Napraattopic deel 86
zaterdag 24 juni 2017 om 13:02
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.
Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraat plezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod.team
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.
Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraat plezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod.team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
donderdag 29 juni 2017 om 08:54
Dit dus.Ana_Isabel_ schreef: ↑29-06-2017 08:13Echt... sommige opmerkingen hier... omdat je een forummer niet mag. Maar wel jezelf op de borst kloppen, want je discrimineert niet.
donderdag 29 juni 2017 om 08:57
Elke dag toch?
donderdag 29 juni 2017 om 08:58
Fijn dat iemand dit een keer zegt!Ana_Isabel_ schreef: ↑29-06-2017 08:13Echt... sommige opmerkingen hier... omdat je een forummer niet mag. Maar wel jezelf op de borst kloppen, want je discrimineert niet.
donderdag 29 juni 2017 om 09:01
Best wel treurig eigenlijk. Omdat sommige forummers niet posten zoals volgens een aantal mensen wenselijk is, wordt opgeroepen om de negeerknop te gebruiken, worden ze met de grond gelijk gemaakt, uitgelachen en buitengesloten.
Hoe zouden de mensen die zo doen zich voelen als ze zelf zo behandeld worden?
Kinderachtig gedoe!
Hoe zouden de mensen die zo doen zich voelen als ze zelf zo behandeld worden?
Kinderachtig gedoe!
donderdag 29 juni 2017 om 09:12
Ik vind het echt schandalig, dat treiteren van sommigen gaat echt veel te ver.
Ik zou het fijn vinden als er eens een paar mods mee kwamen lezen op zo'n avond als gisteravond. Je haalt ze er ook zo tussenuit want het zijn altijd dezelfden.
Wat een rot opmerkingen zitten er tussen.. dan ben je niet goed in je hoofd hoor.
donderdag 29 juni 2017 om 09:16
Ana_Isabel_ schreef: ↑29-06-2017 08:13Echt... sommige opmerkingen hier... omdat je een forummer niet mag. Maar wel jezelf op de borst kloppen, want je discrimineert niet.
.
donderdag 29 juni 2017 om 09:21
donderdag 29 juni 2017 om 09:23
.alinea schreef: ↑29-06-2017 09:12Ik vind het echt schandalig, dat treiteren van sommigen gaat echt veel te ver.
Ik zou het fijn vinden als er eens een paar mods mee kwamen lezen op zo'n avond als gisteravond. Je haalt ze er ook zo tussenuit want het zijn altijd dezelfden.
Wat een rot opmerkingen zitten er tussen.. dan ben je niet goed in je hoofd hoor.
De mods worden hier geregeld op gewezen. Maar ze doen er niks aan. Nooit gedaan ook. Je krijgt niet eens antwoord als je mailt. Zo denkt men steeds verder te kunnen gaan, en dat kán dus ook.
De mods zijn er als de kippen bij als iemand een simpele belediging naar zijn hoofd krijgt ('op de man', hup een ban), of als iemand vraagt of hij Yakult zal kopen of Actimel. Maar als mensen hier stelselmatig en in groepsverband worden getreiterd, afgebrand of zwart worden gemaakt, geeft er niemand thuis.
Treiteren is al erg, maar ik vind het helemáál een ernstige zaak als iemand valselijk wordt beschuldigd van dingen als het 'openbaar maken van prive-info' . Ik heb het vaker zien gebeuren. Niemand grijpt in, steeds meer mensen gaan het geloven en in de meest extreme gevallen krijgt de beschuldigde uiteindelijk een perma. En de zwartmakers forummen 'gezellig' verder, zichzelf op de borst kloppend en elkaar kusjes, aaitjes over de bol en high-fives toewerpend.
impala wijzigde dit bericht op 29-06-2017 09:30
6.96% gewijzigd
.
donderdag 29 juni 2017 om 09:23
Ah, is het missie-is-zo-aardig-ochtend?
Mee eens hoor, dat sommigen (te) ver gaan, maar irl word je met bepaald gedrag op een gegeven moment ook uitgekotst en buitengesloten.
De manier waarop kan anders zijn, maar het uitgekotst worden heeft ze toch echt aan zichzelf te danken.
Mee eens hoor, dat sommigen (te) ver gaan, maar irl word je met bepaald gedrag op een gegeven moment ook uitgekotst en buitengesloten.
De manier waarop kan anders zijn, maar het uitgekotst worden heeft ze toch echt aan zichzelf te danken.
Every day offers a new opportunity to give up.
Week 7 van de Extremely Demotivational Calendar
donderdag 29 juni 2017 om 09:26
missie_m schreef: ↑29-06-2017 00:38Heb jij enig idee hoe lang, hoe vaak en hoeveel pagina's achter elkaar jullie bezig blijven met op-de-missie-treiterijen te plaatsen? Eentje was zo eerlijk en gaf die pesterijen toe en moest er van kotsen. Diegene hebben jullie daarna een permaban bezorgd.
Is het niet over de kleur blauw, dan is het wel om een quote of een smilie. Klagen over irritatie. Maar de ergste zijn nog de verdraaiingen en valse beschuldigingen. Dat doen jullie ook bij anderen. Vinden jullie het dan gek dat er dan iemand komt en jullie de wind van voren geeft op een onaardige toon? Verwacht je dan werkelijk van mij dat ik ga zeggen "doe eens effe aardig tegen deze forumsters?" Meen je dat nou echt dat ik sorry ga zeggen voor iets dat ik niet gezegd heb?
Dus je bijval aan iemand die hier mensen komt beledigen, discrimineren en uitkafferen was voor jou een hele bewuste keuze, omdat je het dus prettig vindt dat die forummers waarvan jij vindt dat die je pesten nu eens een keer uitgekafferd en beledigd werden.
En je bent verbaasd en verongelijkt dat andere forummers je door dit soort acties dan niet bijzonder waarderen?
Het is ook bijna schattig hoe je haar bewoordingen, die ronduit onbeschoft en beledigend zijn, weet te eufemismeren naar 'de wind van voren geven op een onaardige toon'. Als je dat relativeringsvermogen nou toch eens om kon draaien ..
donderdag 29 juni 2017 om 09:27
Ja echt en daarna elkaar opzwepen en elkaars kont kussen daar wordt ik ook zo misselijk van..impala schreef: ↑29-06-2017 09:23.
De mods worden hier geregeld op gewezen. Maar ze doen er niks aan. Nooit gedaan ook. Je krijgt niet eens antwoord als je mailt. Zo denkt men steeds verder te kunnen gaan, en dat kán dus ook.
De mods zijn er al de kippen bij als iemand een simpele belediging naar zijn hoofd krijgt ('op de man', hup een ban), of als iemand vraagt of hij Yakult zal kopen of Actimel. Maar als mensen hier stelselmatig en groepsverband worden getreiterd, afgebrand of zwart worden gemaakt, geeft er niemand thuis.
Ik vind het een ernstige zaak als iemand valselijk wordt beschuldigd van dingen als het 'openbaar maken van prive-info' . Ik heb het vaker zien gebeuren. Niemand grijpt in, steeds meer mensen gaan het geloven en in de meest extreme gevallen krijgt de beschuldigde uiteindelijk een perma. En de zwartmakers forummen 'gezellig' verder, zichzelf op de borst kloppend en elkaar kusjes, aaitjes over de bol en high-fives toewerpend.
Ik vind het forum echt ordinair geworden en kom al haast nooit meer en missie ken ik ook niet maar lees wel al een paar jaar mee en wat er gisteravond gebeurde was zo onder de gordel en op de man.
Ziekmakend.
donderdag 29 juni 2017 om 09:30
Dus iemand die buitengesloten en uitgekotst word heeft dat toch echt aan zichzelf te danken?Solomio schreef: ↑29-06-2017 09:23Ah, is het missie-is-zo-aardig-ochtend?
Fijn om te weten.
Maar wat als het je kind, partner of jezelf overkomt? Gewoon, omdat diegene net iets anders is dan de massa?
Praat je het dan nog steeds goed?
donderdag 29 juni 2017 om 09:33
Begrijpend lezen is zo lastig.
Ik zeg niet dat uitgekotst worden je eigen schuld is. Ik zeg dat dat in missies geval haar eigen schuld is.
En het is geen gevolg van het feit dat ze anders is dan de massa, al is het natuurlijk prettiger om dat te denken, dan kun je jezelf tenminste nog een beetje verheven voelen, maar het is een gevolg van haar eigen negatieve (forum)gedrag.
donderdag 29 juni 2017 om 09:34
Maar hey verder zijn ze heel tolerant hoor,zij deugen tenminste zij wél.impala schreef: ↑29-06-2017 09:23.
De mods zijn er als de kippen bij als iemand een simpele belediging naar zijn hoofd krijgt ('op de man', hup een ban), of als iemand vraagt of hij Yakult zal kopen of Actimel. Maar als mensen hier stelselmatig en in groepsverband worden getreiterd, afgebrand of zwart worden gemaakt, geeft er niemand thuis.
Treiteren is al erg, maar ik vind het helemáál een ernstige zaak als iemand valselijk wordt beschuldigd van dingen als het 'openbaar maken van prive-info' . Ik heb het vaker zien gebeuren. Niemand grijpt in, steeds meer mensen gaan het geloven en in de meest extreme gevallen krijgt de beschuldigde uiteindelijk een perma. En de zwartmakers forummen 'gezellig' verder, zichzelf op de borst kloppend en elkaar kusjes, aaitjes over de bol en high-fives toewerpend.
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
donderdag 29 juni 2017 om 09:35
Beterschap.alinea schreef: ↑29-06-2017 09:27Ja echt en daarna elkaar opzwepen en elkaars kont kussen daar wordt ik ook zo misselijk van..
Ik vind het forum echt ordinair geworden en kom al haast nooit meer en missie ken ik ook niet maar lees wel al een paar jaar mee en wat er gisteravond gebeurde was zo onder de gordel en op de man.
Ziekmakend.
donderdag 29 juni 2017 om 09:36
Nee hoor de ergste pestkoppen hier worden helemaal niet uitgekotst die hebben het goed ze gaan samen in de aanval en zorgen door het aanhoudende getreiter dat er 1 uitgekotst wordt.Solomio schreef: ↑29-06-2017 09:23Ah, is het missie-is-zo-aardig-ochtend?
Niet de boel verdraaien.
donderdag 29 juni 2017 om 09:38
Dit dus.shifty schreef: ↑29-06-2017 09:26Dus je bijval aan iemand die hier mensen komt beledigen, discrimineren en uitkafferen was voor jou een hele bewuste keuze, omdat je het dus prettig vindt dat die forummers waarvan jij vindt dat die je pesten nu eens een keer uitgekafferd en beledigd werden.
En je bent verbaasd en verongelijkt dat andere forummers je door dit soort acties dan niet bijzonder waarderen?
Het is ook bijna schattig hoe je haar bewoordingen, die ronduit onbeschoft en beledigend zijn, weet te eufemismeren naar 'de wind van voren geven op een onaardige toon'. Als je dat relativeringsvermogen nou toch eens om kon draaien ..
Ik scheld niemand uit. Toch ben ik maandenlang achtervolgd door Missie. Waar waren de koene ridders van het goede fatsoen toen? Waar waren jullie toen berichten gequote werden met alleen maar een rofl-smiley eronder, of een misselijk figuurtje? En ik ben een volwassen vrouw, dus ik red me prima alleen. Maar het zou, wanneer je echt zo oprecht geïnteresseerd bent in net gedrag, wel prettig zijn als je iedereen terecht wijst.
donderdag 29 juni 2017 om 09:38
Groepsdynamiek is een ingewikkeld proces, dat blijkt maar weer.
En niet voor 1 uitleg vatbaar.
Waar komt de missie-fanclub ineens vandaan?
donderdag 29 juni 2017 om 09:39
Ah meelopers mogge