Natuurlijke haarkleuring
donderdag 6 juli 2017 om 10:05
Al een hele tijd zitten zoeken, maar ik kan het oorspronkelijke topic niet meer vinden.
Sweetmoon en anderen: ik heb dus de Khadi henna besteld, en het gisteren gebruikt. Het voelde als een gewaagde stap, maar eigenlijk viel het erg mee. Het is gemakkelijker te gebruiken dan de produkten van de drogisten, geen geknoei en zelfs geen vieze handdoek. Ik had de kleur hazelnoot besteld en ben daar erg tevreden over! Haartjes bij de slapen zijn iets minder gedekt, maar dat kan ook zijn omdat ik het misschien niet goed genoeg heb gedaan. Ben niet zo handig denk ik
Ik heb het 2x na elkaar gedaan, en een half uurtje laten inwerken. Het lijkt nu, de dag erna, of mijn haar al ietsje dikker aanvoelt en wat losser. Maar het duurt natuurlijk nog een tijdje voordat die chemische troep van eerder er echt helemaal uit is, denk ik? Ik hoop in ieder geval dat mijn krullen meer gaan terugkomen en mijn haar beter gaat aanvoelen met natuurlijke produkten, want het was echt dramatisch. Ervaringen en tips zijn welkom!
Sweetmoon en anderen: ik heb dus de Khadi henna besteld, en het gisteren gebruikt. Het voelde als een gewaagde stap, maar eigenlijk viel het erg mee. Het is gemakkelijker te gebruiken dan de produkten van de drogisten, geen geknoei en zelfs geen vieze handdoek. Ik had de kleur hazelnoot besteld en ben daar erg tevreden over! Haartjes bij de slapen zijn iets minder gedekt, maar dat kan ook zijn omdat ik het misschien niet goed genoeg heb gedaan. Ben niet zo handig denk ik
Ik heb het 2x na elkaar gedaan, en een half uurtje laten inwerken. Het lijkt nu, de dag erna, of mijn haar al ietsje dikker aanvoelt en wat losser. Maar het duurt natuurlijk nog een tijdje voordat die chemische troep van eerder er echt helemaal uit is, denk ik? Ik hoop in ieder geval dat mijn krullen meer gaan terugkomen en mijn haar beter gaat aanvoelen met natuurlijke produkten, want het was echt dramatisch. Ervaringen en tips zijn welkom!
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
donderdag 6 juli 2017 om 10:47
Ik heb ook krullen. Gebruikte altijd henne color en ik deed er olijfolie en conditioner door omdat het beter smeerde. Tegenwoordig gebruik ik geen henna meer. Liet het 4 uur zitten.
Ik was mijn haar met allepo of marseille zeep, niet dagelijks en alleen de wortel. Borstelen doe ik alleen na d haren wassen. Sochtends 'kam' ik mijn haar met vochtige vingers.
Mijn haar zat vroeger vol met klitten, droog, pluizig, gespleten punten. En ik heb echt hele dure verzorgingsproducten gebruikt.
Ik heb totaal geen droog pluizig haar meer, nooit gespleten punten. Ik ga al jaren niet naar de kapper. Toen ik henna gebruikte was het wel een stuk voller.
Mijn moeder zweert bij 1 keer per maand een masker van olijfolie en ei, in aluminiumfolie wikkelen en een nachtje in laten zitten.
Ik was mijn haar met allepo of marseille zeep, niet dagelijks en alleen de wortel. Borstelen doe ik alleen na d haren wassen. Sochtends 'kam' ik mijn haar met vochtige vingers.
Mijn haar zat vroeger vol met klitten, droog, pluizig, gespleten punten. En ik heb echt hele dure verzorgingsproducten gebruikt.
Ik heb totaal geen droog pluizig haar meer, nooit gespleten punten. Ik ga al jaren niet naar de kapper. Toen ik henna gebruikte was het wel een stuk voller.
Mijn moeder zweert bij 1 keer per maand een masker van olijfolie en ei, in aluminiumfolie wikkelen en een nachtje in laten zitten.
www.sayswho.nl - het NIEUWE forum - Says who? Says you!
donderdag 6 juli 2017 om 11:08
Waar koop je die zeep? En gebruik je nu geen verzorgingsprodukten meer dan?
Klinkt goed, geen klitten meer en niet droog, pluizig of gespleten punten. Lijkt me heerlijk om jarenlang niet meer naar de kapper te hoeven.
Kleur je je haar nog?
(Ik moet wel, ik wil geen grijs.)
Klinkt goed, geen klitten meer en niet droog, pluizig of gespleten punten. Lijkt me heerlijk om jarenlang niet meer naar de kapper te hoeven.
Kleur je je haar nog?
donderdag 6 juli 2017 om 15:00
Ze verkopen die bij de tuinen. Sommige turkse winkels verkopen ook aleppo zeep. Deze vind ik erg fijn:Elmervrouw schreef: ↑06-07-2017 11:08Waar koop je die zeep? En gebruik je nu geen verzorgingsprodukten meer dan?
Kleur je je haar nog?
http://www.hollandandbarrett.nl/shop/pr ... p-60021106
Ik gebruik verder echt helemaal niets. Heb eerder wel arganolie of olijfolie gebruikt maar dat is niet meer nodig, mijn haar is niet meer zo droog. Vooral het stoppen met borstelen van droog haar heeft veel verschil gemaakt, snachts doe ik mijn haar in een vlecht, dat helpt ook. Zo krijg ik geen gespleten punten. Toen ik nog shampoo gebruikte en borstelde elke dag brak het echt af en lag de hele wasbak vol afgebroken haarpunten.
Ik heb dit ook ooit van een forum gehaald en had echt nooit verwacht dat het helpt!
Het is ook nog super goedkoop want 1 blok zeep gaat eeuwen mee (hier 6 mnd). Ik was er trouwens ook mijn lichaam mee en heb veel minder droge huid. Ik heb een fijne douche gel die ik af en toe gebruik, maar niet meer dagelijks. Vind het ook wel fijn dat ik niet meer 100 verschillende potjes douche en verzorgingsproducten heb!
Ik kleur het niet meer sinds mijn zwangerschap, vond het te zwaar toen. Als ik grijze haren krijg ga ik het denk ik weer gebruiken want van normale haarverf (ook bij de kapper) wordt mijn haar stro.
www.sayswho.nl - het NIEUWE forum - Says who? Says you!
donderdag 6 juli 2017 om 16:25
Hey Elmervrouw, daar ben je, wat goed dat je de stap gewaagd hebt. Dus het is Hazelnoot geworden. En geen roodtint geworden?
Is het echt n mooie Hazelnootbruin zoals beloofd op de verpakking? Ik heb het ondertussen laten kleuren bij die salon waar ik het over had. Ook n mooie warme kleur, plantaardige henna, maar helaas grijze haren wel wat gekleurd maar nog te veel in het zicht. Ik ga dus toch ook die Khadi bestellen nu. Maar in hoeverre is je grijze haar nog te zien Elmervrouw?
Mamica, ik was sinds kort met n soortgelijke zeep en dan nog natsprayen met n azijnspray en dat weer uitspoelen maar
Ik moet echt een product erin doen helaas, zonder product 1 droge bos stro. Baal daarvan, zou zo graag zonder willen. Olie maakt mijn haren nog veel droger. Dus dat kan al niet. De zeep maakt mijn haren wel wat stugger maar dan nog moet er iets in.
Maar al wat ik erin doe maakt het weer droger of het nou siliconenvrij is of met, het maakt geen verschil. Om te janken gewoon, van die pluisjes allemaal bovenop. Ik wil gewoon compacte gevoede krul.
Is het echt n mooie Hazelnootbruin zoals beloofd op de verpakking? Ik heb het ondertussen laten kleuren bij die salon waar ik het over had. Ook n mooie warme kleur, plantaardige henna, maar helaas grijze haren wel wat gekleurd maar nog te veel in het zicht. Ik ga dus toch ook die Khadi bestellen nu. Maar in hoeverre is je grijze haar nog te zien Elmervrouw?
Mamica, ik was sinds kort met n soortgelijke zeep en dan nog natsprayen met n azijnspray en dat weer uitspoelen maar
Ik moet echt een product erin doen helaas, zonder product 1 droge bos stro. Baal daarvan, zou zo graag zonder willen. Olie maakt mijn haren nog veel droger. Dus dat kan al niet. De zeep maakt mijn haren wel wat stugger maar dan nog moet er iets in.
Maar al wat ik erin doe maakt het weer droger of het nou siliconenvrij is of met, het maakt geen verschil. Om te janken gewoon, van die pluisjes allemaal bovenop. Ik wil gewoon compacte gevoede krul.
vrijdag 7 juli 2017 om 09:26
Dank je, Mamica. Ik ga 's kijken.
Ha Sweetmoon! Ja, het is een hele mooie kleur vind ik, en absoluut niets roods te zien. Voor de zekerheid heb ik het die twee keer ook maar een half uur laten inwerken.
Ik heb toch geen lichtbruin genomen, omdat ik bij de omschrijving zag staan dat het toch iets van rood geeft. Maar ik ga nog kijken op de site, en misschien toch lichtbruin ook bestellen, en dan een klein beetje mengen. Het voelt heel goed om dit nu gewoon zelf te kunnen beslissen en niet afhankelijk te zijn van een kapster. En vooral: om daar niet meer anderhalf uur te moeten zitten en een sociaal praatje te moeten houden.
Ik zie bij mijn slapen nog wel een klein beetje grijs, de plek ook waar het altijd het eerste weer terugkomt na kleuring. Volgende keer extra dik daar doen. Vanmorgen haar gewassen alleen met water, kijken hoe het daarna is. Ik vind de krul al iets steviger aanvoelen na 2x de henna. Ja.... dat wil ik ook: compacte gevoede krul!
Ha Sweetmoon! Ja, het is een hele mooie kleur vind ik, en absoluut niets roods te zien. Voor de zekerheid heb ik het die twee keer ook maar een half uur laten inwerken.
Ik heb toch geen lichtbruin genomen, omdat ik bij de omschrijving zag staan dat het toch iets van rood geeft. Maar ik ga nog kijken op de site, en misschien toch lichtbruin ook bestellen, en dan een klein beetje mengen. Het voelt heel goed om dit nu gewoon zelf te kunnen beslissen en niet afhankelijk te zijn van een kapster. En vooral: om daar niet meer anderhalf uur te moeten zitten en een sociaal praatje te moeten houden.
Ik zie bij mijn slapen nog wel een klein beetje grijs, de plek ook waar het altijd het eerste weer terugkomt na kleuring. Volgende keer extra dik daar doen. Vanmorgen haar gewassen alleen met water, kijken hoe het daarna is. Ik vind de krul al iets steviger aanvoelen na 2x de henna. Ja.... dat wil ik ook: compacte gevoede krul!
vrijdag 7 juli 2017 om 10:11
Dat klinkt super Elmervrouw. Heb je het twee keer opzelfde dag gedaan of paar dagen ertussen? Ik ga ook dan voor die hazelnootbruin. Doe je het hele pakje in 1 x mengen en dan deel bewaren voor de volgende keer? Of bijvb helft pakje en dan volgende keerandere helft. Ik ga het vanmiddag bestellen. Je kunt ook die Amlapoeder tussendoor gebruiken, kleurloze poeder is dat om je haren nog extra te verzorgen. Heerlijk he om zo op n gezonde manier bezig te zijn met je haren.
vrijdag 7 juli 2017 om 10:58
Nee, twee keer op dezelfde dag. Ik heb gewacht tot het haar handdoekdroog was, en het toen voor de tweede keer gedaan. Dat was eigenlijk een beetje een impulsieve beslissing, omdat ik een nog beter resultaat wilde, haha.
Ik heb een kommetje gebruikt en ongeveer zoveel aangemaakt als ik dacht nodig te hebben. Na twee keer is het zakje poeder voor de helft leeg. Dus ik kan nog 2x. Heel wat goedkoper ook nog eens dan de kapper. Hazelnootbruin kostte 8,30 (plus verzendkosten). Het is toch ongelooflijk!
Ik heb een kommetje gebruikt en ongeveer zoveel aangemaakt als ik dacht nodig te hebben. Na twee keer is het zakje poeder voor de helft leeg. Dus ik kan nog 2x. Heel wat goedkoper ook nog eens dan de kapper. Hazelnootbruin kostte 8,30 (plus verzendkosten). Het is toch ongelooflijk!
vrijdag 7 juli 2017 om 11:00
EIgenlijk heb ik het een beetje op gevoel gemengd. Eerst nogal stress omdat het water 50 graden moet zijn (hoe weet ik dat?), toen lauw/warm water gebruikt, en poeder toegevoegd, en roeren maar. Totdat het niet meer te dun was. Ik had het kommetje in een schaaltje met ook warm water gezet. Het voelt ook wel lekker warm als je het aanbrengt. (En dan dat kapje nog. En ik had er een muts overheen gedaan. Wat was dat warm! Ik zat te zweten, het was ook nog eens warm weer.)
vrijdag 7 juli 2017 om 18:07
Haha heerlijk zoals je het verteld Elmervrouw, zie het helemaal voor me. kap en nog n muts. Zeker n koopje. Ik ga het zo
dadelijk bestellen. Heb jij eerst nog n plukje geprobeerd of er gelijk vol tegenaan? Ik doe toch eerst even n plukje proberen.
Hou je op de hoogte als het Hennafeest begonnen is.
Ben nog wel benieuwd als je het later in de weken nog wast, hoelang het goed van kleur blijft.
dadelijk bestellen. Heb jij eerst nog n plukje geprobeerd of er gelijk vol tegenaan? Ik doe toch eerst even n plukje proberen.
Hou je op de hoogte als het Hennafeest begonnen is.
Ben nog wel benieuwd als je het later in de weken nog wast, hoelang het goed van kleur blijft.
zaterdag 8 juli 2017 om 21:53
Nee, ik heb niks op een plukje uitgeprobeerd. Dat leek me zo'n gedoe. Spul aanmaken, beetje. Plukje. Uitspoelen. Laten drogen. Kijken of het goed is. Luie EV heeft gewoon hup, meteen het spul erin gedaan. Ik moet wel eerlijk bekennen dat ik bang was om in de spiegel te kijken hoor, toen ik het uitgespoeld had. Of het niet toch rood zou zijn geworden. Maar nee, ik vind de kleur gewoon heel mooi.
Eigenlijk heb ik de neiging om op bepaalde plekken nog even wat extra te doen. Bij mijn slapen vooral. Niet dat het nu storend is, maar volgens mij heb ik er zin in gekregen, haha. Heb je al besteld?
Eigenlijk heb ik de neiging om op bepaalde plekken nog even wat extra te doen. Bij mijn slapen vooral. Niet dat het nu storend is, maar volgens mij heb ik er zin in gekregen, haha. Heb je al besteld?
zondag 9 juli 2017 om 12:16
Ik heb ook, naar aanleiding van het vorige topic, khadi haarverf gekocht. Vroeger verfde ik vaker met henna, ging ik samen met een vriendin naar de hammam in Utrecht (weet niet eens of die nog bestaat) met een plastic bakje met een mengsel van henna, ei en olie en maar lekker kliederen daar.... Op een gegeven moment wilde ik geen rood meer en ben ik gestopt. Inmiddels steeds grijzer en overgestapt op chemische haarverf, omdat ik dacht dat natuurlijke verf geen grijs dekt. Ook had ik die knalrode henna op grijshaar kleur in mijn hoofd.
Maar nu lees ik dat er volop opties zijn voor grijs haar dus ben ik weer lekker aan het kliederen. Het zit nu in mijn haar dus ben benieuwd wat de kleur wordt. Spannend omdat mijn haar nu dus nog wel chemisch gekleurd is op de uitgroei na. Hoop dat mijn haar er ook weer minder pluizig en droog van wordt. Ik zal later wel laten weten wat het resultaat geworden is...
Maar nu lees ik dat er volop opties zijn voor grijs haar dus ben ik weer lekker aan het kliederen. Het zit nu in mijn haar dus ben benieuwd wat de kleur wordt. Spannend omdat mijn haar nu dus nog wel chemisch gekleurd is op de uitgroei na. Hoop dat mijn haar er ook weer minder pluizig en droog van wordt. Ik zal later wel laten weten wat het resultaat geworden is...
maandag 10 juli 2017 om 08:39
Ik ben wel tevreden, Ik had eerst lichtbruin gedaan en daarna donkerbruin (bij grijze uitgroei werd aangeraden voor te kleuren als je donkerbruin wilde) allebei een half uurtje erin. Mooie donkere kleur, wel iets donkerder dan ik had verwacht, ik denk dat ik volgende keer wat licht en donkerbruin ga mengen.
Dekt goed de uitgroei, haar voelt zacht.
Dekt goed de uitgroei, haar voelt zacht.
maandag 10 juli 2017 om 13:48
Ha Enniee, leuk dat je je ook aansluit hier bij de natuurlijke-haarkleurders!
Wat was jouw eigen haarkleur? Donkerbruin?
Voorkleuren heb ik niet gedaan.
Ik zit te denken of ik ook lichtbruin en donkerbruin ga bestellen en dan wat mengen inderdaad.
En ik wil het een volgende keer zeker langer laten zitten.
Misschien ook nog wat verzorgends/conditioner of zo bestellen daar.
Ik had pas van die Inecto Pure Coconut shampoo en conditioner gekocht (witte fles), en daar staat op: paraben free. Is dat dan ook natuurlijk spul? Dit was nog voor het henna-experiment en ik vind het eigenlijk jammer om dit dan niet te gebruiken.
Wat was jouw eigen haarkleur? Donkerbruin?
Voorkleuren heb ik niet gedaan.
Ik zit te denken of ik ook lichtbruin en donkerbruin ga bestellen en dan wat mengen inderdaad.
En ik wil het een volgende keer zeker langer laten zitten.
Misschien ook nog wat verzorgends/conditioner of zo bestellen daar.
Ik had pas van die Inecto Pure Coconut shampoo en conditioner gekocht (witte fles), en daar staat op: paraben free. Is dat dan ook natuurlijk spul? Dit was nog voor het henna-experiment en ik vind het eigenlijk jammer om dit dan niet te gebruiken.
maandag 10 juli 2017 om 13:56
Even gegoogled:
Wel kan ik alvast vertellen dat er SLS, SLES en parfum in de shampoo zit. Drie stoffen die je haar enorm kunnen uitdrogen, maar tegelijkertijd zorgen ze ook weer voor dat ‘schone’ gevoel.
(Uit een beauty blog.)
Hm, misschien dat ik, nu ik toch overgestapt ben naar natuurlijk, dit maar beter niet meer kan gebruiken.
Wel kan ik alvast vertellen dat er SLS, SLES en parfum in de shampoo zit. Drie stoffen die je haar enorm kunnen uitdrogen, maar tegelijkertijd zorgen ze ook weer voor dat ‘schone’ gevoel.
(Uit een beauty blog.)
Hm, misschien dat ik, nu ik toch overgestapt ben naar natuurlijk, dit maar beter niet meer kan gebruiken.
maandag 10 juli 2017 om 18:57
Hai!
Ook ik zou mijn haar graag willen verven met natuurlijke haarverf. Ik zie bij Khadi alleen relatief donkere kleuren. Weet iemand of er ook verf zonder ammoniak en peroxide om natuurlijk midden-donkerblond haar dezelfde kleur (minus de grijze stukken
) te verven?
Thanks!!
Ook ik zou mijn haar graag willen verven met natuurlijke haarverf. Ik zie bij Khadi alleen relatief donkere kleuren. Weet iemand of er ook verf zonder ammoniak en peroxide om natuurlijk midden-donkerblond haar dezelfde kleur (minus de grijze stukken
Thanks!!
Ik voel me zo moedellooos
maandag 10 juli 2017 om 21:56
Ja Miedo, ergens is er nog n topic haren verven met henna, zal nu wel ergens op pagina 7 of 8 staan want er is nu weer even n tijdje niet op gereageerd.
Elmervrouw, is ben ook vast begonnen met natuurlijke middelen voor het wassen. Heb toen bij die salon een blokje natuurlijke zeep gekocht en een spraybottle met n mix van appelazijn en nog wat ingrediënten als n soort van conditioner, heb tussen de zeep en de azijnspray nog even n maskertje in mijn haren gedaan van avocado met cocosolie.
Het enige wat ik nog wil is een goed stylingprodukt want zonder gaat niet. Maar denk zo'n beetje alles geprobeerd aan styling wat sulfaten en parabeenvrij is. Maar steeds maar pluis en droog haar. Maar ik blijf doorzetten, iig met mijn nieuwe natuurlijke wasmethode.
Weet Mamica misschien hoe lang het duurt voordat je haren er gezonder gaan uitzien met natuurlijke wasmethodes, is dat pas na een hele nieuwe groei vanaf de hoofdhuid?
Elmervrouw, is ben ook vast begonnen met natuurlijke middelen voor het wassen. Heb toen bij die salon een blokje natuurlijke zeep gekocht en een spraybottle met n mix van appelazijn en nog wat ingrediënten als n soort van conditioner, heb tussen de zeep en de azijnspray nog even n maskertje in mijn haren gedaan van avocado met cocosolie.
Het enige wat ik nog wil is een goed stylingprodukt want zonder gaat niet. Maar denk zo'n beetje alles geprobeerd aan styling wat sulfaten en parabeenvrij is. Maar steeds maar pluis en droog haar. Maar ik blijf doorzetten, iig met mijn nieuwe natuurlijke wasmethode.
Weet Mamica misschien hoe lang het duurt voordat je haren er gezonder gaan uitzien met natuurlijke wasmethodes, is dat pas na een hele nieuwe groei vanaf de hoofdhuid?
maandag 10 juli 2017 om 22:50
Dat vraag ik me ook af. Moet dat eerdere chemische spul eerst helemaal uitgroeien? Lijkt me trouwens best logisch.
Ik moet zeggen dat ik meerdere keren per dag aan mijn krullen voel. Het voelt echt dikker en voller. Leuk! Alleen bovenop, omdat het langer begint te worden, is het toch pluizig. Ook omdat ik veel fiets, daar wordt het niet mooier van.
Ik moet zeggen dat ik meerdere keren per dag aan mijn krullen voel. Het voelt echt dikker en voller. Leuk! Alleen bovenop, omdat het langer begint te worden, is het toch pluizig. Ook omdat ik veel fiets, daar wordt het niet mooier van.
maandag 10 juli 2017 om 22:51
Ik denk het wel, ik heb het over permanente kleuring (jarenlang bij de kapper, en drogisterijpakjes) heen gedaan, en dat pakte goed. Op je andere vraag weet ik geen antwoord. Misschien iemand anders wel?tjjjjjemig schreef: ↑10-07-2017 19:22Mmm, en ik heb er nu semipermanente kleuring in.... Pakt het dan wel eigenlijk?
maandag 10 juli 2017 om 23:41
Thanks, Elmervrouw! Dat is fijn om te horen. Midden-donkerblond zou je toch verwachten dat niet al te moeilijk te vinden is eigenlijk. Ik vertrouw ertlijk gezegd hier de ervaringen meestal meer dan in een winkel waar ze belang hebben bij de verkoop en het niet de eerste specialiteit is (lees: reformzaak waar ook natuurlijke haarkleuring wordt verkocht).
maandag 10 juli 2017 om 23:51
https://www.greenbeautyshop.nl/khadi-ha ... blond.html
Gevonden! Geeft wel een wat roodachtig blonde tint.
Gevonden! Geeft wel een wat roodachtig blonde tint.