Jaren 60 - 70
woensdag 28 juni 2017 om 17:32
Hoi lieve mensen. Ik vroeg me af.. Hoe was het leven in de jaren 60 en 70 ? (voor wie deze tijd heeft meegemaakt ) Is het waar dat veel dingen beter/anders waren? Bijvoorbeeld hoe mensen met elkaar omgingen?
Wat missen jullie het meest aan vroeger ?
Ik was vroeger altijd verslaafd aan de verhalen die mijn oma vertelde over de hippe tijd en de vrouwen met ''suikerspin'' haar en ga zo maar door.
Uiteraard waren er ook wat slechte kanten aan vroeger, neem ik aan.
Ik ben heel erg geïnteresseerd in jullie ervaringen, zowel goed als slecht.
Wat missen jullie het meest aan vroeger ?
Ik was vroeger altijd verslaafd aan de verhalen die mijn oma vertelde over de hippe tijd en de vrouwen met ''suikerspin'' haar en ga zo maar door.
Uiteraard waren er ook wat slechte kanten aan vroeger, neem ik aan.
Ik ben heel erg geïnteresseerd in jullie ervaringen, zowel goed als slecht.
woensdag 28 juni 2017 om 20:35
VHS was de nieuwste technologie, daarvoor had je nog twee andere systemen. Geen idee meer hoe ze heetten.Weedbee schreef: ↑28-06-2017 20:11Wij kochten begin 1983 een videorecorder (geen idee welk systeem, dacht VHS?) voor het idiote bedrag van 2000 gulden. Voorbespeelde banden waren alleen illegaal te koop bij een bepaalde witgoedwinkel in onze woonplaats. Bambi en dat soort dingen. Denk dat hij ze zelf illegaal kopieerde en dan verkocht voor 25 gulden.
woensdag 28 juni 2017 om 20:36
betamax.-NummerZoveel- schreef: ↑28-06-2017 20:35VHS was de nieuwste technologie, daarvoor had je nog twee andere systemen. Geen idee meer hoe ze heetten.
wij slapen nooit.
woensdag 28 juni 2017 om 20:47
volgens mij kun je ook alleen zo spectaculair drummen als je knettergek bent.
maar de Stones leven ook nog en treden nog steeds op, theoretisch gezien hadden die ook allang dood moeten zijn met al hun drugs en drankgebruik en roken.
wij slapen nooit.
woensdag 28 juni 2017 om 20:48
Ja, idd, en (met een beetje hulp van Google) je had ook nog video2000/VCC
woensdag 28 juni 2017 om 20:51
Mijn vader verkondigde op de vergadering van de nieuwe jaren 70-wijk waar ze gingen wonen trots dat hij huisman was.quiaquia schreef: ↑28-06-2017 19:26Ik werd in 77 moeder.
Kinderopvang was er toen nog niet genoeg.
Dat kwam pas in de jaren 90.
Werkende moeders waren er wel, maar velen bleven nog thuis.
Mijn vader had er trouwens ook de grootste moeite mee toen mijn moeder een paar uur ging werken ergens begin jaren 70.
Ik mocht dat dan ook tegen niemand vertellen.
woensdag 28 juni 2017 om 20:54
Nou ja, mijn vader voelde zich dus heel modern omdat hij een werkende vrouw met auto had en hij huisman was.
woensdag 28 juni 2017 om 20:54
Ja het waren ruige tijden, die 60's....waarschijnlijk conserveren drugs een lichaam best aardig..
Maar Ginger Baker is een geweldige drummer. Als ik die clip zie van Cream, Strange Brew....o my god..zo verwijfd als Clapton daar was. Ik vind het zo super, die oude clips!
Ik kom helemaal op dreef nu, mijn man en zijn maat zijn boven aan het gitaarspelen, ik hoor Red House van Hendrix..
Maar Ginger Baker is een geweldige drummer. Als ik die clip zie van Cream, Strange Brew....o my god..zo verwijfd als Clapton daar was. Ik vind het zo super, die oude clips!
Ik kom helemaal op dreef nu, mijn man en zijn maat zijn boven aan het gitaarspelen, ik hoor Red House van Hendrix..
woensdag 28 juni 2017 om 21:16
[imghttps://www.youtube.com/watch?v=R36CixkIaIc][/img]
Zoiets als deze langharige mannen en vrouw uit de 70 jaren.
Zoiets als deze langharige mannen en vrouw uit de 70 jaren.
plein18 wijzigde dit bericht op 28-06-2017 21:16
Reden: plaatje lukt niet
Reden: plaatje lukt niet
80.36% gewijzigd
woensdag 28 juni 2017 om 22:02
RockOla schreef: ↑28-06-2017 20:54Ja het waren ruige tijden, die 60's....waarschijnlijk conserveren drugs een lichaam best aardig..![]()
Ik kom helemaal op dreef nu, mijn man en zijn maat zijn boven aan het gitaarspelen, ik hoor Red House van Hendrix..![]()
![]()
O god, hoe zalig! Strange Brew!