Zomermoppers en wintervreugd!

16-08-2015 14:18 3005 berichten
Het wil nog steeds maar niet winteren, maar gelukkig is er altijd nog het mopper-, klets- en juichtopic voor alle zomerhaters en winterliefhebbers van dit onvolprezen forum. Als een groot veld vol maagdelijke, vers knisperende sneeuw strekken zich wederom vele lege pagina's voor ons uit om te vullen met klachten over plaknachten en blijdschap als de mutsen en de sjaals weer uit het vet kunnen. Wie komt de eerste voetstappen zetten?

We komen trouwens hier vandaan.
Alle reacties Link kopieren
yesss schreef:
25-06-2017 14:55
Oeh Weedbee, dat klinkt naar zo'n luchtpijp ontsteking... Komt dat dan door de warmte buiten en meer bacteriën?

Ik heb wel vaker hyperventilatie in de zomer en vaak angstig doordat ik niet goed door kan ademen. Ik voel me ook vaak depressief in de zomer.
Ben echt zo blij met dit frisse weer :love:

Ik heb vandaag gesport en weer meteen ging het over het weer... Iemand zei helemaal teleurgesteld dat het weer nu een stuk minder is. Ik zei dat ik het heerlijk vind en helemaal niet houd van de zomer. Vaak laat ik het gaan en knik ik een keer maar ik ben het gepraat over de zomer zo beu dat ik het er zo uit flapte ;-D

Ik heb het al jaren en een paar jaar geleden werd het me ineens duidelijk dat het te maken had met overgang warm/koud. Heb vanaf mijn geboorte tot ca. 16e chronische bronchitis gehad en daarna ook nog wel eens als gevolg van een 'normale' verkoudheid. Kennelijk zijn mijn luchtwegen gewoon gevoelig. Een bacterie hier of daar heeft ieder mens natuurlijk gewoon bij zich, ook buiten de griepperiode (wat een virus is trouwens), maar door die constante overgang warmte/kou vermindert blijkbaar mijn weerstand en dan heeft een bacterie ineens volop kans. Ik kan er weinig anders aan doen dan vaak mijn handen wassen als ik in een openbare ruimte geweest ben, dus winkels of sportschool en verder er het beste van hopen. Soms heb ik geluk en er maar 1x/jaar last van. Soms pech en dan 2x binnen een maand. Manlief vindt het wel lekker rustig dan .. ik heb bijna geen stem meer en ben dan errug stilletjes :rofl:

Sportschool is trouwens ook een 'risicofactor'. Heerlijk hoor .. die airco. En ik ben ook braaf de afgelopen weken geweest. Maar in no time zweet ik als een otter en bij het naar buiten gaan loop je dan een sauna in. Ben dus vorige week niet geweest .. mocht wel een keer van mezelf.

Lastig dat jij zoveel last van hyperventilatie hebt. Tóch een kwestie van angst voor wat zou kúnnen gebeuren denk ik. Ik heb het ook in het verleden gehad, maar hoe meer je je er zorgen om maakt, des te groter de kans dat je het krijgt (maar dat wist je zelf ws ook al). En als je je niet fijn voelt bij bepaalde temperaturen en moet 'worstelen' om het hoofd boven water te houden (bij wijze van spreken), dan is het toch logisch dat je daar depri van wordt? Nx om je voor te schamen .. wél vervelend en als het je leven heel negatief gaat beinvloeden mss tóch eens gaan praten met iemand? :hug:
yesss schreef:
25-06-2017 15:00
Oh en niet geheel onbelangrijk, het blijft de komende week vrij koel met af en toe een bui! Ik doe morgen lekker mijn enkellaarsjes aan naar het werk :D

Oooohhh .. heerlijk :blob: Lekker weer mijn spijkerbroeken aan en een shirt met openvallend vestje. Niet meer mijn mollige lijf in een nietsverhullend shirt moeten proppen en ook fijn .. niet meer jezelf afdrogen na het douchen en dan meteen alwéér klam zijn. Geen geworstel meer om je kleren aan te krijgen. Deed me zó herinneren aan de tijden van de zwemlessen .. bleeehhhhh.
Het wordt deze week heerlijk weer, en juni gaat waarschijnlijk RECORDWARM verlopen! Dat is toch te bizar voor woorden?!
Life isn't about getting and having, it's about giving and being.
Jij blij dat juni nog maar een paar dagen duurt.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Dit weekend was heerlijk :D Lekker regenachtig, lekker koel, geen zon. Vandaag is even een tegenvaller. De zon scheen volop vandaag en dan wordt meteen alles weer zo warm; kantoor, de auto, mijn huis. Dus nu toch maar weer even de mobiele airco aangezet en dan uitkijken naar een regenachtige week :yes:
Ik vond het vandaag geen mopperweer ;) Af en toe bewolkt .. soms flinke wind en niet al te warm. In de auto en achter glas binnen dan weer wél, dus ook ik had de ventilator weer ff aan. Maar zou het de hele zomer dit weer blijven dan moet het te doen zijn :cheer2:
Ik hoop dat het even zo blijft, dit is pas "stabiel zomerweer"! Het lange licht is verschrikkelijk, maar het slapen gaat nu wel veel beter. De afgelopen twee nachten waren voor het eerst in weken echt aangenaam! En dat gezeik van RTL Weer over dat het "iets onder normaal" is.. het zou wat zijn als er geen normale dagen zouden voorkomen in juni, nu kunnen we tenminste weer op adem komen..
Aargh iets onder normaal en al die keren dat de temperaturen ruim boven het normaal is? Daar zeuren ze natuurlijk niet over.
Mijn achterburen zeuren dat ze niet de hele dag (en avond en halve nacht) in/onder hun nieuwe veranda (is dat tegenwoordig een must ofzo, zo'n gevaarte in je tuin) kunnen zitten en lallen. En ik gniffel dan maar wat. HEERLIJK! Dit is echt mijn weer. Ik knap er zienderogen van op!
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Oh ja verschrikkelijk, dat hysterische gedoe bij het weerbericht; sommigen van die weermannen/vrouwen lijken wel klaar te komen als de temp de 30 bereikt ofzo. Wtf, zo overdreven. Daarnaast is het weerbericht iets dat m.i. objectief gebracht zou moeten worden. Met name RTL doet dat helaas absoluut niet.

Anyway: het huis is afgekoeld tot 20 graden! :blob: Lekker alles tegen elkaar open, en dan gaat het best snel. Vandaag enigszins warm geloof ik (gelukkig geen 30), maar er schijnt vanmiddag lekker veel bewolking en wat regen te komen! De rest van de week goede vooruitzichten :hello:
Oh ja daar heb ik ook zo'n hekel aan wat betreft de weerberichten, dat lyrische als het warm wordt en dan zo'n teleurgestelde ondertoon als het koeler wordt. Sowieso waar ik ook kom, iedereen heeft het over het weer...

En ik ben echt niet Mevrouw chagrijn ofzo, maar dat uber vrolijke en dat mensen ook van je verwachten dat je de hele tijd vrolijk bent omdat de zon schijnt.
Heel vermoeiend vind ik dat...

Maar deze week wordt het heerlijk :proud: Het gaat veel regenen, Love it :heart:
Wat een heerlijk weertje vandaag :cheer: Klein beetje zon, maar forse wind en alles staat tegen elkaar open. Wordt er echt regen voorspeld voor van de week? Eerlijk gezegd ben ik gestopt met het volgen van de voorspellingen. Ze zaten er zó vaak naast dat ik alleen nog op mijn appjes kijk en het er dan maar op waag. Maar dan ook gewoon mijn gezonde verstand gebruik en niet klakkeloos - omdat het zomer is - maar een korte broek uit de kast trek. Niet dat ik die heb, maar veel mensen schijnen zo hun kleding te kiezen .. puur op basis van de kalender dus. En dan loop ik gelukzalig met een dun vestje of bloesje met lange mouwen in de super en zie ik die korte broekenmensen met joekels van kippevellen en moet dan stiekem gniffelen. Is dat erg of is dat erg? :$

Hoe dan ook .. van mij mag het nog maanden dit weer blijven .. nx mis mee. Af en toe wat regen voor de natuur en wie persé op een terrasje wil zitten houdt gewoon een vestje/trui/jasje aan, toch? :A: Geniet allemaal van vandaag!
Lief van je Weedbee :) hyperventilatie is idd echt niet fijn, gelukkig gaat het nu wel.
Ik heb er ook ademhaling oefeningen voor en dat helpt gelukkig wel.

En het is idd ook echt niet gezond die overgang vaak van de warmte naar airco, echt vervelend als je daar gevoelig voor bent en loopt te sukkelen.
Hopelijk zijn de hele warme dagen deze zomer beperkt!
Deze week in ieder geval genieten van het frissere weer :)
yesss wijzigde dit bericht op 27-06-2017 10:37
14.98% gewijzigd
Volgens de weerberichten gaat het de hele week regenen :cheer:
Hier sinds heel lang weer deftig aan het regenen werd tijd voor de natuur :cheer:
Héérlijk Hollands zomerweer! Mooie schaapjeswolken, T-shirt aan en allemaal koeien in de wei! Héérlijk! :jump: :jump: :jump: En ook vele malen beter dan vorige week!!!! :cheer2:
Ik ben vandaag al iemand tegen gekomen die zei: de zomer is voorbij :facepalm: komaan zeg wat een paniek ik ben er van overtuigd dat er nog warme dagen gaan komen zelfs September kan nog behoorlijk warm worden of het kan gewoon een benelux zomer worden af en toe warm/heet (25 gr en veel meer), dan eens wat minder met regen voor elk wat wils dus maar de zomer nu al voor bij nee daar geloof ik niet in
Heerlijk weer vandaag, lekker bewolkt en REGEN !!!! :high5:
Zoals dit hoort inderdaad een Hollandse zomer te zijn! Ik vind het goed te doen vandaag; de temp is normaal voor de zomer, het miezert, en... weinig zon!!! Heerlijk, daardoor voel ik me spontaan een stuk relaxter. Zeker ook met het vooruitzicht op de komende dagen :cheer2: :heart: Voelt echt als een cadeautje na die vreselijke hitte. Ik las straks wel een verontrustend bericht (lokale omroep dacht ik), dat de Univ v Wageningen heeft voorspeld dat het met redelijke zekerheid een hete droge zomer wordt. Hoop uit de grond van mijn hart dat dit niet klopt. Hoe dan ook nu lekker deze koele dagen :thumbsup:
kimmeke1983 schreef:
27-06-2017 15:25
Ik ben vandaag al iemand tegen gekomen die zei: de zomer is voorbij :facepalm: komaan zeg wat een paniek ik ben er van overtuigd dat er nog warme dagen gaan komen zelfs September kan nog behoorlijk warm worden of het kan gewoon een benelux zomer worden af en toe warm/heet (25 gr en veel meer), dan eens wat minder met regen voor elk wat wils dus maar de zomer nu al voor bij nee daar geloof ik niet in
Zucht... :facepalm: Zelfs die van het andere topic weten dat er heus nog wel zomerse dagen aan zullen komen. Het is hier 20 graden om vijf uur 's middags, is dat herfstachtig?!
sebastiaan1234 schreef:
27-06-2017 16:55
Zucht... :facepalm: Zelfs die van het andere topic weten dat er heus nog wel zomerse dagen aan zullen komen. Het is hier 20 graden om vijf uur 's middags, is dat herfstachtig?!
Bij mij is het zelfs 23/24 graden dus dat is zeker niet koud (ook dat heb ik gehoord vandaag) herfst weer.
Was het maar waar, lijkt me heerlijk als het de rest van de zomer zo zou blijven als vandaag! Helaas zal dat er niet in zitten.

Net boodschappen gedaan op de fiets in de regen :heart: Valt me op dat het gelijk minder rumoerig is op straat nu de zon er niet is, zo fijn!
kimmeke1983 schreef:
27-06-2017 17:11
Bij mij is het zelfs 23/24 graden dus dat is zeker niet koud (ook dat heb ik gehoord vandaag) herfst weer.
Ongelofelijk, koud herfstweer is 10 graden, geen 20.
Heerlijk dit weer! Hebben jullie gezien wat voor weer het zaterdag wordt :) het wordt 17 graden en ze hebben de hele dag regen voorspeld :flirting:

Ik moet nog een paar dagen werken en vrijdag weekend, zo fijn dat het dit weekend ook nog regenachtig is, kan ik geoorloofd binnen bijkomen van mijn werk week, kopje thee erbij :)
Raar dat het zo werkt he, want met warm weer kan dat ook maar voelt het anders en kom ik niet tot rust.
woensdag 05 juli tot en met woensdag 12 juli
Grootste kans (50-60%) op een licht wisselvallig weertype met maximumtemperaturen onder de langjarig gemiddelde waarden.

YES!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :jump: :jump: :jump: :jump: :jump: :jump: :jump: :jump: En op dit moment is de gevoelstemperatuur 10 graden!!! :love:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven