Raar gedrag

14-07-2017 11:44 104 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi Allen,

Zou graag jullie mening willen horen over onderstaande.

Nadat ik vorige week thuis kwam van een cursus was mijn partner behoorlijk geërgerd. Hij was zijn sleutels kwijt en er van overtuigd dat ik deze in mijn tas had. Dit was voor hem de aanleiding om vrij ruig in mijn tas te graaien. Ik was verbaasd en vroeg wat doe je? Waarop hij begon te schreeuwen: sleutels!!!! Jij hebt mijn sleutels!!

Omdat ik er niet van gediend was dat hij zo ruig met mijn spullen omsprong pakte ik mijn tas. Dit was voor hem aanleiding om mijn arm weg te slaan en me weg te drukken. Uit reactie drukte ik terug en zei ik dat hij normaal moest doen. Hierdoor ontstond een worsteling waarbij hij mij pols naar achter duwde. Aangezien ik een polsblessure heb gehad, raakte ik een beetje in paniek en begon ik te gillen, omdat ik bang was dat hij mijn pols zou breken. Die kans is nl vrij aanwezig. Hij heeft me vervolgens op de grond gewerkt en gezegd dat ik niet zo hysterisch moest doen.

Rest van de avond heb ik hem niet meer gezien. De volgende avond excuses gehad voor het graaien in mijn tas. Dat hij me op de grond duwde had ik aan mezelf te danken, want ik was "hysterisch".

Ik snap dit gedrag niet, vind het onacceptabel en vraag me af waarom iemand dit doet? Is dit een macht dingetje Ofzo? Dit is toch een buitenproportionele reactie?

Hij heeft wel vaker rare trekjes en ik ben daar een beetje zat van. Ben er over aan het nadenken wat ik nou precies wil. Zou graag willen horen of mensen dit herkennen en wat jullie reactie zou zijn?
Sloten veranderen en wegrennen is op dit moment idd geen optie.

Ik ben momenteel eigenlijk vooral heel erg verbaasd. Snap er geen snars van!

Iedereen heeft andere grenzen, en voor mij zit dit nog net op het randje. Ja, onacceptabel maar (nog) geen reden om direct de relatie te beëindigen. Mocht dit vaker gaan voorkomen, dan wordt het een ander verhaal.
Kokosbrood schreef:
14-07-2017 12:07

Iedereen heeft andere grenzen, en voor mij zit dit nog net op het randje. Ja, onacceptabel maar (nog) geen reden om direct de relatie te beëindigen. Mocht dit vaker gaan voorkomen, dan wordt het een ander verhaal.
iedereen heeft andere grenzen, maar de meerderheid zegt hier toch, dat dit grensoverschrijdend is.
als je niet direct weg wil (en dat kan hoor), dan zou voor mij toch doorslaggevend zijn, hoe hij er tegen aan kijkt
Als hij geen fout ziet in wat hij gedaan heeft (en zich niet schaamt) zou het echt einde relatie moeten zijn
Nee, ik had zijn sleutels niet.
Kokosbrood schreef:
14-07-2017 12:07
Sloten veranderen en wegrennen is op dit moment idd geen optie.

Ik ben momenteel eigenlijk vooral heel erg verbaasd. Snap er geen snars van!

Serieus?

Hier valt echt mijn bek van open weet je dat.
Wat je hier dus mee wilt zeggen is dat je dit gedrag dus WEL acceptabel vindt
summerdance wijzigde dit bericht op 14-07-2017 12:12
0.44% gewijzigd
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Ginerva schreef:
14-07-2017 12:02
Wat de oorzaak is maakt niet uit, hij mag zo niet handelen punt
Eens! Dus zeg eens wat zou jij doen? Weglopen zonder verklaring? Aangeven bij de politie?

Er moet toch een vervolg aan zitten??!
Deze man heeft hiervoor dus nog nooit iets raars of agressiefs gedaan? Dan zou ik eerder om raad vragen bij de huisarts want heeft hij misschien wel iets psychisch.
Wilhelmina82 schreef:
14-07-2017 12:08
Eens! Dus zeg eens wat zou jij doen? Weglopen zonder verklaring? Aangeven bij de politie?

Weggaan of hem de deur wijzen.

Ik heb zelf in een geweldadige relatie gezeten en ik kan je verzekeren dit gedrag wordt alleen maar erger en erger.
Wilhelmina82 schreef:

Weggaan of hem de deur wijzen.

Ik heb zelf in een geweldadige relatie gezeten en ik kan je verzekeren dit gedrag wordt alleen maar erger en erger.
Niet iedereen is hetzelfde, niet elke relatie is hetzelfde.

Nogmaals, goed praten van geweld kan niet maar er kan vanalles aan ten grondslag liggen dat hij uit zijn slof schoot. Veel reacties vind ik simpelweg te kort door de bocht, that's all
Wilhelmina82 schreef:

het staat iedereen vrij een relatie te verbreken, om welke reden dan ook
al staat de geur van zijn voeten je niet aan
Summerdance schreef:
Serieus?

Hier valt echt met bek van open weet je dat.
Wat je hier dus mee wilt zeggen is dat je dit gedrag dus WEL acceptabel vindt
Ja ongelooflijk he? Maar ja ik heb zelf in de zelfde situatie gezeten en je praat het voor jezelf goed. Gelukkig ben ik na een paar jaar en veel advies op dit forum uit de situatie gekomen.

Wellicht dat TO nog niet zo ver is om haar relatie echt onder de loep te nemen
anoniem_340621 wijzigde dit bericht op 14-07-2017 12:15
9.11% gewijzigd
lilalinda schreef:
14-07-2017 12:13
het staat iedereen vrij een relatie te verbreken, om welke reden dan ook
al staat de geur van zijn voeten je niet aan
Klopt, maar normaal gesproken heb je het daarover... Ik neem aan dat jij niet zonder verklaring wegloopt?
Wilhelmina82 schreef:
14-07-2017 12:12

Nogmaals, goed praten van geweld kan niet maar er kan vanalles aan ten grondslag liggen dat hij uit zijn slof schoot. Veel reacties vind ik simpelweg te kort door de bocht, that's all
Ik zit me hier een partij boos te maken om deze reactie, geweld is nooit maar dan ook nooit goed te praten. Dus niks met je ja maar....
Ik snap echt niet dat je één keer goed vind...hij heeft geweld tegenover jou gebruikt.
Kastanjez schreef:
14-07-2017 12:04
Sorry Wilhelmina, maar jouw reactie vind ik om op te spugen. Hoe achterlijk zij ook gedaan zou hebben, hoe dwars hem de dingen zitten, je blijft met je poten van elkaar af.

Ik snap dan ook niet waar TO nog over wil praten.
👊🏻 Zo is het maar net !!
Inderdaad wat een achterlijke reactie van Wilhelmina!!
Zoals al meerdere keren gezegd, hoe kwaad of gefrustreerd je ook bent om wat voor reden dan ook, van andere mensen blijf je af!!
Koop een bokszak en ga je daarop afreageren.
Vind ook niet dat je de vraag moet stellen maar gewoon dumpen die hap!!
Makkelijk gezegd maar je zegt zelf al hij heeft nog rare trekjes, waar wacht je op dan?? Tot je een keer vanuit het ziekenhuis een post kunt plaatsen, als je nog geluk hebt ??
Wilhelmina82 schreef:
14-07-2017 12:14
Klopt, maar normaal gesproken heb je het daarover... Ik neem aan dat jij niet zonder verklaring wegloopt?
Als iemand mij bewust pijn doet?
Zeker wel!
De volgende keer breekt hij echt je pols,
maar ja, eigen schuld, heb je een oude blessure aan, had je maar niet moeten gaan sporten ofzo..dan was ie niet zo makkelijk te breken :facepalm:
Wat je ook zegt: het is niet goed te praten!!!!!!!!
Net als schreeuwen en schelden in een relatie.
Dat accepteer ik ook niet.

En daar hoef ik niet na afloop nog over te (goed) praten.

Datzelfde geldt andersom.

En natuurlijk hebben wij wel eens goed ruzie.
Maar dat kan heel prima zonder schelden, schreeuwen en elkaar fysiek pijn doen.
Wilhelmina82 schreef:
Je hoeft hem niets te verklaren. Tenzij hij zwakbegaafd is snapt hij zelf de reden ook wel. En je loopt niet weg, je maakt het uit.
Wilhelmina82 schreef:
en dan nog is het aan TO om tegen haar vriend te zeggen dat ze het uitmaakt om: dat hij een volstrekte idioot is met een agressiviteitsprobleem
of omdat de klik weg is
Ik wil geen advocaat van de duivel spelen hoor, wij kennen maar een kant van het verhaal. Ik weet niet hoe hardhandig zij hem heeft weggeduwd waardoor bij hem de stoppen doorsloegen. Ik praat niets goed hoor, allerminst. Die worsteling van hem is een reactie geweest op iets.

TO gaf wel aan dat hij vaker raar verdrag vertoont maar van losse handjes zie ik haar niet verder over spreken maar goed, mijn vriend zou het niet meer zijn.
Dit is mijn motto
Wilhelmina82 schreef:
14-07-2017 12:12

Zoals je wellicht kan lezen verdedigde zij zich tegenover zijn tasgrijp actie. Hij was dus zelf al enigzins "hysterisch".
@summerdance. Dat klinkt als een fijne en gezonde relatie.

Maar je hebt er vast meerdere gehad voordat je in deze kwam en ook je lessen moeten leren voordat je zo duidelijk wist wat je wel en niet wilde of wel en niet accepteerde?

De reden dat ik dat zeg is omdat ik geen zin heb om mezelf te moeten verdedigen nav je comment. Zoals ik al aangaf vind ik het niet acceptabel. Maar ik ga er anders mee om dan jou.
zozoe schreef:
14-07-2017 12:24
Ik weet niet hoe hardhandig zij hem heeft weggeduwd waardoor bij hem de stoppen doorsloegen. Ik praat niets goed hoor, allerminst. Die worsteling van hem is een reactie geweest op iets.
En dat praat een worsteling en pijn goed?
Kokosbrood schreef:
14-07-2017 12:29
@summerdance. Dat klinkt als een fijne en gezonde relatie.

Maar je hebt er vast meerdere gehad voordat je in deze kwam en ook je lessen moeten leren voordat je zo duidelijk wist wat je wel en niet wilde of wel en niet accepteerde?

De reden dat ik dat zeg is omdat ik geen zin heb om mezelf te moeten verdedigen nav je comment. Zoals ik al aangaf vind ik het niet acceptabel. Maar ik ga er anders mee om dan jou.
Ja hoor, ik.heb zeker een hele fijne relatie.
En daarvoor ook wat relaties gehad.
Allemaal fijn, op 1 na
Die leek ook heel fijn.
We woonden een maand of 8 samen.
We waren uitgeweest, beide te veel gedronken en bij thuiskomst vond hij dat ik te veel met zijn nieuwe vrienden had gepraat.

Ik schoot in de lach, en zei, joh ik wist niet dat er een minuten teller voor gesprekken aanstond.

Dat trok hij niet en haalde uit.
Niet eens hard.

Ik heb een vriendin gebeld, heb me laten ophalen en heb gezegd, weet je wat jij doet
Je zoekt het lekker uit met je zooi.
Wij zijn klaar, ik laat me niet slaan.

Of we erover hebben gesproken?
Ja hoor, want ik wilde wel graag mijn spullen uit het huis ophalen.
Maar een reden waarom heb ik nooit gevraagd.
Interesseert me ook niet eigenlijk.
Slaan is een no go (en dus onacceptabel)
Was ik bij hem gebleven dan had ik het geaccepteerd (en dus acceptabel gevonden)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven