Introvert

06-07-2017 18:03 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Life sucks :jump:
anoniem_349385 wijzigde dit bericht op 14-07-2017 14:41
98.87% gewijzigd
Gewoon zeggen en niet mee gaan
Internagelaktisch
Waar zie je tegenop ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Weet je zeker dat het introversie is en geen sociale angst of angst voor drukke ruimtes oid? Ik ben toch ook behoorlijk introvert, maar als ik eenmaal op een feestje ben kan ik mij echt wel vermaken. Vaak ga ik wel eerder naar huis dan de meeste mensen. Buikpijn en andere somatische klachten zijn mij niet bekend. Een introvert iemand wordt sneller moe van socializen en laadt in zijn eentje sneller op, daarvan krijg je echter niet gelijk rare kwalen - behalve als je over je grenzen heen gaat.

Maar goed. Zeg anders dat je eerder naar huis gaat omdat je nog wat werk te doen hebt. Hoeft bij de meeste mensen ook helemaal geen leugen te zijn: er is altijd nog een klusje op het werk dat je maar blijft uitstellen. Of blijf anders gewoon 2 uurtjes en ga eerder naar huis. Je zal echt niet de eerste zijn die op een avond moe is.
anoniem_283473 wijzigde dit bericht op 06-07-2017 20:58
Reden: Typo
0.12% gewijzigd
NDD93 schreef:
06-07-2017 18:29
Weet je zeker dat het introvertie is en geen sociale angst of angst voor drukke ruimtes oid? Ik ben toch ook behoorlijk introvert, maar als ik eenmaal op een feestje ben kan ik mij echt wel vermaken. Vaak ga ik wel eerder naar huis dan de meeste mensen. Buikpijn en andere somatische klachten zijn mij niet bekend. Een introvert iemand wordt sneller moe van socializen en laadt in zijn eentje sneller op, daarvan krijg je echter niet gelijk rare kwalen - behalve als je over je grenzen heen gaat.

Maar goed. Zeg anders dat je eerder naar huis gaat omdat je nog wat werk te doen hebt. Hoeft bij de meeste mensen ook helemaal geen leugen te zijn: er is altijd nog een klusje op het werk dat je maar blijft uitstellen. Of blijf anders gewoon 2 uurtjes en ga eerder naar huis. Je zal echt niet de eerste zijn die op een avond moe is.
Zowel introvertie en een sociale fobie.
De 1ne introvert is de andere niet hoor !
blijfgewoonbianca schreef:
06-07-2017 18:27
Waar zie je tegenop ?
Gewoon...mijn man en nichtje en diens vrienden zijn extravert en party animals .
En ik niet...t wordt wel geaccepteerd gelukkig.
Maar ik krijg het er nu al benauwd van...ben al allerlei excuses aan t verzinnen om er onderuit te komen.
Voor mij hoeft dat gefeest niet zo.
Klinkt meer als het stukje sociale fobie dan als introvert. Niet te zeggen dat je niet introvert bent, meer dat het nogal aangesterkt wordt door de fobie nu.
Ik herken er wel veel van (heel erg introvert) en ik heb ook nooit zin in dit soort dingen. Want dan voel ik me na een uur compleet leeggezogen.
Maar, bij zo'n feesttent hoef je niet echt volop te feesten. Je kunt vast wel een beetje staan met een drankje en proberen eventjes gezellig te doen voor je man.
Moet ik soms ook. Vind ik niks. Maar eens in de zoveel tijd kan ik dat wel opbrengen voor het plezier van een ander. :)
Beau_dine schreef:
06-07-2017 19:00
Gewoon...mijn man en nichtje en diens vrienden zijn extravert en party animals .
En ik niet...t wordt wel geaccepteerd gelukkig.
Maar ik krijg het er nu al benauwd van...ben al allerlei excuses aan t verzinnen om er onderuit te komen.
Voor mij hoeft dat gefeest niet zo.
Maar WAAR zie je nou tegenop : de gesprekken, denk je dat je net zo lang / wild / kunstig moet dansen als een ander , vind je de muziek kut, ben je bang dat ze je saai, stom of suf vinden ? Het is niet " gewoon geen zin " , toch ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Kom, lekker dronken worden en op de bar gaan dansen. Anders kun je toch alleen naar die bandjes gaan kijken en lekker mopperen hoe slecht ze zijn ;-) ? Iedereen heeft een inner party animal
Antoon69 schreef:
06-07-2017 19:19
Kom, lekker dronken worden en op de bar gaan dansen. Anders kun je toch alleen naar die bandjes gaan kijken en lekker mopperen hoe slecht ze zijn ;-) ? Iedereen heeft een inner party animal
:facepalm: nee dus...niet iedereen heeft die.
TO ik ben ook wel benieuwd waar je nou precies tegenop ziet?
Zie je er alleen tegen op om er heen te gaan? Vindt je het eenmaal daar denk je wel leuk?
Dit heeft niet alleen met introversie te maken denk ik. Maargoed, om je vraag te beantwoorden: ''Ik vind het ontzettend gezellig met jullie maar ik ga liever toch niet mee naar het feest. Daar houd ik niet zo van. Volgende keer gaan we weer gezellig samen eten/uitstapje etc. doen!''
Introvert zijn heeft niets te maken met buikpijn krijgen en nu al wakker liggen van een feestje.
Ik ben ook best introvert, geen grote fan van massale feesten (bruiloften enzo vind ik altijd wel leuk), en waag ook echt wel een dansje en drink gezellig mee als het zo uitkomt.
Alleen de hele avond kletsen met allerlei verschillende mensen, heel harde muziek vind ik meestal niet zo geslaagd.

Gaat het bij jou niet een stuk verder dan introvert zijn?
Beau_dine schreef:
06-07-2017 18:54
Zowel introvertie en een sociale fobie.
De 1ne introvert is de andere niet hoor !
Maar je zegt nu zelf al dat je ook sociale fobie hebt. Die klachten komen dus door sociale fobie, niet door introversie. 33% van de wereld is introvert en die liggen echt niet allemaal met buikpijn op bed.

Maar goed, genoeg de betweter uitgehangen. Vind het wel gewoon vervelend voor je, dat staat voorop. Heb je er ooit aan gedacht om hulp te zoeken voor die angst?
Antoon69 schreef:
06-07-2017 19:19
Niet iedereen...ik heb echt geen innerlijke party animal :nooo:
blijfgewoonbianca schreef:
06-07-2017 19:04
Maar WAAR zie je nou tegenop : de gesprekken, denk je dat je net zo lang / wild / kunstig moet dansen als een ander , vind je de muziek kut, ben je bang dat ze je saai, stom of suf vinden ? Het is niet " gewoon geen zin " , toch ?
Ik dans nooit
blablamana schreef:
06-07-2017 19:02
Klinkt meer als het stukje sociale fobie dan als introvert. Niet te zeggen dat je niet introvert bent, meer dat het nogal aangesterkt wordt door de fobie nu.
Ik herken er wel veel van (heel erg introvert) en ik heb ook nooit zin in dit soort dingen. Want dan voel ik me na een uur compleet leeggezogen.
Maar, bij zo'n feesttent hoef je niet echt volop te feesten. Je kunt vast wel een beetje staan met een drankje en proberen eventjes gezellig te doen voor je man.
Moet ik soms ook. Vind ik niks. Maar eens in de zoveel tijd kan ik dat wel opbrengen voor het plezier van een ander. :)
Waarom "moet" jij dat ?
Beau_dine schreef:
06-07-2017 20:59
Waarom "moet" jij dat ?
Naja, "moet" is misschien het verkeerde woord. Maar ik vind wel dat je af en toe wat over mag hebben voor een ander, wat je zelf niet zo leuk vind.
Mijn vader is net als ik introvert en mijn moeder juist extravert. En mijn vader weigerde gewoon steevast naar feestjes te gaan. Of zelfs maar een etentje met haar collega's. Echt, in de 26 jaar dat die samen zijn is het aantal keren dat hij is meegeweest naar iets wat zij leuk vond echt op 1 hand te tellen. Dus ik doe misschien wat extra moeite om me af en toe over mijn eigen introversie heen te zetten en door een avondje uit te komen. Ondanks dat ik dan erna 2 dagen moe en chaggi ben omdat ik kriegel word van al die mensen en drukte.
Edit: mijn moeder klaagde er namelijk nooit over, maar ik kon merken dat ze er soms verdrietig over was. Ze voelde zich vaak alleen.
anoniem_182272 wijzigde dit bericht op 06-07-2017 21:05
7.76% gewijzigd
NDD93 schreef:
06-07-2017 20:55
Maar je zegt nu zelf al dat je ook sociale fobie hebt. Die klachten komen dus door sociale fobie, niet door introversie. 33% van de wereld is introvert en die liggen echt niet allemaal met buikpijn op bed.

Maar goed, genoeg de betweter uitgehangen. Vind het wel gewoon vervelend voor je, dat staat voorop. Heb je er ooit aan gedacht om hulp te zoeken voor die angst?
Genoeg hulp voor gehad , is al lang niet zo erg als vroeger.
Zal echt nooit helemaal weggaan.
chirpy schreef:
06-07-2017 19:34
Zie je er alleen tegen op om er heen te gaan? Vindt je het eenmaal daar denk je wel leuk?
Ik zie er tegenop te gaan ja.
Weet vantevoren niet of het wel of niet leuk is.
Vind het minder leuk om tussen de feestbeesten te staan.
Val buiten de boot
Probeer het anders gewoon voor je nichtje te doen. Zoals een andere Viva'er hier al zei: soms moet je gewoon iets voor een ander doen om een ander gelukkig te maken. Zou je dat kunnen of is het zo erg dat je thuis wil blijven? Die angsten moet je soms ook gewoon confronteren.
Ik snap het wel hoor, ben zelf ook introvert. Ik houd ook niet van drukte, mn batterij is dan gewoon heel snel leeg. Daarbij vind ik dat op feestjes het altijd maar hoe zeg je dat, praten om het praten is. Kan niet goed uitleggen, maar echt zo'n drang om per se wat te zeggen.
Robinson schreef:
06-07-2017 21:16
Ik snap het wel hoor, ben zelf ook introvert. Ik houd ook niet van drukte, mn batterij is dan gewoon heel snel leeg. Daarbij vind ik dat op feestjes het altijd maar hoe zeg je dat, praten om het praten is. Kan niet goed uitleggen, maar echt zo'n drang om per se wat te zeggen.
Ik snap je helemaal :)
blablamana schreef:
06-07-2017 21:01
Naja, "moet" is misschien het verkeerde woord. Maar ik vind wel dat je af en toe wat over mag hebben voor een ander, wat je zelf niet zo leuk vind.
Mijn vader is net als ik introvert en mijn moeder juist extravert. En mijn vader weigerde gewoon steevast naar feestjes te gaan. Of zelfs maar een etentje met haar collega's. Echt, in de 26 jaar dat die samen zijn is het aantal keren dat hij is meegeweest naar iets wat zij leuk vond echt op 1 hand te tellen. Dus ik doe misschien wat extra moeite om me af en toe over mijn eigen introversie heen te zetten en door een avondje uit te komen. Ondanks dat ik dan erna 2 dagen moe en chaggi ben omdat ik kriegel word van al die mensen en drukte.
Edit: mijn moeder klaagde er namelijk nooit over, maar ik kon merken dat ze er soms verdrietig over was. Ze voelde zich vaak alleen.
Ik snap het , maar ik doe al zoveel wat ik niet leuk vind.
Hoe meer ik erover nadenk hoe minder zin ik er van krijg.
Ik "moet" tegenwoordig al zoveel.
Dan schop je jezelf onder de kont en zeg je dat je niet mee wilt. Het is het één of het ander.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven