Ergerlijke facebookberichten deel 5

donderdag 6 juli 2017 om 20:31
the-dowager schreef: ↑06-07-2017 20:26Ik heb een Facebookvriendin die de volgende tekst bij haar foto's gezet heeft:
"Travel is more than the seeing of sights, it's a change that goes on, deep and permanent, in the ideas of living. Zo dankbaar voor de kans om te reizen en nieuwe culturen te ontdekken!" Met een hele trits aan hashtags over avontuur, reizen en geestelijke groei.
Afgaande op de foto's zit ze in Antwerpen. Nieuwe culturen ontdekken, houd op met me.![]()

donderdag 6 juli 2017 om 20:57
Een hele verwende oud-studiegenoot die nu voor het eerst in haar leven een baantje heeft (na afstuderen). Net nadat ze een nieuwe auto van haar ouders heeft gehad (ze is 24, he) etc.
"I've been asked whether I miss my care-free life. In a way, I do. I miss planning stuff spontaneously, but I like the stability of this life." Met een artsy foto van Brighton erbij, waar ze even tussendoor een weekendje naartoe was.
We hebben daar in een groepchat van oud-studiegenootjes toch echt plat om gelegen haha, jeetje mina. Niemand vraagt je of je je oude leventje mist want er is geen flikker veranderd, je werkt 10 uur per week nu. Voor de rest van de tijd lig je nog steeds op bed te playstationen. Wat prima is, leef je uit.. maar ze is zo clueless.
Ze bedoelt het allemaal niet verkeerd, maar ze heeft zo'n verwend groot bord voor haar hoofd.
"I've been asked whether I miss my care-free life. In a way, I do. I miss planning stuff spontaneously, but I like the stability of this life." Met een artsy foto van Brighton erbij, waar ze even tussendoor een weekendje naartoe was.
We hebben daar in een groepchat van oud-studiegenootjes toch echt plat om gelegen haha, jeetje mina. Niemand vraagt je of je je oude leventje mist want er is geen flikker veranderd, je werkt 10 uur per week nu. Voor de rest van de tijd lig je nog steeds op bed te playstationen. Wat prima is, leef je uit.. maar ze is zo clueless.
Ze bedoelt het allemaal niet verkeerd, maar ze heeft zo'n verwend groot bord voor haar hoofd.

donderdag 6 juli 2017 om 21:50
Sowieso vind ik het al best aanstellerig om in het Engels te posten als je Nederlands bent en in Nederland woont. Tenzij je vrienden allemaal buitenlands zijn, maar dat is vaak niet zo.
Ik word momenteel moe van de musicals van groep 8, de laatste schooldag, vakantievoorbereidingen en check-ins op Schiphol. Ik begrijp werkelijk niet hoe mensen tientallen likes krijgen op 300 x foto's van Tooske die afscheid neemt van de basisschool.
Ik word momenteel moe van de musicals van groep 8, de laatste schooldag, vakantievoorbereidingen en check-ins op Schiphol. Ik begrijp werkelijk niet hoe mensen tientallen likes krijgen op 300 x foto's van Tooske die afscheid neemt van de basisschool.
zaterdag 8 juli 2017 om 09:16
Met stip op een deze foto van een jongetje die zogenaamd jarig is, maar volgens zijn vriendjes niet gefeliciteerd zal worden vanwegen zijn "desease.": https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =3&theater
Is er dan werkelijk niemand die ziet er aan zijn hand een kipfilet verbonden is, en zijn gezicht geschminkt is.?!
Is er dan werkelijk niemand die ziet er aan zijn hand een kipfilet verbonden is, en zijn gezicht geschminkt is.?!
Disclaimer: ik heb een mannelijk brein.
zaterdag 8 juli 2017 om 09:26
I know

zaterdag 8 juli 2017 om 12:09
Ik erger me er juist aan dat iedereen daar zo over valt. Beroepsdeformatie (ik ben docent Engels) en daarnaast heb ik dus wél een hoop Britten en Amerikanen in m'n feed. Die spreken allemaal geen Nederlands en tante Bettie en die groep acht klasgenoot allemaal wel. En toch krijg ik elke keer weer van die leuke passief-agressieve reacties op verjaardagen en feestjes. Ja, lees het dan niet.
Kijk uit malloot, een kokosnoot.

zaterdag 8 juli 2017 om 12:23
maar dat is toch precies wat ze zegt? als je veel Engelstalige vrienden hebt, prima toch?Maechtje schreef: ↑08-07-2017 12:09Ik erger me er juist aan dat iedereen daar zo over valt. Beroepsdeformatie (ik ben docent Engels) en daarnaast heb ik dus wél een hoop Britten en Amerikanen in m'n feed. Die spreken allemaal geen Nederlands en tante Bettie en die groep acht klasgenoot allemaal wel. En toch krijg ik elke keer weer van die leuke passief-agressieve reacties op verjaardagen en feestjes. Ja, lees het dan niet.
Maar ik zie het ook wel gebeuren, Engelse posts plaatsen, terwijl je geen (of in ieder geval erg weinig) vrienden/familie hebt die Engelstalig zijn. Of veel # gebruiken, met allemaal Engelse woorden er in. Waarom denk ik dan? Interessant doen?
Ik doe op fb ook veel in het Fries, omdat het overgrote deel van mijn vrienden/familie dit ook kunnen lezen. En die paar die dat niet kunnen, jammer dan. En anders vragen ze wel, wat er nu weer staat.
zaterdag 8 juli 2017 om 12:28
Zij wel ja, maar ik krijg er steeds van dat HAHAGRAPPIGBEDOELDMAARNIETECHTHOOR commentaar op. Blijkbaar heb ik niet genoeg Engelstalige vrienden, of zo? Is er een ondergrens?friezinnetje2014 schreef: ↑08-07-2017 12:23maar dat is toch precies wat ze zegt? als je veel Engelstalige vrienden hebt, prima toch?
En sommige hashtags werken nou eenmaal beter in het Engels...
Kijk uit malloot, een kokosnoot.

zaterdag 8 juli 2017 om 20:24
http://nieuwspaal.nl/els-kreeg-een-kale ... tortte-in/
Die reacties
dat mensen hier blijven intrappen
Die reacties

zaterdag 8 juli 2017 om 22:17
single1985 schreef: ↑08-07-2017 20:24http://nieuwspaal.nl/els-kreeg-een-kale ... tortte-in/
Die reactiesdat mensen hier blijven intrappen

Ik ken zóveel mensen die dit serieus zouden nemen. Maar dat zijn dan ook de mensen die letterlijk de hele dag niks anders doen dan van die nametests posten en dan met uitgebreide comments erbij over hoe erg het klopt etc. Dus ja.

zondag 9 juli 2017 om 00:10
Nee hoor, geen ondergrens. Maar van een aantal mensen weet ik gewoon dat ze geen of nauwelijks buitenlandse op fb hebben. Dan toch Engels posten, is alleen maar interessant doen. Bij de bakker praat je ook Nederlands, ook als je Engels doceert. Overigens draaien veel in het Nederlands geschreven posts net zo goed om interessant doen maar het niet zijn, juist daarom vind ik fb enorm fascinerend.
zondag 9 juli 2017 om 00:14
Dan ben ik heel benieuwd waarom te verhouding van de onderarm niet klopt en het verband het "kwetsbare deel" niet bedekt.GeorgetteDansLeTabak schreef: ↑08-07-2017 09:28Dat is zeker géén kipfilet. Zijn gezicht is niet geschminkt. Dat jongetje is echt ziek. Hij heeft epidermolysis bullosa.
Verder eens. Foto is echt oud. Oh en het jongetje werd 11. Niet 8.
Ik werk in het theater. Ik kan make-up van tien+ meter herkennen.
In ontken overigens niet dat de ziekte ernstig is.
zondag 9 juli 2017 om 09:31
http://2.bp.blogspot.com/-0_ewWOzVogo/U ... 3024_n.jpg Dit herken je vast ook vanaf meer dan tien meter als schmink en afbladerende kipfilet met een vreemde verhouding??

Bij deze ziekte is de gehele huid heel kwetsbaar en een kind mummificeren is geen optie. Echt vreselijk sneu.
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
zondag 9 juli 2017 om 11:09
Nou, dat.
Je zal niet beter weten S7rin, maar ik hoop dat je na de post van MwTheelepel inziet dat je bericht nogal kwetsend is voor mensen die deze ziekte hebben meegemaakt in hun directe omgeving. Die mensen zitten hier ook weet ik. Ik heb een vriendin die haar zoon heeft verloren hieraan.
Epidermolysis bullosa is een rotziekte die meerdere gradaties kent. Bij de ergste variant ontstaat continu blaarvorming na aanraking/schuring. Dat worden weer littekens waardoor uiteindelijk bijvoorbeeld vingers aan elkaar groeien. Dat geeft allemaal onnoemelijk veel pijn, waardoor er soms lichaamsdelen geamputeerd moeten worden.
Lees het verhaal van Bor Verkroost maar eens. Of kijk op de website van Vlinderkind.
En... Besef dat het helaas echt geen make-up is, maar één vreselijk pijnlijke en invaliderende ziekte waar je niet zelden jong aan overlijdt.
Je zal niet beter weten S7rin, maar ik hoop dat je na de post van MwTheelepel inziet dat je bericht nogal kwetsend is voor mensen die deze ziekte hebben meegemaakt in hun directe omgeving. Die mensen zitten hier ook weet ik. Ik heb een vriendin die haar zoon heeft verloren hieraan.
Epidermolysis bullosa is een rotziekte die meerdere gradaties kent. Bij de ergste variant ontstaat continu blaarvorming na aanraking/schuring. Dat worden weer littekens waardoor uiteindelijk bijvoorbeeld vingers aan elkaar groeien. Dat geeft allemaal onnoemelijk veel pijn, waardoor er soms lichaamsdelen geamputeerd moeten worden.
Lees het verhaal van Bor Verkroost maar eens. Of kijk op de website van Vlinderkind.
En... Besef dat het helaas echt geen make-up is, maar één vreselijk pijnlijke en invaliderende ziekte waar je niet zelden jong aan overlijdt.
Les temps sont durs pour les rêveurs...

zondag 9 juli 2017 om 17:16
mijn halve familie is Engels, dan nog een deel Duits en de rest Nederlands. Ik post dus in de taal waar ik me op dat moment mee bezig houdt.Maechtje schreef: ↑08-07-2017 12:09Ik erger me er juist aan dat iedereen daar zo over valt. Beroepsdeformatie (ik ben docent Engels) en daarnaast heb ik dus wél een hoop Britten en Amerikanen in m'n feed. Die spreken allemaal geen Nederlands en tante Bettie en die groep acht klasgenoot allemaal wel. En toch krijg ik elke keer weer van die leuke passief-agressieve reacties op verjaardagen en feestjes. Ja, lees het dan niet.
Ik heb ook nog een groot deel van mijn leven in Griekenland gewoond, dus een woordje Grieks zit er ook nog in. Mijn familie en vrienden reageren gewoon in hun eigen taal op mijn posts. Daar is juist de functie "vertaal deze post "van Facebook uitgevonden.
Ik erger me dus ook enorm aan de wannabe's die A. geen goed Engels spreken B. geen enkele Engelstalige vriend of familielid hebben en dan toch stug in het Engels gaan posten. Waarom!?
maandag 10 juli 2017 om 10:21
Mijn dochter voelt zich prettiger met zich te uiten in het Engels. Ze leest ook alleen Engels en kijkt Engelstalige films en series zonder ondertiteling, omdat ze zich daaraan ergert. Geen idee hoe dit komt, maar zij post dus ook regelmatig in het Engels, omdat ze dat prettiger en makkelijker vindt. Sja.. dat kan dus ook.
Verder werken hashtags inmiddels wél op facebook, al een tijd ook.
Verder werken hashtags inmiddels wél op facebook, al een tijd ook.
Later is nu

maandag 10 juli 2017 om 22:08
Ik vraag mij met dit soort foto's en boodschappen altijd af of het kind of de ouders hierom hebben gevraagd. Hoe vaak wordt er niet een zielige foto van het internet gehaald en er een verhaal bij verzonnen. En duizenden hoogbegaafden die erop reageren of amen gaat tikken. Dat is pas echt triest.GeorgetteDansLeTabak schreef: ↑08-07-2017 09:28Dat is zeker géén kipfilet. Zijn gezicht is niet geschminkt. Dat jongetje is echt ziek. Hij heeft epidermolysis bullosa.
Verder eens. Foto is echt oud. Oh en het jongetje werd 11. Niet 8.