Thuisblijfmoeders

18-11-2008 11:48 1270 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik heb me net aangemeld en lees al een tijdje mee. Ik ben moeder van een zoontje van 4 maanden en heb besloten de eerste tijd thuis te blijven. Voor onbepaalde tijd. Ik zou graag met andere moeders willen schrijven die ook thuis zijn. Het lijkt me leuk om ervaringen uit te wisselen. Wie ook?
Zo, eindelijk gelukt tijd te vinden om een site te bouwen voor mijn zwager's bedrijf. Het was wel weer onwijs leuk om te doen (deed ik op mijn werk ook tot 1 1/2 jaar geleden). Het gaat meteen weer kriebelen:) Misschien probeer ik hier wel mee verder te gaan als ik weer wil gaan werken, kan makkelijk vanuit huis. Nadeel is dat er al veel mensen zijn die dit aanbieden volgens mij:( Maar misschien kan ik met de combi website met tekstschrijven en fotografie het verschil maken.

Ik droom nog even verder, heb voorlopig nog mijn handen vol aan mijn twee schatjes, maar misschien over een tijdje...

Welterusten!
Zusenzo en Spoockey, leuk de overeenkomsten tussen jullie.

Spoockey heb je niet misschien nog oudere buurkindjes? Wij boffen wat dat betreft. De jongste van onze buren is vijf en Evi-mannetje krijgt zoveel dingen van haar. Echt heel erg leuk!

ADL, ik vind het dus ook heerlijk om gewoon van alles te kunnen genieten. Inderdaad wat je zegt, het gaat zooooo snel en alles is gewoon leuk om mee te maken. En ik vind het ook een beetje zoals Eendtje zegt, dan maar minder geld, maar meer geluk. Want zo zie ik het. Want bij ons scheelt het ook echt wel hoor in vergelijk met wat we hadden.

Jammie, grappig he die verschillen tussen de kindjes. Wanneer is Job ook alweer 1 geworden? Ik zie het hier ook hoor. Evi-mannetje doet het rustig aan met z'n grove motoriek, maar is weer heel vlot met de fijne. En heb vriendinnen waarvan de kindjes het dan weer precies andersom doen. Vind het wel mooi om te zien dat elk kindje zich op z'n eigen tempo en eigen manier ontwikkelt.

Eendtje, klinkt leuk hoor. En goed gelukt dus! Ideeën genoeg zo te horen. Misschien straks joh als je wat meer tijd hebt? Hoe is het nu met Broer en Zus? Ziekenboeg weer helemaal over?

Hier vanochtend naar het ziekenhuis geweest. En het is inderdaad een spontane hernia geweest. Best schrikken die foto's. Op zich zegt het niets over de kans op herhaling ofzo, maar toch..Evi-man gaat gelukkig niet onder het mes, omdat hij nu geen pijn meer heeft, maar moet naar mensendieck o.i.d.. Hopen dat dat herhaling kan voorkomen. En ik moet waarschijnlijk straks toch weer gaan werken, om te zorgen dat we een backup houden voor het geval dat het nog een keer zou gebeuren.

Nou dames tot later weer..
Nou dat is goed en slecht nieuws een spontane hernia. Kan me voorstellen dat je daarvan schrikt:( Gelukkig geen operatie dat is wel weer fijn.

Hier is broer weer beter, maar zusje heeft sinds zondag een verkoudheid op haar keel ofzoiets. Je hoort haar slijm in haar keel heen en weer gaan als ze ademt. Ze is nu ook een beetje zielig, wil niet veel beha;ve piepen;) Ik voel me weer bijna goed, gelukkig.
Hallo allemaal, gisterenavond heb ik 3x mijn verhaal getypt en raakte het ook 3x keer kwijt doordat ik verkeerde knopje indrukte ofzo. Nou ja het was nogal laat.

Welkom nieuwe schrijfsters! Leuk dat er steeds nieuwe aanwas is.

ADL kan me voorstellen dat het moeilijk is om die beslissing te nemen als je financieel niet weet wat het wordt. Toch maar goed even alles op een rij proberen te krijgen. Wat gaat erin, wat gaat eruit en volgens mij kun je op de site van de belastingen wel goed doorrekenen voor welke toeslagen je in aanmerking komt.

Evi, heftig hoor de uitslag van je vriend zijn rugonderzoek. Kan het met therapie goed genezen? Zijn rug zal dus altijd wel een zwakke plek zijn, begrijp ik. Wanneer heb je trouwens die afspraak met je baas en weet je al wat je wilt doen? Wat grappig dat je helemaal geïnspireerd bent en een naaimachine hebt gevraagd voor je verjaardag. Leuk hoor. Ik ga binnenkort een trouwens nieuwe naaimachine kopen. De oude machine is net echt geschikt voor zoveel naaiwerk, maar kan ik als back-up gebruiken.

Jammie, idd veel verschillen tussen kinderen. De zoontjes van mijn vriendinnen (ong. even oud) zijn in grove motoriek ook al verder dan mijn dochter. Ze kan nog niet los lopen (ze durft ook nog niet), maar zij kan wel op de loopfiets rijden en dat kunnen de jongens niet. Zo maf. Die wiebelen maar een beetje heen en weer en die van mij sjeest de hele kamer rond.

Eendtje, dus je blijft nog even in de ziekenboeg. Wanneer moeten jullie weer naar het ziekenhuis trouwens? Wat leuk dat je websites bouwt. Leuk om te doen is dat. Wij hebben een website gemaakt toen we trouwden en toen onze dochter is geboren. Nu voor de webwinkel gebruiken we een winkelpakket met standaard templates (heb er met veel moeite een kunnen vinden die naar mijn zin is). Maar mijn man wil nog wel proberen een webwinkel zelf te bouwen. Vind ie gewoon leuk. Wat een goed motto trouwens!

Spoockey lekker dat je je keuze hebt gemaakt. Kan me voorstellen dat er iets van je afvalt. Zelf vind ik het heerlijk thuis te zijn en me over te geven aan het ritme van mijn dochter. Omdat ik wel wat om handen wil hebben ben ik dit jaar voor mezelf begonnen en nu werk ik vanuit huis. Ik vind het lekker om naar iets toe te werken en er ook nog voor mijn dochter te kunnen zijn.

Zusenzo, heerlijk dat de keuze voor jou ook goed heeft uitgepakt!
anoniem_42650 wijzigde dit bericht op 05-02-2009 18:04
Reden: woordje vergeten
% gewijzigd
Evi, Job is 11-11 1 jaar geworden. Werkt jouw man als zelfstandige ofzo ? (omdat jij weer wil gaan werken om een backup te houden).

Eendtje, wij hebben ook een standaard winkelpakket gebruikt voor de webwinkel en waren daar wel tevreden over. Je kon het nog best zelf verder uitbreiden en wijzigen.

Vandaag werd een vriendje van Wouter 4 jaar dus gezellig op de taart vanmiddag. Wie zegt dat TBM een saai leven hebben...
Zusenzo, een mooie dagindeling zo, klinkt goed en gezellig.

Ik heb al van collega's wat speelgoed gekregen en ook van de buren.

Iemand gaf een tip om lid te worden van de spelotheek, ga ik ook doen.

Binnenkort heb ik een kennismakingsgesprek met de vraagouders voor wie ik gastouder ga worden, ik ben heel benieuwd.

We hebben hier woelige dagen achter de rug. Mijn dochtertje van zeven maanden ( moet voor het forum nog een goede naam voor haar verzinnen, klinkt zo officieel) had hoge koorts, zelfs 40.2 gisterochtend. Naar de huisarts geweest en ze had een dubbele oorontsteking. Ze had zoveel pijn.

Ik vind het in mijn werk al vervelend om te zien als iemand pijn heeft, maar om je eigen kind zo te zien, heel akelig.

De antibiotica vindt ze heerlijk en die werkt goed. Vannacht hebben we voor het eerst in een week weer acht uur geslapen, perfect.

Dus, Eendtje ik leef helemaal mee met je ziekenboeg.

Miku, het lijkt me heel leuk om vanuit huis te werken, kun je ook mooi 's avonds dingen doen.
Och, arm kind, gelukkig gaat het wat beter.

Anders noem je haar Spookje.
Ach arme kind, een dubbele oorontsteking doet zo'n pijn. Gelukkig neemt ze de antibiotica. Mijn oudste (5) heeft ook vaak oorontsteking maar wil helemaal niets innemen. Meestal gooi ik het uiteindelijk maar in zijn chocolademelk, maar dat mag eigenlijk niet.

Vandaag een rustig dagje. Wouter is naar de peuterspeelzaal en wordt door oma opgehaald. Thomas is naar school tot 15.30 dus ik ben alleen met Job (en die slaapt nu). Straks even op de bakfiest naar AH. Je kan hier op vrijdag nooit parkeren bij AH en in de bakfiets kunnen ook heel veel boodschappen als er maar 1 kind in zit. Op vrijdagavond eten we altijd bij mijn schoonouders met de hele famillie (broer en zus van manlief komen dan ook).

Het zonnetje begint te schijnen, krijg er een beetje een voorjaarsgevoel van, heerlijk !
quote:zusenzo schreef op 06 februari 2009 @ 09:56:

Och, arm kind, gelukkig gaat het wat beter.

Anders noem je haar Spookje.

Dat is een goeie, Spookje, ga ik doen!

Ze is gelukkig opgeknapt. Ze is nu zo onderhand aan haar winterslaap begonnen, slaapt al twee uur.

Leuk die bakfiets.

Ik heb een fietskar; geweldig. Daar kan ook veel in.
Zusenzo/Spoockey, misschien een hele stomme vraag, maar dat vraag ik me gewoon al lang af. Waar slapen al die oppaskindjes eigenlijk bij de gastmoeders. Heb je dan campingbedjes staan in alle kamers en dat ze dan met meerdere op één kamer slapen net als op het KDV? En hoe gaat dat? Gewoon nieuwsgierig.'

Spoockey, beterschap toegewenst aan spookje. Zielig zo'n dubbele oorontsteking. Dat is ons gelukkig tot nu to nog bespaard gebleven *klopt even hard af*
He dames, wat is er alweer veel geschreven!

Spoockey, wat sneu dat Spookje zo ziek was. Evi-mannetje heeft hier ook een behoorlijke oorontsteking gehad in december en wat zijn ze dan zielig en wat ben je als moeder machteloos hè. En van die hoge koorts vind ik ook echt wel behoorlijk schrikken, dat was hier toen ook. Maar gelukkig dat de antibiotica goed aan slaat ook voor jullie nachtrust

Eendtje, Zus dus nog aan het piepen. Wat sneu zeg, en ook vermoeiend voor jullie. Zo ben je er wel een tijd druk mee. Het moet eigenlijk gewoon weer lekker lente worden. Zodat we lekker naar buiten kunnen enzo.. Volgens mij worden de kindjes dan ook minder ziek. Nog lekker gedroomd over het website bouwen?

Miku, ik ga in maart weer met mijn baas praten. Maar eigenlijk weet ik nog steeds niet wat ik wil. Maar goed, ik hoor dan gewoon aan wat de mogelijkheden zijn en dan kijken we wel weer verder. Oh dus jij gaat al een nieuwe naaimachine kopen. Tja ik kan me voorstellen dat je een goede of in ieder geval een nieuwe nodig hebt om het werk aan te kunnen wat je er nu mee verzet. Maar ik heb er inderdaad helemaal zin in. Moest van de week nog denken. Vroeger had mijn moeder allerlei lapjes en dan mocht ik wel vaker een lapje uitzoeken waarvan ze dan iets voor me maakte. Leuk!

Jammie, Evi-man is inderdaad zelfstandige. En hij heeft zijn lijf ook nog eens echt nodig voor zijn werk. Dus mocht hij ooit helemaal arbeidsongeschikt worden, dan hebben we feitelijk niets. Leuk dat je een bakfiets hebt trouwens. Mijn moeder heeft spaarpunten van de postbank en die zei pas dat je daar ook een bakfiets mee kunt kopen. Ik ga straks gelijk eens kijken.

Nou hier net de badkamer een grondige beurt gegeven. Maar ik ben nog lang niet klaar. Heb het een tijdje niet bijgehouden en dan word ik meteen weer afgestraft. Het moet boven nog gestofzuigd worden. Beneden stofzuigen en stoffen en de keuken schoonmaken. Blegh. Maar een voordeel het regent hier. Dacht vanochtend dat het een mooie dag zou worden, maar het is nu een beetje omgeslagen. Had eigenlijk lekker willen gaan wandelen, maar dat doe ik nu dus niet. Dus meer tijd om het huis schoon te maken haha! Van het weekend een druk weekend. Morgen is mijn achterneefje jarig en da's groot feest en zondag wordt mijn oma 90 en mijn moeder heeft voor haar ook een feestje georganiseerd. En dan ben ik maandag zelf jarig. Drukke boel. Verder ben ik druk bezig om te helpen met activiteiten van het babypeutercafe. De eerste activiteit is een sponsorloop voor moeders met kinderen, in kinderwagens of kindjes die zelf al kunnen lopen en de opbrengst gaat naar moeders met kinderen in India. Echt wel heel erg leuk.
Hihi Miku, jij bent wel consequent met het afkloppen. Zou ik ook moeten zijn
quote:Miku2 schreef op 06 februari 2009 @ 11:11:

Zusenzo/Spoockey, misschien een hele stomme vraag, maar dat vraag ik me gewoon al lang af. Waar slapen al die oppaskindjes eigenlijk bij de gastmoeders. Heb je dan campingbedjes staan in alle kamers en dat ze dan met meerdere op één kamer slapen net als op het KDV? En hoe gaat dat? Gewoon nieuwsgierig.'

Spoockey, beterschap toegewenst aan spookje. Zielig zo'n dubbele oorontsteking. Dat is ons gelukkig tot nu to nog bespaard gebleven *klopt even hard af*

Ik heb de mazzel dat ik 5 slaapkamer heb en de kinderen dus apart slapen. Verdeeld over 3 kamers want onze slaapkamer komen ze niet en heel soms bij overbevolking bij mijn jongens op de kamer als hun op school zijn.

Mijn jongens delen een slaapkamer (omdat ze dit zelf willen)
Zusenzo, ach zo dus. Wel handig dus dat je zoveel kamers hebt. Is voor de kinderen natuurlijk ook rustiger als ze alleen liggen, al verbaas ik me erover dat mijn dochter op het KDV zo goed slaapt met meerdere kinderen op één kamer.

Evi, Ja ik ben echt van het afkloppen. Alles onder voorbehoud bij kinderen, want zodra je denkt te weten hoe dingen lopen veranderen ze als een blad aan een boom, haha! Wat ontzettend leuk dat je ook meehelpt bij het babypeutercafé!
Miku, je hebt helemaal gelijk. Zo is het ook precies met kinderen. En dat peutercafe vind ik hartstikke leuk om daarbij te helpen. Krijg daar weer zoveel energie van. Dat ik me af en toe oprecht afvraag of ik uberhaupt wel in de goede hoek bezig was met mijn werk..
Ja grappig is dat hé, dat je door gewoon iets anders te doen ineens gaat twijfelen of je wel de goede keus hebt gemaakt qua werk. Nou lekker hoor dat je zoiets leuk om handen hebt. Lekker van genieten en misschien is het wel de aanzet tot een carriere switch. Waarom niet?
Ach ja je weet het niet. En inderdaad, het is gewoon leuk om nu te doen. Dus genieten maar!
Hoi,

Hier een leuk gezellig weekend gehad. Vrijdag 2 vriendinnen met hun zoontjes langsgeweest (ik ken hen van zwangerschapsgym:) Zaterdag en vandaag zijn onze oude buren komen logeren. Broer heeft zich vermaakt, hij is nog steeds dol op/idolaat van ons oude buurmeisje (ze is 9 jaar).

Nu even lekker bijkomen, drukke week voor de boeg:)
Eendtje, klinkt leuk!

Hier ook een druk weekend gehad. Gisteren verjaardag van mijn neefje en vandaag de verjaardag van mijn oma. Beide dagen uit eten geweest inclusief Evi-mannetje en hij heeft het me goed gedaan. Zo wil ik wel tien kinderen :-)
Evi, 10 ? Nu nog wel, wacht maar tot hij 3 is of 5. Lekker dat het uiteten zo goed ging met Evi mannetje. Wij gaan, eerlijk gezegd, nooit uit eten met de kids.

Eendtje, leuk dat je nog contact hebt met de dames van de zwangerschapsgym (van broer of van zus ?). Ik heb bij alledrie gym/yoga gedaan maar meer dan twee bijeenkomsten is het nooit geworden.

Wij hadden rustig weekend. Manlief was vroeg thuis zaterdag, onverwacht, en we wisten meteen niet meer wat we moesten doen. Uiteindelijk is hij met Thomas en Wouter zijn bus gaan wassen.

Zondag was mijn neefje jarig. Ze hebben daar een halve kinderboerderij (pony, schapen, geit, kippen, konijnen, honden, poezen, ganzen) dus de kinderen vermaken zich daar altijd prima. Wouter wil ook een pony voor zijn verjaardag. Nou hebben we hier wel twee paardestallen maar of ik daar nu echt een pony in wil ? Ik denk dat we maar met een konijntje beginnen en als hij 6 is op paardrijles, kijken of hij dan nog steeds een pony wil.
Wil eens weten hoe jullie hier over denken. Mijn vriend ging voor hij mij kende elk jaar skieen met een groep vrienden, incl. vriendinnen en kinderen. Toen ik hem leerde kennen ging ik vervolgens ook mee. De laatste keer is hij alleen geweest: ik was zwanger en broertje was anderhalf en ik had geen zin om zo'n eind te reizen (ook voor Broer niet) en er was daar ook weinig voor Broer.

Dit jaar zouden ze misschien weer gaan, maar wel korter. Van de week belde zijn vriend of hij nog mee ging: ze gaan zondag tm zaterdag, niet echt korter dus. Mijn vriend vindt dat te lang. Hij mist ons (vorig jaar kwam hij terug en zei 'nooit meer zonder jullie'). Hij vindt skieen onwijs leuk en heeft er ook best zin in, maar hij vindt het het niet eerlijk om mij alleen thuis te laten met de kinderen.

Aan de ene kant denk ik, prima. Ik vind het fijn als hij thuis is, maar zijn ski-vriend zit hem enorm aan zijn kop te zeuren: 'Kom nou mee, je moet er toch ook eens uit.' Nou zijn het puur egotistische overwegingen van die vriend, hij wil gewoon dat mijn vriend meegaat natuurlijk: is voor hem leuker en voor de kosten beter;). (Die ski-vriend maakt het bont met proberen mijn vriend over te halen trouwens: hij heeft mijn moeder een keer gebeld toen mijn vriend niet met hem mee uit eten wilde omdat ik liever samen iets deed. Ik was toen hoogzwanger en we zaten midden in een verhuizing met een peuter thuis. Mijn moeder moest maar eens met mij praten want ik hield vriendlief te kort!)

Anyway, nu begin ik dus te twijfelen: ik vind het niet leuk een week zonder hem en alleen met de kinderen, maar ik zal het wel redden. De 2 anderen laten hun vrouwen nog meer achter dan vriendlief mij: van de 1 is de vrouw net bevallen van de 3e (9 weken als ze gaan) en van de ander is de vrouw 7 mnd zwanger met een peuter thuis.

En vriendlief doet zoveel in huis en geeft door fulltime te werken mij de kans lekker thuis bij onze kinderen te blijven.

Zou ik hem misschien toch een beetje moeten pushen om wel te gaan, al zal ik dan een minder leuke week hebben? Zijn wij nou van die mutsen dat we liever samen blijven? Wat zouden jullie doen?
Eendtje, Je kunt aangeven dat als hij echt heel graag wilt gaan, je het hem gunt en hij het gewoon moet doen. Ik denk trouwens niet dat jullie mutsen zijn omdat jullie bij elkaar willen blijven. Dat is toch juist fijn dat je graag bij elkaar bent en een hele week is ook best lang. Mijn man is laatst met collega's gaan skieën van woensdag tot en met zondag en ik was echt weer blij dat hij thuis was. Hij ook, maar hij had ook een heel leuk skie-weekend gehad en dat vind ik dan ook weer fijn voor hem. Hij was echt weer even lekker opgeladen.
Eendtje, lastig.. Ik hou persoonlijk helemaal niet van wintersport. En daarom gaat Evi-man dan ook meestal alleen. Vind ik niet superleuk, maar goed hij houdt ervan dus dan laat ik hem. Moet wel zeggen dat dat op zich in de bijna acht jaar dat we nu samen zijn twee keer is voorgekomen dus dat is ook niet zoveel. En verder zijn wij ook van die mutsen die liever samen zijn. Het klinkt trouwens een beetje alsof je vriend zelf ook niet echt wil gaan. Denk niet dat je hem moet gaan pushen, maar je kunt natuurlijk wel tegen hem zeggen dat je hem die vakantie wel heel erg gunt. Misschien minder leuk voor jou als hij een week weg is, maar dan kan hij uiteindelijk zelf beslissen. En als hij een beetje is zoals Evi-man (zo klinkt hij tenminste een beetje), gaat hij niet, maar heb jij hem niet tegengehouden

Jammie, leuk weekend gehad. Klinkt leuk bij je neefje.

Hier verder niet zoveel bijzonders, Morgen weer lekker zwemmen met Evi-mannetje!

Dames fijne avond!
skie-weekend Euhhhh .... ski-weekend
En een tussenoplossing Eendtje?

Je vriend gaat met eigen vervoer en gaat dus gewoon eerder terug?

Misschien ook makkelijker voor hem om jullie wat korter achter te laten en niet zo vervelend voor jou en de kinderen.

Leuk om te horen dat er nog meer van die plakkers zijn.

Mijn man en ik vinden het samen ook gewoon zo gezellig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven