Ergerlijke facebookberichten deel 5
vrijdag 21 juli 2017 om 09:19
Als iemand dat tegen me zegt, moet ik altijd even kijken hoeveel het er eigenlijk zijn. Ik heb meestal géén idee. Zit er ook wel eens over te denken bepaalde mensen eraf te gooien, omdat ik ze amper ken, maar ach.. geen last van ze.
Later is nu
vrijdag 21 juli 2017 om 09:24
Als je veel buitenlandse of op zijn minst Engelstalige vrienden hebt, kan ik me wel voorstellen dat je in het Engels post. Ik schrijf meestal in het Japans (omdat ik Japanse vrienden heb en met het Japans oefen) en Nederlands, soms ook in andere talen (Engels en Esperanto) op mijn Facebookpagina.
Maar meeste Nederlandse Facebookvrienden schrijven berichten voor hun vrienden gewoon in het Nederlands. Waarom dan in het Engels? Helemaal verschrikkelijk vind ik berichten zonder interpunctie. Dat geldt niet alleen voor Facebookberichten, maar ook berichten op dit forum. Ik schrijf doodleuk dat ik ze niet kan lezen.
World of Warcraft: Legion
vrijdag 21 juli 2017 om 11:57
Ik kan ook eindelijk meeschrijven!
Ik heb een familielid die een jaar geleden een kindje heeft gekregen. Ze is wég van dat kind. In het begin kwam er iedere week een foto voorbij van haar kindje met een kaart "Ik ben ..... weken oud!", dit sprong over in maanden.
Nu is het kindje 1,5 jaar oud, en is familielid alles vanuit het kind's perspectief aan het posten; lees: "Hoera, vandaag zijn mijn oom en beste vriendinnetje jarig!!!!!" Met natuurlijk de bijbehorende foto's van het kindje met de desbetreffende persoon. Zo irritant!
Ik heb haar al ontvolgd zodat ik de posts niet meer op mijn tijdlijn zie, want er komt iedere dag wel een foto voorbij. Maar al mijn familieleden liken het, dus zie ik het alsnog
Daarnaast heb ik wel medelijden met het kindje wiens hele leven op Facebook staat. Ze staat nu voor eeuwig op het internet, en als ze eenmaal ouder is kan ik begrijpen dat ze niet blij is dat iedereen haar babyfoto's kan zien.
Ik heb een familielid die een jaar geleden een kindje heeft gekregen. Ze is wég van dat kind. In het begin kwam er iedere week een foto voorbij van haar kindje met een kaart "Ik ben ..... weken oud!", dit sprong over in maanden.
Nu is het kindje 1,5 jaar oud, en is familielid alles vanuit het kind's perspectief aan het posten; lees: "Hoera, vandaag zijn mijn oom en beste vriendinnetje jarig!!!!!" Met natuurlijk de bijbehorende foto's van het kindje met de desbetreffende persoon. Zo irritant!
Ik heb haar al ontvolgd zodat ik de posts niet meer op mijn tijdlijn zie, want er komt iedere dag wel een foto voorbij. Maar al mijn familieleden liken het, dus zie ik het alsnog

Daarnaast heb ik wel medelijden met het kindje wiens hele leven op Facebook staat. Ze staat nu voor eeuwig op het internet, en als ze eenmaal ouder is kan ik begrijpen dat ze niet blij is dat iedereen haar babyfoto's kan zien.
vrijdag 21 juli 2017 om 12:01
Vroeg of laat komt ze met de vraag: "Mams, mag mijn levensloop er alsjeblieft van Facebook af? Ik schrijf later de mijne wel... als ik daar zin in heb!"
vrijdag 21 juli 2017 om 12:27
Ja, precies. Maar alles wat er eenmaal op staat blijft moeilijk om permanent te verwijderen. Aan de andere kant zou je denken dat ze (met zo'n moeder) net zo Facebook verslaafd zal worden als familielid. Dus ik zie het ook gebeuren dat kindlief over een aantal jaar zelf een facebook pagina opent en die volpost met selfies
maandag 24 juli 2017 om 13:53
Voor sommige mensen helpt dat als stok achter de deur. Als iedereen het weet, doe je er meer moeite voor om af te blijven vallen en/of op gewicht te blijven. Bij een cursus wordt ook als suggestie gegeven "vertel het iedereen in je omgeving". Dan is facebook natuurlijk wel handig 
Kan me ook voorstellen dat je er geen zin in hebt dat op facebook te zetten. Ik zou wel graag gaan voor een 'voor en na' foto (maar dan moet ik eerst afvallen
)

Kan me ook voorstellen dat je er geen zin in hebt dat op facebook te zetten. Ik zou wel graag gaan voor een 'voor en na' foto (maar dan moet ik eerst afvallen

Later is nu
maandag 24 juli 2017 om 14:06
Dit zou dan 50 berichtjes zijn met "Ik ben een kilo afgevallen! Hiep, hiep, hoera!"Daantje1970 schreef: ↑24-07-2017 13:19Een kennisje is bezig met afvallen. Zodra er een kilo af is wordt dit gedeeld op Facebook. Ik ben 50 kilo afgevallen. Moet er niet aan denken om dit bij elke kilo op Facebook te zetten.

maandag 24 juli 2017 om 19:00
+1 zo mee eens!willem1959 schreef: ↑24-07-2017 14:11Ik haat de reacties bij nieuwe profielfoto's.
Knapperd.
Mooi mens.
Mooi van binnen en van buiten.
BRAAAAK!!!!
maandag 24 juli 2017 om 23:40

maandag 24 juli 2017 om 23:44
Idd vreselijk.willem1959 schreef: ↑24-07-2017 14:11Ik haat de reacties bij nieuwe profielfoto's.
Knapperd.
Mooi mens.
Mooi van binnen en van buiten.
BRAAAAK!!!!

maandag 24 juli 2017 om 23:46
En de ontvanger het dan allemaal liken.willem1959 schreef: ↑24-07-2017 23:40Begrijp echt niet hoe mensen zulke domme algemeenheden uit hun toetsenbord weten te krijgen. En soms niet één bij een foto maar een aantal verschillende reageerders.
maandag 24 juli 2017 om 23:48

dinsdag 25 juli 2017 om 09:23
Oh die 'sterke' vrouw helemaal. En over het algemeen. Nou ja, zeg maar gewoon altijd zijn de mensen die de 'sterke vrouwen' reacties krijgen zo labiel als een lauwgebakken garnaal. En zeker geen toonbeeld van 'sterke' vrouw

dinsdag 25 juli 2017 om 12:11
Orangetree schreef: ↑25-07-2017 09:23Oh die 'sterke' vrouw helemaal. En over het algemeen. Nou ja, zeg maar gewoon altijd zijn de mensen die de 'sterke vrouwen' reacties krijgen zo labiel als een lauwgebakken garnaal. En zeker geen toonbeeld van 'sterke' vrouw

dinsdag 25 juli 2017 om 12:36
Meestal zijn het slechte foto's, maar afgelopen week kwam ik er ook een tegen die zo gladjes was dat daar wel de fotoshop overheen is gegaan, was ook een mooie sterke vrouw

De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert

dinsdag 25 juli 2017 om 12:45

Een van mijn fb contacten had een tijd geleden een heel ander kapsel genomen. Ook laten kleuren etc.
Toen ik de foto zag schrok ik er gewoon van. Zowel kleur als model was erg onflatteus. En ze trok ook nog een raar gezicht op de foto. Kortom, echt geen mooie profielfoto.
Maar de reacties: 'ooooh, staat je goed zeg'
'Prachtige foto hoor'
'Wat zit je haar mooi'
etc.
Je zou denken dat de mensen sarcastisch waren, maar dat verwacht ik niet van haar moeder, broer, zus, beste vriendin, partner etc
Ik heb er maar helemaal niet op gereageerd. Ik wil niet liegen dat het prachtig is, maar ik hoef haar ook niet te kwetsen.
dinsdag 25 juli 2017 om 15:34