Napraattopic deel 86
zaterdag 24 juni 2017 om 13:02
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.
Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraat plezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod.team
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.
Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraat plezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod.team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
donderdag 29 juni 2017 om 15:58
Allemaal stromannen. Een stroman is een effectieve manier om de zaak op te hitsen. Wellicht doe je het niet expres, maar je doet het wel.nessemeisje schreef: ↑29-06-2017 15:48Op het gevaar af dat ik nu voortaan ook op de 'fout'-lijst sta (als ik daar al niet stond, want Actueel-pijlerposter en dan ben je per definitie verdacht): ik weet dat het hier napraat heet, maar elkaar kippekoppenloos napraten zonder het zelf gelezen te hebben is echt funest voor de sfeer en de gelijkwaardigheid. Zo komen ook de verdachtmakingen in de wereld dat er alleen maar racisten op de Actueelpijler zitten, dat er massaal via privéberichten wordt gescholden, gestalkt en weetikveelmeer (dat was er eentje toch en die is geband), dat iedereen daar met luchtbuksen op bootvluchtelingen wil schieten (wederom 1 forummer en die is er volgens mij ook niet meer) en dat héél veel forummers op 'foute' posts met bloemetjes en plusjes reageren. En oh, als ze dat niet massaal afkeuren, ben je ook verdacht (terwijl het soms een kwestie van negeren is, of gewoonweg niet gezien).
donderdag 29 juni 2017 om 15:59
Als er eens wordt opgehouden met iedereen over één kam scheren, zou dat al een hoop schelen.Snarky schreef: ↑29-06-2017 15:56Tuurlijk joh, niemand op Actueel heeft ooit iets gedaan. Niemand is een racist, het zijn altijd de anderen, en die worden alleen maar een racist genoemd door wegkijkende gutmenschen of door importnederlanders want die snappen er helemaal niks van.
Het is allemaal één groot complot om de bezorgde witte Nederlander een slechte naam te bezorgen.![]()
.
donderdag 29 juni 2017 om 15:59
De discussie met Alinea ging toch over het gebeuren rondom missie van gisteren/vannacht?
Volgens mij zijn Moiren en Jonari daar voor geband,zo ongeveer gelijktijdig met Alinea als ik het goed gezien heb in het bantopic.
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
donderdag 29 juni 2017 om 16:00
Ik ga het zeker niet uitpluizen, dat heb je helemaal goed.GenieInABottle schreef: ↑29-06-2017 15:10![]()
![]()
![]()
Maar voor de rest, daar gaat het dus al mis he lieve Simba.
En het zijn geen 10 topics én je schat zo in dat daar niets in staat, ik denk zo maar dat dat vies tegen kan vallen. En ergens heb ik nu het vermoeden dat we beiden niet genegen zijn om het te gaan uitpluizen.![]()
Middenweggetje???![]()
Misschien verander ik 's - tijdelijk- mijn motto, als je dat goed vind, in 'ik gun je wat nieuwsgierigheid, voor je oor deelt'. Weet 'm niet precies meer, maar heb je er mee gecomplimenteerd.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)
"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
donderdag 29 juni 2017 om 16:01
Er zijn hier nog heel wat posters alive en kicking die zich in deze discussie veel meer misdragen hebben dan Alinea.Rosabella1 schreef: ↑29-06-2017 15:59De discussie met Alinea ging toch over het gebeuren rondom missie van gisteren/vannacht?
Volgens mij zijn Moiren en Jonari daar voor geband,zo ongeveer gelijktijdig met Alinea als ik het goed gezien heb in het bantopic.
Edit:
Er zat een uur tussen. Dus Alinea is niet geband nav een directe confrontatie met deze twee, want zij waren er al niet meer.
impala wijzigde dit bericht op 29-06-2017 16:03
15.96% gewijzigd
.
donderdag 29 juni 2017 om 16:04
donderdag 29 juni 2017 om 16:05
Nu ben jij opeens een stroman. Het is toch om te janken.nessemeisje schreef: ↑29-06-2017 16:04Ophitstopic, misschien is dat inderdaad een betere naam voor de Napraat.
.
donderdag 29 juni 2017 om 16:10
Impala, nu moet je echt stoppen met ophitsen/provoceren/banaansmeren/negatief forummen. De sfeer wordt er niet beter op namelijk en straks krijg jij ook nog een ban. Dat wil je niet lijkt me.
Ik heb de vergadering overleefd. Het stonk er wel gigantisch naar koffie dus mijn mintadem viel uit toon
donderdag 29 juni 2017 om 16:12
Jij bevestigt hiermee dat je heel Actueel veroordeelt op enkele topics.Snarky schreef: ↑29-06-2017 15:56Tuurlijk joh, niemand op Actueel heeft ooit iets gedaan. Niemand is een racist, het zijn altijd de anderen, en die worden alleen maar een racist genoemd door wegkijkende gutmenschen of door importnederlanders want die snappen er helemaal niks van.
Het is allemaal één groot complot om de bezorgde witte Nederlander een slechte naam te bezorgen.![]()
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)
donderdag 29 juni 2017 om 16:13
Ik bedoelde het in het algemeen. Niet alleen op die quote. Je bent de hele dag week al aan het zuigen. Je maakt het forummen voor jezelf ook niet leuker zo.
donderdag 29 juni 2017 om 16:13
Excuse me, dit was een hele normale en persoonlijke opmerking aan het adres van Renaissance, die ik uit het verleden ken als een hele redelijke forummer. Hoezo moet jij je daarmee bemoeien? En hoezo is dit ban-aansmeren of provoceren?FiIee schreef: ↑29-06-2017 16:10Impala, nu moet je echt stoppen met ophitsen/provoceren/banaansmeren/negatief forummen. De sfeer wordt er niet beter op namelijk en straks krijg jij ook nog een ban. Dat wil je niet lijkt me.
Ik heb de vergadering overleefd. Het stonk er wel gigantisch naar koffie dus mijn mintadem viel uit toon![]()
Als ik vind dat iemand een waarschuwing verdient, dan staf zijn post én dan meld ik dat óók openlijk aan die persoon zelf. Dus niks aansmeren. Sowieso niet.
impala wijzigde dit bericht op 29-06-2017 16:13
13.34% gewijzigd
.
donderdag 29 juni 2017 om 16:14
Tja, dat ben ik toch echt zelf. En dat plaatje post ik wel vaker. Had het de afgelopen dagen hier om de paar posts kunnen plaatsen met alle gezeik hier.
donderdag 29 juni 2017 om 16:14
Wow, echt? Had het compliment gezien, leuk. Dit is stiekum nog leukersimbalabimba schreef: ↑29-06-2017 16:00Ik ga het zeker niet uitpluizen, dat heb je helemaal goed.
Misschien verander ik 's - tijdelijk- mijn motto, als je dat goed vind, in 'ik gun je wat nieuwsgierigheid, voor je oor deelt'. Weet 'm niet precies meer, maar heb je er mee gecomplimenteerd.![]()
Ik heb hem maar even door google gegooid (wist hem niet precies meer):
GenieInABottle 28 juni 2017 10:54 ... Ik gun mensen eens wat oprechte nieuwsgierigheid voordat ze oordelen.
Maar nu verwacht ik wel het uitpluizen he
donderdag 29 juni 2017 om 16:18
Zo lees ik jouw opmerking ook niet Impala. We kennen elkaar inderdaad al lang en ondanks dat we het vaak niet eens zijn geloof ik wel dat er van beide kanten altijd de wil is geweest om in gesprek te gaan. Dus ik lees niets fouts in jouw opmerking aan mijn adres.impala schreef: ↑29-06-2017 16:13Excuse me, dit was een hele normale en persoonlijke opmerking aan het adres van Renaissance, die ik uit het verleden ken als een hele redelijke forummer. Hoezo moet jij je daarmee bemoeien? En hoezo is dit ban-aansmeren of provoceren?
Als ik vind dat iemand een waarschuwing verdient, dan staf zijn post én dan meld ik dat óók openlijk aan die persoon zelf. Dus niks aansmeren. Sowieso niet.
donderdag 29 juni 2017 om 16:21
Waarom benoem je het zo vaak als zuigen? Dat klinkt negatief. Waarom het meteen al als zuigen betitelen? Bekijk het eens objectief en probeer te bedenken of opmerkingen waar zijn ( geheel of gedeeltelijk).
Rare conclusie als je weet dat de mods soms wel heel erg achter de feiten aanlopen, soms dagen moeten broeden over iets, ernstig wispelturig zijn en ook nog met ondoorgrondelijke wegen. Of heb je aan de mods gevraagd of deze zaken verband hebben met elkaar? Of zou het zo maar kunnen zijn dat Alinea om iets anders gestaft en geband is?
En dat jij van mening bent dat anderen zich meer hebben misdragen, dan hoeft dat natuurlijk ook niet zo te zijn. Een andere conclusie zou kunnen zijn dat jij heel selectief leest, of misschien wel met een blinde vlek, of gewoon moeite hebt met begrijpend lezen. En daar kun je ook eventueel conclusies aan verbinden als anderen kopen de mods om, spannen samen, kunnen niet begrijpend schrijven of wat dan ook. En dat is nu juist iets waar we niet uit gaan komen. Dus je kunt wel verontwaardig gaan doen over de ban van Alinea, maar deze was gewoon terecht volgens de mods.
Ik bedoel ook niet aan mij persoonlijk, meer de algemene teneur van vandaag, inclusief dat bla bla plaatje bij de mods. Ik ga niks quoten, en wil er ook geen issue van maken (alsjeblieft niet zegRenaissance_ schreef: ↑29-06-2017 16:18Zo lees ik jouw opmerking ook niet Impala. We kennen elkaar inderdaad al lang en ondanks dat we het vaak niet eens zijn geloof ik wel dat er van beide kanten altijd de wil is geweest om in gesprek te gaan. Dus ik lees niets fouts in jouw opmerking aan mijn adres.
impala wijzigde dit bericht op 29-06-2017 16:23
18.06% gewijzigd
.
donderdag 29 juni 2017 om 16:25
donderdag 29 juni 2017 om 16:25
Ok. Voor mij is er niets aan de hand, dus als iemand aanstoot neemt aan wat je zei dan hoeven ze dat niet voor mij te doen.impala schreef: ↑29-06-2017 16:21Ik bedoel ook niet aan mij persoonlijk, meer de algemene teneur van vandaag, inclusief dat bla bla plaatje bij de mods. Ik ga niks quoten, en wil er ook geen issue van maken (alsjeblieft niet zeg, al issues genoeg hier) maar ik was echt wel verbaasd. Overigens voor dit verkeerd begrepen wordt, dus laat ik zo duidelijk mogelijk zijn. ik scheer je niet over één kam met mensen die ik hier echt kwaadaardig vind. Misschien had ik niks moeten zeggen, maar ik mag je graag. Daarom.