch echt dat ze over 3 weken al bevallen is, want ik ben stiknieuwsgierig naar het meisje in haar buik. (Tuurlijk is het een meisje Ibbel, je hebt toch een hamburgertje gezien ). Bovendien heeft Nova een vriendinnetje nodig .
Anyway, aan mij straks de grote eer om jullie op de hoogte te houden van de ontwikkelingen als Ibbel het zelf even niet kan doen. Dus vandaar dat ik me maar eens kom voorstellen.
Heel veel succes met jullie bevallingen en verse baby's! Geniet van alles, het gaat zo snel (zeg ik met enige weemoed, want na 3 gezonde kindjes op de wereld gezet te hebben, denk ik dat het voor mij voor altijd verleden tijd zal zijn).
Esbabe
                    Ik ben Esbabe, het vriendinnetje van Ibbel. En ik leef gezellig met jullie mee deze maand. Ibbel zag er vanmorgen nog erg zwanger en stralend uit, maar ik hoop toch echt dat ze over 3 weken al bevallen is, want ik ben stiknieuwsgierig naar het meisje in haar buik. (Tuurlijk is het een meisje Ibbel, je hebt toch een hamburgertje gezien ). Bovendien heeft Nova een vriendinnetje nodig .
Anyway, aan mij straks de grote eer om jullie op de hoogte te houden van de ontwikkelingen als Ibbel het zelf even niet kan doen. Dus vandaar dat ik me maar eens kom voorstellen.
Heel veel succes met jullie bevallingen en verse baby's! Geniet van alles, het gaat zo snel (zeg ik met enige weemoed, want na 3 gezonde kindjes op de wereld gezet te hebben, denk ik dat het voor mij voor altijd verleden tijd zal zijn).
Esbabe

zondag 8 februari 2009 om 21:30

Biaha en Mara ik heb het ook sinds een week maar vind het niet zo erg, vind het beter als moeilijke ontlasting. haha
Chica bedankt voor je reactie hoop dat ik er na dinsdag ook zo over denk.
Moet wel eerlijk zeggen dat zulke reacties me een beetje geruststellen.
En snap ook niet waar de angst van naalden vandaan komt.
Ik heb mijn vriend gevraagd om op mijn hyves te zetten als ik bevallen ben enzo.
Maar of die het gaat doen is een tweede is soms nog wel een warhoofd.
Leuk Esbabe dat jij het voor Ibbel op het forum gaat zetten.
                    Chica bedankt voor je reactie hoop dat ik er na dinsdag ook zo over denk.
Moet wel eerlijk zeggen dat zulke reacties me een beetje geruststellen.
En snap ook niet waar de angst van naalden vandaan komt.
Ik heb mijn vriend gevraagd om op mijn hyves te zetten als ik bevallen ben enzo.
Maar of die het gaat doen is een tweede is soms nog wel een warhoofd.
Leuk Esbabe dat jij het voor Ibbel op het forum gaat zetten.

zondag 8 februari 2009 om 21:36

Floor en Floorman!! Van harte gefeliciteerd met jullie zoon! Ik hoop dat jullie snel opknappen en dan heerlijk naar huis mogen!
Frans, zo, geen eitje die bevalling! Gelukkig bleef de vk rustig en is alles goed gegaan!
Barrel, is er wat gaande?!? Ga jij vannacht werpen? Ik zal voor je duimen!!
Loewyz, nog even beterschap. Fijn dat het wel weer wat opknapt!
Biaha en Mara, mijn darmen draaien ook overuren. Geen diarree, maar wel dunner en ik moet vaker. Zal inderdaad te maken hebben met ruimte maken en prikkels vanuit de baarmoeder.
Esbabe, fijn dat je straks verslag gaat doen als Ibbel aan het werk moet! Blijven wij nieuwsgierigen in ieder geval op de hoogte!
Hier nu ook weer flinke krampen, maar ik mag van mezelf niet meer blij worden tot het om echte weeen gaat, dus ik wacht nog af. Ga wel lekker vroeg mijn bedje in vanavond, ben morgen weer van de partij.
Liefs Lein
                    Frans, zo, geen eitje die bevalling! Gelukkig bleef de vk rustig en is alles goed gegaan!
Barrel, is er wat gaande?!? Ga jij vannacht werpen? Ik zal voor je duimen!!
Loewyz, nog even beterschap. Fijn dat het wel weer wat opknapt!
Biaha en Mara, mijn darmen draaien ook overuren. Geen diarree, maar wel dunner en ik moet vaker. Zal inderdaad te maken hebben met ruimte maken en prikkels vanuit de baarmoeder.
Esbabe, fijn dat je straks verslag gaat doen als Ibbel aan het werk moet! Blijven wij nieuwsgierigen in ieder geval op de hoogte!
Hier nu ook weer flinke krampen, maar ik mag van mezelf niet meer blij worden tot het om echte weeen gaat, dus ik wacht nog af. Ga wel lekker vroeg mijn bedje in vanavond, ben morgen weer van de partij.
Liefs Lein

zondag 8 februari 2009 om 21:45

Dit is ECHT NIET LEUK om het maar even netjes te zeggen.
De hele dag voel ik me gewoon K*T, pijn, krampen, ellende, zelfs 2x onder de douche gestaan! en wat gebeurt er...
Helemaal niets, alles verdwijnt opeens als sneeuw voor de zon.
IK HEB HET H-E-L-E-M-A-A-L GEHAD.
(zou het liefst een flink potje willen janken)

zondag 8 februari 2009 om 21:49

Ahhhhhh Barrel hele dikke knuffel voor jou!   
Hoop dat het door gaat zetten.
En gewoon lekker gaan janken als jij daar zin in hebt.
Heel veel sterkte vanacht en hoop dat je straks je baby op je buik hebt.
Lein ook heel veel sterkte vanacht en hoop ook voor jou dat het door zal zetten.
Of anders toch een goeie nacht hebt en lekker kunt slapen.
                    Hoop dat het door gaat zetten.
En gewoon lekker gaan janken als jij daar zin in hebt.
Heel veel sterkte vanacht en hoop dat je straks je baby op je buik hebt.
Lein ook heel veel sterkte vanacht en hoop ook voor jou dat het door zal zetten.
Of anders toch een goeie nacht hebt en lekker kunt slapen.

maandag 9 februari 2009 om 06:34

Goedemorgen dames,
Meld me met baby in de buik... (helaas...)
Floor gefeliciteerd met jullie zoon! Geniet er lekker van...
Inmiddels 3 dames over datum, incl mijzelf. Spannend wie er de volgende zal zijn. Hele weekend vrij rustig geweest aan deze kant. Gisteravond veel krampen, af en toe een lichte wee. Douchen hielp niet, in de zin van het werd niet meer, maar ook niet minder.
Vannacht gedroomd dat ons ventje geboren was, echt wat een kereltje!! hij zag er fantastisch uit.. Kan nu helemaal niet meer wachten tot hij eruit is! Hoewel het natuurlijk gewoon elk moment kan beginnen...
Manlief heeft vandaag cursus, dus nauwelijks bereikbaar. Afgesproken dat ik hem niet lastig zal vallen, tenzij het echt nodig is. Niet al te goede ervaringen met laatste keer cursus van manlief. Toen lag schoonpaps in t ziekenhuis voor hartoperatie... Hij zou zijn telefoon op trillen zetten, zodat ik hem kon bellen als de chirurg had gebeld als hij klaar was met opereren. (of het goed was gegaan of niet etc...)
We wisten ook ongeveer hoelaat dat zou zijn. Om echt precies 1 uur belt de arts, alles was goed gegaan. We mochten `s avonds langs komen. Probeer ik manlief te bellen. Mooi niet bereikbaar dus!!! Belde halverwege de middag eindelijk eens terug. Laten we hopen dat dat nu anders gaat...
Weten jullie trouwens hoe dat zit als je over je uitgerekende datum gaat? Moet je dan je werkgever inlichten als de uitgerekende datum voorbij is en je nog nietbevallen bent? Of komt de werkgever daar wel achter als je dan daadwerkelijk bevallen bent? Bedoel, je verlof moet er toch op aangepast worden lijkt me...
Ga nog even tukken, denk ik...
Groetjes, tot later!!!
                    Meld me met baby in de buik... (helaas...)
Floor gefeliciteerd met jullie zoon! Geniet er lekker van...
Inmiddels 3 dames over datum, incl mijzelf. Spannend wie er de volgende zal zijn. Hele weekend vrij rustig geweest aan deze kant. Gisteravond veel krampen, af en toe een lichte wee. Douchen hielp niet, in de zin van het werd niet meer, maar ook niet minder.
Vannacht gedroomd dat ons ventje geboren was, echt wat een kereltje!! hij zag er fantastisch uit.. Kan nu helemaal niet meer wachten tot hij eruit is! Hoewel het natuurlijk gewoon elk moment kan beginnen...
Manlief heeft vandaag cursus, dus nauwelijks bereikbaar. Afgesproken dat ik hem niet lastig zal vallen, tenzij het echt nodig is. Niet al te goede ervaringen met laatste keer cursus van manlief. Toen lag schoonpaps in t ziekenhuis voor hartoperatie... Hij zou zijn telefoon op trillen zetten, zodat ik hem kon bellen als de chirurg had gebeld als hij klaar was met opereren. (of het goed was gegaan of niet etc...)
We wisten ook ongeveer hoelaat dat zou zijn. Om echt precies 1 uur belt de arts, alles was goed gegaan. We mochten `s avonds langs komen. Probeer ik manlief te bellen. Mooi niet bereikbaar dus!!! Belde halverwege de middag eindelijk eens terug. Laten we hopen dat dat nu anders gaat...
Weten jullie trouwens hoe dat zit als je over je uitgerekende datum gaat? Moet je dan je werkgever inlichten als de uitgerekende datum voorbij is en je nog nietbevallen bent? Of komt de werkgever daar wel achter als je dan daadwerkelijk bevallen bent? Bedoel, je verlof moet er toch op aangepast worden lijkt me...
Ga nog even tukken, denk ik...
Groetjes, tot later!!!

maandag 9 februari 2009 om 08:54

Och Barrel, dikke knuffel.
Ontzettend irritant zijn ze, die voorweeen. Het schijnt bij de tweede erger te zijn en langer te duren...
Ook hier vannacht weer goede krampen gehad. Maar in slaap gevallen en vanochtend geen spoortje meer, helaas (hoop wel dat al dit voorwerk net als bij Ringel zorgt voor een ontsluiting als een trein!!).
Lady, Je hoeft je werkgever niet in te lichten. Als je bevallen bent kun je het UWV bellen om dat te vertellen (eerder moest dat via je werkgever, maar dat hoeft nu niet meer), zij passen je verlof aan en dan krijgen jij en je werkgever een brief met daarin de datum waarop je verlof eindigt.
Als je het UWV niet belt komt het ook goed, want zij krijgen van de gemeente ook alle geboortes door (toevallig heb ik net vorige week iemand van het UWV gesproken die me dit heeft uitgelegd).
B12, nog maar 1 nachtje slapen!!!!
Summer, hoe gaat het bij jou, nog rustig? Klaar voor het inleiden morgen?
Dames, vannacht is het volle maan. Laten we daar collectief gebruik van gaan maken!!
Tot later, liefs Lein
                    Ontzettend irritant zijn ze, die voorweeen. Het schijnt bij de tweede erger te zijn en langer te duren...
Ook hier vannacht weer goede krampen gehad. Maar in slaap gevallen en vanochtend geen spoortje meer, helaas (hoop wel dat al dit voorwerk net als bij Ringel zorgt voor een ontsluiting als een trein!!).
Lady, Je hoeft je werkgever niet in te lichten. Als je bevallen bent kun je het UWV bellen om dat te vertellen (eerder moest dat via je werkgever, maar dat hoeft nu niet meer), zij passen je verlof aan en dan krijgen jij en je werkgever een brief met daarin de datum waarop je verlof eindigt.
Als je het UWV niet belt komt het ook goed, want zij krijgen van de gemeente ook alle geboortes door (toevallig heb ik net vorige week iemand van het UWV gesproken die me dit heeft uitgelegd).
B12, nog maar 1 nachtje slapen!!!!
Summer, hoe gaat het bij jou, nog rustig? Klaar voor het inleiden morgen?
Dames, vannacht is het volle maan. Laten we daar collectief gebruik van gaan maken!!
Tot later, liefs Lein

maandag 9 februari 2009 om 09:31

Floortje, gefeliciteerd met je mannetje. Floorman, jij ook   
Barrel, heb je het al ergens gevonden, je goede humeur? Kan me voorstellen dat je flink sjaccho bent.
Esbabe,
Vorige volle maan had ik bedacht dat ik over twee manen wel aan de beurt wilde zijn, maar dat duurt me eerlijk gezegd toch iets te lang...
                    Barrel, heb je het al ergens gevonden, je goede humeur? Kan me voorstellen dat je flink sjaccho bent.
Esbabe,
Vorige volle maan had ik bedacht dat ik over twee manen wel aan de beurt wilde zijn, maar dat duurt me eerlijk gezegd toch iets te lang...

maandag 9 februari 2009 om 10:28

Geweldig voor Fesa, ben benieuwd naar je verhaal. 
Toch nog 2 baby's dit weekend dus!! Vandaag rustdag en dan morgen weer 2?? Als we dit tempo doorzetten heb ik ook volgende week mijn kleine in mijn armen. Voor je verlof hoef je niks te regelen, gaat allemaal automatisch op het moment dat je je kindje aangeeft bij de gemeente.
Net bij VK geweest, vele van jullie zullen daar nu wel zijn omdat het rustig is op het forum voor een ochtend... Alles was weer dikke prima, stond nu echt binnen 2 min weer buiten zo snel ging het.
Oe,,, kleine heeft weer de hik. Heeft ie nu bijna dagelijks... is goed teken toch?
Bij VK ligt ook het boek veilig bevallen, even doorgebladerd net en daar stond in dat wanneer je een donker plekje opzoekt waar je je veilig voelt, de bevalling beter op gang komt, vandaar dat het ook vaak s'nachts begint. Dus Barrel, een nestje maken in de slaapkamer, gordijnen dicht en lekker rusten... dan komt het vanzelf en zet het ook door. Volgens dat boek dan he. Maar zit wel logica in, bij dieren gaat het ook zo.
                    Toch nog 2 baby's dit weekend dus!! Vandaag rustdag en dan morgen weer 2?? Als we dit tempo doorzetten heb ik ook volgende week mijn kleine in mijn armen. Voor je verlof hoef je niks te regelen, gaat allemaal automatisch op het moment dat je je kindje aangeeft bij de gemeente.
Net bij VK geweest, vele van jullie zullen daar nu wel zijn omdat het rustig is op het forum voor een ochtend... Alles was weer dikke prima, stond nu echt binnen 2 min weer buiten zo snel ging het.
Oe,,, kleine heeft weer de hik. Heeft ie nu bijna dagelijks... is goed teken toch?
Bij VK ligt ook het boek veilig bevallen, even doorgebladerd net en daar stond in dat wanneer je een donker plekje opzoekt waar je je veilig voelt, de bevalling beter op gang komt, vandaar dat het ook vaak s'nachts begint. Dus Barrel, een nestje maken in de slaapkamer, gordijnen dicht en lekker rusten... dan komt het vanzelf en zet het ook door. Volgens dat boek dan he. Maar zit wel logica in, bij dieren gaat het ook zo.

maandag 9 februari 2009 om 10:42

Fesa, gefeliciteerd! Hier redelijke nacht gehad, wordt regelmatig wakker gehoest door vriend. Gister nog samen uit eten geweest, want kleine is 2 daagjes bij opa en oma. Was lekker hoewel het op het eind niet zo lekker viel, dus toetje afgeraffeld en lekker naar huis op de bank. 
Morgen nog naar 2 huisjes kijken. Ben weer benieuwd!
Hoest eigenlijk met engel??
En B12, morgen ben jij aan de beurt, spannend!
Barrel, ik hoop dat t nu een keer echt gaat doorzetten, maar voorwerk betekent meestal wel dat de bevalling zelf sneller gaat. Hup, hup, hup!!!!
                    Morgen nog naar 2 huisjes kijken. Ben weer benieuwd!
Hoest eigenlijk met engel??
En B12, morgen ben jij aan de beurt, spannend!
Barrel, ik hoop dat t nu een keer echt gaat doorzetten, maar voorwerk betekent meestal wel dat de bevalling zelf sneller gaat. Hup, hup, hup!!!!
                                    You can't have a  rainbow without a little rain 

maandag 9 februari 2009 om 10:52

Fesa gefeliciteerd!!  Verder weten we nog niks he? Ben wel nieuwsgierig!
Barrel heb je je goed humeur al weer gevonden? Das ook niks, zeg al die voorweeen. Ik hoop dat ze stiekem toch al veel werk gedaan hebben en dan je baby er ineens zo uitfloept. En anders wordt je morgen ingeleid toch?
Summer, hoe is het bij jou?
Hier gaat alles hartstikke goed. Bojan is echt een superbaby! Hij drinkt nu eigenlijk volledig aan mijn borst, de knapperd! 's Nachts is ie wel onrustig, maar als i9k hem dan bij me neem, is hij wel stil. Hij kan echt zulke prachtige gezichtjes trekken en hij kan zo vreslijk tevreden liggen kijken als hij zich helemaal volgedronken heeft
Haha ik maak jullie vast vreselijk jaloers zo
Vandaag heb ik een heerlijke rustige dag. Milena is vanochtend naar het kdv gegaan (ze praat veel over haar broertje, dus ze is al wel lekker aan het verwerken!) en man is vanochtend aan het werk. Ik ben alleen met de kraamhulp en met Bojan. Ook wel lekker hoor!
                    Barrel heb je je goed humeur al weer gevonden? Das ook niks, zeg al die voorweeen. Ik hoop dat ze stiekem toch al veel werk gedaan hebben en dan je baby er ineens zo uitfloept. En anders wordt je morgen ingeleid toch?
Summer, hoe is het bij jou?
Hier gaat alles hartstikke goed. Bojan is echt een superbaby! Hij drinkt nu eigenlijk volledig aan mijn borst, de knapperd! 's Nachts is ie wel onrustig, maar als i9k hem dan bij me neem, is hij wel stil. Hij kan echt zulke prachtige gezichtjes trekken en hij kan zo vreslijk tevreden liggen kijken als hij zich helemaal volgedronken heeft
Haha ik maak jullie vast vreselijk jaloers zo
Vandaag heb ik een heerlijke rustige dag. Milena is vanochtend naar het kdv gegaan (ze praat veel over haar broertje, dus ze is al wel lekker aan het verwerken!) en man is vanochtend aan het werk. Ik ben alleen met de kraamhulp en met Bojan. Ook wel lekker hoor!
                                    Is there anyway I can get it off my fingers quickly without betraying my cool exterior?

maandag 9 februari 2009 om 11:16

Floor en Fesa: gefeliciteerd! Fantastisch nieuws! Hopelijk gaat alles goed met jullie en met de kleintjes.
Iemand zin in een bakkie koffie? Er staat verse op de tribune. Sinaasappelsap kan ook, voor de liefhebbers. Verder worden er kiwi's en bananen geserveerd, want na alle zoete escapades van vorige week durf ik nauwelijks meer op de weegschaal te staan...
                    Iemand zin in een bakkie koffie? Er staat verse op de tribune. Sinaasappelsap kan ook, voor de liefhebbers. Verder worden er kiwi's en bananen geserveerd, want na alle zoete escapades van vorige week durf ik nauwelijks meer op de weegschaal te staan...

maandag 9 februari 2009 om 11:20