Jaren 60 - 70
woensdag 28 juni 2017 om 17:32
Hoi lieve mensen. Ik vroeg me af.. Hoe was het leven in de jaren 60 en 70 ? (voor wie deze tijd heeft meegemaakt ) Is het waar dat veel dingen beter/anders waren? Bijvoorbeeld hoe mensen met elkaar omgingen?
Wat missen jullie het meest aan vroeger ?
Ik was vroeger altijd verslaafd aan de verhalen die mijn oma vertelde over de hippe tijd en de vrouwen met ''suikerspin'' haar en ga zo maar door.
Uiteraard waren er ook wat slechte kanten aan vroeger, neem ik aan.
Ik ben heel erg geïnteresseerd in jullie ervaringen, zowel goed als slecht.
Wat missen jullie het meest aan vroeger ?
Ik was vroeger altijd verslaafd aan de verhalen die mijn oma vertelde over de hippe tijd en de vrouwen met ''suikerspin'' haar en ga zo maar door.
Uiteraard waren er ook wat slechte kanten aan vroeger, neem ik aan.
Ik ben heel erg geïnteresseerd in jullie ervaringen, zowel goed als slecht.
woensdag 28 juni 2017 om 19:46
In de volwassen wereld werd het met de dag kouder. Iedereen had het zogenaamd druk, druk, druk. Veel van de muziek was niet om aan te horen en mannen kwamen op je af om even te regelen dat ze bij je konden slapen, want we waren er toch allemaal zelf bij.
Ik vind het nu waanzin en dat vond ik toen ook.
woensdag 28 juni 2017 om 19:47
Behalve dat ik mijn zoon baarde, vond ik het ook kil.
PLAATS EEN REACTIE
Je kunt niet zo snel na je vorige bericht nog een bericht plaatsen.
woensdag 28 juni 2017 om 19:51
Dat was het begin van het einde. We moesten met z'n allen gaan cocoonen. Weet je dat nog? Niemand was meer welkom, want cocoonen deed je niet met visite, maar samen alleen.
woensdag 28 juni 2017 om 19:53
@allen: De TO heeft een permaban ivm te jonge TO (15 jaar). Uiteraard is zij weer van harte welkom als zij 16 jaar is geworden. Het topic laten we staan omdat het een goedlopend topic is.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
woensdag 28 juni 2017 om 19:54
Mijn herinneringen juist: iedereen had altijd tijd.Cateautje schreef: ↑28-06-2017 19:46In de volwassen wereld werd het met de dag kouder. Iedereen had het zogenaamd druk, druk, druk. Veel van de muziek was niet om aan te horen en mannen kwamen op je af om even te regelen dat ze bij je konden slapen, want we waren er toch allemaal zelf bij.
Ik vind het nu waanzin en dat vond ik toen ook.
woensdag 28 juni 2017 om 19:57
Eens!!!!
Ik was flabbergasted toen mijn (ex) man de eerste pc in huis haalde. Mijn zoon was er allang en die had alles eerder door dan ik.
En toen kwam je op het vivaforum terecht.
woensdag 28 juni 2017 om 20:01
Mijn zoon is nu 35 en heeft dat beeld van jou ook, maar ook hij was kind en niet anders gewend.NYC schreef: ↑28-06-2017 19:54Mijn herinneringen juist: iedereen had altijd tijd.Het was overal altijd gezellige drukte. Op de speelveldjes en -pleintjes in de wijken, op school, bij de familie. En thuis juist een haven van rust. En ook altijd tijd. Alles kon ook altijd gewoon langzaam gaan zonder in tijdnood te komen. Ik probeer dat als volwassene nu ook na te streven maar als ik langzaam ga doen dan gaat dat dus niet zonder probleemloos.
Mijn lievelingsdecennium is nog altijd de jaren 70, veel gemoedelijker, veel vriendelijker. En ja, het was heerlijk om op te groeien in de jaren 60.
woensdag 28 juni 2017 om 20:06
Zo. Mee. Eens.
Cateautje bel de krant en stop de persen! We zijn het eens!
woensdag 28 juni 2017 om 20:08
woensdag 28 juni 2017 om 20:10
Dat zijn wij.blue_lagoon schreef: ↑28-06-2017 20:06Ik ben midden jaren '80 geboren en ik heb dus juist hele warme herinneringen aan dat decennium. Voor zover ik ze heb want was nog heel klein. Mijn moeder komt uit de jaren '60 en was tiener in de jaren '70.
PLAATS EEN REACTIE
Je kunt niet zo snel na je vorige bericht nog een bericht plaatsen.
woensdag 28 juni 2017 om 20:11
Wij kochten begin 1983 een videorecorder (geen idee welk systeem, dacht VHS?) voor het idiote bedrag van 2000 gulden. Voorbespeelde banden waren alleen illegaal te koop bij een bepaalde witgoedwinkel in onze woonplaats. Bambi en dat soort dingen. Denk dat hij ze zelf illegaal kopieerde en dan verkocht voor 25 gulden.
woensdag 28 juni 2017 om 20:30
Ik werd iets eerder geboren. Mijn ouders werkten beiden in de kroeg, tot op de avond van de bevalling, daarna bleef moeders thuis (muv hele drukke dagen in de kroeg) omdat een tweeling nu eenmaal wat lastiger uit te besteden was. Toen wij 3 waren werden we voor het eerst naar de crèche gebracht, en ging moeders terug naar school (naar de "moedermavo", want die kroeg had ze toen wel gezien).quiaquia schreef: ↑28-06-2017 19:26Ik werd in 77 moeder.
Kinderopvang was er toen nog niet genoeg.
Dat kwam pas in de jaren 90.
Werkende moeders waren er wel, maar velen bleven nog thuis.
Mijn vader had er trouwens ook de grootste moeite mee toen mijn moeder een paar uur ging werken ergens begin jaren 70.
Ik mocht dat dan ook tegen niemand vertellen.
woensdag 28 juni 2017 om 20:31
blue_lagoon schreef: ↑28-06-2017 20:26Ik zit qua leeftijd tussen de zoon van Cateautje en jouw zoon in![]()
Jong ding ben je dus