Zwanger worden met IVF of ICSI (Deel 4)

10-05-2017 16:31 2999 berichten
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.
.
:redrose: De stand van zaken
Wachten op start miillaa, Lilly53, Miekje (aug?), MevrouwStippel (aug/sept), sense (sept), flipje2 (sept/okt), Duufje, Diamond (sept), boulu, Zizo (nov/dec?), gelukspoppetje
Prikken & slikken rojali
Wachten op cryo-tp Animal, doces, windmolen, Dazzle_, smurff_4
In de wachtweken Abusu (27 aug), smurf112 (31 aug)
.
Handige links
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1
.
:redrose: Bezig met behandelingen
Naam
(leeftijd)
Wens sinds MMM sinds Oorzaak Behandeling Status
# cryo's
(29/41)
okt
2014
okt
2015
<1 miljoen/ml zaadcellen, 2x mk (F☆18w, P☆12w), 1x vmk (☆6w) ICSI2 wachten op start
(sept)
VUmc
Dazzle_
(34/36)
2013 Mei 2015 Laag AMH
IUI:6x, IVF1: TP 5x, IVF2: TP 1x
IVF3 2 cryo's IVF1&2: NL
IVF3:Dusseldorf
Duufje
(39/43)
2013 Dec 2015 zeer slechte zaadkwaliteit
ICSI1: geen bevructingen, ICSI2: B☆
ICSI2 start mei '17. ICSI1 mislukt, ICSI2 juli ook mislukt ?
gelukspoppetje 2014 Maart 2016 slechte zwemmers
jun '16 IVF1 niet zwanger
ICSI+PGD wachten op start MUMC/AMC
abusu
(39)
2014 2014 alleenstaand, schildklier, 9x IUI gehad
ICSI1 niet zwanger
ICSI2 verse tp niet zwanger
(1 cryo)
MCK
Animal2307
(36/36+)
2014 2016 Onbekende oorzaak, 6x IUI gehad
IVF1 en 2 (NL) niet gelukt
IVF/ICSI3 wachten op uitslag NK-cellen, daarna cryo tp Dusseldorf
boulu
(?)
slechte zaadkwaliteit, PCOS, 1x vmk☆, aug '17 mk (☆12w)
miillaa IVF1.1 afgebroken, wegens allergische reactie IVF1.2 wachten op verder onderzoek
MevrouwStippel
(36/39)
man hersteloperatie gehad ICSI+
MESA/TESE
wachten op start
(±augustus '17)
AMC
Lilly53 verstoring LH, azoospermie ICSI1 wachten op start
Miekje-5
(35/38)
jan
2017
slecht zaad 2x IUI, icsi 1 niet zwanger geen cryo's ICSI2 start mei '17, 2e ronde aug'17? LUMC
-Sense-(35/40) 2015 halve baarmoeder,
1 werkende eileider
IVF1 wachten op start
(Sept)
Zizo
(33/37)
okt
2014
feb
2016
matige zaadkwaliteit
6x IUI, 1x icsi: 1 verse tp geen cryo's
ICSI2 wachten op start (nov/dec?) afhankelijk van herstel
doces
(28/30)
2015 2016 leverziekte en slechte zaadkwaliteit ICSI ICSI 1 mei '17 privé
Diamond30
(31/37)
2014 sept 2016 Geen oorzaak gevonden, MK in 2016,
in 2016/2017 6x IUI gehad 1x IVF
IVF2 wachten op start september
windmolen
(32/38)
2015 juni 2016 endometriose, 6x IUI gehad IVF/ICSI1 eerste TP mislukt, nog 2 cryo's over
smurff_4 Nov 2015 Jan 2017 slechte zaadkwaliteit ICSI 1 7 cryos
rojali Okt 2015 Jul 2017 HSG gehad, verkleving door chlamidia IVF 1 ?
Smurf112 2016 juni 2016 PCOS, man verminderd vruchtbaar IVF/ICSI Start prikken 5/8
X
Wij maken altijd plaats voor nieuwe dames!
.
ZWANGER! :yes: - De zwangeren schrijven hier gezellig verder
:redrose: Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)...
*Labgeek1990 (26/31), 4 mei '18, zeer slecht zaad, zwanger in ICSI1 (7 cryo's over), Amphia / EMC.
*Sef80, 2 mei '18, zwanger in IVF1.
*rucio, 30 apr '18, sterk verminderde vruchtbaarheid man, 3x iui gehad, zwanger in IVF1
*Selin26 (27/30), 29 apr '18, onbekend en PCOS (verwijderd dmv operatie), zwanger in IVF 1 (5 cryo's over), België
.
:heart: Hartje gezien!
*Chevrolet, 9 apr '18, 6x IUI gehad, 4x vmk ☆☆☆☆, spontaan zwanger, MCL/UMCG
*hosta (38) 24 mrt '18, laag amh, 2x vmk☆☆, spontaan zwanger
*Lafemme27 (27/36) 15 mrt '18, verminderde zaadkwaliteit, 1x vmk☆, zwanger in ICSI2 (4 cryo's over)
*sofie87 (29/28) 12 mrt '18, endometriose, zwanger in IVF1
*angel(29/33) 1 Mrt '18, onbekende oorzaak, zwanger in IVF1
*deni308 (27/30), 5 Jan '18 , weinig/traag zaad, onregelmatige cyclus, zwanger in ICSI2.
*freexx (27/29) 31 dec '17 , slecht zaad + translocatie, IVF1&2 mislukt (1x mk ☆ 8 wk), zwanger met KID, Nij Geertgen.
*Christel 22 dec '17 , IUI gehad, zwanger in IVF1, geen cryo's.
*piene1987 (29) ,16 Dec '17 ☆ 21w, zwanger in ICSI1, 3 cryos over.
*Lampje1 (33/37), 11 Dec '17 , slechte zaadkwaliteit, 6x IUI gehad, 1x vmk, zwanger in ICSI1, 4 cryo's over.
*nemoo (30),1 Dec '17 , 3x IUI gehad, zwanger in ICSI1.
*Wensel30 (30), half nov '17 , slechte zaadkwaliteit, 1x IUI gehad, zwanger in ICSI2 (3 cryo's over), Dusseldorf.
*wollentrui (33/33), 12 nov '17, ICSI2(+PGD).
*Zima, 3 Nov '17 , moeilijk te stimuleren, zwanger in ICSI2 (geen cryo's).
*mees31 (31), 1 nov '17 , zwanger in IVF1.
*Skylark01, x okt '17, verminderde eivoorraad (laag AMH), zwanger in IVF1 (3 cryo's over), Canada.
*anne-1985 (31), 13 okt '17, slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad, zwanger in IVF1.
*baggal (33/50+), 9 okt '17 , slechte zaadkwaliteit, 2x vmk, zwanger in ICSI2 (cryo's zijn op), Boston Place (UK).
.
:duckie: Bevallen
rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2).
witregel
Je kunt de tabel zelf aanpassen: Login: zwangerwordenTO; v1v4f0rum
anoniem_253319 wijzigde dit bericht op 26-08-2017 11:17
62.76% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@ Animal ahaha dat is flauw :P ik had toevallig wel 3.5 jaar gelijk, GELUKKIG een keer niet. Wat ik bedoel is dat jij nu al veel meer hebt dan in NL. Ze hebben betere protocollen in DD en houden meer rekening met patienten. In Nl had ik standaard protocol en dat heeft bij ons geholpen. Als het niet zo was, was ik ook naar DD gegaan. Ik hoop dat je morgen een mooie terugplaatsing heb en ook mooie cryo’s overhoudt.

@ duufje, Fijn dat je je frustraties uit hebt kunnen rennen. En een fijn gesprek helpt altijd.

@ doces misschien zit het wel op je inlegkruisje, ik heb dat ook gehad. Moest goed kijken, omdat het beiden erg wit zijn. Ik was een keer vergeten inlegkruisje in te doen en had een gekleurde onderbroek aan… nou dat wil je ook niet zien, zag best vies uit.

@ dazzle, fijn dat je nieuwe hoop hebt. Ik ga je hier blijven volgen totdat je zwanger bent. Ik gun het je zo na al die tijd. Ik heb het al een keer eerder verteld, maar vind dat je geen optimale behandelingen hebt gehad in Nl. 3 daagse cryo’s geven mindere kansen en dan ook nog dun bms. Ik hoop dat DD een hoop dingen veel beter doen voor jullie, zodat jullie grootste wens uitkomt. :hug:
duifje fijn dat je weer wat positiever voelt. het is zeker niet altijd makkelijk en zeker in jouw geval niet :hug:

flipje hoe is het meid?
windmolen schreef:
28-06-2017 11:33
Dazzle, fijn dat jullie eruit zijn waar jullie verder willen gaan. Het lijkt me dat dat rust moet geven. Fijn ook dat er al diverse dingen gepland staan en onderzoeken lopen (hysteroscopie en schildklierwaardes). Wel balen dat dat onderzoek naar NK-cellen zo lang duurt. Betekent dat dat jullie toch de start nog gaan uitstellen? Dat is natuurlijk vervelend, weer langer wachten.
.
Dit betekend idd dat we (helaas) weer moeten wachten. Dit kiezen wij bewust. Ik vraag me af of het zin heeft om door te gaan met een behandeling, zonder dat je de uitslag van het onderzoek weet. We zijn juist naar het buitenland gegaan voor onderzoek waarom er na meerdere IUI en TP's geen zwangerschap op treedt. Ik vind het daarom in onze situatie niet slim om door te gaan, zonder dat een en ander is uitgesloten of de behandeling daarop aangepast kan worden.
Angel88 schreef:
28-06-2017 12:29

@ dazzle, fijn dat je nieuwe hoop hebt. Ik ga je hier blijven volgen totdat je zwanger bent. Ik gun het je zo na al die tijd. Ik heb het al een keer eerder verteld, maar vind dat je geen optimale behandelingen hebt gehad in Nl. 3 daagse cryo’s geven mindere kansen en dan ook nog dun bms. Ik hoop dat DD een hoop dingen veel beter doen voor jullie, zodat jullie grootste wens uitkomt. :hug:
Ik hoop het ook! Ik denk zeker dat je gelijk hebt, dat de behandelingen niet optimaal waren. Ik hoop dat DD het verschil gaat maken. Dan hebben we iig alles geprobeerd.
Dazzle, snap het helemaal. Je wilt natuurlijk alles nu zo optimaal mogelijk doen. En wie weet kun je de wachttijd tegelijk gebruiken om je voor te bereiden op de behandeling. Bijv. doordat je van DD ook DHEA moet/mag gaan slikken, zoals Animal heeft gedaan? En mochten je schildklierwaardes idd niet optimaal blijken te zijn, dan kost dat volgens mij ook wat tijd om bij te trekken (dacht ik hoor, ik heb er geen verstand van, dus misschien is het onzin wat ik zeg). Dan ben je in tussentijd iig 'iets' aan het doen, ipv alleen maar af te wachten.
@Windmolen: Late reactie, maar dit is wel een superscore zeg!! 5 vd 6 bevrucht en in de race!! Heb je morgen terugplaatsing? Heel veel succes!! Hoop dat er wat cryo's zijn!

@Dazzle: Wat fijn dat jullie snel kunnen gaan starten bij DD! Kan me zo voorstellen dat je er helemaal aan toe bent, klaar met het wachten bent vooral. Fijn dat het goed voelde!! Hoop zo dat het eindelijk raak is voor jullie. Ik heb een tijdje contact gehad met 2 meiden via FB die ook ICSI deden en ik las zojuist dat een van hen nu van de 9e (!!) terugplaatsing zwanger is geworden. Al die andere was niks geworden. Het gaf me voor mezelf hoop, maar ook zeker voor jou. De strijd is nog niet voorbij, al hoop ik niet te lang meer voor jou.
In DD vonden ze mijn schildklier trouwens ook niet goed terwijl ze het in NL prima vinden. Ik weet niet wat waarheid is, maar een lage dosering thyrax kan in ieder geval kwaad en wellicht bevordert het het zwanger worden nog :).
Wat is jouw TSH en FT4?

@MwStippel: Ik had geen tijd om eerder te reageren maar was gisteren helemaal blij voor je toen ik je bericht las!! Beter nieuws had je voor nu niet kunnen krijgen! Nu actie :)!

@Sophie en Miek: Het wachtbankje is niet leuk... Ik denk aan jullie en blijf duimen!!

@Animal: Morgen een spannende dag!! Nog niks gehoord dus? FIjn dat je er relaxt in staat! Heb goede hoop voor je!!

@Duufje: Knap hoe je elke keer weer zoveel hoop en vertrouwen weet te vinden. Stay strong!

Hier nog 2 nachtjes slapen en dan weten we het... Vandaag verschillende huilbuien gehad. Ik denk gewoon echt dat het niet goed zit, aangezien ik werkelijk nog steeds niks voel. Ik zie er zo tegenop om weer maanden verdriet te hebben en het gevoel te hebben dat ik er niet bij hoor en het moedergevoel niet ken. Maar goed, ik mag nog niks zeggen want we weten het nog niet. Verder vermaak ik me wel met allerlei leuke dingen waardoor ik dus ook doodmoe ben en dat helpt ook niet echt haha.

Verder ben ik echt van slag (geweest) door het nieuws van Flipje. Ik kan gewoon niet begrijpen dat het zo oneerlijk is. Hoeveel pech kun je hebben, en anderen krijgen gewoon gezond kind na kind. Ongelooflijk, ik ben er echt even boos van geweest. Sterkte Flip!!
boulu schreef:
28-06-2017 18:53

Hier nog 2 nachtjes slapen en dan weten we het... Vandaag verschillende huilbuien gehad. Ik denk gewoon echt dat het niet goed zit, aangezien ik werkelijk nog steeds niks voel. Ik zie er zo tegenop om weer maanden verdriet te hebben en het gevoel te hebben dat ik er niet bij hoor en het moedergevoel niet ken. Maar goed, ik mag nog niks zeggen want we weten het nog niet.

Ach meis :hug: snap zo goed dat gevoel. Ik hoop zo verschrikkelijk dat je een goede echo hebt. Hoe laat mag je?
Sterkte met de laatste loodjes!
lilly1980 wijzigde dit bericht op 28-06-2017 20:30
0.59% gewijzigd
Ergens is dat quoten niet goed gegaan :facepalm: neem aan dat je ziet welk stuk van mij is Boulu!
Boulu: ik duim hard voor die goede echo! :hug:
dat wachten duurt ellindig lang boulu maar bedenk dat je de uitslag niet veranderd. dus neem diepe hap adem en hobbel morgen nog even door! je kan het. en nogmaals niks voelen zegt niks wat niet is kan opeens keihard komen :) dikke :hug: en ik denk aan je.hoelaat mag je vrijdag? da qeet ik hoelaat ik kom spieken
Lieve boulu, jij gaat gewoon een gezond embryo'tje zien overmorgen! :hug:
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Ah Boulu ook voor jou even een dikke knuffel heel veel succes morgen met de laatste spannende wachtdag tot de echo. Het geen klachten hebben zegt helemaal niets,maar ik snap je zoektocht naar bevestiging. Hopelijk komt die bevestiging vrijdag met een kerngezond vruchtje met mooi kloppend hartje. :hug:
Animal: heel veel succes (en plezier) met je TP!! Fijn dat je er zo relaxed in staat en tenminste 1 cryo hebt (Ik hoop gewoon dat de andere ook @ vriezer kunnen).

Windmolen: ergens staat mij bij dat jij ook een TP hebt vandaag. Ik lees het vanaf mijn telefoon en hou het niet super goed bij.

Zizo: hoe is het met spuiten/stimuleren? En met jou Diamand?

Fijn dat je je weer weer een beetje herpakt hebt en je klinkt weer als je sterkte zelf Duufje. En toch vind ik het niet gek als je je soms druk maakt over dingen, soms als het achteraf onnodig blijkt. Hoop dat je snel van start mag en er ontwikkelingen komen met het huis.

Flipje: Ik las over je rode veeg. Kan natuurlijk van alles zijn, maar als het toch mis is, zou het mijn voorkeur hebben dat het natuurlijk op gang komt. Ik denk geregeld aan je en vind het gruwelijk oneerlijk. Ik hoop ontzettend dat jullie toch kunnen genieten van de bruiloft volgende week. Knuffel - velen...

Weija: Wanneer heb jij je TP? Voordat ik vertrok had je net op
Vrijdag de dag 10 echo gehad als ik me niet vergis. Wanneer heb je de volgende?

Dazzle/Animal: Jeetje - was verbaasd dat 60-70% van de patienten uit NL komt in Düsseldorf. Kennelijk is de behandeling daar wel anders, want anders zou men niet zo snel naar de oosterburen gaan. In de UK is overigens de blastocyst culture en schildklier onderzoek redelijk standaard (althans privaat).

Boulu: Snap je angst, maar er is niets dat er op wijst dat het mis is. Gebrek aan klachten zegt niets. Nogmaals: mijn bescheiden borsten bleven heel lang slap, ondanks 12 weken Utro. Misselijk werd ik pas vanaf week 7/8. Een meisje dat meeschreef in het Oktober topic had zo'n batterij klachten dat ik daar extreem onzeker van werd. Zij had een VMK...
Mijn eigen moeder is nooit een dag misselijk geweest. Had wel last van haar borsten. Kortom, ieder lichaam is anders. En jij gaat morgen hopelijk een prachtig kloppend hartje zien!!
En angst houden had ik ook heel lang. En bij mij kan ik dat alleen maar verklaren doordat ik mezelf had wijs gemaakt dat ik niet zwanger kon worden. Elke echo was ik bang. En ik hoor dit van meer dames na de MMM. Succes!!
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Dankjewel voor jullie superlieve reacties meiden :hug: !! Doet me echt goed. Het blijft afwachten, ik hoop dat jullie gelijk hebben...

Animal en Windmolen, Succes vandaag!!
Ik duim mee hoor boulu!

Hier schiet ik van een slappe lach over in een huilbui leuk spul dat utrogestan...
Verder wachten...wachten... en superleuk met laatste werkweken. Dus misschien heeft dat ook wel enige invloed op humeur... afscheid nemen is niet zo mijn sterkste punt. Zal niet alles aan hormonen wijten.
Boulu ik duimmmm!!!!!!!
@animal veel succes en veel plezier vandaag. Ik hoop dat jullie jullie toekomstige kindje vandaag gaan 'ontmoeten'

@ windmolen, ook heel veel succes! Wij kregen een foto van de embryo mee. Ik hoop dat ze dat bij jullie ook meegeven. Is leuk als het straks lukt, dan heb je een before en after foto :)
Dank jullie!! Het is morgen in de middag trouwens ;)
Ff snel: tx meiden, maar ik heb vandaag geen terugplaatsing, hoor. Onze embryootjes moeten nog doorgroeien tot blasto's, net als bij Animal. En sowieso doen we freeze all, dus de terugplaatsing is pas volgende maand, als alles goed gaat. Wel hoop ik vandaag weer iets te horen over hoeveel er verder gegroeid zijn...

Animal, veel succes vandaag! Ik hoop, naast een topper voor de verse terugplaatsing, ook op mooie cryo's!

Boulu, ik duim voor je voor morgen. En ik hoop zo dat die kleine embryo van jullie je weer verbaasd gaat laten staan.
Animal veel succes en plezier met de tp vandaag!

Baggal ik had vandaag weer een echo. Eindelijk is het follikel -bijna-groot genoeg. Ik mag morgen pregnyl spuiten en dan 7/7 de tp.
Zo daar ben ik ook weer een keer, ik ben wel blijven meelezen, maar had weinig tijd om zelf te schrijven. En hier gebeurd toch nog weinig, vanmiddag de eerste uitleg.

Dazzle, goed om te horen dat je een keuze hebt kunnen maken en dat je ook gelijk kunt beginnen. Fijn! :-)
Angel het is lastig en blijft een onzekere journey, maar je bent toch echt zwanger en hopelijk blijft het gewoon goed gaan, desondanks dat je nog niks voelt. :heart: Wat leuk zeg dat ze een foto meegeven van het embryo lijkt mij echt bijzonder. Wanneer heb je je eerste echo?
Zizo hoe gaat het met je? Geen bijwerkingen van de medicatie?
Sofie voor jou ook al zo’n mooie score! :yes: Heel veel succes op het wachtbankje.
Windmolen Dank je, nee ik ben nog niet begonnen, ik begin zaterdag met het spuiten van vanmiddag uitleg en medicatie ophalen. Wow 6 bevruchtingen! :yes: Je moet dus nog een maandje wachten voor TP? Ik zie allerlei termen maar snap er nog weinig van haha dat komt gaandeweg wel. Op het formulier van vandaag stond idd ook freeze all, maar dan gaan ze de embryo’s dus eerst invriezen en een paar ontdooien om te kijken wat de kwaliteit zal zijn voor TP? Hopelijk krijg vandaag dan iets te horen over de groei.
Baggal: zie hierboven haha dank je. Hoe gaat het met jou? :daisy:
Flipje ik denk aan je! :rose:
Boulou, knuffels voor jou! :smooch: Hopen dat je morgen gewoon goed nieuws hebt en dat je gevoel het mis heeft. Duim voor je.
Miekje: :blob: haha de hormonen all over the place, succes in de wachtweek, over een week mag je al testen. Spannend zeg!
Shine bright like a diamond
WeijaGoed nieuws en spannend voor jou!
AnimalSucces vandaag bij TP
Shine bright like a diamond
Jemig wat is er weer veel gebeurd!

Kan er niet over uit dat Flipje weer in deze mallemolen van verdriet terecht is gekomen :cry: :hug:

Weija, fijn op weg naar de volgende stap!

Windmolen, wat een mooie opbrengst aan embryo's!

Boulu, ik ga ook uit van het goede en duim mee voor morgenmiddag. Die onzekerheid is zo slopend he :/

Dazzle, wat fijn dat je weer hoop en wat vertrouwen hebt! het is je zo gegund!

MwStippel, wat een mooie opbrengst na zo een lang traject. Nu aan de slag :D

Miekje en Doces: wat een "bijzondere" dagen zijn dit he? Zet m op!

Animal, op naar het broeden!

Hier vanochtend een afspraak met de gyn gehad.
Als de verse tp goed was gegaan was dit de 6 weken echo geweest. Nu was het bespreken wanneer de cryo wordt teruggeplaatst en hoe ik daarna eventueel verder wil.

Hij gaf aan dat gezien mijn leeftijd (40 geworden twee weken geleden) er nog maar 10% kans op een zwangerschap is :"-( en dat bij 60 tot 70% van mijn embryo's genetische afwijkingen zullen zijn die leiden tot een niet-doorzettende zwangerschap. Hij vond 2 goede embryo's een goed resultaat per punctie.

Echo gedaan en alles ziet er goed uit voor een terugplaatsing deze cyclus. Volgende week donderdag weer langs om te kijken of de eisprong al nadert en of alles er nog steeds goed uit ziet.

Als deze cryo niet pakt dan mag ik van hem direct door naar de 3e ICSI-poging, weer met 300 IE. Meer afvallen geeft hoogstens 1% meer kans, dus daar hoef ik niet op te wachten (maar natuurlijk ga ik er wel mee door).

Ik heb gevraagd of zij eventueel zouden meewerken aan een 4e ICSI-poging als ik daar verzekering voor bij koop en hij gaf aan dat dat aan de uitslag van de derde punctie ligt. Volgens hem gaan de kansen bij ICSI en IUI (als er verder niets medisch aan de hand is) op mijn leeftijd steeds meer gelijk lopen, dus kan ik ook overwegen om daar weer op over te gaan, als mijn verzekering dat wil betalen.
WTF?
Doces: dat van de Utro is overigens normaal hoor. Bij mij liep er ook een deel terug. Volgens mij wordt alles opgenomen en de surplus niet.

Miekje: dat je emoties van links naar rechts gaan is logisch. Ene moment hoopvol en volgende moment hopeloos. Er is ook geen pijl op te trekken en je gevoel zegt niets over de uitslag...

Abusu: Een eerlijk gesprek, maar die 10% kans op een zwangerschap lijkt mij onaangenaam. Dat het na je 35e moeilijker wordt, is een bekend gegeven, maar niet onmogelijk. Mijn collega van 41 is zwanger van de 1e. Mijn buuf was 44 (!) en baarde een gezonde dochter en Tasje staat op hett punt te bevallen. Het is dus niet onmogelijk en ik denk dat je je daar maar aan moet vasthouden.

Windmolen: had je freeze all even gemist. Hoop dat ze allemaal Goed doordelen.

Hier alles ok. Vanmorgen @ Galleries Lafayette met een Petit Bateau sale. Dus even mijn slag geslagen en ook een matching jurkje gekocht voor de dochter van mijn man's dochter. Een in blauw en een in het rood. Vond het idee van bijna identieke jurkjes voor de kleine meisjes wel leuk.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Abusu klinkt als een eerlijk en open gesprek. Maar wat zijn door je leeftijd de slagingskansen laag per poging.... Heel confronterend denk ik?
Wel fijn dat je nu door kan met de cryo-tp en ik hoop heel erg voor je dat de komende cryo-tp gewoon door kan gaan, raak is tot een gezonde en doorgaande zwangerschap leidt. Het enige dat je kan doen is goede hoop houden dat het toch een keer lukt. Elke kans is er immers één.
Wat bijzonder dat op deze leeftijd ICSI en IUI ongeveer dezelfde kansen geven. Dan zou teruggaan naar IUI na poging 3 ook nog een optie zijn denk ik? Het is een stuk minder belastend en je zit niet met verplichte wachtmaanden. Zou mooi zijn als je verzekering hier open voor staat.

Overigens een tip aan allen: De website ivfpredict.com geeft een mooi beeld van de slagingskansen gebaseerd op een aantal parameters. (confronterend bij mij is dat mijn kansen statistisch behoorlijk klager zijn doordat mijn zwangerschap van X niet tot een 'live birth' heeft geleid.)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven