Hond met epilepsie

30-06-2017 01:06 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Pff.. Net even naar beneden om wat te drinken, ligt 1 van onze honden weer bij te komen van een epileptische aanval.
Blijft zo sneu :(
Heeft er iemand ervaring met een hond met epilepsie? Geven jullie medicatie? Zo ja, welke?
Wij hadden vroeger een hond met epilepsie. Zo vreselijk zielig, ja die kreeg medicijnen, weet niet meer welke :hug:
Gisselle schreef:
30-06-2017 01:09
Wij hadden vroeger een hond met epilepsie. Zo vreselijk zielig, ja die kreeg medicijnen, weet niet meer welke :hug:
Bedankt voor je reactie!
Heel zielig inderdaad :( De angst in de ogen alleen al!
Je hebt ook echt veel soorten medicatie. Wij geven nu Pexion, en op zich is het nu al wel iets minder.
Had jullie hond het ook vaak 's nachts?
Ik hoor heel vaak dat mensen en huisdieren met epilepsie steeds vaker CBD-olie krijgen. Is gemaakt van de hennepplant, maar er zit geen stof in die je high maakt. Er zijn verschillende groepen op Facebook, bijvoorbeeld CBD olie voor hond oid die je vast en zeker meer kunnen vertellen/ervaringsverhalen hebben. Het schijnt dat er mensen zijn die hiermee van dagelijkse aanvallen naar nog maar enkele keren per maand of jaar zijn gegaan en andere medicijnen hebben afgebouwd.

De olie is gewoon legaal te koop.

Doe dit wel in overleg met je dierenarts!
Oh nou die tip over CBD olie zou ik dan uitzoeken.

Ja onze hondje had haar aanvallen vaak 's nachts, en dan werd ze blind. Wij hadden van die zware eikenhouten banken en dan liep ze met d'r hoofdje tegen die zware poten van de bank en moest ze altijd overgeven, zo hartverscheurend.
Mijn hond heeft regelmatig epilepsie-aanvallen gehad. Zo zielig.
Deze aanvallen zijn gestopt nadat ik op een natuurlijk anti-vlooien en tekenmiddel ben overgestapt.
Ja, daar zijn pillen tegen. Bij een hond zie je vaak geen bijwerkingen. Tenminste niet aan zijn gedrag. Hij loopt nog steeds fit, maakt zich druk over het plasje van de buurhond tegen de boom naast je huis, let op de post, enz.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Tegretol dacht ik. Hij is oud geworden (hij had dit al in zijn jeugd) en aan iets anders doodgegaan toen hij twaalf was. Hij had al jong een hartruis en tenslotte werkte zijn hart onvoldoende. Nog enige maanden adrenaline gehad (of iets soortgelijks) maar daardoor liep hij voortdurend met borstels in zijn nek terwijl hij toch haast niets meer kon en toen moesten we hem een spuitje laten geven.
Bij hem zag je zo'n aanval aankomen. Hij begon dan ineens zijn nek te draaien alsof hij nieuwsgierig om zich heenkeek maar door de rare uitpuilende ogen en omdat hij door je heen keek wist je tenslotte wat er ging komen. Dan moest je hem op zijn zij drukken anders ging hij als een dolle de kamer door en verwondde hij zich overal aan. De aanvallen duurden steeds langer en na ongeveer de vijfde keer kwamen we op het idee om het probleem aan een dierenarts voor te leggen :facepalm:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven