Vakantie & eten
dinsdag 4 juli 2017 om 00:37
dinsdag 4 juli 2017 om 00:43
dinsdag 4 juli 2017 om 09:13
IJs in Noorwegen, nou ja alles in Noorwegen is lekker, de wafels bijvoorbeeld
Kaiserschmarn in Oostenrijk
Schwetsen Peter in Zwitserland
Pizza in Frankrijk (provenciaalse kruiden en lekkere kaas)
De hamburgersaus op IJsland
De yoghurt in Griekenland
De sinaasappels van Cyprus
Groente en fruit zoals tomaten en watermeloen, in alle landen rond de Middelandse Zee
De havermoutpap in Schotland
Kaiserschmarn in Oostenrijk
Schwetsen Peter in Zwitserland
Pizza in Frankrijk (provenciaalse kruiden en lekkere kaas)
De hamburgersaus op IJsland
De yoghurt in Griekenland
De sinaasappels van Cyprus
Groente en fruit zoals tomaten en watermeloen, in alle landen rond de Middelandse Zee
De havermoutpap in Schotland
dinsdag 4 juli 2017 om 09:28
dinsdag 4 juli 2017 om 09:35
In Italië de salami. En het Italiaanse schepijs natuurlijk. Ooit in de VS ijs van Cold Stone. Geen idee of dat nog bestaat. In Aergentinie de steaks, in Oostenrijk de schnitzel, in Maleisië de saté, in Thailand de gebakken rijst. Alles is lekker op vakantie. Bovendien lust ik alles.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
dinsdag 4 juli 2017 om 09:41
Ik vond in de VS de bagels (brood in de vorm van een donut, dus rond met een gat in het midden) en de cheesecake lekker. Ik heb daar soms scrambled eggs en gebakken warme bacon gehad.
Sommige dingen in het buitenland kennen wij ook; alleen de bereidingswijze is anders. Ik ben thuis gewend om bacon koud te eten. In de VS wordt dat gebakken. Patat is gekruid, en maakt voor mij de mayonaise overbodig. En soms is de tijd waarop men iets eet vreemd: patat en witte bonen in tomatensaus als ontbijt.
In Londen een Full English Breakfast gehad. Dat zouden veel Nederlanders te zwaar vinden: patat, witte bonen in tomatensaus, verse worst. Zeer uitgebreid, als je dat vergelijkt met een petit déjeuner in Frankrijk (zeer sober).
Sommige dingen in het buitenland kennen wij ook; alleen de bereidingswijze is anders. Ik ben thuis gewend om bacon koud te eten. In de VS wordt dat gebakken. Patat is gekruid, en maakt voor mij de mayonaise overbodig. En soms is de tijd waarop men iets eet vreemd: patat en witte bonen in tomatensaus als ontbijt.
In Londen een Full English Breakfast gehad. Dat zouden veel Nederlanders te zwaar vinden: patat, witte bonen in tomatensaus, verse worst. Zeer uitgebreid, als je dat vergelijkt met een petit déjeuner in Frankrijk (zeer sober).
World of Warcraft: Legion
dinsdag 4 juli 2017 om 09:45
Kreeft thermidor in landen waar je goedkoop kreeft kan eten 
Thaise curry met garnalen in Thailand.
Ik verheug me trouwens enorm op Amerikaanse heerlijkheden. Wil heel graag 'n blooming onion proberen. En natuurlijk heel veel seafood als coconut shrimps en crabcakes en natuurlijk bbq steaks, hamburgers, keylime pie.
Ik verheug me trouwens enorm op Amerikaanse heerlijkheden. Wil heel graag 'n blooming onion proberen. En natuurlijk heel veel seafood als coconut shrimps en crabcakes en natuurlijk bbq steaks, hamburgers, keylime pie.
dinsdag 4 juli 2017 om 09:46
In Oostenrijk: Kaiserschmarrn, servische bonensoep (in Servië zelf nooit op een menukaart gezien), bij stalletjes op straat:
Würstl mit Semmeln (heerlijke pittige worstjes met een hard broodje)
In Duitsland: dat lekkere malse rundvlees. Geen draadjesvlees, geen steak, maar wel een helemaal gaar lapje vlees. Kan me niet herinneren hoe het heet. (edit: Schmorbraten!) En natuurlijk de heerlijke Kuchen en Torte. Heb goede herinneringen aan de friszure Käsetorte.
Kroatië: cevapcici met ajvar. En nog nooit zulke lekkere knapperig gegrilde lever gegeten als in Kroatië.
Griekenland: yoghurt met noten en honing, verse tzaziki, gefrituurde ansjovis, zwaardvis, boerensalade, gyros in pitabrood
VS: frosted donuts, Key lime pie, sommige gerechten uit de Cajun-keuken. Voor de rest kan de Amerikaanse keuken me niet bekoren.
Würstl mit Semmeln (heerlijke pittige worstjes met een hard broodje)
In Duitsland: dat lekkere malse rundvlees. Geen draadjesvlees, geen steak, maar wel een helemaal gaar lapje vlees. Kan me niet herinneren hoe het heet. (edit: Schmorbraten!) En natuurlijk de heerlijke Kuchen en Torte. Heb goede herinneringen aan de friszure Käsetorte.
Kroatië: cevapcici met ajvar. En nog nooit zulke lekkere knapperig gegrilde lever gegeten als in Kroatië.
Griekenland: yoghurt met noten en honing, verse tzaziki, gefrituurde ansjovis, zwaardvis, boerensalade, gyros in pitabrood
VS: frosted donuts, Key lime pie, sommige gerechten uit de Cajun-keuken. Voor de rest kan de Amerikaanse keuken me niet bekoren.
amarna wijzigde dit bericht op 04-07-2017 12:27
10.60% gewijzigd
dinsdag 4 juli 2017 om 11:43
Hebben ze Zuid Afrika soortgelijke benamingen als hier? Enkele gerechten denk ik namelijk puur op basis van naam wel te kennen. Grappig.
dinsdag 4 juli 2017 om 11:45
Cold Stone ijs is volgens mij de wijze waarop het geserveerd wordt, toch? Inclusief jongleren met ijs etc.boannan schreef: ↑04-07-2017 09:35In Italië de salami. En het Italiaanse schepijs natuurlijk. Ooit in de VS ijs van Cold Stone. Geen idee of dat nog bestaat. In Aergentinie de steaks, in Oostenrijk de schnitzel, in Maleisië de saté, in Thailand de gebakken rijst. Alles is lekker op vakantie. Bovendien lust ik alles.
dinsdag 4 juli 2017 om 11:46
Tip: Bagels bij Bagle & Beans in NL.hans66 schreef: ↑04-07-2017 09:41Ik vond in de VS de bagels (brood in de vorm van een donut, dus rond met een gat in het midden) en de cheesecake lekker. Ik heb daar soms scrambled eggs en gebakken warme bacon gehad.
Englisch Breakfasts in diverse hotels en eetgelegenheden te verkrijgen. Echter een soort van "aftreksel" van de originele versie.
dinsdag 4 juli 2017 om 11:49
Blooming Onion....wat mooi! Blijkt met de zogenaamde killer-dip dé combi te zijn. Dus ik adviseer je die ook te proeven!redbulletje schreef: ↑04-07-2017 09:45Kreeft thermidor in landen waar je goedkoop kreeft kan eten
dinsdag 4 juli 2017 om 11:50
Duitsland......Knödel, CurryWurst met saus en kruiden (overigens vind ik de bijbehorende patat meestal niet lekker want van die dunne overgare patat en ik hou van dikke Vlaamse friet), Reibekuchen met appelmoes.
Griekenland de Tzaziki, die was ik daarstraks vergeten te benoemen.
Meloen, sinaasappels en ander sappig fruit uit de diverse landen.
Griekenland de Tzaziki, die was ik daarstraks vergeten te benoemen.
Meloen, sinaasappels en ander sappig fruit uit de diverse landen.
dinsdag 4 juli 2017 om 11:58
Soms wel, maar er zitten nog weleens zogeheten "valse vrienden". Als jij op basis van een naam denkt te weten wat het (in het Nederlands) is, kun je ernaast zitten.Troeteltje schreef: ↑04-07-2017 11:43Hebben ze Zuid Afrika soortgelijke benamingen als hier? Enkele gerechten denk ik namelijk puur op basis van naam wel te kennen. Grappig.
- Zuid-Afrikaanse pap is wat anders dan Nederlandse pap. Pap heb ik nooit gehad (als kind lustte ik het niet), maar er zit niet veel smaak aan Zuid-Afrikaanse pap. Je zou het dan met sous moeten eten (sous is soort tomatensaus);
- Beskuit is een soort harde droge koek. Smaakt anders dan beschuit;
- Kaasburger is geen Nederlandse kaasburger, maar een cheeseburger (gewoon letterlijk vertaald). Een Nederlandse kaasburger is wat anders.
Ook wat betreft de bereidingswijze.
- Braai = barbecue(en), en niet hetzelfde als braden. Daardoor is braaivleis (voor barbecue bestemd vlees) wat anders dan braadvlees.
World of Warcraft: Legion
dinsdag 4 juli 2017 om 21:15
Pollo = kip
Ik eet graag ameijoas in Portugal, pasta cinghiale in Toscane. In Spanje een goede paella marinera of arroz meloso met inktvis. Maar ook aziatisch, ik
En zo nog veel meer. Ik eet graag buiten de deur en over de grens.