Borstvoeding/kinderwens, eind 2016

30-10-2016 14:00 1384 berichten
Alle reacties Link kopieren
Als vervolg van het vorige topic, nu met algemeen account.

Geef je borstvoeding, of ben je hier onlangs mee gestopt, en wil je voor een kindje gaan? Dan ben je van harte welkom om mee te kletsen!

De zwangeren onder ons! :cheer2:
Naam Leeftijd Eerste kindje :duckie: Uitgerekende datum Bijzonderheden
Mayolijn 28 Mei 2015 7 januari 2018 :heart:
Nienemunt 24 December 2015 18 maart 2018 :heart:
Worteltaart 36 April 2016 21 maart 2018 :heart:

BEVALLEN! :love:
Naam Leeftijd Eerste kindje :duckie: Tweede kindje :duckie:
Fee90 27 Februari 2016 1 augustus 2017
GMS 30 Februari 2016 29 september 2017
es1984 32 Oktober 2015 25 november 2017
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:05
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
69.83% gewijzigd
Wat mayolijn zegt is dus weer een geruststelling Nienemunt! Fijn!!
Hoe heb je het je man verteld of hadden jullie samen getest? :heart:
Dankjewel!
Dat is heel fijn om te horen, dank voor je reactie :)

Bettie, ik werd vanmorgen om 6 uur wakker omdat ik moest plassen. Toen kreeg ik het ineens in mijn hoofd om te testen, ondanks dat ik negatief verwachtte. Had hem dus al weggelegd om handen te wassen, maar gelijk daarna zag ik een duidelijke streep.
Ik helemaal hyper naar boven en man boven op man geploft en wakker gemaakt. Hij wist niet wat hem overkwam hahaha, maar hij is echt mega blij. Zijn kriebels waren ook al heel sterk ;)
Oh wat leuk Nienemunt!!
Zie het helemaal voor me :love:
Hahaha Nienemunt :rolling:
Ik zie het ook al helemaal voor me.
Het was een gek gezicht, maar wel heel schattig mijn man zo wakker te hebben gemaakt en hem zo te zien :flirting:

Kan iemand mij in de tabel op zwanger zetten? ;-D mij lukt het niet, dan haal ik de hele mooie tabel overhoop.

Bettie, wanneer ga jij testen?
Ja haha dat is wel een hele fijne manier om wakker te worden met zulk goed nieuws!! :heart:
Je liep vast de hele dag stralend rond! Vond het toen in het begin zooo moeilijk om het voor me te houden. Had het idee dat iedereen het aan me kon zien.
Wanneer ben je nu uitgerekend?

Volgende week donderdag zou ik ongesteld moeten worden, als ik een LF van 14 dagen zou hebben.
Ik denk dat ik dinsdag of woensdag al stiekem een testje waag haha. Al geloof ik er niet echt in hoor. Gisteren hele erge krampen, dacht dat ik ongesteld ging worden. Tot op heden nog niet en krampen zijn gelukkig ook weg.
Hihi, wat een leuke verrassing voor je man, nienemunt!

Hier is wat ik nu denk dat mijn eisprong was bijna 14 dagen geleden. Ik verwacht wel ergens de komende dagen ongesteld te worden. Ik wacht voorlopig maar weer gewoon af, heb ook geen zin in nog meer witte testen.
Zo liep ik inderdaad voor mijn gevoel rond Bettie ;-D
Ik was een dagje wel met mijn beste vriendin, dus die heb ik het wel verteld. Ik had geen zin om mijn blijheid de hele dag te verbergen en daarbij zou ik het haar toch vertellen als het mis zou gaan. Ze was heel blij voor me en we hebben een leuke dag gehad.
Ik denk dat ik ergens eind maart volgend jaar uitgerekend.

Wortel, begrijpelijk dat je liever even afwachten. Verder heel normaal dag je cyclus nog raar doet. De ronde hiervoor was bij mij ook raar en heel lang. Heb nu een cyclus gehad van 35 dagen, 45 dagen en nu dus zwanger. Misschien is het bij jou ook even zo'n uitschieter na het stoppen.
Bettiepage, wij hebben een huurwoning dus dat is zoooo fijn!!

Nienemunt: GEFELICITEERD! Wat een geweldig nieuws!!! Zo onwerkelijk als je er net achter komt en je het niet verwacht. Maar wat zullen jullie blij zijn! Probeer je niet druk te maken over de neusspray, je wist nog van niks en nu hou je er rekening mee.
Het gaat snel inderdaad, alweer bijna 22 weken.

Fee, de verhuizing gaat pas plaats vinden na de bevalling en eigenlijk geeft me dat wel rust! Kan ik bij dezelfde verloskundige bevallen en zit ik nu niet in de stress of tussen de dozen.
Hoe was de liggingsecho en hoe gaat het met de laatste loodjes??
Dankjewel es! Ja het is echt ongwerkelijk dan, maar nu voel ik al wel van allerlei kwaaltjes. Dat maakt het opeens een stuk echter.
Tot nu toe elke ochtend nog eens getest, maar met drie dikke strepen kan ik er echt niet omheen.

Net schoonouders verteld, zo leuk! Ik had eigenlijk een shirtje besteld voor dochter met: Ik word grote zus! Alleen kwam die niet optijd binnen, terwijl we al hadden afgesproken dat we zouden langskomen. Dus heb ik een oude romper versierd met een vergelijkbare tekst en een vestje erover. Toen vestje opengeritst. Super leuke reactie toen ze erachter kwamen ;-D
Hopelijk is het andere shirtje er morgen als we naar mijn ouders gaan.

Es, gaat ook al weer snel zeg. Al een duidelijk buikje nu? Ging dat sneller als bij de eerste?
Fijn dat de verhuizing na de bevalling is. Eerst richten op het ene en dan het andere.

Fee, hoe was de echo?

En hoe is het met de rest?

Tabel bijwerken is gelukt.
Mayo klopt dat blauwe wel bij je eerste kindje? Heb je geen dochter?
Wat leuke manier om te vertellen Nienemunt!! En wat fijn van die donkere strepen, nu weet je het helemaal zeker! Voor NOD testen is altijd beetje onzeker. Bij mijn zoontje had ik 4 dagen voor NOD positief getest, zag toen ook duidelijk een streepje. Ik heb nu dus ook de neiging om zondag te testen, ben zoo nieuwsgierig! Al hadden we er niet veel gebruik van gemaakt rond mijn eisprong, er hoeft maar 1 raak te zijn..

Oh dat is super Ess, heb je niet die stress van of het wel lukt dat jullie huis wordt verkocht!

Hoe is het met de anderen?

Fijn weekend allemaal!
Super leuk Nienemunt! Wij hebben het op dezelfde manier bekend gemaakt, ook een shirtje met 'ik word grote zus'. En jeetje wat duurde het lang totdat men iets door had, bij sommigen hebben we ze maar een hint moeten geven over het shirtje.
Nu inderdaad al wel een duidelijk buikje! Dat ging inderdaad sneller dan bij de 1e, maar hij is nu niet groter dan toen heb ik het idee. Het begon alleen eerder.

Inderdaad super fijn Bettiepage, geen stress!

Fijn weekend allemaal!
Leuk om te vertellen, Nienemunt! En ik heb een zoontje hoor, dus dat blauw klopt :P
Mijn buik is nu met 14 weken echt wel aanwezig hoor. Hij was al niet super plat meer maar staat nu echt al een beetje bol en is al gegroeid.. In totaal nu 1,5 kilo aangekomen dus dat valt mee.

Bettie, nog steeds geen menstruatie? Dan gaat je LF in ieder geval goed toch? Hoeveelste dag dpo zit je nu?

Fijner om straks pas te verhuizen Es. Nu al die stress erbij en een nieuwe woonplaats denk ik? is niet fijn. Je doet ook zo snel teveel.

Succes met wachten Wortel. Ik snap dat je die witte testen helemaal zat bent!

Morgenstond, zie ik nou een positieve opk? Heb ik helemaal gemist! Maar verder wel wisselende signalen zie ik. Jouw geduld wordt ook op de proef gesteld.

Hier gaat alles goed. Nipt was goed en afgelopen week nog echo met 14 weken gehad en alles helemaal goed. Was wel een fijne bevestiging aangezien de kwaaltjes vrijwel weg zijn maar je voelt ook nog niks.
Placenta ligt voor dus waarschijnlijk voel ik de baby wat later. Andere kant is je baarmoeder blijkbaar dunner.
Zo hee, ik was even op vakantie en nu is er opeens weer iemand gepromoveerd naar de zwangerentabel! Superleuk, gefeliciteerd Nienemunt! Het kan dus gewoon zomaar opeens, dat biedt perspectief voor de wachtbankclub. Benieuwd wat er nog meer op de rol staat :)
Bij mij gebeurt weinig, ik hou ook niks meer bij en zie het wel. Morgenstond, jouw grafiek lijkt net zo grillig als de mijne was, wat gebeurt daar? Ik zie wel een positieve ovutest maar de stijging is niet erg duidelijk...stom! :( Komt misschien nog.
Bettie, ik duim dat je je als eerstvolgende tester uitbundig van blijdschap op je man mag werpen.
Fijn weekend allemaal!
Het maakt niet uit wat je over de werkelijkheid denkt, als je er maar mee om kunt gaan.
Sorry dames, ik heb echt even geen zin om (actief) mee te schrijven. Ik snap niets van m'n cyclus en word er momenteel een beetje moedeloos van. Ik meld me later wel weer.
Meiden!!!!

Net een positieve test in handen!!!!!!!!!
4 a 5 dagen voor NOD, een licht maar duidelijk streepje, geen tuurstreep in ieder geval!
Nog een beetje te vroeg om hysterisch gelukkig te zijn, maar toch!!
Zo onwerkelijk....!!!!!!
O wauw Bettie! Toch al voorzichtig gefeliciteerd!!!! Nog even spannend dan, maar al heeeel veel positiever dan een LF van 5 dagen :hyper:

Morgenstond, begrijpelijk. Neem je tijd. Hopelijk tot snel :bigkiss:
Waaaaah wat super gaaf Bettie! Gefeliciteerd! Heerlijk gevoel is dat he?
Vind het echt suuuuuper voor je!!!!!!
Lopen we nog bijna gelijk ook ;-D
Nog even spannend voor NOD, helemaal 4/5 dagen, maar dat komt vast wel goed :cheer2:

Jammer Morgenstond, snap het wel. Knuffel!
Heb je nog een pb gestuurd Bettie, weet niet of die functie het al doet.
Dankjullie! Zijn natuurlijk heel blij, maar ook wel voorzichtig, want het is nog in een heeeel pril stadium.
Het geeft me wel goede hoop omdat ik met middagurine getest heb èn de tweede streep is van een afstandje al te zien.
In ieder geval een spannende week voor de boeg!!
En inderdaad al een heel stuk verbetering wat betreft mijn korte LF die ik had.

@mayolijn, wat fijn dat de nipt goed was en de bevestiging dat alles goed zit ook zonder kwaaltjes. Scheelt een hoop onzekerheid! Willen jullie weten wat het wordt?

@moiwichtjes, een fijne vakantie gehad? Vervelend dat er bij jou maar niks gebeurt in je cyclus!

@nienemunt, lopen we inderdaad bijna gelijk! LEUK!
Ik heb net al op internet zitten kijken voor ook zo'n shirt :P Misschien nog een beetje voorbarig, eerst nog maar even afwachten. Maar wel zo leuk om er al van te genieten.
Heb geen PB van je binnen trouwens :( Het forum werkt nog niet helemaal zoals het hoort, vermoed ik. Jammer, want ik ben wel heel benieuwd naar je PB!!

@morgenstond, ik begrijp je heel goed. Heb me een tijdje geleden ook even teruggetrokken van het forum. Hopelijk kom je snel weer terug en geeft je cyclus je snel meer duidelijkheid!
anoniem_347058 wijzigde dit bericht op 15-07-2017 20:02
1.74% gewijzigd
Woooow Bettie! Hysterisch geluk laat zich niet temperen!;)
Van mij ook een voorzichtige gefeliciteerd!

Echo was hier goed, nog steeds goede ligging en ingedaald. Verder erg druk, kamertje is af en bed op klossen, wieg staat opgemaakt naast ons.
Moet me nu alleen enorm inhouden niet nog meer kleertjes te kopen, heb echt meer dan genoeg, ook nog neutrale kleertjes van mijn zoon en teveel vooruit kopen is niet handig maar men oh men, next direct heeft een nieuwe poppy lijn met rood wit blauw en dat is zoooo schattig:(

@morgen, heb je pb gedaan.
Fee, wat lekker dat alles al klaar staat en de baby het ook goed doet! Ik kan me voorstellen dat het moeilijk is om je in te houden met kleertjes kopen, moet i nu sl doen. Maar die eerste maatjes hebben ze maar zo kort aan, zonde als ze alles maar één keer aan heeft.

Bettie, we willen niet weten wat het wordt. Meisje is leuk want die hebben we nog niet (ook niet in de schoonfamilie), jongen is leuk want dat kennen we al ;-D
Bettie vandaag nog weer getest in de ochtend?
Haha leuk van dat shirtje, was bij ons een succes. Duurde best lang voordat ze het doorhadden, maar dat is wel grappig juist.
Gewoon lekker alvast een beetje blij zijn, heerlijk toch? :-)
Jammer en stom van de PB. Was verder niets bijzonders, maar het leek mij wel leuk samen te kletsen, omdat we een beetje gelijk oplopen.

Fee, wat leuk dat jullie alles nu af hebben. Je bent er helemaal klaar voor dus? Ook mentaal? Blijft leuk al die kleren he, ik koop ook vaak veel te veel haha.
Fijn ook dat de echo goed was.

Mayo, ik ben heeeeel benieuwd wat het bij jullie wordt. Sorry dan mij vergist heb met je zoontje, denk verward met Es en haar dochter ;-D

Hier: Waar ik mij gisteren nog druk maakte dat ik geen kwaaltjes heb, zijn ze nu volop aanwezig. Voel mij echt zwanger. Ben ook nu opgehouden met testen, want die knalden meer dan genoeg. Vrijdag was mijn NOD, lekker gevoel dat ik die nu echt voorbij ben.
Wow bettie, gefeliciteerd! Wat geweldig joh! Ben ook benieuwd of je nog een extra keer getest hebt. Nog wel een beetje spannend natuurlijk zo voor je NOD, maar hopelijk blijft het allemaal goed gaan!

@Nienemunt, 'fijn' dat je nu ook kwaaltjes hebt en dat het helemaal duidelijk is dat je zwanger bent ! Leuk dat jullie het al verteld hebben. Hoe reageerden je ouders?

@Morgenstond, :hug: , begrijpelijk dat je even afstand neemt. Hopelijk wordt voor jou toch ook je cyclus snel duidelijker/regelmatiger en kun je ook echt voor een tweede kindje gaan.

Ik moet zeggen dat ik zelf wel positiviteit haal uit de zwangerschappen van Nienemunt en Bettie, het kan dus ook na een onduidelijke/onregelmatige cyclus zomaar wél raak zijn!

@moiwichtjes, bij jou dus ook nog steeds een onduidelijke cyclus. Geeft het je rust om gewoon even niks meer bij te houden?

Hier verder nog steeds niks te melden. Ik had afgelopen dagen wel menstruatie-achtige krampen, maar er kwam niks. Zit dus inmiddels op dag 47.

@Mayolijn, wat fijn dat de NIPT goed was! Dat is toch weer even een spannend iets.

@Es, kan me voorstellen dat het wel rust geeft om pas na de bevalling te verhuizen. Ik ben zelf toen ik 33 weken zwanger was verhuisd en idd toen overgestapt naar een andere verloskundigenpraktijk in een andere woonplaats. Is uiteindelijk prima goedgekomen en ik was toen ik eenmaal bevallen was ook wel weer blij dat we de verhuizing al gehad hadden, maar ik kon pas heel laat mijn nesteldrang kwijt en het babykamertje inrichten ;)

@Fee, fijn dat je er klaar voor bent. En kleertjes kopen is gewoon leuk :)
@Nienemunt, had gezellig geweest! Ik blijf ondertussen mijn inbox checken, misschien duurt het wat langer.. Het forum is sowieso erg traag vind ik. Ben ook wel benieuwd hoe je ouders reageerden op jullie nieuws! :heart:

@Wat leuk Mayo, dat jullie het nog niet weten, lijkt me zo spannend! Heb je een voorgevoel?

@Fee, wat fijn dat alles goed zit en lekker aftellen nu, het schiet nu heel erg op. Haha dat kleertjes blijven kopen erg herkenbaar, ik hoor manlief nog zeggen: ''wat zijn dat voor bedragen bij prenatal''

@Worteltaart, dag 47 alweer! Menstruatiekrampen kan ook aanduiden op eisprong.. Hopelijk snel duidelijkheid in je cyclus!

Ik heb ondertussen al heel veel testen gedaan :P Vanochtend de clearblue digital, en die gaf Zwanger 1+2 aan! Ik heb er een foto van gemaakt en kijk er elke keer naar, want ik kan het eigenlijk nog niet echt geloven. Daarnaast ook nog een test gedaan met streepjes, en die is dan echt weer een stuk donkerder dan zaterdag! Dus dat is wel positief, al blijft het nog wel even spannend!

Waar ik wel een beetje mee zit, dit was mijn eerste cyclus met Vitex. Ik denk dat die Vitex wel een belangrijke bijdrage heeft geleverd want mijn bizar korte LF werd meteen verlengd.
Bij de bijsluiter staat dat je het gebruik van de Vitex moet stoppen bij de eerste gemiste menstruatie. Nu wil ik ook wel stoppen, maar het volgende zit ik een beetje mee, zal het even heel kort uitleggen: Een korte LF komt door progesteron tekort, nu heb ik Vitex geslikt om te kijken of dat mijn progesteron zou verhogen, en dat heeft het dus kennelijk gedaan. Echter als ik nu stop met Vitex, dan keldert mijn progesteron niveau omlaag (ben ik bang) en dat kan een miskraam veroorzaken.
Nu lees ik dus verhalen op internet dat ze het eerste trimester nog wel Vitex gebruikten. Ik weet niet goed of ik dat aandurf, want er staat niet voor niets aangegeven niet gebruiken tijdens zwangerschap. Er stond ook bij: dosis afbouwen. Ik neig zelf ook naar het laatste. Ik slikte geen hoge dosis (300mg) dus dan zal ik dat gewoon moeten minderen ipv abrupt stoppen, wat denken jullie? Aan de andere kant slik ik het nu net 30 dagen en normaal gesproken werkt de Vitex pas na 3 maanden.
Ben wel benieuwd wat jullie vinden.
Helemaal zeker weten dat ik progesteron tekort had weet ik ook niet, ik had wel een hele korte LF telkens maar dat kan ook allemaal gelinkt worden met de borstvoeding en het herstellen na de borstvoeding. Voor hetzelfde geld was ik deze ronde ook gewoon zwanger geworden zonder Vitex.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven