Geen wc boven
vrijdag 14 juli 2017 om 09:32
Sinds wanneer is het niet normaal dat iemand 's nachts naar de wc moet??
Het is wel zo dat je er een gewenning van op kan bouwen. Maar dan nog is het nog steeds niet vreemd.
Is het mogelijk om in de douche te plassen? Doen meer mensen als ze boven geen wc hebben.
En anders inderdaad een chemisch toilet in bijvoorbeeld de badkamer plaatsen.
Ik zou haar niet meer op een kinderpotje laten plassen, als andere kinderen dat te weten komen willen ze daar graag iemand op pesten.
Het is wel zo dat je er een gewenning van op kan bouwen. Maar dan nog is het nog steeds niet vreemd.
Is het mogelijk om in de douche te plassen? Doen meer mensen als ze boven geen wc hebben.
En anders inderdaad een chemisch toilet in bijvoorbeeld de badkamer plaatsen.
Ik zou haar niet meer op een kinderpotje laten plassen, als andere kinderen dat te weten komen willen ze daar graag iemand op pesten.
vrijdag 14 juli 2017 om 09:32
heb het even opgezocht. ´Normaal´ is hooguit 1x plassen
vrijdag 14 juli 2017 om 09:34
Lees mijn post nog een keer na alsjeblieft...... ik zeg nergens een PAAR keer.lilalinda schreef: ↑14-07-2017 09:22een paar keer per nacht? dat lijkt me niet goed
Dat je een keer moet plassen ´s nachts, oke dat kan. Maar het moet toch je nachtrust niet gaan verstoren.
Vroeger sliep ik op zolder, dus trap af om te plassen.
Nu hebben we een oud huis, dus trap af om te plassen (de kinderen ook) toen ze kleiner waren, kwamen ze even vragen of er iemand mee wilde.
vrijdag 14 juli 2017 om 09:37
vrijdag 14 juli 2017 om 09:40
Het verbaast me dat 's nacht plassen door sommigen als niet normaal wordt beschouwd. Ik moet elke nacht. Soms meerdere keren. En mijn man en kinderen ook. Nooit gedacht dat dat niet normaal is. Ook nooit over nagedacht trouwens. En we drinken echt niet (veel).
Als het regent is het nat en als het vriest is het glad!
vrijdag 14 juli 2017 om 09:46
ik vind googelend dat 1x per nacht normaal is, dat vanaf 2x buiten de norm iscatharina1000 schreef: ↑14-07-2017 09:40Het verbaast me dat 's nacht plassen door sommigen als niet normaal wordt beschouwd. Ik moet elke nacht. Soms meerdere keren. En mijn man en kinderen ook. Nooit gedacht dat dat niet normaal is. Ook nooit over nagedacht trouwens. En we drinken echt niet (veel).
Is het niet vervelend? dan slaap je toch niet lekker?
(maar goed, we gaan OT)
vrijdag 14 juli 2017 om 10:03
vrijdag 14 juli 2017 om 10:07
Die ga ik zo bestellen!Noerie schreef: ↑14-07-2017 10:03Ik heb deze:
https://www.obelink.nl/bo-camp-draagbaa ... qr=toilet&
Werkt perfect.
vrijdag 14 juli 2017 om 10:29
Ik hoef normaal nooit 's nachts naar de WC tenzij ik 's avonds veel heb gedronken. Alleen als ik in een vreemd bed slaap moet ik er 's nachts een paar keer uit. Geen idee waarom en ik vind het ook gruwelijk irritant want ik heb al moeite met slapen in een vreemd bed en dan slaap ik eindelijk, wordt ik wakker om naar de wc te gaan.
Oma had ook alleen een wc beneden en tijdens het logeren vaak zat half slaperig naar beneden gegaan. Ben nooit van de trap gevallen, wel bijna een keer op de pot weer in slaap gevallen
Een 8 jarige op een potje vind ik maar raar tenzij er natuurlijk problemen zijn met bed plassen.
Oma had ook alleen een wc beneden en tijdens het logeren vaak zat half slaperig naar beneden gegaan. Ben nooit van de trap gevallen, wel bijna een keer op de pot weer in slaap gevallen
Een 8 jarige op een potje vind ik maar raar tenzij er natuurlijk problemen zijn met bed plassen.
vrijdag 14 juli 2017 om 10:34
In een vreemd bed slaap je waarschijnlijk slecht en als je wakker bent gaat het hele systeem van urine aanmaken en het signaal dat je moet plassen gelijk werken en dan moet je plassen. Daarom moet je ook gelijk als je 's morgens wakker wordt plassen.closednote schreef: ↑14-07-2017 10:29Ik hoef normaal nooit 's nachts naar de WC tenzij ik 's avonds veel heb gedronken. Alleen als ik in een vreemd bed slaap moet ik er 's nachts een paar keer uit. Geen idee waarom en ik vind het ook gruwelijk irritant want ik heb al moeite met slapen in een vreemd bed en dan slaap ik eindelijk, wordt ik wakker om naar de wc te gaan.
Oma had ook alleen een wc beneden en tijdens het logeren vaak zat half slaperig naar beneden gegaan. Ben nooit van de trap gevallen, wel bijna een keer op de pot weer in slaap gevallen![]()
vrijdag 14 juli 2017 om 10:37
Ik vind het hélemaal niet raar dat een kind een keertje gaat plassen in de nacht, doen die van mij ook.
Bij ons vonden ze het een hele tijd eng om s nachts naar de wc te gaan (groot huis, toilet niet vlak bij de slaapkamers).
We hebben dan ook heel lang (een plasemmer op hun kamer gehad (obelink heeft die ook). In de ochtend even leeggieten, niks aan de hand.
Geen stress, niemand s nacht wakker. Er komt vanzelf een tijd dat ze het niet meer willen.
Als er logeetjes waren zetten we de emmer niet neer.
Meestal gaan ze dan toch al laat slapen en zijn erg moe dat ze niet wakker worden in de nacht.
Of ze gingen toch naar de wc, wel flinke felle lampen aan in de gang!
Maar anders vond/vind ik het een mekkelijke oplossing.
Bij ons vonden ze het een hele tijd eng om s nachts naar de wc te gaan (groot huis, toilet niet vlak bij de slaapkamers).
We hebben dan ook heel lang (een plasemmer op hun kamer gehad (obelink heeft die ook). In de ochtend even leeggieten, niks aan de hand.
Geen stress, niemand s nacht wakker. Er komt vanzelf een tijd dat ze het niet meer willen.
Als er logeetjes waren zetten we de emmer niet neer.
Meestal gaan ze dan toch al laat slapen en zijn erg moe dat ze niet wakker worden in de nacht.
Of ze gingen toch naar de wc, wel flinke felle lampen aan in de gang!
Maar anders vond/vind ik het een mekkelijke oplossing.
summer is a state of mind