Napraattopic deel 86

24-06-2017 13:02 3296 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
alinea schreef:
29-06-2017 10:09
[...]
Waarom zo provoceren? En dan? Dan wordt er gehapt en dan kun je idd zeggen "zie je nu wel dat ik gelijk heb" of zo?
Ik vind dit gewoon jammer, zo'n reacties ontbreken op mijn 'positief forumgedrag' lijst, ongeacht wat andere forummers ervan vinden.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 29-06-2017 10:46
Reden: 'quote' verwijderd
23.53% gewijzigd
Je kan het pas vergelijkbaar stellen als er nog eens 20 man achteraan kwam om te zeggen wat een meeloper je bent. En dan vijf pagina's erover doorgaan.
_Inkie_ schreef:
29-06-2017 10:13
Dit is ook pesterig ipv gewoon antwoord te geven op haar vraag.
het gaat bij jou ook al niet anders dus..
Nou ik moet zeggen dat het me opvalt dat het steeds dezelfden zijn en dat ik nu mijn mond open trek tegen een paar die echt naar doen tegen mensen komt omdat ik echt kwaad ben en als ze dan al binnenkomen met 'beterschap' om te zuigen en hun dagelijkse spelletje te beginnen dan zeg ik dat ook en dat heeft niks met pesten te maken.
Het moet gewoon een keer stoppen en als ik daar een ban voor krijg dan heb ik hem ervoor over.
Kom hier toch niet zo vaak meer, juist door dat soort forummers.
alinea schreef:
29-06-2017 10:19
Nou ik moet zeggen dat het me opvalt dat het steeds dezelfden zijn en dat ik nu mijn mond open trek tegen een paar die echt naar doen tegen mensen komt omdat ik echt kwaad ben en als ze dan al binnenkomen met 'beterschap' om te zuigen en hun dagelijkse spelletje te beginnen dan zeg ik dat ook en dat heeft niks met pesten te maken.
Het moet gewoon een keer stoppen en als ik daar een ban voor krijg dan heb ik hem ervoor over.
Dat is helaas waar het vaak op uitdraait, dat degenen die er iets van zeggen tot het uiterste geprovoceerd worden, tot ze uit opperste frustratie óók eens een sneer gaan uitdelen en dan hup - geband worden. Zij wel. Terwijl de aanstichters dubbel liggen, zichzelf nóg eens op de borst kloppen en elkaar wéér een high five geven.
impala wijzigde dit bericht op 29-06-2017 10:26
0.66% gewijzigd
.
Echt kwaad worden om iets wat er op het forum staat? Ik lees regelmatig dat mensen frustraties hebben, geraakt zijn etc. Maar echt kwaad worden? Flut zeg, een keertje ergeren ala, maar als me dat gebeurt, dan is het eerste wat ik doe de mods vragen om me spontaan een IP ban te geven. :bonk:
alinea schreef:
Dit is precies hetzelfde dat de "andere kant" zegt over Missie . Dat ze het zo zat zijn en dat het moet stoppen en dat ze daar graag een ban voor over hebben.
anoniem_321079 wijzigde dit bericht op 29-06-2017 10:28
0.28% gewijzigd
Rosabella1 schreef:
29-06-2017 10:25
Nee nee groeps en meeloopgedrag dat komt niet voor op dit forum dat zijn dan heel toevallig allemaal mensen die dezelfde mening hebben.
Dezelfde énige juíste mening.
.
Bruise schreef:
29-06-2017 10:16
Je kan het pas vergelijkbaar stellen als er nog eens 20 man achteraan kwam om te zeggen wat een meeloper je bent. En dan vijf pagina's erover doorgaan.
Nee nee groeps en meeloopgedrag dat komt niet voor op dit forum dat zijn dan heel toevallig allemaal mensen die dezelfde mening hebben.
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
Natuurlijk komt groepsgedrag hier voor, dat is overal zo. Neemt niet weg dat de meerderheid sommige forummers als vervelend kunnen ervaren omdat het altijd opnieuw en opnieuw hetzelfde gedoe is.
Life is short. Eat dessert first.
Jouw bericht waarin je zei dat het "ziekmakend" was vond ik erg overdreven. Vandaar mijn reactie, die niet bedoeld was als zuigen maar om aan te geven dat je het je teveel aantrekt. Net als je laatste bericht, je word er heel erg kwaad van? Relax... het is maar een forum en als het goed is kom je hier voor je lol.

Ik wel in elk geval, en zodra ik iets hier als ziekmakend ervaar of als ik hier heel kwaad van word, neemik even afstand.
anoniem_64f4bbdb2270f wijzigde dit bericht op 29-06-2017 10:30
0.11% gewijzigd
Baudolino schreef:
29-06-2017 09:41
Allemachtig wat een gejank weer. Wat denk jij nou, dat het allemaal nergens op gebaseerd is. Dat er gedacht wordt, we gaan eens even iemand het leven zuur maken?
Heeft geen drol te maken met 'net even iets anders zijn dan de massa'. Hoe krijg je het je toetsenbord uit: stel dat het je kind of partner overkomt, really???
Als je dat denkt, heb je dus een serieus beoordelingsvermogen probleem.
Dan heb je werkelijk geen idee.
Oh, het zal best wel ergens op gebaseerd zijn, daar twijfel ik niet aan. En misschien nog wel terecht ook.
Maar om dan met een hoop man het ene na het andere misselijke bericht te plaatsen vind ik inderdaad behoorlijk lijken op pesten en meelopen. En dan maakt het me niks uit al hebben jullie al het gelijk van de wereld; dat doe je niet.
Maar dat zal wel aan mijn beoordelingsvermogen liggen.
alinea schreef:

Als je provoceren zo naar vindt, wat maakt dan dat je het zelf doet?
En wat betreft meelopen, loop jij dan nu niet mee met de mensen die al eerder hetzelfde hebben gezegd dan jij? Dat is toch exact hetzelfde als dat andere mensen hier een gelijkwaardige mening over iets hebben?
Dan doe je toch hetzelfde als waartegen je reageert en je hoopt een ander resultaat te verwachten?

*mompelt iets over Einstein wetten en waanzin*
BridgetteDubois schreef:
29-06-2017 10:28
Jouw bericht waarin je zei dat het "ziekmakend" was vond ik erg overdreven. Vandaar mijn reactie, die niet bedoeld was als zuigen maar om aan te geven dat je het je teveel aantrekt. Net als je laatste bericht, je word er heel erg kwaad van? Relax... het is maar een forum en als het goed is kom je hier voor je lol.

Ik wel in elk geval, en zodra ik iets hier als ziekmakend ervaar of als ik hier heel kwaad van word, neemik even afstand.
Oh, ik las het als humor, lekker gevat. Zat nog even te balen dat ik zelf niet zo wakker was ;-D
sjansje schreef:
29-06-2017 10:29
Oh, het zal best wel ergens op gebaseerd zijn, daar twijfel ik niet aan. En misschien nog wel terecht ook.
Maar om dan met een hoop man het ene na het andere misselijke bericht te plaatsen vind ik inderdaad behoorlijk lijken op pesten en meelopen. En dan maakt het me niks uit al hebben jullie al het gelijk van de wereld; dat doe je niet.
Maar dat zal wel aan mijn beoordelingsvermogen liggen.

De treiterijen waren er al vanaf dag 1 dat ik op het forum was. Was het niet tegen mij dan was het wel tegen een andere forumster die misschien niet in blauw poste of geen smilie plaatste, maar getreiterd is er altijd op napraat. Dat werd in het CM al besproken (of napraat gesloten moest worden) toen ik niet eens wist dat er een topic bestond met de naam 'napraat'.
LOEP ME MAAR aub.
_Inkie_ schreef:
29-06-2017 10:24
Dit is precies hetzelfde dat de "andere kant" zegt over Missie . Dat ze het zo zat zijn en dat het moet stoppen en dat ze daar graag een ban voor over hebben.
Het hele eieren eten is dat dit niet eens gaat over specifiek Missie maar over wat hier al vaker gaande is en waar ook al vaker op gewezen is.
Missie is nu een voorbeeld ervan.
Er is een verschil tussen op een normale manier je ongenoegen kenbaar maken of op een soort van ''pesterige'' manier waar dan vaak nog anderen even een schepje bovenop komen doen en elkaar bijvallen en met zijn allen op 1 persoon gaan hameren en treiteren.
Er zijn er hier meer die dit zien gebeuren.
En dat valt zeker onder de noemer pesten.
Dan denk ik, jezus we zijn toch volwassenen hier en geen schoolkinderen meer.
GenieInABottle schreef:
29-06-2017 10:31
En wat betreft meelopen, loop jij dan nu niet mee met de mensen die al eerder hetzelfde hebben gezegd dan jij? Dat is toch exact hetzelfde als dat andere mensen hier een gelijkwaardige mening over iets hebben?
Dan doe je toch hetzelfde als waartegen je reageert en je hoopt een ander resultaat te verwachten?

Nou zo'n waanzin was het blijbaar niet want eindelijk is er nu terecht een ban uitgedeeld en dat ik me er niet als enige aan stoor merk ik duidelijk nadat ik mijn mening heb verteld vanuit mezelf omdat ik het zelf zo ver vond gaan dat ik het hier vertel.
terwijl ik normaal niet in de buurt kom van wespennest napraat omdat ik het niet in mijn favorieten rijtje wil hebben.
Maar het ging gewoon te ver klaar. En nu kunnen jullie jezelf weer gezamenlijk hergroeperen en alles omdraaien en er schande van spreken terwijl jullie elkaar ophemelen.
En inderdaad pesten maakt me kwaad dus ik neem even afstand en ga werken. En hoop dat deze napraat snel vol is en uit mijn rijtje verdwijnt.
GenieInABottle schreef:
29-06-2017 10:31

Je bedoeld dat het aanpakken van pesten meer kans van slagen heeft als iedereen toekijkt, de mond houd, en wacht tot dat die ene persoon de valse beschuldigingen 'overleeft'?
LOEP ME MAAR aub.
Mother_Earth schreef:
29-06-2017 10:36
Het hele eieren eten is dat dit niet eens gaat over specifiek Missie maar over wat hier al vaker gaande is en waar ook al vaker op gewezen is.
Missie is nu een voorbeeld ervan.
Er is een verschil tussen op een normale manier je ongenoegen kenbaar maken of op een soort van ''pesterige'' manier waar dan vaak nog anderen even een schepje bovenop komen doen en elkaar bijvallen en met zijn allen op 1 persoon gaan hameren en treiteren.
Er zijn er hier meer die dit zien gebeuren.
En dat valt zeker onder de noemer pesten.
Dan denk ik, jezus we zijn toch volwassenen hier en geen schoolkinderen meer.
Dit
LOEP ME MAAR aub.
Falathiel schreef:
29-06-2017 10:03
Worden jullie dit nou nooit een keertje moe? Dat gebekvecht met elkaar?
Ach dat geklaag van steeds dezelfden over het forum en de mods die niet functioneren wat al wekenlang gaande was begon ook vervelend te worden :proud:
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
GenieInABottle schreef:
29-06-2017 10:34
Oh, ik las het als humor, lekker gevat. Zat nog even te balen dat ik zelf niet zo wakker was ;-D

Gelukkig zie jij er wel de humor van in :proud:
Ik blijf het toch opvallend vinden dat mensen wel zien dat iemand vervelend doet, maar als dan veel mensen het daar mee eens zijn en dat dan weer vertalen naar kuddegedrag/meelopen/pesten.

Dus als ik vind dat het wel duidelijk aantoonbaar is dat een persoon vervelend is, mag ik dat ook aangeven maar mag deze mening niet door meer dan een x-aantal personen gedeeld wordt want anders is die persoon niet vervelend maar slachtoffer van mijn pesten. En hoe meer andere personen die mening delen hoe duidelijker die persoon dus gepest wordt en hoe meer excuus en reden die persoon heeft om vervelend te doen.

Lijkt me duidelijk verhaal. Een klein beetje vervelend doen mag want dat valt niet op. Enorm vervelend doen mag ook want dan wordt je gepest en ben je verder gevalideerd om enorm vervelend te doen. Liever niet iets er tussenin want dat is verwarrend.

En in principe is het dus de taak van de koene ridders om te bepalen wanneer het omslagpunt van het x-aantal personen bereikt is voor de juiste validatie. En het is dan tevens hun taak ervoor te zorgen dat het aantal koene ridders niet het x-aantal personen overstijgt anders zijn de koene ridders ineens aan het pesten en dat zou ook verwarrend kunnen zijn natuurlijk.
doornroosje9 schreef:
29-06-2017 10:27
Natuurlijk komt groepsgedrag hier voor, dat is overal zo. Neemt niet weg dat de meerderheid sommige forummers als vervelend kunnen ervaren omdat het altijd opnieuw en opnieuw hetzelfde gedoe is.
Dat zeg je precies goed, alleen is de vraag wie die meerderheid is en wie die sommige forummers zijn, vanuit welke ''kant'' gezien ;-)
FiIee schreef:
29-06-2017 09:48
MoirenPhae een ban voor op de man? :whut:
Dat zal vast wel een 24 uurs ban zijn, of hooguit de zoveelste 48 uurs binnen enkele weken.
LOEP ME MAAR aub.
Baudolino schreef:
29-06-2017 11:03
Kunnen we het niet gewoon weer over aardappels gaan hebben?
Ik ga vanavond gebakken aardappelen eten :yes:
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Kunnen we het niet gewoon weer over aardappels gaan hebben?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven