Ergerlijke facebookberichten deel 5

08-11-2016 20:08 3008 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit lijkt mij een mooie voor vandaag....

I can explain it to you, but I can't understand it for you
In 143 minuten nog wel. De engelen staan er wel met de chrono naast zeg.
Afbeelding

Ook handig!
Later is nu
Wat doen jullie met het doorsturen van het kaarsje voor Romy en Savannah? Vind dat lastig krijg namelijk ook de verzoeken via PB met plaatje om door te sturen of op mijn time line te plaatsen.
single1985 schreef:
09-06-2017 18:42
Wat doen jullie met het doorsturen van het kaarsje voor Romy en Savannah? Vind dat lastig krijg namelijk ook de verzoeken via PB met plaatje om door te sturen of op mijn time line te plaatsen.
Ik doe er niets mee
Ik doe daar ook niks mee, sowieso nooit met dat soort acties. Het maakt geen enkel verschil voor die mensen of ik zo een kaarsje op mijn wall zet of niet. Meeleven doe je toch wel, en daar is zo een plaatje echt niet voor nodig. Zelfde met al die pray for.... plaatjes en elk jaar die hartjes tegen borstkanker. Het dient geen enkel doel en niemand wordt er letterlijk en figuurlijk beter van.
Een goeie vriend, die helaas nogal in conspiracy theories gelooft, deelde pas geleden een bericht van een of andere vage figuur over vaccinaties die de oorzaak zouden zijn van autisme, ADHD etc. Ik heb hem nu maar gemute, voordat ik mezelf niet meer kan beheersen en een commentaar schrijf als "ach ja, wetenschap is ook maar een mening he" :nope:
Nothing happens for a reason
single1985 schreef:
Ik negeer dergelijke verzoeken. Of het nu om de meisjes gaat of domme hartjes voor kanker. Ik doe er niet aan mee. Hoe erg ik het ook allemaal vindt, het helpt helemaal niks.
En vandaag deelde een andere FB vriend het volgende;
Chantal Janzen schreef onderstaande en ben het helmaal met haar eens!!!! Eindelijk iemand die de ballen heeft om dit luid en duidelijk mede te delen, dankjewel Chantal!!
Waarna zogenaamd Chantal Janzen wordt geciteerd;
"Ik ben absoluut geen racist maar ik ben het zat. Ik zeg dit één keer en daarna zeg ik er niets meer over.
Ik heb namelijk zo’n gruwelijke hekel aan mensen die alles in Nederland racistisch vinden"
waarna je een hele riedel krijgt over Zwarte Piet/Jodenkoeken/Opsporing Verzocht etc.etc.

Ik heb sowieso al een hekel aan dat soort flauwekul, maar ik vind het helemaal bizar dat iemand gewoon, zonder bron, kan beweren dat Chantal Janzen dit allemaal heeft gezegd of geschreven. Kan toch niet?
Dat je dan zo superdom bent om dat klakkeloos te delen heb ik maar het niet over .
Nothing happens for a reason
Ah. die Chantal. Ik kreeg dat bericht ook, maar alleen met 'Chantal schreef dit..' en ik vroeg me af waarom ik wat van ene Chantal aan zou moeten trekken. Toen ben ik op m'n toetsenbord gaat zitten, om er niet op te reageren, al was het alleen maar met 'wat een onzin!'. Net als met een vroegere vriendin, die nu in Australië woont en dingen deelt als dat er geen Nederlanders overblijven, doordat 'al die buitenlanders' ons land overnemen. Ze meldt zelfs even dat zij niet meer Nederlanders kan maken, want te oud. Ik had er bijna onder gezet "en die wordt dan ook Australisch", maar dan komt er weer een oeverloze discussie, dat zij het allemaal beter weet, want ze leest toch de facebookpagina van Geert. Sja.. :bonk:
Ik had er ook nog onder willen zetten dat zij toch ook een immigrant is, zo als Nederlandse in Australië, maar ook dat heb ik voor me gehouden. Zij leest nameljik al die artikelen op internet en ik laat me voorliegen door de regering. Dus heeft zij gelijk. Ze heeft ook wat mensen, die nog wel in Nederland wonen, en die het haar allemaal vertellen. Een andere mening, zoals die van mij en van nog een vriendin, dat wij het níet eens zijn met deze propaganda, is er niet.
Haar zoon is trouwens half Aziatisch.. echt, ik snap er niets van.

Ik deel geen kaarsjes. Ik vind het erg, verschrikkelijk zelfs, maar ik kende de meisjes niet. Dagelijks worden er meisjes mishandeld en misbruikt. Dagelijks worden er trouwens ook jongetjes mishandeld en misbruikt. Als een kaarsje delen hielp, zou ik het doen, maar dat helpt niet.
Later is nu
single1985 schreef:
Ja dat is de nieuwe manier, Al dat soort dingen via PB.
Heb pb teruggedaan dat ik niet meedoe (was dat kankerhartje trouwens).
Verder verander ik mijn foto ook niet als er weer een aanslag is.
Ik ben gewoon heel saai, doe nergens aan mee. Heel soms een like om iets te winnen, maar dat is speciaal geselecteerd. Geen reizen en interieurveranderingen vaar duizenden op reageren
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Gewoon negeren. Alle pb's die me niet aanstaan met domme verzoeken, kettingbrieven etcetera verwijder ik gewoon. Idem met vriendschapsverzoeken van mensen die ik niet of nauwelijks ken. En het delen van kaarsjes voor afschuwelijke gebeurtenissen vind ik nogal stompzinnig en bijzonder selectief.

Idem voor like en win-acties. Van de week zag ik dat een vriendin ook een of ander huilieverhaal had gepost om een boek winnen. Zo armoedig. Het is niet dat ze het zelf niet kan betalen ofzo.
Er zijn altijd ontzettend veel zielige ouders kinderen vriendinnen die heel erg echt dat verdienen wat er wordt aangeboden. maakt niet uit of ze nooit lezen, allergisch zijn voor vis of bloemen, maar dat boek of dat sushipakket of die bloemenbon zou ze wel vreselijk blij maken
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Zojuist een post over een kleuter met opsomming erbij van wat hij allemaal al kan op taal- en rekengebied en hoe bijzonder dat is voor zijn leeftijd. En dan ingeleid met 'Eerst wilden we het niet, maar hij is zo slim dat we nu toch dit en dat hebben gekocht voor 'm.

Beetje jammer van alle spelfouten in de post. Zijn enorme hoogbegaafdheid heeft ie duidelijk niet van zijn moeder. Maar dat durf ik niet te schrijven.

Zo af en toe laten weten hoe trots je bent op je kind, vind ik wel aandoenlijk op fb. Maar met zo'n doorzichtige omweg iedereen laten weten dat jouw kind de slimste is, vreselijk.
made@kate schreef:
11-06-2017 08:45
Zojuist een post over een kleuter met opsomming erbij van wat hij allemaal al kan op taal- en rekengebied en hoe bijzonder dat is voor zijn leeftijd. En dan ingeleid met 'Eerst wilden we het niet, maar hij is zo slim dat we nu toch dit en dat hebben gekocht voor 'm.

Beetje jammer van alle spelfouten in de post. Zijn enorme hoogbegaafdheid heeft ie duidelijk niet van zijn moeder. Maar dat durf ik niet te schrijven.

Zo af en toe laten weten hoe trots je bent op je kind, vind ik wel aandoenlijk op fb. Maar met zo'n doorzichtige omweg iedereen laten weten dat jouw kind de slimste is, vreselijk.
Mijn tante heeft een kennis die ook zo ontzettend opschept over haar vierjarige (terwijl er echt niks bijzonders aan het meisje is). Toen het kind laatst jarig was, heeft ze naast iets kleins als stoepkrijt of bellenblaas een puzzel gekocht voor acht jaar en ouder 'want ze loopt toch zo enorm voor'. Moest ik toch wel om gniffelen.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Ik heb 1 fb vriendin die maar iedere dag een hele update over haar 2 kinderen geeft. Hoe de baby heeft geslapen, wat voor kleertjes ze aan heeft etc.
Ik deel zelf af en toe een foto en dan vind ik mezelf al heel irritant (dan hebben we het over 1x per maand ofzo).
Al moet ik zeggen dat wanneer anderen dus ook af en toe iets over hun kind delen ik dat altid erg leuk vind om te lezen/zien. Mijn nicht spreek ik niet zo vaak en die heeft een zoontje die een week eerder geboren is dan de mijne en vind het altijd leuk weer eens een foto te zien of het verschil tussen de twee kids.

Verder word ik altijd zo chagrijning van al die nametests op mijn feed. Zoveel mensen die er tig per dag doen en delen.
Al die kids - die officieel nog niet eens op Facebook mogen - en die een spreekbeurt houden over social media en daarom vragen of je hun bericht wilt delen.
vreselijk irritant ja. Vooral omdat er bij de meerderheid geen datum bij staat. Die spreekbeurt die volgende week is kan dan net zo goed al een jaar geleden gegeven zijn.
Ik vind all FB berichten voor de twee vermoorde meisjes vreselijk. Dat gaat mij echt te ver. Denken mensen dan niet aan de nabestaanden?
tampontouwtje schreef:
14-06-2017 23:15
Ik vind all FB berichten voor de twee vermoorde meisjes vreselijk. Dat gaat mij echt te ver. Denken mensen dan niet aan de nabestaanden?
Echt niet, hun ego is vele malen belangrijker dan het enorme verdriet van de familie.
Een aantal Facebook-Vrienden spammen hun pagina vol met reclame, loterijacties, en allerlei dingen die niet direct betrekking hebben op henzelf. Een van hen heb ik ontvriend, zoals dat heet; uit de Vriendenlijst gegooid. Er kunnen er zomaar meer volgen.

Ik ben een grote Facebookfanaat - dat moet ik toegeven - maar ik gebruik (en een aantal andere Facebook-Vrienden) het voor persoonlijke dingen. Waar ben ik geweest? Welk nieuws heeft indruk op mij gemaakt? Wat heb ik gekocht (niet elk wissewasje, maar echt grote en bijzondere dingen als computers, fotoapparatuur, muziekinstrumenten, etc.)? Dat soort dingen zet ik erop. Een soort half-openbaar dagboek dus. Een aantal van mijn Facebookvrienden doen dat ook.

Notificaties van spelletjes scherm ik af en ze zijn alleen zichtbaar voor anderen die dezelfde spelletjes spelen.

Maar je zult geen reclametroep op mijn pagina vinden. Nu niet, en nooit niet.

Reisverslagen zette ik altijd op mijn hoofdpagina, maar die zullen vanaf binnenkort op aparte pagina's verschijnen, aangezien de Facebook-Albums zijn uitgebreid: naast foto's kun je ook check-ins, berichten plaatsen. Dat kan met vakanties extra interessant zijn.
World of Warcraft: Legion
Ik snap best dat je je vader die overleden is mist op Vaderdag, maar om dan allerlei plaatjes, gedichtjes en foto's erop te zetten voor je overleden vader....
Dat vind ik ook helemaal niks. Rouwen op fb met wanstaltige plaatjes en nietszeggende rijmelarij heeft iets ergs onoprechts vind ik.

Ik erger me momenteel ook groen en geel aan iemand die werkelijk iedere scheet van haar kinderen post, tot en met beugels incluis slijmdraden aan toe. Die kinderen kunnen later werkelijk alles wat ze deden, waar ze dat deden en wat ze kochten gedurende hun hele jeugd teruglezen op fb. Vermoeiend. En toch is het ook heerlijk om me zo te ergeren :).
pearle schreef:
19-06-2017 17:26
Ik snap best dat je je vader die overleden is mist op Vaderdag, maar om dan allerlei plaatjes, gedichtjes en foto's erop te zetten voor je overleden vader....
Zo heb ik iemand ontvriend die elke week op haar facebook dingen plaatse van en over haar overleden moeder.
Terwijl ze in het echte leven een gruwelijke hekel aan haar had.
"Ik ben er uit en ik ga mijn docu niet zelf maken. Het is me te veel gedoe. Ik wil het dus uit besteden. Geen cent te makken en het netwerk klein. Als iemand een klein productiebedrijf oid weet. Geef het door. Er komen al aanbiedingen die ik waardeer. Maar zekerheid wil ik graag hebben. Zsm. Ik wil er aan beginnen. Zo snel mogelijk.."
Ik heb een Facebookvriendin die de volgende tekst bij haar foto's gezet heeft:
"Travel is more than the seeing of sights, it's a change that goes on, deep and permanent, in the ideas of living. Zo dankbaar voor de kans om te reizen en nieuwe culturen te ontdekken!" Met een hele trits aan hashtags over avontuur, reizen en geestelijke groei.

Afgaande op de foto's zit ze in Antwerpen. Nieuwe culturen ontdekken, houd op met me. :thumbsup:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven