Zwanger worden met IVF of ICSI (Deel 4)

woensdag 10 mei 2017 om 16:31
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.
.
De stand van zaken
.
Handige links
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1
.
Bezig met behandelingen
.
ZWANGER!
- De zwangeren schrijven hier gezellig verder
Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)...
*Labgeek1990 (26/31), 4 mei '18, zeer slecht zaad, zwanger in ICSI1 (7 cryo's over), Amphia / EMC.
*Sef80, 2 mei '18, zwanger in IVF1.
*rucio, 30 apr '18, sterk verminderde vruchtbaarheid man, 3x iui gehad, zwanger in IVF1
*Selin26 (27/30), 29 apr '18, onbekend en PCOS (verwijderd dmv operatie), zwanger in IVF 1 (5 cryo's over), België
.
Hartje gezien!
*Chevrolet, 9 apr '18, 6x IUI gehad, 4x vmk ☆☆☆☆, spontaan zwanger, MCL/UMCG
*hosta (38) 24 mrt '18, laag amh, 2x vmk☆☆, spontaan zwanger
*Lafemme27 (27/36) 15 mrt '18, verminderde zaadkwaliteit, 1x vmk☆, zwanger in ICSI2 (4 cryo's over)
*sofie87 (29/28) 12 mrt '18, endometriose, zwanger in IVF1
*angel(29/33) 1 Mrt '18, onbekende oorzaak, zwanger in IVF1
*deni308 (27/30), 5 Jan '18 , weinig/traag zaad, onregelmatige cyclus, zwanger in ICSI2.
*freexx (27/29) 31 dec '17 , slecht zaad + translocatie, IVF1&2 mislukt (1x mk ☆ 8 wk), zwanger met KID, Nij Geertgen.
*Christel 22 dec '17 , IUI gehad, zwanger in IVF1, geen cryo's.
*piene1987 (29) ,16 Dec '17 ☆ 21w, zwanger in ICSI1, 3 cryos over.
*Lampje1 (33/37), 11 Dec '17 , slechte zaadkwaliteit, 6x IUI gehad, 1x vmk, zwanger in ICSI1, 4 cryo's over.
*nemoo (30),1 Dec '17 , 3x IUI gehad, zwanger in ICSI1.
*Wensel30 (30), half nov '17 , slechte zaadkwaliteit, 1x IUI gehad, zwanger in ICSI2 (3 cryo's over), Dusseldorf.
*wollentrui (33/33), 12 nov '17, ICSI2(+PGD).
*Zima, 3 Nov '17 , moeilijk te stimuleren, zwanger in ICSI2 (geen cryo's).
*mees31 (31), 1 nov '17 , zwanger in IVF1.
*Skylark01, x okt '17, verminderde eivoorraad (laag AMH), zwanger in IVF1 (3 cryo's over), Canada.
*anne-1985 (31), 13 okt '17, slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad, zwanger in IVF1.
*baggal (33/50+), 9 okt '17 , slechte zaadkwaliteit, 2x vmk, zwanger in ICSI2 (cryo's zijn op), Boston Place (UK).
.
Bevallen
rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2).
witregel
Je kunt de tabel zelf aanpassen: Login: zwangerwordenTO; v1v4f0rum
.

Wachten op start | miillaa, Lilly53, Miekje (aug?), MevrouwStippel (aug/sept), sense (sept), flipje2 (sept/okt), Duufje, Diamond (sept), boulu, Zizo (nov/dec?), gelukspoppetje |
Prikken & slikken | rojali |
Wachten op cryo-tp | Animal, doces, windmolen, Dazzle_, smurff_4 |
In de wachtweken | Abusu (27 aug), smurf112 (31 aug) |
Handige links
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1
.

Naam (leeftijd) |
Wens sinds | MMM sinds | Oorzaak | Behandeling | Status # cryo's |
Locatie |
flipje2 (29/41) |
okt 2014 |
okt 2015 |
<1 miljoen/ml zaadcellen, 2x mk (F☆18w, P☆12w), 1x vmk (☆6w) | ICSI2 | wachten op start (sept) |
VUmc |
Dazzle_ (34/36) |
2013 | Mei 2015 | Laag AMH IUI:6x, IVF1: TP 5x, IVF2: TP 1x |
IVF3 | 2 cryo's | IVF1&2: NL IVF3:Dusseldorf |
Duufje (39/43) |
2013 | Dec 2015 | zeer slechte zaadkwaliteit ICSI1: geen bevructingen, ICSI2: B☆ |
ICSI2 | start mei '17. ICSI1 mislukt, ICSI2 juli ook mislukt | ? |
gelukspoppetje | 2014 | Maart 2016 | slechte zwemmers jun '16 IVF1 niet zwanger |
ICSI+PGD | wachten op start | MUMC/AMC |
abusu (39) |
2014 | 2014 | alleenstaand, schildklier, 9x IUI gehad ICSI1 niet zwanger |
ICSI2 | verse tp niet zwanger (1 cryo) |
MCK |
Animal2307 (36/36+) |
2014 | 2016 | Onbekende oorzaak, 6x IUI gehad IVF1 en 2 (NL) niet gelukt |
IVF/ICSI3 | wachten op uitslag NK-cellen, daarna cryo tp | Dusseldorf |
boulu (?) |
slechte zaadkwaliteit, PCOS, 1x vmk☆, aug '17 mk (☆12w) | |||||
miillaa | IVF1.1 afgebroken, wegens allergische reactie | IVF1.2 | wachten op verder onderzoek | |||
MevrouwStippel (36/39) |
man hersteloperatie gehad | ICSI+ MESA/TESE |
wachten op start (±augustus '17) |
AMC | ||
Lilly53 | verstoring LH, azoospermie | ICSI1 | wachten op start | |||
Miekje-5 (35/38) |
jan 2017 |
slecht zaad 2x IUI, icsi 1 niet zwanger geen cryo's | ICSI2 | start mei '17, 2e ronde aug'17? | LUMC | |
-Sense-(35/40) | 2015 | halve baarmoeder, 1 werkende eileider |
IVF1 | wachten op start (Sept) |
||
Zizo (33/37) |
okt 2014 |
feb 2016 |
matige zaadkwaliteit 6x IUI, 1x icsi: 1 verse tp geen cryo's |
ICSI2 | wachten op start (nov/dec?) afhankelijk van herstel | |
doces (28/30) |
2015 | 2016 | leverziekte en slechte zaadkwaliteit | ICSI | ICSI 1 mei '17 | privé |
Diamond30 (31/37) |
2014 | sept 2016 | Geen oorzaak gevonden, MK in 2016, in 2016/2017 6x IUI gehad 1x IVF |
IVF2 | wachten op start september | |
windmolen (32/38) |
2015 | juni 2016 | endometriose, 6x IUI gehad | IVF/ICSI1 | eerste TP mislukt, nog 2 cryo's over | |
smurff_4 | Nov 2015 | Jan 2017 | slechte zaadkwaliteit | ICSI 1 | 7 cryos | |
rojali | Okt 2015 | Jul 2017 | HSG gehad, verkleving door chlamidia | IVF 1 | ? | |
Smurf112 | 2016 | juni 2016 | PCOS, man verminderd vruchtbaar | IVF/ICSI | Start prikken 5/8 X |
|
Wij maken altijd plaats voor nieuwe dames! |
ZWANGER!

*Labgeek1990 (26/31), 4 mei '18, zeer slecht zaad, zwanger in ICSI1 (7 cryo's over), Amphia / EMC.
*Sef80, 2 mei '18, zwanger in IVF1.
*rucio, 30 apr '18, sterk verminderde vruchtbaarheid man, 3x iui gehad, zwanger in IVF1
*Selin26 (27/30), 29 apr '18, onbekend en PCOS (verwijderd dmv operatie), zwanger in IVF 1 (5 cryo's over), België
.

*Chevrolet, 9 apr '18, 6x IUI gehad, 4x vmk ☆☆☆☆, spontaan zwanger, MCL/UMCG
*hosta (38) 24 mrt '18, laag amh, 2x vmk☆☆, spontaan zwanger
*Lafemme27 (27/36) 15 mrt '18, verminderde zaadkwaliteit, 1x vmk☆, zwanger in ICSI2 (4 cryo's over)
*sofie87 (29/28) 12 mrt '18, endometriose, zwanger in IVF1
*angel(29/33) 1 Mrt '18, onbekende oorzaak, zwanger in IVF1
*deni308 (27/30), 5 Jan '18 , weinig/traag zaad, onregelmatige cyclus, zwanger in ICSI2.
*freexx (27/29) 31 dec '17 , slecht zaad + translocatie, IVF1&2 mislukt (1x mk ☆ 8 wk), zwanger met KID, Nij Geertgen.
*Christel 22 dec '17 , IUI gehad, zwanger in IVF1, geen cryo's.
*piene1987 (29) ,16 Dec '17 ☆ 21w, zwanger in ICSI1, 3 cryos over.
*Lampje1 (33/37), 11 Dec '17 , slechte zaadkwaliteit, 6x IUI gehad, 1x vmk, zwanger in ICSI1, 4 cryo's over.
*nemoo (30),1 Dec '17 , 3x IUI gehad, zwanger in ICSI1.
*Wensel30 (30), half nov '17 , slechte zaadkwaliteit, 1x IUI gehad, zwanger in ICSI2 (3 cryo's over), Dusseldorf.
*wollentrui (33/33), 12 nov '17, ICSI2(+PGD).
*Zima, 3 Nov '17 , moeilijk te stimuleren, zwanger in ICSI2 (geen cryo's).
*mees31 (31), 1 nov '17 , zwanger in IVF1.
*Skylark01, x okt '17, verminderde eivoorraad (laag AMH), zwanger in IVF1 (3 cryo's over), Canada.
*anne-1985 (31), 13 okt '17, slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad, zwanger in IVF1.
*baggal (33/50+), 9 okt '17 , slechte zaadkwaliteit, 2x vmk, zwanger in ICSI2 (cryo's zijn op), Boston Place (UK).
.

rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2).
witregel
Je kunt de tabel zelf aanpassen: Login: zwangerwordenTO; v1v4f0rum
anoniem_253319 wijzigde dit bericht op 26-08-2017 11:17
62.76% gewijzigd
donderdag 29 juni 2017 om 12:04
Weija: Ik heb die website ook gebruikt en mijn slagingskansen waren niet top. Ik moet zeggen dat ik het heel eng vond en werd er erg zenuwachtig van. De hele MMM is in mijn optiek ook een loterij. Waarom mijn laatste cryo het opeens against all odd wel doet en de vorige steeds een VMK waren..?! Waarom mijn buuf van 44 kan bevallen van een gezonde dochter terwijl mijn vriendin van 32 IVF nodig had? Als we de statistiek daarop hadden losgelaten had buuf geen schijn van kans gehad...
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
donderdag 29 juni 2017 om 12:34
Baggal schreef: ↑29-06-2017 12:04Weija: Ik heb die website ook gebruikt en mijn slagingskansen waren niet top. Ik moet zeggen dat ik het heel eng vond en werd er erg zenuwachtig van. De hele MMM is in mijn optiek ook een loterij. Waarom mijn laatste cryo het opeens against all odd wel doet en de vorige steeds een VMK waren..?! Waarom mijn buuf van 44 kan bevallen van een gezonde dochter terwijl mijn vriendin van 32 IVF nodig had? Als we de statistiek daarop hadden losgelaten had buuf geen schijn van kans gehad...
Het klopt dat het fertiliteitstraject een 'loterij' is maar wel een loterij waar je kansen redelijk in te schatten zijn.
Het is belangrijk om je te realiseren dat statistiek niets zegt over jou als individu, maar wel wat zegt over een hele populatie. Dus in het voorbeeld van jouw 44 jarige buurvrouw, als je het op populatie niveau bekijkt zijn er heel veel 44 jarige waar de zwangerschap anders is afgelopen dan bij jouw buurvrouw.
Ik vind persoonlijk dit soort tools prettig om een reëel verwachtingspatroon te hebben en had mij bv nooit gerealiseerd dat het qua kansen gunstiger was geweest als ik nooit zwanger was geweest dan dat ik een doodgeboorte had gehad. Voor mij is dit leerzaam. Maar dat zal voor iedereen anders zijn.

donderdag 29 juni 2017 om 14:47
Ik heb ook even de site ingevuld: 22%. Nou ik geloof er lekker niets van! Ik krik het gemiddelde wel omhoog
Abuse, je moet niet zomaar de moed opgeven hoor!
Van de 4 die in de embryoscoop gegaan zijn, zijn er 3 goed doorgedeeld! 1 in de vriezer, 2 in een warme baarmoeder bij mij. De 4e loopt wat achter, maar laten ze nog een paar dagen zitten. Ik kan na het weekend bellen om te vragen of die toch nog bijgetrokken is en ingevroren is of verloren is gegaan. En dan dit er nog een bevruchte eicel in de vriezer. Topscore!!! Nietwaar?
Mooie plaatjes van beide blastocyten mee gekregen. Ik mag over 10 dg testen. Ik heb tegen de fam gezegd dat het 14 dagen is. Nu maar hopen dat er niemand mee leest, want ik val natuurlijk zo door de mand
Boulu, ik ben plaatsvervangend zenuwachtig voor je!
Windmolen, ben je helemaal hersteld van de punctie?
Baggal, 60-70% van de omzet komt uit NL, niet het aantal patienten. Nederlanders komen daar niet voor niets, vaak al meerdere pogingen in NL gehad en kiezen bijna allemaal voor de embryoscoop. De duitsers doen dat veel minder vaak. Nu ik lees van Windmolen dat de verzekering in duitsland sowieso al niet alle vergoeden, kan ik me ook voorstellen dat er mensen zijn die zeggen dat het dan maar op een relatief goedkope manier moet.

Abuse, je moet niet zomaar de moed opgeven hoor!
Van de 4 die in de embryoscoop gegaan zijn, zijn er 3 goed doorgedeeld! 1 in de vriezer, 2 in een warme baarmoeder bij mij. De 4e loopt wat achter, maar laten ze nog een paar dagen zitten. Ik kan na het weekend bellen om te vragen of die toch nog bijgetrokken is en ingevroren is of verloren is gegaan. En dan dit er nog een bevruchte eicel in de vriezer. Topscore!!! Nietwaar?
Mooie plaatjes van beide blastocyten mee gekregen. Ik mag over 10 dg testen. Ik heb tegen de fam gezegd dat het 14 dagen is. Nu maar hopen dat er niemand mee leest, want ik val natuurlijk zo door de mand

Boulu, ik ben plaatsvervangend zenuwachtig voor je!
Windmolen, ben je helemaal hersteld van de punctie?
Baggal, 60-70% van de omzet komt uit NL, niet het aantal patienten. Nederlanders komen daar niet voor niets, vaak al meerdere pogingen in NL gehad en kiezen bijna allemaal voor de embryoscoop. De duitsers doen dat veel minder vaak. Nu ik lees van Windmolen dat de verzekering in duitsland sowieso al niet alle vergoeden, kan ik me ook voorstellen dat er mensen zijn die zeggen dat het dan maar op een relatief goedkope manier moet.
donderdag 29 juni 2017 om 14:49
Statistiek kun je, volgens mijn expert-zus , (ik ben flink minder statistisch geschoold) beter niet teveel op je individu betrekken.
Ook al kan het wel n indicatie geven.
Maar wij hadden hoge verwachtingen van onze 3 embryo's die nog voor cryo konden. Dachten 1/3 Mooi ! Maar dat kon dus ook 0 betekenen.... Ik hou me nu maar even niet te veel daarmee bezig en stop die energie maar in het aanmoedigen van het embryologie in mijn buik.
Succes allen met wachten echo's keuzes enz
Ook al kan het wel n indicatie geven.
Maar wij hadden hoge verwachtingen van onze 3 embryo's die nog voor cryo konden. Dachten 1/3 Mooi ! Maar dat kon dus ook 0 betekenen.... Ik hou me nu maar even niet te veel daarmee bezig en stop die energie maar in het aanmoedigen van het embryologie in mijn buik.
Succes allen met wachten echo's keuzes enz
donderdag 29 juni 2017 om 14:58
Weija: helemaal waar... en toch was ik altijd extreem bang om de boot te missen (en een deel van mij vind het nog steeds wel eens eng en dat vind ik soms best moeilijk - laat Ik het zo zeggen: ik zal blij zijn als ze er daadwerkelijk is en alles ok is
). Dat mijn buuf een uitzondering is begrijp ik ook hoor en zij is zeker niet representatief voor de hele bevolking. Zo heb ik een vriendin van 42 (bijna 43) met kinderwens en zonder partner. Dat het dan een moeilijk verhaal wordt zie ik ook wel in. Immers, voordat je aan kinderen begint ben je minimaal een jaar verder over het algemeen. Niet onmogelijk, maar wel lastig.
Bij jouw had de situatie met X in feite niets met een defect te maken bij X. Juist het feit dat je zwanger bent geweest (en dat 23 weken lang) zou in jouw voordeel moeten werken en daar kan de statistiek geen rekening mee houden. Er wordt alleen gekeken naar hoe vaak je zwanger bent geweest en niet naar de duur of de oorzaak van het ontbreken van een life birth en dat heeft zijn weerslag op je statistische kansen. Er is in mijn optiek wel een verschil tussen enerzijds een vroege miskraam (wat de reden ook is) en anderzijds een vroeggeboorte omdat er een probleem zit bij de placenta. Door mijn VMK's waren de kansen ook opeens veel kleiner terwijl Dr A. mij altijd volhield dat het feit dat je zwanger bent geweest wel in je voordeel zouden moeten werken voor de kans op succes bij een volgende ronde.
Abusu: Dat is de spirit! We gaan voor die 10%!!
Animal: heb jij je Emmy inmiddels binnen?

Bij jouw had de situatie met X in feite niets met een defect te maken bij X. Juist het feit dat je zwanger bent geweest (en dat 23 weken lang) zou in jouw voordeel moeten werken en daar kan de statistiek geen rekening mee houden. Er wordt alleen gekeken naar hoe vaak je zwanger bent geweest en niet naar de duur of de oorzaak van het ontbreken van een life birth en dat heeft zijn weerslag op je statistische kansen. Er is in mijn optiek wel een verschil tussen enerzijds een vroege miskraam (wat de reden ook is) en anderzijds een vroeggeboorte omdat er een probleem zit bij de placenta. Door mijn VMK's waren de kansen ook opeens veel kleiner terwijl Dr A. mij altijd volhield dat het feit dat je zwanger bent geweest wel in je voordeel zouden moeten werken voor de kans op succes bij een volgende ronde.
Abusu: Dat is de spirit! We gaan voor die 10%!!

Animal: heb jij je Emmy inmiddels binnen?
![Happy :-]](./../../../../smilies/77_happy.gif)
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
donderdag 29 juni 2017 om 16:05
@ animal wat fijn. Wat leuk he dat je plaatjes meekrijgt? Ik was bang dat ik al aan de blastocyst zou hechten. Heb de plaatje dus meteen weggelegd. En pad met positie weer test weer uit de la gehaald en naar gekeken. Ik wist niet dat je voor 2 ging. Ik hoop heel erg dat het raak. Ik ben het met je eens dat het een topscore is. Ik had ook 4 embryos en was er erg blij mee. Ik ben eigenlijk al beetje zenuwachtig. Succes met wachten en mijn duimen maken overuren voor je!
donderdag 29 juni 2017 om 16:17
donderdag 29 juni 2017 om 16:30
Oké, nou fijn dat zij zo meedenken en kijken per moment wat het beste is. Ik hoop zo dat je over 10 dagen goed nieuws hebt! Nu lekker weer bijkomen van alle hormonen en heen en weer gereis.Animal2307 schreef: ↑29-06-2017 16:17Angel, we hebben het aan de artsen overgelaten en min of meer gezegd: bij toppers 1, anders 2. Arts vond nu 2 toch beter. Zij hebben er voor gestudeerd, ik niet, dus ik vertrouw er maar op. Heb wel elke keer steekjes in mijn baarmoeder, dat had ik de vorige keren niet. Het is vast een goed teken!
Hoelang gaat de embryo die over is nog doordelen, voordat besloten wordt of het wordt ingevroren of niet?
donderdag 29 juni 2017 om 17:05
Wat fijn om te horen Animal ik ga duimen voor jou, heel veel succes in de wachtweken.
Ook ik heb even gekeken op de site en bij mij kwam er maar 24% uit terwijl bij ons alles goed is...ach ja was gewoon benieuwd..We zullen het zien, eerst maar gaan stimuleren en kijken hoe de follikels gaan groeien..
Ik lees vanavond weer even bij.
Ook ik heb even gekeken op de site en bij mij kwam er maar 24% uit terwijl bij ons alles goed is...ach ja was gewoon benieuwd..We zullen het zien, eerst maar gaan stimuleren en kijken hoe de follikels gaan groeien..
Ik lees vanavond weer even bij.
Shine bright like a diamond
donderdag 29 juni 2017 om 18:15
Ik heb mijn kansen ook berekend: 35%. Maar ja, dat zegt verder weinig voor dit individuele geval. Overigens ligt de kans bij mensen zonder mmm-issues volgens mij ook maar op 50%.
Hier gaat het spuiten van decapeptyl goed. Slechts 1 keer een adertje geraakt, dus nog maar 1 blauwe plek tot nu toe. Ik vind decapeptyl een stuk gemakkelijker dan Menopur en pregnyl. Wel last van buikpijn. En niet zo'n beetje ook. Herkennen jullie dit? En een paar opvliegers gehad, maar verder valt het mee.
Volgende week donderdag de eerste echo. Een uitgangsecho neem ik aan. Ik heb er zin in.
Hier gaat het spuiten van decapeptyl goed. Slechts 1 keer een adertje geraakt, dus nog maar 1 blauwe plek tot nu toe. Ik vind decapeptyl een stuk gemakkelijker dan Menopur en pregnyl. Wel last van buikpijn. En niet zo'n beetje ook. Herkennen jullie dit? En een paar opvliegers gehad, maar verder valt het mee.
Volgende week donderdag de eerste echo. Een uitgangsecho neem ik aan. Ik heb er zin in.
donderdag 29 juni 2017 om 18:38
donderdag 29 juni 2017 om 19:04
Joehoe Animal!!!!! Je hebt gewoon twee embryo's aan boord!!!! Dat is een dansje waard!
En dan ook nog een mooie blastocyst in de vriezer en misschien nr 2 ook nog in de vriezer én een 1 daags embryo in de vriezer. Wat een topscore!!!!
Heel veel succes in de komende spannende 10 dagen! En over een ruime week kom ik je gezellig nog 2 dagen vergezellen op de wachtbank.
Sense, cervical is als ik het goed heb baarmoederhals.
Abusu that's the spirit! En zo is het maar net.
Baggal dank voor je reflectie. Daar heb je wel een punt mbt eerdere zwangerschappen. In zo'n tool worden natuurlijk niet alle finesses gevangen.
Geniet ze van de vakantie! Is het lekker?

En dan ook nog een mooie blastocyst in de vriezer en misschien nr 2 ook nog in de vriezer én een 1 daags embryo in de vriezer. Wat een topscore!!!!
Heel veel succes in de komende spannende 10 dagen! En over een ruime week kom ik je gezellig nog 2 dagen vergezellen op de wachtbank.

Sense, cervical is als ik het goed heb baarmoederhals.
Abusu that's the spirit! En zo is het maar net.
Baggal dank voor je reflectie. Daar heb je wel een punt mbt eerdere zwangerschappen. In zo'n tool worden natuurlijk niet alle finesses gevangen.
Geniet ze van de vakantie! Is het lekker?
donderdag 29 juni 2017 om 19:32
Cervicaal is normaal gesproken de hals. Cervix is baarmoederhals. Maar als het om zwanger worden gaat zal er wel niets bedoeld worden met je nek
Gezellig Weija! Nu al zin in
Angel, ik dacht dat ze hem nog 1-2 dagen de tijd geven.
Hele tijd wat kleine en kortdurende krampjes, dus dat voelt in ieder geval goed. Er is wat gaande. De andere keren voelde ik na de terugplaatsing niets, dus dit is positief lijkt me zo.

Gezellig Weija! Nu al zin in

Angel, ik dacht dat ze hem nog 1-2 dagen de tijd geven.
Hele tijd wat kleine en kortdurende krampjes, dus dat voelt in ieder geval goed. Er is wat gaande. De andere keren voelde ik na de terugplaatsing niets, dus dit is positief lijkt me zo.
donderdag 29 juni 2017 om 20:37
Pffff... Nog maar een paar dagen na de terugplaatsing. Duurt nog lang totdat ik mag testen. Ik ben er wel redelijk relaxed onder, ik voel me nog niet heel zenuwachtig of gespannen. Gelukkig genoeg te doen op mijn werk, dat zorgt wel voor afleiding.
Hoe kwamen jullie de wachtweken door? Is er iets te zeggen over bepaalde dingen wel / niet voelen? Wel / geen bloed verliezen? Ik begrijp dat de Utrogestan de ongesteldheid tegenhoudt, maar dan nog... Zegt het iets? Of valt er echt geen peil op te trekken en kan het alle kanten op? Ik zou zo graag IETS weten, maar ik ben me ervan bewust dat ik niets anders kan doen dan afwachten (en op tijd de Utrogestan inbrengen)...
Wat wel opvallend / grappig is: we hebben twee katten en één van de twee trekt normaal gesproken niet erg naar mij toe, meer naar mijn man. Gisteren en vandaag is ze niet bij me weg te slaan: steeds achter me aan lopen, kopjes geven, op schoot liggen. Kan natuurlijk toeval zijn of door de hormonen van de Utrogestan komen, maar ik vind het wel leuk
Hoe kwamen jullie de wachtweken door? Is er iets te zeggen over bepaalde dingen wel / niet voelen? Wel / geen bloed verliezen? Ik begrijp dat de Utrogestan de ongesteldheid tegenhoudt, maar dan nog... Zegt het iets? Of valt er echt geen peil op te trekken en kan het alle kanten op? Ik zou zo graag IETS weten, maar ik ben me ervan bewust dat ik niets anders kan doen dan afwachten (en op tijd de Utrogestan inbrengen)...
Wat wel opvallend / grappig is: we hebben twee katten en één van de twee trekt normaal gesproken niet erg naar mij toe, meer naar mijn man. Gisteren en vandaag is ze niet bij me weg te slaan: steeds achter me aan lopen, kopjes geven, op schoot liggen. Kan natuurlijk toeval zijn of door de hormonen van de Utrogestan komen, maar ik vind het wel leuk

donderdag 29 juni 2017 om 20:58
Ah Doces, die wachtweken zijn vreselijk. Bij de iui heb ik ze ook steeds gehad. De eerste week ging nog wel, maar de tweede is vreselijk. Het enige wat mij hielp is afleiding. Veel werken, met vriendinnen afspreken. Tijd alleen was voor mij piekertijd. Sterkte met wachten! Ook voor de andere dames in de wachtweken.
Hier zojuist heel veel bloedverlies. Dat zal mijn buikpijn verklaren. Het lijkt op een flinke ongesteldheid. Is dit normaal met decapeptyl? Ik dacht dat de decapeptyl juist alles zou stilleggen. Ik heb wel afgelopen dinsdag de laatste pil geslikt. Dus daardoor zou ik een bloeding niet raar vinden. Iemand die dit weet?
Hier zojuist heel veel bloedverlies. Dat zal mijn buikpijn verklaren. Het lijkt op een flinke ongesteldheid. Is dit normaal met decapeptyl? Ik dacht dat de decapeptyl juist alles zou stilleggen. Ik heb wel afgelopen dinsdag de laatste pil geslikt. Dus daardoor zou ik een bloeding niet raar vinden. Iemand die dit weet?
donderdag 29 juni 2017 om 21:36
Doces, ik las ook overal dat de kat het sneller door zou hebben dan jezelf. Ik heb ondertussen al 9 x pregnyl gespoten (en HCG zou het gene zijn waar de kat op zou reageren) , maar geen extra knuffelige kat. Gewoon net als normaal. Ook geen voorkeur voor mij tov mijn man. Gelukkig kunnen mijn katten me dus niet voor de gek houden of valse hoop geven
Zou wel leuk zijn als jouw kat het wel doet en het goed heeft!
Ik ben ook benieuwd hoe ik de wachtdagen door ga komen. Nu nog relaxt, maar dat zal wel veranderen. De dag voor dat ik mag testen hebben we vrijgezellendag... Gelukkig veel afleiding die dag, maar ja, uiteraard geen alcohol... Vind ik helemaal niet erg, maar zal het maar weer eens op de dienst gooien die ik heb. Nu maar hopen dat er niemand is die gaat zeuren dat 1 glaasje bij het eten wel kan of zo. Gelukkig weet 1 vriendin het, dus die mag me mooi gaan redden indien nodig.
Sorry ZIzo, ik heb geen idee. Je verwacht met de pil een lichtere menstruatie. Maar wat de deca van invloed heeft weet ik niet. Ik heb wel begrepen dat het kan zijn dat je helemaal geen bloedverlies hebt door de pil.

Ik ben ook benieuwd hoe ik de wachtdagen door ga komen. Nu nog relaxt, maar dat zal wel veranderen. De dag voor dat ik mag testen hebben we vrijgezellendag... Gelukkig veel afleiding die dag, maar ja, uiteraard geen alcohol... Vind ik helemaal niet erg, maar zal het maar weer eens op de dienst gooien die ik heb. Nu maar hopen dat er niemand is die gaat zeuren dat 1 glaasje bij het eten wel kan of zo. Gelukkig weet 1 vriendin het, dus die mag me mooi gaan redden indien nodig.
Sorry ZIzo, ik heb geen idee. Je verwacht met de pil een lichtere menstruatie. Maar wat de deca van invloed heeft weet ik niet. Ik heb wel begrepen dat het kan zijn dat je helemaal geen bloedverlies hebt door de pil.