Napraattopic deel 87

29-06-2017 21:33 3404 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Het staat er nog (ondanks dat erbij staat dat het gewist is), en ik heb het ook gestaft.
Merkwaardig toch dat 9 van de 10 nieuwe topics worden geopend door splinternieuwe TO's :whistle:
Ik zeg verder niks :nut:
yasmijn schreef:
03-07-2017 08:54
Merkwaardig toch dat 9 van de 10 nieuwe topics worden geopend door splinternieuwe TO's :whistle:
Ik zeg verder niks :nut:
Dat komt omdat mensen alleen nog via Google op het VF komen. Ze hebben een probleem, googlen info en komen dan bij het VF uit. Zie onderstaande infographic:

Search Traffic
What percentage of visits to this site come from a search engine?

Afbeelding
anoniem_337753 wijzigde dit bericht op 03-07-2017 09:04
0.00% gewijzigd
Hugh-Jazz schreef:
03-07-2017 09:01
Dat komt omdat mensen alleen nog via Google op het VF komen. Ze hebben een probleem, googlen info en komen dan bij het VF uit. Zie onderstaande infographic:

Search Traffic
What percentage of visits to this site come from a search engine?

Afbeelding
Ik heb er ook een ander idee over.
yasmijn schreef:
03-07-2017 09:03
Ik heb er ook een ander idee over.
Het plaatje doet het weer eens niet... Hier vind je het plaatje: http://www.alexa.com/siteinfo/viva.nl#keywords

Wat is jouw idee daarover Yas?
Dat er vanuit een opdracht geschreven wordt, om het maar eens netjes te zeggen.
yasmijn schreef:
03-07-2017 09:08
Ook studenten Communicatie moeten oefenen op een echt publiek :hihi:
Hugh-Jazz schreef:
03-07-2017 09:12
Ook studenten Communicatie moeten oefenen op een echt publiek :hihi:
En daarom is het forum het forum niet meer zoals het was.
Ze leren idd niets van stafjes of topics sluiten of verplaatsen. Dan heb je een waardeloze stage.
Ofwel de 'normale topics' nemen af, ofwel de 'stage-topics' nemen toe, of beide.
Ik gok dat het ene een gevolg is van het andere?
shifty schreef:
03-07-2017 09:35
Ofwel de 'normale topics' nemen af, ofwel de 'stage-topics' nemen toe, of beide.
Ik gok dat het ene een gevolg is van het andere?
Stagiares moeten van de stageperiode ook nog wat opsteken vermoed ik maar zo :lol:
Stafjes behandelen en spam verwijderen lijkt mij niet afdoende.
yasmijn schreef:
03-07-2017 09:08
En dat zijn dan geen externe opdrachtgevers, bedoel je? Dat zou best kunnen, dat het forum cq de hele Viva site op die manier aan het infuus ligt. De redactie opent in elk geval niet meer openlijk topics. Dat viel nooit zo lekker, dus misschien doen ze het nu vanuit de koffer.

Hebben jullie gezien (onder de Alexa-link) dat 90% van de bezoekers van Viva.nl voor het forum komt? Het forum houdt de hele site drijvende. Terwijl de energie en het geld duidelijk niet in het forum worden gestoken. Dat moet spaak lopen.
.
:daisy: Het is maandaggggggggg 3 juli en de zon schijnt. We zijn halverwege 2017 :sun:
LOEP ME MAAR aub.
impala schreef:
03-07-2017 09:53
En dat zijn dan geen externe opdrachtgevers, bedoel je? Dat zou best kunnen, dat het forum cq de hele Viva site op die manier aan het infuus ligt. De redactie opent in elk geval niet meer openlijk topics. Dat viel nooit zo lekker, dus misschien doen ze het nu vanuit de koffer.

Hebben jullie gezien (onder de Alexa-link) dat 90% van de bezoekers van Viva.nl voor het forum komt? Het forum houdt de hele site drijvende. Terwijl de energie en het geld duidelijk niet in het forum worden gestoken. Dat moet spaak lopen.
Er zijn gewoon bedrijven waar je forum-boosters kunt inkopen. Maar het kan natuurlijk ook gewoon een opdracht aan een interne stagiair zijn.

In elk geval kom ik veel topics tegen die echt niet kloppen. Het taalgebruik en de zinsbouw klopt gewoon niet. En als je dat combineert met de inhoud, het feit dat het altijd nieuwe gebruikers zijn en het feit dat hun manier van reageren niet matched met de probleemstelling, kom ik tot de conclusie dat het in elk geval niet klopt.

Ik vind het wel jammer want ik merk dat ik ook serieuze topics niet direct meer serieus neem.
Hoe werkt dat, forum-Boosters ??
.
shifty schreef:
03-07-2017 10:10
Er zijn gewoon bedrijven waar je forum-boosters kunt inkopen. Maar het kan natuurlijk ook gewoon een opdracht aan een interne stagiair zijn.

In elk geval kom ik veel topics tegen die echt niet kloppen. Het taalgebruik en de zinsbouw klopt gewoon niet. En als je dat combineert met de inhoud, het feit dat het altijd nieuwe gebruikers zijn en het feit dat hun manier van reageren niet matched met de probleemstelling, kom ik tot de conclusie dat het in elk geval niet klopt.

Ik vind het wel jammer want ik merk dat ik ook serieuze topics niet direct meer serieus neem.
Dat heb ik ook wel, dat ik denk, ach laat ik maar niet reageren, want het kan maar zo weer een nep-topic zijn. Dat vind ik wel jammer. Het maakt het forum minder boeiend.
impala schreef:
03-07-2017 10:17
In dit geval niet zo goed.
impala schreef:
03-07-2017 10:17

http://www.forumbooster.net/

ForumBooster is an online service specializing in providing affordable, quality & user-friendly content to websites. Our signature service is BOOST paid forum posting, which is a forum population service that brings users & posts to your website to bring the site to life and make it active. We also offer SEO article writing services which are geared towards providing quality content articles to any niche or topic you have. We are dedicated to service, so if you are not satisfied we do everything to make it right!
Hugh-Jazz schreef:
03-07-2017 10:27
http://www.forumbooster.net/

ForumBooster is an online service specializing in providing affordable, quality & user-friendly content to websites. Our signature service is BOOST paid forum posting, which is a forum population service that brings users & posts to your website to bring the site to life and make it active. We also offer SEO article writing services which are geared towards providing quality content articles to any niche or topic you have. We are dedicated to service, so if you are not satisfied we do everything to make it right!
Dat zou wel een hoop verklaren hier. Alles voor de kliks, en niets voor de vaste, echte forummers.
Voorbeelden:

Mijn eerste date had ik zaterdag met een heer die net 30 is en woont een half uur rijden van mij.

Uit : relaties/hoe-zorg-ik-ervoor-dat-ik-niet ... ges/385626

Bovendien voel ik me niet gerespecteerd in mijn geschade vertrouwen en mijn rotgevoelens hieromtrent.

Uit : relaties/wat-mag-ik-eisen/list_messages/385561

Voor mij zijn dit duidelijke voorbeelden van vertaalde stukken tekst. Natuurlijk kan het bijvoorbeeld 'onhandig' taalgebruik zijn, maar de combinatie van factoren maakt dat ik er gewoon geen hol van geloof. De teksten zijn te 'gemaakt' en daarnaast is het patroon elke keer hetzelfde.
Ik vind het echt wel een beetje cru ook. Betrokken forummers worden fictieve problemen van mensen voorgeschoteld om zo het forum een beetje levendig te houden. Het zijn ook best aangrijpende problemen die er zo even als 'smaakmaker' er in gegooid worden.

En ik kan me ook echt niet aan de indruk onttrekken dat dit momenteel georganiseerd zo ingezet wordt. En dat het niet ineens allemaal 'trollen' zijn die op dezelfde manier dit forum ontdekt hebben.
Stelletje idioten. Als ze dat geld gewoon besteden aan het repareren van het forum, hebben ze die betaalde boosters helemaal niet nodig. Die nep posters brengen het forum alleen maar van de regen in de drup cq verder naar de zeebodem.

Duidelijke voorbeelden trouwens.
.
shifty schreef:
03-07-2017 10:40
Ik vind het echt wel een beetje cru ook. Betrokken forummers worden fictieve problemen van mensen voorgeschoteld om zo het forum een beetje levendig te houden. Het zijn ook best aangrijpende problemen die er zo even als 'smaakmaker' er in gegooid worden.

En ik kan me ook echt niet aan de indruk onttrekken dat dit momenteel georganiseerd zo ingezet wordt. En dat het niet ineens allemaal 'trollen' zijn die op dezelfde manier dit forum ontdekt hebben.
Als er geen forum vernieuwing was geweest dan zouden al die "nep" topics als troltopics worden aangewezen. Wel origineel om het hier dit jaar op te gooien. Volgend jaar zijn het weer doodgewone trollen, topics geschreven door pubers die nu vakantie hebben. En straks in september zijn het weer studenten in ontgroeningstijd.
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Eigenlijk ben ik helemaal niet verbaasd. Ik geloof de helft van de tijd de " waargebeurde" verhalen in tijdschriften ook niet.
Verkopen die forum boosters via de achterdeur soms spam-links naar de forums die ze 'boosten' ? Dat zou ook een hoop verklaren.
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven