Borstvoeding/kinderwens, eind 2016

30-10-2016 14:00 1384 berichten
Alle reacties Link kopieren
Als vervolg van het vorige topic, nu met algemeen account.

Geef je borstvoeding, of ben je hier onlangs mee gestopt, en wil je voor een kindje gaan? Dan ben je van harte welkom om mee te kletsen!

De zwangeren onder ons! :cheer2:
Naam Leeftijd Eerste kindje :duckie: Uitgerekende datum Bijzonderheden
Mayolijn 28 Mei 2015 7 januari 2018 :heart:
Nienemunt 24 December 2015 18 maart 2018 :heart:
Worteltaart 36 April 2016 21 maart 2018 :heart:

BEVALLEN! :love:
Naam Leeftijd Eerste kindje :duckie: Tweede kindje :duckie:
Fee90 27 Februari 2016 1 augustus 2017
GMS 30 Februari 2016 29 september 2017
es1984 32 Oktober 2015 25 november 2017
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:05
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
69.83% gewijzigd
Oh moiwichtjes, wat vervelend! Goed op jezelf letten hoor!

Morgenstond, gelukkig zijn je mannen aan de betere hand! Ik zou inderdaad even deze maand afwachten. Mocht het nu weer zo lang duren, kun je altijd nog stoppen.

Hier goed nieuws! Ik zit nu op dag 15, en een knalpositieve ovulatietest!! De streep is echt net zo dik als de controle-streep, dus geen twijfel mogelijk. Ik heb hem nu een stuk eerder dan in de voorgaande cyclussen. Dus dat is al heel positief! Nu nog afwachten hoelang mijn LF duurt :)
Morgenstond, vervelend dat zowel jij als je zoontje niet fit de reis naar Duitsland moesten maken. Hoe voelen jullie je nu? En de menstruatie heeft niet doorgezet?

Heerlijk Fee al die kleine kleertjes wassen: genieten! Hoe voel je je?

Worteltaart, inmiddels nog geen menstruatie? Wij hebben de 20-weken echo 2 weken geleden al gehad. Alles was goed en de kleine was lekker aan het trappelen!

Bettiepage, yes een positieve test! Spannend hoor!!

Hier gaat alles goed, nog 1 week werken en dan 2 weken vrij! Dan nog 2,5 maand en dan alweer verlof. Ik plak er waarschijnlijk nog 4 weken vakantie achteraan en twijfel nog over ouderschapsverlof. Heeft iemand van jullie dat opgenomen?

Moiwichtjes Auw klinkt pijnlijk! Is de harde plek inmiddels al weg of nog steeds zo'n last?
Oh trouwens, Morgenstond. Ik bedoelde dus dat je altijd nog kan stoppen met Vitex, niet iets anders :-) Ben ook wel benieuwd of je menstruatie heeft dorogezet!

En Worteltaart hoe is het bij jou?

Es, fijn dat alles goed gaat! En wat heerlijk dat je over een week op vakantie gaat en daarna niet lang meer en je hebt verlof. Daar zul je vast erg naar uitkijken :heart: !! :)
Bettie, wat ontzettend fijn dat je nu al je eisprong hebt gehad! Dus drie dames op het wachtbankje momenteel, dat is gezellig ;-) Hopelijk is je LF in ieder geval wat langer bettie! Bij jou lijkt de vitex dus wel te doen wat ie zou moeten!

Es, wat een heerlijk vooruitzicht heb je! Zo klinkt de geboorte van je dochter al wel heel dichtbij. Gaan jullie nog weg als je vrij bent?
Ik had trouwens geen ouderschapsverlof opgenomen. Ik zou het lekker doen als je daar behoefte toe voelt!

Hier voelen wij ons gelukkig allemaal weer een stuk beter! Wat een ellende is het om zo misselijk te zijn zeg. Ik weet niet hoe dames met HG een zwangerschap doorkomen.

Maar goed, menstruatie heeft niet doorgezet, maar spotting heb ik nog steeds en ik twijfel erg of ik wel of niet met de vitex moet doorgaan. Ik heb nog tabletten voor 10 dagen, dus heb besloten die dan maar op te maken en hopelijk ook binnen die tijd ongesteld te worden, want dan is m'n cyclus net zo lang als de vorige keer.

Ik heb wel het idee dat mijn zoontje minder binnen krijgt met de borstvoeding. Zijn luiers zijn helemaal niet zo vol als ze eerder wel eens waren. Herkennen anderen dat? Andere dingen drinkt hij maar af en toe en niet zo veel, maar als ik hem aanleg, drinkt hij vaak maar eventjes. Hij drinkt nu dus wel vaak, maar niet lang. Behalve dat blijven doen, iemand nog meer tips om voldoende vocht toe te dienen? En wanneer is het te weinig? Is dat uit z'n gedrag op te maken?
Wat gek die spotting Morgenstond. Het lijkt wel of je menstruatie wil doorbreken maar niet lukt ofzo. Ik snap je twijfel over of je nu wel of niet moet doorgaan met de Vitex. Op welke dag zit je nu en gebruik je nog ovulatietesten of denk je zeker te weten je eisprong te hebben gehad?
Gelukkig dat jullie je nu beter voelen. Als moeder kun je eigenlijk niet ziek zijn, :P
Wat je zoontje zijn drinkgedrag betreft had ik dat ook een tijdje, rond 14 maanden geloof ik. Omdat hij wat ouder is drinkt hij ook sneller omdat hij grote slokken neemt, maar dus niet minder. Gewoon ook andere dingen aan blijven aanbieden. Ik zou zijn luiers wel even in de gaten houden maar het kan heel goed een periode zijn dat hij gewoon minder drinkt!

Hier zeker spannend, niet persè of ik deze maand nu zwanger raak maar vooral de lengte van mijn LF.
Vanaf wanneer kun je nu eigenlijk de LF berekenen? Vanaf het moment van de positieve ovulatietest of pas als de lijntjes lichter worden? Ik begon eerst altijd al de dagen te tellen vanaf mijn positieve ovulatietest. Volgens mij klopt dat dus niet helemaal..
Bettie, als je een positieve ovulatietest hebt, springt je ei op diezelfde dag of tot 2 dagen later, volgens mij. En je LF is dan het aantal dagen tussen eisprong en eerste dag van je menstruatie. Dus je LF is waarschijnlijk maximaal het aantal dagen dat je dan geteld had, maar mogelijk ook minder.

En ik heb vandaag een ovulatietest gedaan die bijna positief is, met verder geen enkel teken dat op naderende eisprong wijst (qua eggwhite oid). Dus ik ging googlen of dat ook met de vitex te maken kan hebben en dat kan dus volgens mij wel. Heb jij doorgetest en daarna een lichtere test gehad? Zo nee, kan het dus misschien ook zijn dat je niet echt een eisprong had. Ik ga in ieder geval maar stoppen ermee. En dan vanaf vandaag denk ik ook maar een beetje denken alsof het een nieuwe cyclus is. Denk dat het hormonaal weer opnieuw in balans moet komen allemaal. Baal er eigenlijk nu wel van dat ik eraan begonnen was :|
Ik zit trouwens op dag 25 nu.
Morgenstond, ik had zondag getest en was negatief. Dinsdag getest en toen knalpositief, woensdag ook positief (wel iets minder donker) en donderdag negatief. Ik had ook aardig wat afscheiding. Ik ga er wel vanuit dat het klopt.

Ben je bang dat de Vitex je cyclus nu nog meer door de war heeft geschopt? In je vorige cyclus had je toch ook laat je eisprong dacht ik.
Dag dames!

Hier geen nieuws. Ik zit inmiddels op dag 38 en ben nog niet ongesteld geworden. Maandag weer eens testen ( we zitten dit weekend op de camping, dus dat vind ik niet zo handig testen). Maar ik denk nu dat ik pas vorig weekend een eisprong heb gehad, want toen had ik opeens veel afscheiding. Als dat zo is, kan mijn cyclus dus nog wel even duren. Ik heb natuurlijk geen ovulatie testen gedaan, dus verder heb ik geen idee. Maar ook geen symptomen meer. Ik voel me weer gewoon normaal en dat is wel fijn. Kunnen gevoelige borsten ook een teken zijn van een naderende eisprong?

Ik ben er ook veel minder dan vorige week mee bezig of ik zwanger zou kunnen zijn, dat is wel prettig.

@bettie, spannend! Hopelijk deze keer een langere LF of gewoon een positieve test!

@morgenstond. Lastig dat je met de Vitex eigenlijk niet echt meer weet hoe je cyclus is. Goed idee om er mee te stoppen en dan maar weer zien.

@moiwichtjes, voel je je alweer wat beter?

@es, wat lekker, vakantie en dan alweer richting zwangerschapsverlof! Ik had de eerste keer het plan om 3 weken ouderschapsverlof op te nemen, maar de baby kwam later waardoor ik al langer verlof had. Ik had zelf niet de behoefte om nog langer vrij te hebben en heb ipvdie 3 weken ouderschapsverlof 1,5 week vakantie opgenomen. Ik heb wel 4 uur per week ouderschapsverlof en dat loopt nog door tot zoontje een jaar of 4 is.
Oh bettie, dat is fijn dan! Dan lijkt het me ook wel kloppen :)
Ja, ik ben inderdaad bang dat vitex er nog meer een zootje van gemaakt heeft. Maar had een kleeiin beetje eggwhite vandaag, dus ik hou de optie nu toch weer open dat er echt een eisprong komt. Maar toch denk ik dat ik die vitex links laat liggen. Dan maar wat meer geduld mbt mijn LF.
Mijn eisprong was vorige cyclus rond dag 30, dus het kan natuurlijk wel echt nu pas zijn. Maar dan nog vind ik de spotting vaag.

Worteltaart, gevoelige borsten kunnen zeker een teken zijn van eisprong. Dan zou ik daar wel vanuit gaan denk ik. Leuk dat jullie naar de camping gaan, veel plezier!
Bettie, goed van je eisprong! Niet te veel forummen maar snel aan de slag want het is al veel te lang geleden dat er een positieve test was hier :P en ik heb geen cyclus dus ik kan niets betekenen. Gelukkig zijn de winkansen goed met de volle slachtbank wachtbank. Ik begin vast met duimen voor de hele bank.

Balen dat je spijt hebt van de vitex, Morgenstond, maar je lichaam krijgt het vast weer goed op de rit met wat geduld. Mijn dochtertje krijgt heel veel vocht binnen want met een rietje drinken is momenteel helemaal hot en haar grote zus is ook nogal een drinker, maar als ze ziek is slaat dat om; het enige wat ze dan wel wil is fruit of stokbrood gedrenkt in soep. Waterijsjes eet ze helaas ook niet, daar is zus weer wél dol op. Oh en als ze vocht uit een doekje/washandje oid kan zuigen wordt ze ook erg gelukkig, al vind ik dat zelf altijd wat dubieus.

Hier zijn de kloeten uiteindelijk weg dankzij mijn kersenpitkussentje, wel even flink de tanden op elkaar maar ik voel me weer kiplekker en waardeer dat ook even extra. Wat een verschil! Ik kan me goed voorstellen dat mensen daarom stoppen, heb het zelf maar 1x eerder gehad ook door een knellende beha. Dus nu hoef ik niet meer constant iedereen af te weren :proud: alleen is dochtertje wel weer gewend vaker te drinken.

Wortel, kampeerze en inderdaad lekker relaxen en kijken wat er gebeurt. Ik zocht een kampeersmiley maar ik zie niets. Goed weekend allemaal! :cheers:
Het maakt niet uit wat je over de werkelijkheid denkt, als je er maar mee om kunt gaan.
Bettiepage, ja een heerlijk vooruitzicht!!! Voor jou spannend! En volgens mij heb je het goed berekend.

Ja heerlijk he Morgenstond! We hebben deze week besloten een weekje naar zee te gaan als het lekker weer wordt. We zijn met een huis bezig dus vandaar dat we besloten hebben om niet naar het buitenland te gaan :).
Fijn dat jullie je allemaal weer wat beter voelen. De menstruatie blijft onduidelijk dus.. En dus toch besloten te stoppen met de Vitex. Hopelijk snel weer alles 'normaal'.
Volgens mij dronk ons meisje aan het einde ook altijd veel korter. Maar dronk ze in een kortere tijd meer dan dat ze het in het begin deed. Zij drinkt super goed thee, lust je zoontje dat? Verder bevatten groente en fruit natuurlijk ook veel vocht, maar ik weet niet hoe goed hij dat eet. Wanneer het te weinig is, is volgens mij als er echt geen plas luiers zijn en je kindje duf wordt en de huid zeg maar blijft 'staan' als je deze tussen de plooien pakt, maar je zou het voor de zekerheid even na kunnen vragen.

Worteltaart als je vorige week pas je eisprong hebt gehad dan verklaart dat natuurlijk waarom je nog niet ongesteld geworden bent. Ik zou maandag ook even testen. In ieder geval fijn dat je er wat minder mee bezig bent. En heerlijk een weekendje op de camping, lekker weer!
Ja kijk er al naar uit!

Moiwichtjes, fijn dat die harde plekken weer weg zijn, wat een opluchting!

Fijn weekend allemaal!
Bettiepage, ja een heerlijk vooruitzicht!!! Voor jou spannend! En volgens mij heb je het goed berekend.

Ja heerlijk he Morgenstond! We hebben deze week besloten een weekje naar zee te gaan als het lekker weer wordt. We zijn met een huis bezig dus vandaar dat we besloten hebben om niet naar het buitenland te gaan :).
Fijn dat jullie je allemaal weer wat beter voelen. De menstruatie blijft onduidelijk dus.. En dus toch besloten te stoppen met de Vitex. Hopelijk snel weer alles 'normaal'.
Volgens mij dronk ons meisje aan het einde ook altijd veel korter. Maar dronk ze in een kortere tijd meer dan dat ze het in het begin deed. Zij drinkt super goed thee, lust je zoontje dat? Verder bevatten groente en fruit natuurlijk ook veel vocht, maar ik weet niet hoe goed hij dat eet. Wanneer het te weinig is, is volgens mij als er echt geen plas luiers zijn en je kindje duf wordt en de huid zeg maar blijft 'staan' als je deze tussen de plooien pakt, maar je zou het voor de zekerheid even na kunnen vragen.

Worteltaart als je vorige week pas je eisprong hebt gehad dan verklaart dat natuurlijk waarom je nog niet ongesteld geworden bent. Ik zou maandag ook even testen. In ieder geval fijn dat je er wat minder mee bezig bent. En heerlijk een weekendje op de camping, lekker weer!
Ja kijk er al naar uit!

Moiwichtjes, fijn dat die harde plekken weer weg zijn, wat een opluchting!

Fijn weekend allemaal!
Nou, ik had weer een witte test, verwacht er dus nog weinig van en wil wel door naar ronde 2. Maar dus ook nog niet ongesteld.

Verder was kamperen nog niet echt een succes; de kleine man wilde de hele avond niet slapen en toen we eindelijk lekker lagen te slapen met zijn allen werd hij om half 4 wakker en bleef maar huilen. Uiteindelijk is mijn vriend met hem naar huis gegaan en zijn ze de volgende ochtend weer naar de camping gekomen. (we waren voor het proefkamperen toch al niet heel ver van huis gegaan). En die avond waren we allebei best gaar en hadden we zelf geen zin meer in meer campingavontuur dus zijn we met zijn allen naar huis gegaan. Heerlijk genoten van ons eigen huis en tuin, haha.

Nou ja, we gaan het kamperen in augustus nog een weekend kamperen, maar voor onze vakantie in september regelen we een huisje.

@Es, een weekje naar zee klinkt heerlijk! En wat spannend dat jullie een huis op het oog hebben, succes!

@moiwichtjes, fijn dat je geen last meer van de borstontsteking hebt.
@Fee, hoe is het met jou? Laatste loodjes komen eraan!
Worteltaart, toch frustrerend zo'n witte test, je wil toch vooruit dat begrijp ik!
Ah het kamperen was niet zo geslaagd, jammer! Het slapen vind ik ook het spannendste van zo'n weekje weg. Vorig jaar deed ze het goed in het buitenland, maar ook als we in Nederland ergens slapen zijn de nachten vaak drama. Hopelijk dit keer niet en hoeven we niet eerder naar huis. Ik snap jullie keuze heel goed hoor! Slim dat jullie niet zo ver van huis gegaan zijn!

Dank je wel, heel erg leuk maar ook spannend inderdaad!
Balen worteltaart van je witte test! Dan maar ongesteld of een eisprong in zicht, want nu sta je voor je gevoel ook stil.
Al is het wel heel normaal dat je nog niet gelijk weer heel regelmatig bent, hopelijk toch snel duidelijkheid voor je!
Jammer dat het kamperen niet zo geslaagd was! Groot gelijk dat jullie lekker naar huis zijn gegaan! Dan waardeer je eigen huis en tuin weer dubbel hè, haha.

Es, hebben jullie al kijkers voor jullie eigen huis? Spannende periode zeg! Heel veel succes!!
Waaaaah omg!!! Ik hou nu een duidelijke postieve test vast in mijn handen. Zit helemaal te snacken haha.
Totaaaal niet verwacht, want voel echt niets aan mijn lijf (vooral niet borsten wat in de vorige keer duidelijk wel had) dus hopelijk zit het goed. Nu op 2 of 3 dagen voor NOD, maar het is echt geen tuurstreep, gewoon duidelijk.
o_o :cheer2:
@Nien, gefeliciteerd!!!! Wat gaaf!!! En heerlijk zo overduidelijk voor nod, geen twijfel maar gewoon RamBam Raak!

@eisprong na test, bij mij was dat altijd pas 48 uur later bleek door temperaturen. Stond ook wel in die handleiding, maar voor de zekerheid dus altijd gezellig op de dag zelf en dagen ernaar als we ovulatie testen gebruikten.

@kamperen, diep respect, hier slaapt zoon echt nergens anders, pas dagje naar schoonvader en helemaal de pan uitgeflipt voor middagslaapje.
Die dag dan ook niet geslapen. Dus groot gelijk om lekker naar huis te gaan! Wel shit van je test wortel, wat Bettie zegt,balen die onzekerheid.

Spannend van huis Es, hopelijk gaat het nog door voor de bevalling!!
@morgen, balen van de vitex,kaartje leggen daar de invloed daarvan op je cyclus?;)
Ik zou er dan zelf ook mee stoppen denk ik.

Fijn van de genezing Moi, lijkt me echt super naar en idd, je zou maar een newborn hebben en helemaal gaar zijn van de bevalling. Zo sta ik er sowieso in trouwens, heb ontzettend genoten van de bv omdat het zo vlot liep allemaal, om bv koste wat kost te laten slagen met stress en frustratie lijkt me ook niet altijd de weg. Soms leggen vrouwen het zichzelf zo op.

Straks liggings echo en gesprek over bevalling en daarna IKEA, dus meer burgerlijk kan vanochtend niet:p
Sorry dat in in mijn enthousiasme niet op de rest reageer.
Jammer van de witte test wortel, maar misschien gewoon nog te vroeg aangezien je eisprong later was waarschijnlijk? En jammer van het kamperen, maar vakantie is sowieso wel even gek en wennen voor zo'n kleintje. Gewoon nog eens proberen :)
Es, lekker dat jullie weekje naar zee gaan! Jij schiet ook al wel aardig op he?
M, eisprong geweest? Ik ben toch wel benieuwd of je LF niet gewoon steeds langer wordt, aangezien het toch gewoon wel mogelijk moet zijn tijdens bv zwanger te worden. Drinkt je zoontje al beter?
Moiwichtjes, gelukkig is je ontsteking weg! Toch wel gek dat je dat nog kunt krijgen na zo veel maanden bv.
Bettie, spannend!!! Wanneer heb jij je NOD?
Fee, dankje! Inderdaad heel duidelijk, maar ik weet ook niet precies wanneer mij eisprong was. Geen ovulatie testen gebruikt deze keer. Aan de hand van tempertuur denk ik het ongeveer te weten.
Succes met de echo en lekker naar de Ikea, Ikea vind ik altijd zo leuk hihi!

Ik doe nog steeds een vreugdesdasje op deze grijze regenachtige dag :cheer2: :cheer:
Even heel onwerkelijk nog.

Ik zit alleen heel erg met het feit dat ik door flink griep, bijna een week lang 2x pd neusspray heb gebruikt... In mijn vorige zwangerschap mocht ik dat niet gebruiken, en nu was ik dus al wel zwanger :(
Wow nienemunt, gefeliciteerd !!!! :hello:
Gefeliciteerd Nienemunt!!
Wauwwwww GEFELICITEEEERDD Nienemunt!! Wat een heerlijk nieuws! Wat zul je blij zijn :heart:

Hier nog niet ongesteld, mijn LF is in ieder geval een stuk langer dan vorige keren. Volgende week woensdag is mijn NOD. Al denk ik niet dat ik zwanger ben aangezien we er maar weinig gebruik van hebben kunnen maken dit keer. Morgenstond bij jou al meer duidelijkheid in je cyclus?
Gefeliciteerd Nienemunt! :D
Bedankt voor jullie felicitaties, kan het nog niet zo goed geloven. Heel blij, maar dacht dat deze ronde niets zou worden. Had flink griep.
Nien! Gefeliciteerd! Wat een fantastisch nieuws :cheer:
Wat betreft de neusspray: gisteren nog met de vk over gehad toevallig. Een week lang volgens de voorschriften op de verpakking mag volgens haar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven