Napraattopic deel 87

29-06-2017 21:33 3404 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
orkenflow schreef:
30-06-2017 17:00
Eens met Nouschi. Er zijn driehonderdmiljoen topics waar je de blauwhelm kunt uithangen. Napraat is het enige, allerlaatste topic waar je op metaniveau over het forum mag praten.
En mag klessebessen dus, zie topicregels. Het is niet anders. Dus laat het door jou niet gewenste geklessebes je vooral niet in de weg staan om gezellig te metadiscussiëren. Eerlijk gezegd vind ik dat ook een stuk boeiender, dus leef je uit.
Star* schreef:
30-06-2017 17:05
actueel/ben-jij-wel-eens-in-je-billen-g ... ges/385453

Wat een debiel topic. En dan niet omdat het door Willem geopend is.
.

Nou, ik zie toch wel een verband. Heeft anale-klaas zich er ook al gemeld?
seks/vaak-in-het-quot-verkeerde-quot-ga ... ges/385227
impala wijzigde dit bericht op 30-06-2017 17:10
11.77% gewijzigd
.
impala schreef:
30-06-2017 16:27
Goh zeg, ik lees nu dit:

Het is heel leuk om reacties te krijgen onder een post op social media, maar helaas gebeurt het nog te vaak dat er negatieve reacties worden geplaatst. Daar gaat Instagram een stokje voor steken.
Met een nieuwe tool spoort Instagram kwetsende reacties onder foto’s en video’s op. Vervolgens worden deze onzichtbaar gemaakt voor gebruikers – al kan de gebruiker zelf zijn of haar reactie nog wel zien.

Nu ze toch aan het forum aan het prutsen zijn??

Of is er dan geen lol meer aan?

En wat gaan in gódsnaam de criteria worden voor 'kwetsend'?
En wat zijn de gevolgen? Instagram is al zo'n veer-in-mijn-eigen-reet medium. Zo raken de gebruikers nóg meer vervreemd van de echte wereld.

Verschrikkelijk en fascinerend tegelijk, dit experiment.
Ik denk dat dat hetzelfde effect gaat krijgen als facebook met zijn actie in Spanje heeft gehad (alles blokkeren wat met stierenvechten te maken had). Dat hebben ze maar weer eraf gehaald. Leuk detail: een van degene die wilde dat de censuur weg ging was een tegenhanger van stierenvechten, want dan kon ze al die nare plaatjes niet gebruiken in een anti-campagne.

Er is al vaker iets geprobeerd met alleen positiviteit. Zo is er ooit een krant geweest die alleen op positieve berichtgeving wilde draaien. Ze hebben het niet zo lang uitgehouden. De mens is nu eenmaal een soort van 'verslaafd' aan negativiteit.
missie_m schreef:
30-06-2017 16:04
ik mag niet quoten want dat vinden 'je' (=energiek voornaamwoord) irritant. Lees maar een klein beetje terug aub. reactie 15:07 uur en 15:39 en die van vorige week, en vorige maand, enz.enz. steeds van dezelfde) Ik zit bewust NIET op facebook. ]

Oké, gedaan, dwz niet die van vorige week, vorige maand, ik denk dat die opmerking in het algemeen bedoeld is en niet specifiek doelt op bijv.dat boek.

Antwoord blijft blauw, snap t niet, nou ja...
simbalabimba wijzigde dit bericht op 30-06-2017 17:18
6.79% gewijzigd
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
GenieInABottle schreef:
30-06-2017 16:56
Ja, al heel lang!
:whut:

Ik herken echt niemand dus!
Life is short. Eat dessert first.
doornroosje9 schreef:
30-06-2017 17:13
:whut:

Ik herken echt niemand dus!
Ik ook niet. Really??
.
ThunderassMan schreef:
30-06-2017 17:07
Waarom dan wel? Afgezien dat het me niet op actueel lijkt te horen.

Al die vrouwen die er direct op los meppen. Ik geloof er geen zak van.
Star* schreef:
30-06-2017 16:15
Nee, maar ze zegt niet meer te quoten want dat wordt vervelend gevonden.
Dat klopt dat zegt ze, maar ze weet ook wel dat het niet gaat niet om quoten in algemene zin, het gaat om vervelend quoten.
Ik quote jou nu bijvoorbeeld om aan te geven op welk onderwerp ik reageer zonder insinuaties en zonder 3 quotes erbij te zetten waarvan ik zelf vind dat die samen iets suggereren wat anderen dan weer hieruit zouden moeten herleiden. Ook is deze quote redelijk recent en nog actueel en niet al een aantal keer achterhaald.

Het lijkt mij een beetje ver gaan om opmerkingen over die vorm van quoten te vertalen naar 'ik mag niet meer quoten dus gooi ik er stevige maar onsamenhangende tekst in zoeken jullie het allemaal zelf maar uit waar dit nou op slaat'.
shifty schreef:
30-06-2017 17:21
Dat klopt dat zegt ze, maar ze weet ook wel dat het niet gaat niet om quoten in algemene zin, het gaat om vervelend quoten.
Ik quote jou nu bijvoorbeeld om aan te geven op welk onderwerp ik reageer zonder insinuaties en zonder 3 quotes erbij te zetten waarvan ik zelf vind dat die samen iets suggereren wat anderen dan weer hieruit zouden moeten herleiden. Ook is deze quote redelijk recent en nog actueel en niet al een aantal keer achterhaald.

Het lijkt mij een beetje ver gaan om opmerkingen over die vorm van quoten te vertalen naar 'ik mag niet meer quoten dus gooi ik er stevige maar onsamenhangende tekst in zoeken jullie het allemaal zelf maar uit waar dit nou op slaat'.

Tuurlijk.
Wat een gezellige TO op de entertainmentpijler :nope:
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
charlottew88 schreef:
30-06-2017 17:25
Tog.
impala schreef:
30-06-2017 16:27
Goh zeg, ik lees nu dit:

Het is heel leuk om reacties te krijgen onder een post op social media, maar helaas gebeurt het nog te vaak dat er negatieve reacties worden geplaatst. Daar gaat Instagram een stokje voor steken.
Met een nieuwe tool spoort Instagram kwetsende reacties onder foto’s en video’s op. Vervolgens worden deze onzichtbaar gemaakt voor gebruikers – al kan de gebruiker zelf zijn of haar reactie nog wel zien.

Nu ze toch aan het forum aan het prutsen zijn??

Of is er dan geen lol meer aan?

En wat gaan in gódsnaam de criteria worden voor 'kwetsend'?
En wat zijn de gevolgen? Instagram is al zo'n veer-in-mijn-eigen-reet medium. Zo raken de gebruikers nóg meer vervreemd van de echte wereld.

Verschrikkelijk en fascinerend tegelijk, dit experiment.

Inderdaad. Fascinerend hoe mensen dit soort dingen bedenken. Ik vraag me ook hele erg af hoe ze dit gaan doen en wat ze er mee opschieten. Ik vind het zelf altijd een beetje eng als andere voor mij gaan bepalen wat zij bekoorlijk genoeg voor mijn tere zieltje vinden. Ik snap wel dat je bepaalde richtlijnen kan hebben maar net zoals facebook schijnbaar enorm selectief/puriteins is in wat ze wel niet/niet toestaan, vind ik dat eerder beperkend dan dat het helpt.

Ook raar eigenlijk dat de opmerking wel blijft staan bij degene die 'm gegeven heeft.
charlottew88 schreef:
Het napraten zou een stuk makkelijker worden met linkjes :proud:
What doesn't kill you gives you a set of unhealthy coping mechanisms and a dark sense of humor.
Star* schreef:
30-06-2017 17:05
actueel/ben-jij-wel-eens-in-je-billen-g ... ges/385453

Wat een debiel topic. En dan niet omdat het door Willem geopend is.

Het is pas opmerkelijk om te vermelden als een niet-debiel-topic door Willem geopend is.
Solivagant schreef:
30-06-2017 17:32
Het napraten zou een stuk makkelijker worden met linkjes :proud:
Wie weet een leuke serie op Netflix.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
charlottew88 schreef:
Moet ik niet gaan kijken of juist wel?
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

Ik ben er LV :-D
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
simbalabimba schreef:
30-06-2017 17:35
Moet ik niet gaan kijken of juist wel?
Ze reageert onaardig op posts in haar topic.
charlottew88 schreef:
30-06-2017 17:34
Wie weet een leuke serie op Netflix.
Dank u :)

Ik had 'm al niet geopend, als ik het woord Netflix zie denk ik dat het het Netflixtopic is. Had de TO ook moeten hebben, zo'n Pavlovreactie icm de timewarp had het openen van het topic wellicht vermeden :proud:
What doesn't kill you gives you a set of unhealthy coping mechanisms and a dark sense of humor.
Omdat ik weet dat hij in een eerder deel voorbij is gekomen, durf ik het wel aan om hier de vraag te stellen ipv een topic te openen:
Ik zoek de naam van een documentaire / film. Situatie: Engeland, klas krijgt les over WOII, docent gaat groepsexperiment aan om te demonstreren hoe groepsdynamiek ontstaat vanuit gebruikmaking van rituelen, regels en codes. Als 1 leerlinge niet meer mee wil doen, dan wordt ze buitengesloten.

Iemand? :$
charlottew88 schreef:
30-06-2017 17:37
Ze reageert onaardig op posts in haar topic.
Oh; bedankt.

GenieInABottle schreef:
30-06-2017 17:41
Omdat ik weet dat hij in een eerder deel voorbij is gekomen, durf ik het wel aan om hier de vraag te stellen ipv een topic te openen:
Ik zoek de naam van een documentaire / film. Situatie: Engeland, klas krijgt les over WOII, docent gaat groepsexperiment aan om te demonstreren hoe groepsdynamiek ontstaat vanuit gebruikmaking van rituelen, regels en codes. Als 1 leerlinge niet meer mee wil doen, dan wordt ze buitengesloten.

The Wave?
GenieInABottle schreef:
30-06-2017 17:41

Volgens mij zijn er een paar van zulke films.
Ik ken The Wave, maar die is volgens mij oorspronkelijk niet Engels toch?
Every day offers a new opportunity to give up.
Week 7 van de Extremely Demotivational Calendar
https://nl.wikipedia.org/wiki/The_Wave

De film is gebaseerd op een waargebeurd verhaal dat eerder gepubliceerd was onder de naam De Derde Golf.

In 2008 is The Wave opnieuw verfilmd, ditmaal door de Duitse regisseur Dennis Gansel, als Die Welle. In deze verfilming is het verhaal verplaatst naar een Duitse school en naar de tegenwoordige tijd. Hoewel Die Welle gebaseerd is op het originele verhaal van Ron Jones en op de film uit 1981 verschillen de verfilmingen substantieel. Zo is het einde van het verhaal in Die Welle verder gedramatiseerd. Die Welle ging op 13 maart 2008 in première en verscheen op 9 oktober 2008 op DVD.

Star* schreef:
30-06-2017 17:16
Al die vrouwen die er direct op los meppen. Ik geloof er geen zak van.
Daar geloof ik ook helemaal niets van: in al die tijd dat ik billen knijp, is er nog geeneen geweest die er op los begon te meppen.

Allemaal grootspraak.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven