Februari 2009

10-06-2008 09:17 5254 berichten
Alle reacties Link kopieren
JOEHOE!!! We zijn zwanger en uitgerekend in februari 2009

Zin om mee te schrijven??
meld! Met baby in de buik. Excuus dames, ik was de meldplicht even vergeten. Heb dit weekend een soort Yahtzee-marathon gehouden met vriend en ben dus eigenlijk niet in de buurt van mijn laptop geweest. Echt, ik kan niet genoeg krijgen van spelletjes doen. Na al het yahtzeeen gisteravond nog Rummicub gespeeld met mijn ouders. Ik ben onverzadigbaar!

Floor en Fesa: GEFELICITEERD! Wel een pittige bevalling Floor (Frans trouwens ook, dat mot spannend zijn geweest), hopelijk knap je snel op.

Ringel, wat heerlijk dat het zo goed gaat met Fenna. Wel sneu dat Mayte zo verdrietig is. Hopelijk kan ze toch een beetje aan de nieuwe situatie met aandacht delen wennen.

Voor Barrel en alle andere dames met voorwerk en goede hoop wat dan toch niet doorzet: even zielig doen helpt! Nou ja, voor je gevoel dan, want je krijgt er geen wee van ofzo. maa rik heb ook al een paar dagen constant harde buiken en 1000 kwaaltjes en dit weekend heel erg gejammerd tegen vriend. Toen zei hij: "Ik vind dat je het heel goed doet en ik ben trots op je" en toen voelde ik me weer even heel goed, haha!

Ik ben afgelopen vrijdagmiddag nog voor extra controle naar het zkh geweest. Had hele zere harde buik en de baby al een paar uur niet meer gevoeld. Daar ruim een uur aan ctg, want babylief bleef nog een half uurtje slapen. Pas nadat ik was gaan plassen en op mijn zij ging liggen werd ie weer actief. Pfiew!

Mijn bloeddruk was iets hoger, 95/120, maar dat was ws gewoon van de spanning. na bloedtest, piestest en echo (leuk!) bleek alles in orde. Nog geen wee te bekennen helaas en waarschijnlijk dus gewoon buikpijn en minder beweging doordat mijn buik zo vol is. Op de echo was goed te zien dat zoon flink bewoog, maar ik voelde er niks van door de spanning op mijn buik.

vanmiddag weer wekelijkse controle bij de gyn. ben nu 39 wk en ben me aan het voorbereiden hoe ik nou subtiel en toch effectief kan aangeven dat het van mij geen drie weken meer hoeft te duren zo...
Frans, wat heerlijk dat het goed gaat met Bojan! Kom maar op metr die jaloersmakende praat hoor. Is toch ook leuke voorpret voor de dames in de wachtrij!

B12, spannende dag vandaag. Morgen is het gewoon zover! Heb je nog iets leuks gepland vandaag of tel je vooral af?
Weer een baby!!!

Yeah! Gefeliciteerd Fesa!

Vanavond is het dus volle maan? nou, wie gaan er voor?

Ik bied mezelf aan, haha... nog meer meiden die het wel zien zitten?

Ga zo maar eens het ziekenhuis bellen voor een afspraak. Heb gehoord dat die behoorlijk saai kan zijn, maar goed, we zullen zien... is toch weer een uitstapje, toch?!
o ja, dat van die rare dromen herken ik wel. Ik droomde dit weekend dat Adam Curry bij mijn bevalling was en dat ik daarna zelf de bloedresten uit de vaatwasser moest poetsen??? Raar toch? En ik heb niet eens een vaatwasser, haha! Dromen jullie ook bijna elke nacht over baby's en bevallingen? ik wel hoor. En ik droom ook heel vaak over mijn vriend, dat hij me in allerlei situaties komt redden of dat ik ergens nog niet weg wil omdat hij er nog niet is.Dat vind ik dan wel weer romantisch, in mijn dromen is hij al mijn steun en toeverlaat. Zou dat beteken dat ik ook op hem kan bouwen tijdens de bevalling? Ja toch???
ik meld me ook aan voor volle maan! Bij het januaritopic heb ik daar ook over gelzezen, maar waren er toen opok werkelijk dames bevallen? Eens even terugzoeken...
mientje, volgens mij is het maar net hoeveel je zelf gelooft in dromen bijvoorbeeld. Als je er voor open staat zal het je gemakkelijker beïnvloeden dan als je dat niet staat. Ik denk wel dat jij er van uit kan gaan dat je partner er tijdens de bevalling voor jou is.
Wel bizarre dromen hoor mientje, grappig! En als ik dan mag kiezen, liever geen adam curry, maar bv die van prison break of jude law of zo. Maar he, ieder zijn smaak

Fijn dat de controles goed waren trouwens. Best spannend als je ff niks gevoeld hebt en je van die harde buiken hebt.
You can't have a rainbow without a little rain 🌈
haha draakje, ik vind Adam Curry ook helemaal geen lekker ding hoor. Bedacht me net dat vriend en ik die avond iemand op tv zagen waarvan vriend zei dat hij een jonge versie van Adam Curry was. Raar he, hoe je dingen aan elkaar knoopt on je droom.

heb trouwens geen 'harde bewijzen' gevonden van het succes van volle maan op bevallingen, maar ik ga vanavond wel vol goede moed naar buiten staren hoor!
*** Update ***

Morgen om half 10 in t ziekenhuis zijn voor een ctg. Daarna door naar de verloskundige voor de rest...

Misschien beeld ik het me in, het lijkt net of het in eens begint te rommelen in mn buik... Vind dit allemaal toch wel heel heel heel erg spannend....
Hi, ook ik meld me even! En ja, ook ik nog met baby in buik! En zonder 'gerommel'. Gisteren wel gedurende de dag een menstruatie-achtig gevoel gehad. Maar heb al begrepen dat sommigen hier echt vele dagen last van kunnen hebben voordat de bevalling op gang komt. Dus das balen, we blijven wachten.

Voor mijn gevoel lijkt de baby wel drukker te worden of zo. Of de bewegingen zijn nu gewoon heel anders. Maar de kleine is redelijk aanwezig, hoor....wel leuk, kan nog steeds erg genieten van een voetje wat langs komt....

Skoempie, ik heb wel eens dagen gehad dat ik de baby zo'n 5/6 keer per dag de hik had. Dus één keer per dag is helemaal normaal. Wat ik op een gegeven moment wel merkte is dat als ik warme douche had genomen of een warme kruik op mijn buik had de baby de hik kreeg. Dat viel echt op. Weet niet of dat ook bij jou zo is? Misschien dat ie het daar benauwd van krijgt of zo? Ik ben in ieder geval wel wat voorzichtiger geworden in het gebruik van een kruik....weet eigenlijk niet eens of dit zo logisch is.

Vanmiddag weer naar vk, ga me daar eens even klaar voor maken en me even uit mn huispakje hijsen.

Fijne dag allemaal!
spannend Lady! Waarom moet je aan de ctg? weeen meten of iets anders?
quote:mientje28 schreef op 09 februari 2009 @ 12:29:

spannend Lady! Waarom moet je aan de ctg? weeen meten of iets anders?Het schijnt een standaard procedure te zijn waar de verloskundigen hier zich aan houden. Dat je bij 40 weken voor het laatst naar de vk gaat. Daarna ga je met 41 weken naar t ziekenhuis voor een controle, ctg. Volgens de vk gebeurd het bij iedere vrouw die nog niet bevallen is rond de uitgerekende datum. Verder heb ik werkelijk waar geen idee. Maakt het ook wel extra spannend natuurlijk...
meike, succes bij de vk!!!
voor alle nog zwangeren en net bevallen moeders.

Ook ik ga voor gezond vandaag en zet een grote schaal meloen neer...lekker zoet en smakelijk zowel voor de tribune als de forumdames.

Succes meiden!
Meike succes bij de verloskundige zo!

Lady spannend dat je morgen heen moet.

En mischien zet het gerommel wel door.

Succes morgen.

Mientje wat een rare droom. hahaha.

Schijnt heel normaal te zijn als je zwanger bent.

Ik droom elke keer dat de baby een meisje is ipv een jongen en dat het een mega baby gaat worden.

Hier beginnen de zenuwen aardig op te lopen.

Net even koffie gedronken bij een vriendin en straks komt andere vriendin nog even langs voor een bakkie.
Oh lekker meloen en sinaasappelsap. Ik ga ervoor hoor. Hmmm ik heb nog geen boodschappen gedaan dus jullie houden nog wat tegoed. Hebben jullie ook een kussen, dan kan ik even bijslapen op de tribune. Maar me wel wakker maken als er wat spannends gebeurd hoor.

Barrel: Ik hoop dat je eens even lekker flink gejankt heb en alles er lekker uitgegooid hebt. Ik kan me voorstellen dat je gek wordt.

Fesa: Gefeliciteerd, yeahhhhh weer een beeb erbij. Ben benieuwd naar jullie verhaal en hoop dat alles goed gegaan is.

Esbabe: Leuk weer eens wat je te lezen. Alles goed met Nova? Hou je ons goed op de hoogte van Ibbel tegen die tijd.

Vollemaan: Nou als jullie dan allemaal even naakt in het maanlicht een weeen dansje doen dan moet het lukken toch?

Oh shit, of wordt dat verwacht van de tribune????

Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
Even snel:

Geboren op 7 februari 2009 om 07.30 uur na een super turbo bevalling in de 6de versnelling onze dochter, ze weegt 3060 gram en alles gaat gelukkig goed.

Hoop binnenkort weer even bij te kunnen lezen.
Engel, gefeliciteerd met jullie dochter!

Jeetje, februari is wel van de turbo bevallingen.
Engel super gefeliciteerd met jullie dochter!

Alweer een turbo bevalling lijkt wel in de lucht te hangen hier.

Hoop dat alles goed gaat met jullie, en dat jullie lekker kunnen genieten met elkaar.
Heb trouwens ook mijn zinnen gezet op de volle maan.

Vandaag weer controle gehad. Ook nog een onverwachte liggingsecho. Ventje is ingedaald en ligt zoals ik eigenlijk wel wist met het hoofd beneden.

Verder alles ok en volgende week weer een nieuwe date met de vk. Hopelijk niet natuurlijk, maar zit er dik in dat ik dan ook weer gewoon moet opdraven.....
Engel en Fesa, van harte gefeliciteerd met jullie meiden. Heel veel geluk en liefde toegewenst!
Ach, zie ik nu pas dat Fesa ook al bevallen is.

Jij natuurlijk ook van harte gefeliciteerd!!
Vanaf de tribune :

En weer 2 mooie babymeisjes erbij.

Engel en Fesa: heel erg gefeliciteerd met jullie meisjes. En Engel, wat een turbobevalling zeg. Nu lekker genieten hoor van jullie meisjes.

In januari is er geen volle-maan-kindje geboren. Mss nu wel?

Wauw, Fesa en Engel GEFELICITEERD!!!!!!!

Dit gaat echt in een turbo tempo

Hier mijn goede humeur weer gevonden hoor. We zijn lekker even eruit geweest. Even ergens wat lunchen en een lekker luchtje gekocht (ja je moet jezelf toch verwennen niet?!)

En nu zit in vermoeid op de bank. Toch wel even lekker een middag gewoon gezellig weg, duurt het wachten niet zo lang.

Morgen dus naar de gyn. en ik denk zelf dat de inleiding woe zal zijn.

Dromen zijn hier niet zo aanwezig, maar wel altijd grappig wat je kan dromen.
Biaha fijn dat alles goed was bij de verloskundige en dat de baby al ingedaald is.

Barrel fijn dat je je weer beter voelt.

Ik heb vorige week ook een lekker geurtje gekocht om mezelf te verwennen.

En nu net twee snickers opgegeten. hahaha

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven