Langer dan 6 maanden groep is zwanger

11-06-2017 21:53 339 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deze groep is een vervolg op de groep: zwanger/langer-dan-6-maanden-bezig-met- ... #p24999457

Eindelijk, we zijn zwanger :cheer2: Hier praten we verder met elkaar.

Naamleeftijdgeslacht kindUitgerekende datumBijzonderheden
marg8135/44nog onbekend15 december 2017 :cheer:
GettingEven30/40meisje30 december 2017 :cheer:
Stella28/34jongen19 september 2017 :cheer:
FOodsandbeats35/36onbekendeind maart 2018 :cheer:
Liesbeth240428jongen23 september 2018
Forence37/37jongen23 November 2018
anoniem_348700 wijzigde dit bericht op 30-07-2018 17:37
30.78% gewijzigd
Shit yinthe.. heel veel sterkte gewenst! :hug:
Vrijdag uitslag gehad van de nipt en alles was goed. Geen aanwijzingen gevonden voor trisomie en dergelijke dus weer een stapje dichterbij een gezond kind.
Nu op naar de 20 weken echo op 26 juli
.
anoniem_348700 wijzigde dit bericht op 21-06-2017 10:56
Reden: Oeps
99.81% gewijzigd
Wat fijn marg!

Ik hoop deze week of begin volgende week ook de uitslag te krijgen. Vind het best spannend.
Wanneer ben je uitgerekend? Ga je jezelf nog toevoegen in de tabel? Ik wil het ook wel doen hoor als je dat liever hebt :)
Laat je het in ieder geval even weten als je de uitslag hebt van de test?
Ik ben 30 december uitgerekend.

En vanmorgen ook een goede nipt uitslag gehad!!

Prima om in de tabel te staan, maar ik heb geen login gegevens.
je hebt een pb :)
Dank je! Ik zag nu pas dat ik ze ook al van Rosalie had :proud:

Zal het later even bijwerken.
Hoi meiden,

Het is een tijdje geleden dat ik met jullie meegeschreven heb maar ik lees nog altijd mee met het 'langer dan 6 maanden bezig...' topic. Heel erg om te lezen dat het niet (blijvend) wil lukken bij de meesten van jullie en dat sommige al de eerste stappen in de MMM hebben gezet :-(. Emceetje zelfs alweer aan de laatste poging IUI, heel veel sterkte met dit moeilijke proces meis. Ik wil jullie allemaal een dikke knuffel geven en laten weten dat ik aan jullie denk :hug:. Hopelijk kunnen er snel meer meiden verhuizen van het originele topic naar dit topic. Ik gun het jullie allemaal zo.
It's okay to be a glow stick. Sometimes you have to break before you shine.
Hi Stella, leuk van je te horen! Hoe gaat het met je? Wanneer ben je uitgerekend? Dat moet al flink opschieten!?

Ik lees ook nog altijd met het langer dan zes maanden zonder mmm topic mee en merk dat ik daar meer meeleef met de dames dan in het nieuwe topic waar ik ben aangesloten. Simpelweg omdat ik het de anderen ook zo gun en zelf minder behoefte voel om te schrijven nu ik zwanger ben.
Hi GettingEven, super leuk dat jij ook zwanger bent en gefeliciteerd met de goede uitslag van de NIPT :-). Ik ben inmiddels 27+3 weken zwanger dus het begint al op te schieten (uitgerekend op 19 sep 2017). We krijgen een zoontje :flirting: en gaan binnenkort beginnen met het in orde maken van de babykamer (oftewel hobbykamer leeghalen ;-)) (meubels zijn wel al binnen en de kleur op de muur is uitgezocht).

Ik ervaar precies hetzelfde als jij met het forum. Ik schrijf mee met een clubje dat is uitgerekend in de tweede helft van september maar heb ook minder behoefte om te schrijven dan tijdens het zwanger worden proces. Wel is het leuk dat we allemaal in dezelfde fase zitten en daarover kunnen praten.
Stella: Even een kleine tip: zorg dat je alles klaar hebt, dus ook je ziekenhuis tas, rond de 35 weken. Onze eerste muppet kwam nl met 36 weken en 5 dagen. Ik had al wel vijf dagen zwangerschapsverlof gehad en de tas stond nog niet klaar. Soms komen de kindjes als het hun uitkomt en ze wachten niet totdat je alles al klaar hebt haha.

Wat leuk dat jullie een zoontje krijgen. Onze eerste is ook een jongetje en wij zijn echt helemaal verliefd op hem..zelfs als hij stout is haha.

Getting even: Hoe gaat het tot nu toe? Willen jullie het geslacht weten van jullie kindje of vindt je een verrassing leuker?

Hier: ik voel baby af en toe wat rommelen in mijn buik. Erg zacht nog hoor maar wel leuk om echt te voelen dat het kindje groeit.
Ik ben wel erg benieuwd of het een jongetje of een meisje wordt. Bij de eerste had ik meteen een heel sterk gevoel dat het een jongetje zou worden en dat klopte ook maar nu heb ik dus echt geen flauw idee.
Hi Marg,

Hier alles prima, vanavond mogen we weer naar de vk en krijgen we hopelijk een mooi gegroeid babytje te zien :heart:

We willen graag het geslacht weten (misschien vanavond?) en ik heb ook geen enkel voorgevoel.

Ik lig twee weken op jou achter maar voel ook soms al iets gebeuren daarbinnen, heel speciaal.
Het geslacht is nu nog niet te zien. Als je twee weken achter mij zit dan ben je nu 14 weken plus een paar dagen. Het geslacht kunnen ze pas met 19 à 20 weken zien.

Ik moet met 18 weken nog een keertje op controle en dan twee weken later heb ik de 20 weken echo.

Krijg je weer een echo nu? Wij hebben alleen een termijn echo gehad met 11 weken. En dan bij 20 weken weer. Vaak mag je tussendoor wel het hartje luisteren.
Waarschijnlijk krijg ik wel 1 of 2 extra echos vanwege de ligging van de placenta maar dat horen we dan tijdens de 20 wk echo wel.

In ieder geval veel plezier vanavond!
Het is toch anders hier, helaas rustiger, dan in de zwanger willen worden club. Maar wel leuk te lezen hoe het bij jullie gaat Marg, Stella en gettingeven! Dat het hier maar snel voller mag worden.
Ja jammer hè Foods, ik zou jullie hier heel graag allemaal zsm verwelkomen!

@marg, ik weet dat het geslacht pas later is te zien, maar we hebben ook de nipt gedaan en daar krijgen we meer info over. Dus ik dacht, misschien kunnen ze ons uit die resultaten het geslacht vertellen.

Ik denk dat we wel weer een echo krijgen, daar zijn ze bij onze praktijk vrij gemakkelijk in. En half augustus dan de 20 weken echo.
Ik lees ook stiekem mee! Super fijn zulk nieuws!
Bij mij werd heel stellig gezegd dat bij de nipt niet naar het geslacht gekeken wordt dus die informatie hebben ze niet. Nou ja misschien verschilt het per medisch centrum al zou ik het wel vreemd vinden als die procedures onderling verschillen.
En ach bij mij maakt het weinig uit. Ik heb 11 juli weer een controle staan en 26 juli de echo dus daar zit maar twee weken tussen. Is allemaal wel te overzien.

Foods er is gewoon wat minder te vertellen. Ik weet ook niet of jullie zitten te wachten op gedetailleerde verslagen van hoe ik soms wel een half uur op de wc zit en dan helemaal leegloop :facepalm: :rofl:
Spannend dat jullie straks weten of het een jongetje of een meisje is en goed dat jullie de kleine al kunnen voelen. Super bijzonder is dat he :-). Ik had het gevoel dat het een jongetje was en het klopte ook :-). Komende week willen we beginnen met de babykamer. Ik heb als doelstelling dat de kamer klaar moet zijn als ik met verlof ga (ik stop 6 weken van te voren, met 34 weken dus). Dat dat lijkt me een mooi doel ;-). Het op tijd klaarzetten van de ziekenhuistas is wel een goede tip inderdaad :-)
Hoe ging je controle, getting even?
Ging goed, weer fijn naar onze mini mogen kijken en luisteren. Echt perfect dat ze bij onze praktijk zo makkelijk zijn!

De vk heeft nog geprobeerd het geslacht te ontdekken maar dat lukte echt niet, nog maar even geduld dus. En inderdaad kwam dit ook niet bij de nipt uitslag. Had ik ook niet verwacht hoor, maar wel gehoopt :P

Hoe is jouw buik nu? Mijn eerste positiebroeken zijn besteld.

Stella, wil jij misschien ook in onze mini tabel?
Fijn dat alles goed was op de echo GettingEven! Nog even geduld hebben tot jullie het geslacht weten dan :-).
Als je zin hebt mag je me in de tabel zetten: leeftijd 28/34, jongetje en uitgerekende datum 19 sep 2017. Ik weet niet of ik fanatiek kom meeschrijven hier maar af en toe een update is wel leuk. Het zou fijn zijn als het een stuk drukker zou worden hier.
Ik draag nog mijn gewone broeken maar ik heb wel al positie broeken klaar liggen. Met name korte broeken. De vorige keer was ik merendeels in de winter zwanger dus ik had al lange broeken maar korte was nog wel een uitdaging. Meeste was al uitverkocht.
Mijn buik groeit al we wat maar vooralsnog past de gewone kleding nog.

Het zou wel bijzonder zijn als ze met 15 weken het geslacht al konden zien. Je hoort toch eigenlijk bij bijna iedereen dat het dan nog te onduidelijk is. Wel lief dat ze het geprobeerd heeft.
Moet je voor de 20 wk echo nog een keer op controle?
Ik ga volgende week dinsdag weer voor controle. Alleen even een check. Hartje luisteren, buik voelen, op de weegschaal en doei haha. Oh ja misschien bloeddruk maar verder niet denk ik.

Misschien beval je wel op mijn verjaardag, stella. Ik ben van de 17e Haha.
Hoe voel je je? Ik had bij mijn eerste dat ik rond de 30 weken echt een buik begon te krijgen en dat het een beetje in de weg begon te zitten.
Haha dat zou best kunnen inderdaad de 17de :-). Ik voel me verder goed, buik is lekker aanwezig maar zit me nog niet in de weg. Verder voel ik de kleine goed bewegen en ook geen last van kwaaltjes nu (mag ook wel even, ik heb tot 18 weken boven de wc gehangen). Ik kijk al uit naar mijn verlof :-).

Wij hebben met 16 weken een pretecho laten maken en toen konden ze het geslacht goed zien. De kleine lag er ook goed voor en ik denk dat jongetjes duidelijker te zien zijn dan meisjes. Ben benieuwd bij jullie :-).
Hoi,

Mijn naam is Maureen en ik ben nieuw hier! Het leek me leuk om zwangerschap verhalen te delen! Ik heb vandaag een positieve test in handen gehad en ben nu 4 weken zwanger, super pril maar zo blij!! Zie alleen net dat het 6 maanden topic is..

Heel veel liefs

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven