Dure boodschappen
vrijdag 23 juni 2017 om 14:19
Hoi iedereen,
Ik woon sinds een 3-tal maanden met mijn vriend en heb sindsdien niet echt meer kunnen sparen, ik merk op dat wij veel geld aan de wekelijkse boodschappen geven, als ik nu van juli eens heb geteld zit ik alleen al aan 437.46 euro, Dus voordat ik mijn nieuwe loon zal hebben zal daar nog een zeker +200 euro bijkomen. Ik denk dus dat wij zeker aan 600 euro maar eigenlijk meer per maand zitten... mijn vriend stopt soms ook aan de winkel maar niet zo veel dus als zijn deel er bijkomt is dat zeker nog eens 70-100 euro.
Ik vraag me dus af hoe jullie dat doen om binnen een budget boodschappen te doen voor 2, en wat jullie dan dus laten liggen.
Ik probeer nu al zo veel mogelijk witte producten te kopen. Ik weet dat ik minder slaatjes die al verpakt zijn zou moeten kopen, maar voor de rest koop ik niet echt kant en klaar.
Aan flessenwater zal ik wel wat kwijt zijn volgens mij, maar mijn vriend wil dat persé ipv uit de kraan.
Hebben jullie tips die kunnen werken?
Bedankt alvast!
Ik woon sinds een 3-tal maanden met mijn vriend en heb sindsdien niet echt meer kunnen sparen, ik merk op dat wij veel geld aan de wekelijkse boodschappen geven, als ik nu van juli eens heb geteld zit ik alleen al aan 437.46 euro, Dus voordat ik mijn nieuwe loon zal hebben zal daar nog een zeker +200 euro bijkomen. Ik denk dus dat wij zeker aan 600 euro maar eigenlijk meer per maand zitten... mijn vriend stopt soms ook aan de winkel maar niet zo veel dus als zijn deel er bijkomt is dat zeker nog eens 70-100 euro.
Ik vraag me dus af hoe jullie dat doen om binnen een budget boodschappen te doen voor 2, en wat jullie dan dus laten liggen.
Ik probeer nu al zo veel mogelijk witte producten te kopen. Ik weet dat ik minder slaatjes die al verpakt zijn zou moeten kopen, maar voor de rest koop ik niet echt kant en klaar.
Aan flessenwater zal ik wel wat kwijt zijn volgens mij, maar mijn vriend wil dat persé ipv uit de kraan.
Hebben jullie tips die kunnen werken?
Bedankt alvast!
zaterdag 1 juli 2017 om 18:08
Sperziebonen uit blik zijn ook gewoon niet lekker.Snoesje666 schreef: ↑01-07-2017 15:04
Weet iemand welke sperziebonen in pot/blik wél lekker zijn? Ik heb de afgelopen tijd potten Hak, Lidl, AH eigen merk, AH basismerk geprobeerd en Lidl blik. Ze zijn gewoon niet lekker !
Verse sperziebonen bij de Jumbo gisteren, ook niet lekker. Wel beter, maar nog steeds niet lekker.
Maar als je verse ook niet lekker vind valt er niet zo veel maar aan te redden denk ik.
Je kunt nog vriezersperziebonen proberen, ik vind die van de lidl wel oke maar verse zijn het lekkerst.
zaterdag 1 juli 2017 om 18:12
65 euro aan wat? Wat is die "rest"?Mieke15 schreef: ↑25-06-2017 07:26Ik ben nu gisteren naar de Colruyt geweest, vlees en groenten had ik nog id diepvries, dus enkel 1 stuk vlees en 1 soort groente en dan de rest van mijn boodschappen en was 65 euro kwijt. Volgende keer check ik hoeveel ik kwijt ben als ik echt volledige boodschappen doe.
Ook van schoonmaakmiddelen etc... kan je de goedkopere variant kopen.
Gewoon bij IEDER ding dat je uit de rekken neemt, goed speuren of er geen goedkopere versie is.
zaterdag 1 juli 2017 om 20:30
Het probleem qua smaak zit hem waarschijnlijk i het ras. "Preludechies" zijn echt lekker, maar winkels vermelden nooit welk ras ze verkopen.Zwartvlekje schreef: ↑01-07-2017 18:08Sperziebonen uit blik zijn ook gewoon niet lekker.
Maar als je verse ook niet lekker vind valt er niet zo veel maar aan te redden denk ik.
Je kunt nog vriezersperziebonen proberen, ik vind die van de lidl wel oke maar verse zijn het lekkerst.
Dit jaar zelf geen moestuin, vanwege een megaverbouwing, dat merk je direct aan de kwaliteit van je voedsel. Ik hoop nu maar dat een paar moestuinierders hun overschotten weer aan de straat te koop gaan zetten.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"