Napraattopic deel 86

24-06-2017 13:02 3296 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
SuzanneSuus schreef:
25-06-2017 23:03
Precies. Maar dan kan er toch al een niet-ok bericht zijn gepost.
En dat is niet altijd te voorkomen, als antwoord op Marana. Je kunt jarenlang iemand kennen en toch onaangenaam verrast worden.
Ja precies. Dat dus.
Ik zit ook op een heel klein zeer besloten sideforum, waar we veel persoonlijkere zaken delen dan hier. Daar is 1x iemand met ruzie vertrokken. Geen ruzie met mij gelukkig. Maar toch vind zij het misschien wel vervelend dat ik hier nu zo kan vinden als fb-vriend van een ander. Dat ik weet waar ze werkt en dat ik met een beetje moeite doen ook haar huisadres kan vinden. Terwijl zij misschien niet eens beseft wie ik ben.
SuzanneSuus schreef:
25-06-2017 23:38
Overigens kun je ook aangenaam verrast worden. Ik heb 1 fb vriend die ik wat casual heb toegevoegd ooit en altijd leuk en orgineel post, anders dan dat ik haar IRL ken.

( allemaal als reactie op Marana die zich afvroeg waarom viefers elkaar op fb hadden)
Nah ik snap het waarom wel op zich, maar ik weet niet of iedereen de gevolgen beseft. Het is een groot netwerk aan het worden. Als 1 van jullie mij toevoegt als vriend kan ik jullie allemaal via via herleiden. Zonder dat jullie weten dat ik het ben (als die ene haar mond over mij houdt)
_Marana_ schreef:
26-06-2017 06:52
Nja dat iemand blijkbaar Eindeloos als FB vriend had, per ongeluk of zo (weet niet meer hoe ze dat schreef gisteravond). Het risico van FB is dat jouw forumdinnetjes weer op hun fb andere forummers als vriendjes hebben die jou dan ook weer herkennen. En dus privégegevens van jou weten zonder dat jij weet dat diegene dat weet. En vergis he niet in wat je allemaal via FB kunt achterhalen.
Zo zat het helemaal niet in het geval van eindeloos.
Heel ander verhaal dan wat jij nu beschrijft.

Ik vergis me niet en ben me volkomen bewust van hoe het werkt.
Goedemorgen.

Mijn FB is uitsluitend voor zaken van levensbelang: koffie voornamelijk.
En ik heb een leuk aantal (ex-)forumsters op FB. Sommigen reken ik irl ook tot mijn vrienden.
Eigenlijk nog nooit vervelende dingen meegemaakt.
Every day offers a new opportunity to give up.
Week 7 van de Extremely Demotivational Calendar
Het werkt wel zo, als Marana zegt. Ik heb zelf geen facebook (tegenwoordig alleen een neppagina met 0 vrienden omdat je zonder account niet meer bij anderen kunt kijken en dat soms wel noodzakelijk is).
Een paar jaar geleden stond de facebook van eleonora nog open. Ze had het er wel eens over, ze hield in die tijd haar echte naam niet echt geheim. Er stonden ook columns op van haar en ik heb toen een keer op haar facebook gekeken. Tussen haar vrienden zag ik allerlei mensen die ik door hun berichten kon herleiden tot forummers en via hun pagina's vond ik er nog veel meer.
Nou, lekker dan dacht ik toen. Dat beseffen die fb-vrienden waarschijnlijk helemaal niet, hoe dat werkt.
Ik lees dat Leo haar fb inmiddels heeft dichtgetimmerd. Dus ik zou dit nu niet meer kunnen doen via haar. Maar iedereen die zij als vriend heeft , kan volgens mij nog wel haar andere vrienden zien en doorklikken. En daar wéér doorklikken. Zo werkt het ook bij andere forummers met forummers als fb vriend.
Toen ik dat door kreeg, was ik zo blij dat ik op niemand zijn facebook sta! Want je hebt dus niet meer zelf in de hand wie jou kan zien.
impala wijzigde dit bericht op 26-06-2017 08:29
4.38% gewijzigd
.
Omdat je soms wel moet kijken bij anderen? Waarom?
Maar waarom is het erg als anderen iemand kunnen herleiden? Nou heb ik helemaal niks met privacy, hoewel ik mijn adres nog net geheim hou, maar ik begrijp het oprecht niet.
Heb je dan zo veel te verbergen? Of hebben jullie allemaal bedreigende exen?

En wat Fee zegt.
Fee-de-Goede schreef:
26-06-2017 08:01
Mijn sportschool zet les info op facebook. En dat is maar 1 voorbeeld.
.
impala schreef:
26-06-2017 08:06
Mijn sportschool zet les info op facebook. En dat is maar 1 voorbeeld.
Dat zetten ze vast niet alleen op FB.
Ik krijg soms ook info via FB, maar die info is altijd ook via andere kanalen te vinden.
Solomio schreef:
26-06-2017 08:05
Maar waarom is het erg als anderen iemand kunnen herleiden? Nou heb ik helemaal niks met privacy, hoewel ik mijn adres nog net geheim hou, maar ik begrijp het oprecht niet.
Heb je dan zo veel te verbergen? Of hebben jullie allemaal bedreigende exen?

En wat Fee zegt.
Ik vind dat zelf gewoon niet prettig. Als mensen waar ik een hekel aan heb, of exen, of bv collega's / leidinggevenden mij kunnen gaan uitchecken. Niet iedereen heeft het goed met je voor en die mensen hoeven niet alles van mij te weten. Ik moet er ook niet aan denken dat sommige forummers hier in mijn facebook en vriendenlijst gaan neuzen - als ik fb zou hebben.
.
impala schreef:
26-06-2017 08:11
Ik vind dat zelf gewoon niet prettig. Als mensen waar ik een hekel aan heb, of exen, of bv collega's / leidinggevenden mij kunnen gaan uitchecken. Niet iedereen heeft het goed met je voor en die mensen hoeven niet alles van mij te weten. Ik moet er ook niet aan denken dat sommige forummers hier in mijn facebook en vriendenlijst gaan neuzen - als ik fb zou hebben.
Je hoeft ook niet je hele hebben en houwen op FB te zetten he.
Solomio schreef:
26-06-2017 08:11
Dat zetten ze vast niet alleen op FB.
Ik krijg soms ook info via FB, maar die info is altijd ook via andere kanalen te vinden.

Helaas gaat dat alleen via fb. Er zijn ook bedrijfjes die geen gewone webpagina met info hebben, maar alleen fb.
.
Lady_Voldemort schreef:
26-06-2017 08:12
Je hoeft ook niet je hele hebben en houwen op FB te zetten he.
Dat zou ik zelf ook nooit doen. Ik heb helemaal geen behoefte aan fb. Ik wil alleen aangeven hoe dat doorklikken in vriendenlijsten werkt. Niet alle vrienden van jouw fb vrienden zijn mensen waar jij bevriend mee wil zijn. En toch beland jij in hun netwerk.
.
Lekker dat je mijn Facebookdingen hier even neerplempt Impala.
Dat zit alweer een hele tijd dicht hoor.
Er staat het een en ander in wat je helemaal niet moet melden hier.
Echt wat een zeikstreek.
impala schreef:
26-06-2017 08:15
Dat zou ik zelf ook nooit doen. Ik heb helemaal geen behoefte aan fb. Ik wil alleen aangeven hoe dat doorklikken in vriendenlijsten werkt. Niet alle vrienden van jouw fb vrienden zijn mensen waar jij bevriend mee wil zijn. En toch beland jij in hun netwerk.
Ik heb mijn vriendenlijst op verborgen staan, dus bij mij komen ze niet ver. Ongetwijfeld zullen mensen mij kunnen vinden in andere vriendenlijsten, maar ze doen hun stinkende best maar. Ik zorg gewoon dat er niks 'geks' op mijn tijdlijn staat, en foto's van mijn kinderen mag ik toch al jaren niet meer plaatsen :proud:
En wat Leo zegt.
Haal je het even weg Impala?
Thanks.
Eleonora-1 schreef:
26-06-2017 08:17
Lekker dat je mijn Facebookdingen hier even neerplempt Impala.
Dat zit alweer een hele tijd dicht hoor.
Er staat het een en ander in wat je helemaal niet moet melden hier.
Echt wat een zeikstreek.
Sorry? Ik heb toch helemaal niks prives gezegd? Ik snap jouw reactie echt niet. Wat is precies het probleem?
.
Fee-de-Goede schreef:
26-06-2017 08:01
Dat is pas creepy.
Lid zijn puur en alleen om bij anderen te kunnen gluren.
impala schreef:
26-06-2017 08:30
Sorry? Ik heb toch helemaal niks prives gezegd? Ik snap jouw reactie echt niet. Wat is precies het probleem?
Denk daar maar eens goed over na.
Wil je het weghalen?
impala schreef:
26-06-2017 08:30
Je vertelt wat er op haar pagina te vinden is. Lijkt me wel privé. En ook al vind jij dat niet of begrijp je haar reactie niet, zou netjes zijn als je dat (deel van het) bericht snel wist.
kia wijzigde dit bericht op 26-06-2017 08:37
0.68% gewijzigd
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Lady_Voldemort schreef:
26-06-2017 08:19
Ik heb mijn vriendenlijst op verborgen staan, dus bij mij komen ze niet ver. Ongetwijfeld zullen mensen mij kunnen vinden in andere vriendenlijsten, maar ze doen hun stinkende best maar. Ik zorg gewoon dat er niks 'geks' op mijn tijdlijn staat, en foto's van mijn kinderen mag ik toch al jaren niet meer plaatsen :proud:
Hier hetzelfde. Op het laatste na, ik mag alleen niet taggen.
Ik vind het raar dat hier door sommigen gedaan wordt of je naïef bent ofzo als je andere forummers op fb hebt. Ik weet heel goed dat anderen mij zo kunnen vinden.
En ik kies er voor wat ik wel/niet openbaar zet.
Eleonora-1 schreef:
26-06-2017 08:35
Denk daar maar eens goed over na.
Wil je het weghalen?
Nou nee want ik heb niks privés of verkeerds gezegd en dit is een illustratie van wat Marana bedoelde en wat mensen niet schijnen te snappen. Wat heb ik gezegd over jouw fb dat hier niet mag staan? Ik zie het probleem echt niet.
.
impala schreef:
26-06-2017 08:37
Nou nee want ik heb niks privés of verkeerds gezegd en dit is een illustratie van wat Marana bedoelde en wat mensen niet schijnen te snappen. Wat heb ik gezegd over jouw fb dat hier niet mag staan? Ik zie het probleem echt niet.
Ook al zie jij het probleem niet, leo heeft er een probleem mee. Haal het gewoon weg joh.
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven