Geen wc boven

14-07-2017 09:01 129 berichten
Wie heeft er nog meer geen wc boven? Wij hebben een klein arbeiderswoninkje en alleen beneden een wc.
Zijn er meer mensen die geen wc boven hebben en hoe lossen jullie dat op?
anoniem_347227 wijzigde dit bericht op 03-02-2019 19:31
61.66% gewijzigd
Eens uitproberen? Een kind van 8 op een potje is ook zowat. Gaat ze er zelf op zitten of maken jullie haar wakker? Heb je al eens overwogen om haar gewoon door te laten slapen?
Wij hebben 20 jaar in een huis zonder WC boven geleefd. Nooit een probleem geweest. Mijn kinderen gingen gewoon naar beneden als ze naar de WC moesten.
Alle reacties Link kopieren
Met 8 jaar moet ze toch gewoon naar de wc kunnen snachts.
When they go low, we go high. (M.Obama)
Je hebt ook een wc-stoel, dat is misschien een optie?

Ik zou toch kijken naar een wc te bouwen boven, zo wordt je huis ook weer meer waard en misschien kan je het zelf en dat scheelt in de kosten.
Wil je erg graag boven een toilet dan kun je gaan voor een Sanibroyeur. Die kan op een normale afvoer worden aangesloten, en kost daardoor veel minder.
Ik leef al meer dan 35 jaar in een huis zonder wc boven.
Kinderen en ook de kleinkinderen gaan gewoon naar beneden als ze naar de wc moesten.
Ik heb boven een vermalingstoilet. Dan heb je een veel minder grote afvoer nodig. Bovendien zit er geen groot waterreservoir bij, wat ook scheelt in de benodigde ruimte. Bij mij zat deze al in mijn huis toen ik er kwam wonen, maar misschien is dat een optie voor jullie?
En moet je dochter wel echt naar de wc? Ik ken maar weinig kinderen van die leeftijd die s nachts naar de wc gaan, tenzij ziek of zo. Is het geen gewoonte, of maken jullie haar zelfs 'wakker'?
Ik ben hier in huis de enige die wel eens 's nachts naar de wc moet, maar in het incidentele geval dat er eens een kind gaat, gaat dat altijd goed. We wonen hier sinds jongste 5 is, dus die is vast wel eens 's nachts naar de wc geweest.
Maar waarom moet ze ´s nachts plassen? Toch niet elke nacht?
Misschien is de oplossing zo simpel als: minder drinken ´s avonds?
LAgirl82 schreef:
14-07-2017 09:12
Ik ga ook s'nachts naar de wc hoor, dat is toch niet zo vreemd om s'nachts te moeten plassen?
Eigenlijk wel. Normaal is dat je doorslaapt. Ik moet ook wel eens maar dat is een beetje de leeftijd.
Wij hebben ook geen wc boven en alle kinderen zijn groot geworden zonder pot en zonder van de trap te vallen.
Oudste wel een paar keer slapend op de wc gevonden maar zelfs toen zonder vallen van de trap gelopen.

Een kind van acht op een potje, serieus?
lilalinda schreef:
14-07-2017 09:10
Maar waarom moet ze ´s nachts plassen? Toch niet elke nacht?
Misschien is de oplossing zo simpel als: minder drinken ´s avonds?
Ik ga ook s'nachts naar de wc hoor, dat is toch niet zo vreemd om s'nachts te moeten plassen?
Zo leert ze het ook nooit, er zijn genoeg gezinnen zonder wc boven.
Laat eventueel een klein lampje branden in het trappengat en vooral geen spullen laten slingeren op de trap wat naar boven moet.
Bij mijn ouders hadden we ook geen wc boven, jarenlang gebruikten we een nachtemmer voor volwassenen die elke ochtend werd leeggemaakt en er stond altijd een laagje bleek in, ik word nog naar van de herinnering aan de geur alleen al.
Later stond er zo'n chemisch toilet dat je op campings gebruikt, dat was wel een verbetering.

(En we hadden strikt verbod om grote boodschap te doen boven)
Ik heb bij mijn ouders thuis nog nooit een wc boven gehad en kan mij geen moment herinneren dat ik of een van mijn broers/zussen ooit s'nachts van de trap zijn gevallen omdat wij te slaperig waren.
Alleen overdag wanneer we teveel speelgoed de trap op/af wilden nemen, maar ook daarbij is er nooit wat gebroken of iets anders ernstigs geweest :proud:
Hoe denk je dat ze dat vroeger deden?
Ik ben tot mijn 18e ook opgegroeid zonder wc boven en vanaf mijn 14e sliep ik op zolder en moest dus twee trappen af.
MinkeDeWit schreef:
14-07-2017 09:11
Eigenlijk wel. Normaal is dat je doorslaapt. Ik moet ook wel eens maar dat is een beetje de leeftijd.
Normaal? Wie heeft dat bepaald?

Volgens mij geeft je lichaam prima aan wat het nodig heeft en is het niet vreemd om een keer per nacht eruit te moeten voor een plas.
Lady_Vintage schreef:
14-07-2017 09:21
Normaal? Wie heeft dat bepaald?

Volgens mij geeft je lichaam prima aan wat het nodig heeft en is het niet vreemd om een keer per nacht eruit te moeten voor een plas.
een paar keer per nacht? dat lijkt me niet goed
Dat je een keer moet plassen ´s nachts, oke dat kan. Maar het moet toch je nachtrust niet gaan verstoren.
Vroeger sliep ik op zolder, dus trap af om te plassen.
Nu hebben we een oud huis, dus trap af om te plassen (de kinderen ook) toen ze kleiner waren, kwamen ze even vragen of er iemand mee wilde.
Ik zou eens kijken naar de reden dat ze er elke nacht uit moet om naar de wc te gaan, dat is niet normaal. En veruit de meeste mensen hebben nooit een wc boven.
Zelf moet ik ook altijd 's nachts naar de wc.
anoniem_347227 wijzigde dit bericht op 03-02-2019 19:32
62.81% gewijzigd
Gewoon lampje aan laten en naar beneden laten lopen.
Maken jullie haar nog wakker om te plassen?

S'nachts plassen is volgens mij hartstikke normaal. Daar zou ion me niet druk over maken.
Stiefzoon slaapt op zolder (6 jaar) en komt gewoon de trap af als hij moet plassen en dat doet hij zelfstandig.
Wij hebben een wc op de bovenverdieping, maar natuurlijk niet op zolder.
anoniem_209866 wijzigde dit bericht op 14-07-2017 09:32
25.17% gewijzigd
nimbus schreef:
14-07-2017 09:08
Wil je erg graag boven een toilet dan kun je gaan voor een Sanibroyeur. Die kan op een normale afvoer worden aangesloten, en kost daardoor veel minder.
Dat is misschien nog wel een optie inderdaad.
Luxeprobleem dit! Ik wou dat we een bovenverdieping hadden.

Traplopen zou voor een kind van 8 toch geen probleem moeten zijn? Zorg ervoor dat je een goede leuning hebt en dat de trap niet glad is

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven