Napraattopic deel 86
zaterdag 24 juni 2017 om 13:02
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.
Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraat plezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod.team
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.
Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraat plezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod.team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
donderdag 29 juni 2017 om 16:42
nessemeisje schreef: ↑29-06-2017 15:48Op het gevaar af dat ik nu voortaan ook op de 'fout'-lijst sta (als ik daar al niet stond, want Actueel-pijlerposter en dan ben je per definitie verdacht): ik weet dat het hier napraat heet, maar elkaar kippekoppenloos napraten zonder het zelf gelezen te hebben is echt funest voor de sfeer en de gelijkwaardigheid. Zo komen ook de verdachtmakingen in de wereld dat er alleen maar racisten op de Actueelpijler zitten, dat er massaal via privéberichten wordt gescholden, gestalkt en weetikveelmeer (dat was er eentje toch en die is geband), dat iedereen daar met luchtbuksen op bootvluchtelingen wil schieten (wederom 1 forummer en die is er volgens mij ook niet meer) en dat héél veel forummers op 'foute' posts met bloemetjes en plusjes reageren. En oh, als ze dat niet massaal afkeuren, ben je ook verdacht (terwijl het soms een kwestie van negeren is, of gewoonweg niet gezien).
Ik ben echt voor afschaffen van dit topic, want er wordt hier ontzettend gestookt.
Liever open en bloot dan in achterkamers.
donderdag 29 juni 2017 om 16:42
Lijkt me een geweldige baan om hier mod te zijn.
Je weet op voorhand dat niemand het met je eens is, je weet vooraf dat je de regels toch niet hoeft te kennen want toepassen is te ingewikkeld, moeilijke gevallen negeer je of gooi je de prullenbak in, je kunt alles afdoen met "omdat ik de mod ben" en als je het druk hebt, dan mag je volgende week nog rustig ergens op terugkomen (of je zegt gewoon dat Bermuda weer hier is), je kunt forummen onder werktijd én daar krijg je ook nog voor betaald. Volgens mij is er geen baan makkelijker.
Oh en als je het slim aanpakt, dan zorg je ervoor dat je vriendjes wordt met posters en elk stafje dat zij doen, daar hebben ze dan alvast voor je over nagedacht. Hoef je alleen nog maar een ban uit te delen.
Je weet op voorhand dat niemand het met je eens is, je weet vooraf dat je de regels toch niet hoeft te kennen want toepassen is te ingewikkeld, moeilijke gevallen negeer je of gooi je de prullenbak in, je kunt alles afdoen met "omdat ik de mod ben" en als je het druk hebt, dan mag je volgende week nog rustig ergens op terugkomen (of je zegt gewoon dat Bermuda weer hier is), je kunt forummen onder werktijd én daar krijg je ook nog voor betaald. Volgens mij is er geen baan makkelijker.
Oh en als je het slim aanpakt, dan zorg je ervoor dat je vriendjes wordt met posters en elk stafje dat zij doen, daar hebben ze dan alvast voor je over nagedacht. Hoef je alleen nog maar een ban uit te delen.
donderdag 29 juni 2017 om 16:45
impala schreef: ↑29-06-2017 16:13Excuse me, dit was een hele normale en persoonlijke opmerking aan het adres van Renaissance, die ik uit het verleden ken als een hele redelijke forummer. Hoezo moet jij je daarmee bemoeien? En hoezo is dit ban-aansmeren of provoceren?
Als ik vind dat iemand een waarschuwing verdient, dan staf zijn post én dan meld ik dat óók openlijk aan die persoon zelf. Dus niks aansmeren. Sowieso niet.
Dat krijg je als mensen voor een ander gaan bepalen voor iets op de man is. Treurig hier.
Wouter Bos is er niks bij.
donderdag 29 juni 2017 om 16:47
Lady_Voldemort schreef: ↑29-06-2017 16:36En daarvoor heb ik nou zo mijn best gedaan om mijn ban ongedaan te laten maken. Wat een droefenis. Aan beide kanten trouwens.
Eens.
donderdag 29 juni 2017 om 16:49
*negeert de peen- en uien sfeer hier*
Zal ik wat grappigs vertellen! Misschien ben ik wel gewoon harske blonT, dat ik er vandaag pas achter kwam hoor maar ik heb vanmiddag kunnen 'meelezen' hoe de (Engelstalige) Viva-webbuilders- of hoe je ze ook noemt- in javascript echt serieus keihard met verhelpen van bugs bezig waren. Wist niet dat het kon maar wel dus.
Zal ik wat grappigs vertellen! Misschien ben ik wel gewoon harske blonT, dat ik er vandaag pas achter kwam hoor maar ik heb vanmiddag kunnen 'meelezen' hoe de (Engelstalige) Viva-webbuilders- of hoe je ze ook noemt- in javascript echt serieus keihard met verhelpen van bugs bezig waren. Wist niet dat het kon maar wel dus.
donderdag 29 juni 2017 om 16:49
Ik denk daar inmiddels anders over. De achterkamers zijn er óók nog steeds, getuige alle verwijzingen naar fb enzo hier. En wat daar besproken wordt, wordt hier dan weer met hints en sneren overgedaan en aangedikt. Hou het dan maar lekker binnenskamers, dan heeft niemand er last van.
En snap het nut wel van Napraat en zou het in principe ook jammer vinden als we nergens meer beleid kunnen bespreken. Maar het is ontspoord en alleen een goede moderatie kan Napraat nog redden. We weten allemaal dat dat een utopie is.
impala wijzigde dit bericht op 29-06-2017 16:52
28.36% gewijzigd
.
donderdag 29 juni 2017 om 16:50
donderdag 29 juni 2017 om 16:51
2 kanten maar?Lady_Voldemort schreef: ↑29-06-2017 16:36En daarvoor heb ik nou zo mijn best gedaan om mijn ban ongedaan te laten maken. Wat een droefenis. Aan beide kanten trouwens.
donderdag 29 juni 2017 om 16:59
Hoe dan? Waar dan?-bambi- schreef: ↑29-06-2017 16:49*negeert de peen- en uien sfeer hier*
donderdag 29 juni 2017 om 17:03
Huh, maar hoe kan dat dan? En, nog veel moeilijker te bevatten, zijn ze echt keihard aan het werk met bugs bezig. En zijn ze dan bezig ze op te lossen of er nog meer bij te verzinnen?-bambi- schreef: ↑29-06-2017 16:49*negeert de peen- en uien sfeer hier*
donderdag 29 juni 2017 om 17:04
Zegt de vrouw die via PB-tjes de echte naam van forummers zit te verspreiden en over hen roddelt.....impala schreef: ↑29-06-2017 16:49Ik denk daar inmiddels anders over. De achterkamers zijn er óók nog steeds, getuige alle verwijzingen naar fb enzo hier. En wat daar besproken wordt, wordt hier dan weer met hints en sneren overgedaan en aangedikt. Hou het dan maar lekker binnenskamers, dan heeft niemand er last van.
Echt, zelden zo'n hypocrisie gezien.
Am Yisrael Chai!
donderdag 29 juni 2017 om 17:08
Liever open en bloot is, voor mij, tegenstrijdig aan 'nadenken voor je je toetsenbord een douw geeft, niet alles wat je denkt hoef je te zeggen enz.
Hier forummers een veer in de reet steken en via andere kanalen bespotten ( of andersom
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)
"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
donderdag 29 juni 2017 om 17:09
Iemand had een PB naar Impala gestuurd, niet andersom, dacht ik. Wat ook niet kan, wat mij betreft, maar het was dus niet Impala die die naam had verspreid.fashionvictim schreef: ↑29-06-2017 17:04Zegt de vrouw die via PB-tjes de echte naam van forummers zit te verspreiden en over hen roddelt.....
Echt, zelden zo'n hypocrisie gezien.
Life is short. Eat dessert first.