Ethiopian airlines

03-07-2017 16:48 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Volgend jaar wil ik graag een reis naar Madagaskar maken. De goedkoopste maatschappij is met Ethiopian airlines, het scheelt ongeveer 300 euro met Europese maatschappijen, vind dat dus best de moeite.
Heeft iemand weleens gevlogen met deze maatschappij? Hoewel ze van Amsterdam en Brussel vliegen geeft me deze maatschappij me toch niet direct een veilig gevoel (maar misschien dat ik ernaast zit, vandaar dit topic)
[...]
juniormoderatorviva wijzigde dit bericht op 03-07-2017 18:14
Reden: spammer
99.65% gewijzigd
kijk hier eens

http://www.airlinequality.com/airline-r ... -airlines/
Mijn vader vloog voor zijn werk de hele wereld over en is echt niet bang aangelegd, maar Afrikaanse luchtvaartmaatschappijen vermeed hij toch echt als het enigszins kon. Ik zou persoonlijk liever 300 euro meer betalen en met een meer gerenommeerde maatschappij vliegen dan dit.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Ethiopi ... _incidents
Ethiopian airlines werkt nauw samen met Lufthansa. Duitse bedrijven staan bekend om hun kwaliteitseisen.
ik word er ook niet zo blij van als ik de verhalen zo lees. Ben niet bang uitvallen maar hou wel van een beetje comfort. Voor een vlucht van 2 a 3 uur stel ik minder eisen dan en vlucht van 8 a 10 uur (of meer...)
martinaa schreef:
03-07-2017 17:23
Ethiopian airlines werkt nauw samen met Lufthansa. Duitse bedrijven staan bekend om hun kwaliteitseisen.
Dat zegt niet altijd alles.... zie de feedback die gegeven wordt + hun historie.
wanneer ze gewoon op Brussel en Amsterdam mogen vliegen, zijn ze net zo veilig of onveilig als de andere kisten die daar mogen landen. er zitten hoge veiligheidseisen aan de vliegtuigen die in Europa mogen landen. dit wil niet zeggen dat al hun vliegtuigen veilig zijn, maar voor de intercontinentale vluchten worden tegenwoordig veel nieuwe moderne kisten gebruikt. volgens mij scoort ethiopian airlines niet zo slecht op veiligheid.

voor service en comfort aan boord moet je even googlen. bij tripadvisor scoren ze wel redelijk goed https://www.tripadvisor.nl/Airline_Revi ... n-Airlines
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Ik ben ongeveer 5 jaar geleden met Ethiopian naar Rwanda gevlogen. Voor zover ik me kan herinneren was het eigenlijk allemaal wel prima! Alleen de overstap op Addis Ababa was niet zo tof: midden in de nacht, weinig slaap, oude terminal, heel vies (overal afval op de grond), qat-kauwende mensen om me heen, mijn vlucht kwam maar niet op het scherm, zoiets. Maar op de terugweg kwam ik weer in een hele nieuwe terminal terecht voor de overstap en dat was gewoon goed! Qua service aan boord kan ik me niet zoveel meer herinneren, maar het was zeker niet negatief anders had ik het nog wel geweten denk ik!
guppekop schreef:
03-07-2017 17:24
ik word er ook niet zo blij van als ik de verhalen zo lees. Ben niet bang uitvallen maar hou wel van een beetje comfort. Voor een vlucht van 2 a 3 uur stel ik minder eisen dan en vlucht van 8 a 10 uur (of meer...)
Dat heb ik dus ook bij deze maatschappij dus. Dat het eten en vriendelijkheid van stewardessen wat minder is vind ik niet zo erg. Maar de veiligheid..
Robinson schreef:
03-07-2017 17:42
Dat heb ik dus ook bij deze maatschappij dus. Dat het eten en vriendelijkheid van stewardessen wat minder is vind ik niet zo erg. Maar de veiligheid..
Waar ben je dan bang voor? Dat het vliegtuig uit elkaar valt? Qua veiligheid voldoet de maatschappij gewoon aan alle eisen en ook de vliegtuigen zijn gewoon prima.
hamerhaai schreef:
03-07-2017 17:28
wanneer ze gewoon op Brussel en Amsterdam mogen vliegen, zijn ze net zo veilig of onveilig als de andere kisten die daar mogen landen.
Dit is natuurlijk niet waar. Veilig genoeg om hier te landen betekent bij lange na niet net zo veilig als de rest. Dat klinkt meer als een verkooppraatje van een vage touroperator die haar klanten wil overtuigen dat een charter met Air Central West Africa even veilig en betrouwbaar is als de directe vlucht met KLM.

Ik kan niets zeggen over Ethiopian anders dan dat ik voor de zekerheid de meeste niet-Westerse airlines links laat liggen.
kadanz schreef:
03-07-2017 17:49
Dit is natuurlijk niet waar. Veilig genoeg om hier te landen betekent bij lange na niet net zo veilig als de rest. Dat klinkt meer als een verkooppraatje van een vage touroperator die haar klanten wil overtuigen dat een charter met Air Central West Africa even veilig en betrouwbaar is als de directe vlucht met KLM.

Ik kan niets zeggen over Ethiopian anders dan dat ik voor de zekerheid de meeste niet-Westerse airlines links laat liggen.
Er zijn wettelijke eisen aan de vliegtuigen die landen op Europese luchthavens. En die eisen zijn best wel strikt. En die gelden gewoon voor ALLE vliegtuigen en vliegtuigmaatschappijen. Kijk maar naar de statistieken, die verschillen niet zo. Wanneer Air Central West Africa (mocht deze überhaupt bestaan) een lisensie heeft om te mogen vliegen op Amsterdam, dan voldoen ze minimaal aan de vereisten.

Comfort is trouwens wel een ander verhaal.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
vlaflippie schreef:
03-07-2017 17:45
Waar ben je dan bang voor? Dat het vliegtuig uit elkaar valt? Qua veiligheid voldoet de maatschappij gewoon aan alle eisen en ook de vliegtuigen zijn gewoon prima.
Kaping, bommen, vaardigheden van de piloten
Ik vloog met Ethiopian Airlines van Frankfurt naar Addis Abeba en terug naar Frankfurt in 2014. Ik vond dat een prima en comfortabele vlucht, service was ook oke. Ik heb me geen moment onveilig gevoeld. Ik vloog ook met EA vanaf het noorden van Ethiopie naar het zuiden, dat was een stuk minder comfortabel maar voor binnenlandse vluchten gebruiken ze kleinere toestellen. Maar weer, geen onveilig gevoel gehad.
hamerhaai schreef:
03-07-2017 18:26
Er zijn wettelijke eisen aan de vliegtuigen die landen op Europese luchthavens. En die eisen zijn best wel strikt. En die gelden gewoon voor ALLE vliegtuigen en vliegtuigmaatschappijen. Kijk maar naar de statistieken, die verschillen niet zo. Wanneer Air Central West Africa (mocht deze überhaupt bestaan) een lisensie heeft om te mogen vliegen op Amsterdam, dan voldoen ze minimaal aan de vereisten.

Comfort is trouwens wel een ander verhaal.
Minimaal aan de vereisten voldoen is een slecht beginpunt..

Alle auto's op de Nederlandse snelwegen zijn goedgekeurd.
Alle bestuurders hebben een rijbewijs.
Maar stap jij zomaar bij iedereen in met je hele gezin?
Betekent dat dat iedereen even goed rijdt?

Wat vliegtuigen betreft, ook binnen Europa kan ik een paar maatschappijen aanwijzen waar ik niet graag mee vlieg.
Robinson schreef:
03-07-2017 18:32
Kaping, bommen, vaardigheden van de piloten
Dit kan natuurlijk overal voorkomen...

Zoals ik hierboven al zei; mijn ervaring met Ethiopian is gewoon helemaal in orde geweest: service was goed, eten was goed, vliegtuig was goed, en piloot vloog goed.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven