Ex heeft kind geslagen

05-07-2017 18:29 444 berichten
Het is eigenlijk precies zoals de topic titel zegt, maar ik zal even wat meer informatie geven.

Kind is 9, over het algemeen een lief en gevoelig mannetje wat af en toe ontploft als hij boos is. Ik weet ondertussen hoe ik daar het beste mee om kan gaan en eigenlijk gaat dat heel goed. (Kan het ook vaak voor zijn).

Ik hoorde de laatste tijd al dat hij veel ruzie had met zijn vader. Ik heb een aantal keer geprobeerd om daar over te praten, maar ex is heel snel van de schuld afschuiven, in dit geval ligt het dan dus aan kind.

In deze situatie is het dus helemaal uit de hand gelopen. Kind dacht een leuk, maar misplaatst, grapje te maken. Vader werd boos, waarop kind ook boos werd. Vader stuurde hem naar zijn kamer en heeft hem daar met geweld in geduwd. Vervolgens gaat kind helemaal over de rooie. Vader pakt kind op en gooit hem op bed, waardoor hij met zijn hoofd tegen de lamp komt. Kind maait met zijn armen in het rond en raakt hierbij vader in zijn gezicht. Vader reageert daarop door kind behoorlijk hard een stomp te geven in zijn ribben (er is nu een blauwe plek te zien).

Ik weet nu even niet zo goed wat ik hiermee moet. Ik heb ex heel duidelijk laten weten dat dit echt niet kan. Ex heeft wel meteen zijn excuses aangeboden en zegt zich echt rot te voelen. Maar hij heeft ook een agressief verleden (huiselijk geweld tegen mij) en kind haalt blijkbaar echt het bloed onder zijn nagels vandaan en dan kan hij zich niet inhouden. Ik moet het sowieso even laten bezinken. Maar ik weet nu gewoon niet goed wat het beste is.
Alle reacties Link kopieren
In hoeverre spiegelt het kind het gedrag van zijn vader? Oftewel, het kind deed zo omdat het kind dat zo geleerd heeft van zijn vader. Dus de vader heeft zeker invloed op hoe het kind zich gedroeg.

Maar de vader is strafbaar voor zijn gedrag omdat een volwassen persoon simpelweg beheersing hoort te hebben over diens gedrag.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Fijn to, goed aangepakt.
Goed dat ze het meteen serieus oppakken bij de politie.

Niets meer gehoord van je ex?
Kromo19 schreef:
11-07-2017 16:20
Vandaag contact gehad met de politie. Heb het verhaal gedaan en verteld dat ik bang ben dat ex ineens aan de deur staat of op school. Daarom hebben ze een melding op locatie gemaakt op mijn adres.

Dit verhaal wordt ook naar de wijkagent doorgestuurd en die neemt contact met mij op.
Voor de directe veiligheid is dan een goed plan. Voor eventuele verdere stappen kun je waarschijnlijk beter overleggen met Jeugd & Zeden.
juliadenders schreef:
11-07-2017 20:13
Fijn to, goed aangepakt.
Goed dat ze het meteen serieus oppakken bij de politie.

Niets meer gehoord van je ex?
Vandaag heeft hij het weer over een andere boeg gegooid. Hij heeft geen reactie gekregen op de beschuldigingen aan mijn adres, dus nu maar weer op een andere manier een ingang proberen te vinden.

Nu vroeg hij of ik nog iets nodig had, praktisch gezien. Dit is het spelletje wat ex speelt. Eerst mij helemaal de grond in willen stampen, vervolgens weer 'lief' doen en als hij dan nog niet de gewenste reactie krijgt, dan dikke kans dat hij heel boos wordt.

De afgelopen jaren ging ik op het 'lief' doen vaak in. Gewoon om het niet verder te laten escaleren. Deze keer gaat dat niet gebeuren.
Frizz schreef:
11-07-2017 20:25
Voor de directe veiligheid is dan een goed plan. Voor eventuele verdere stappen kun je waarschijnlijk beter overleggen met Jeugd & Zeden.
De wijkagent neemt deze week contact op. Zal dan eens overleggen met hen.
Zoon kwam net huilend naar beneden. Hij had een nachtmerrie en wilde weten wanneer ik naar bed kwam.

Ik zou willen dat ik iets voor hem kon doen :(
Behalve dan bij hem in bed gaan liggen.
Je kan morgen het CJG bellen en aangeven dat je op zeer korte termijn in gesprek wil over een hulpaanbod.

Je kan de politie bellen en aangeven dat je in gesprek wil met een jeugdrechercheur.

Heb jij hetgeen is gebeurd eigenlijk besproken met jullie naasten? Wat heb jij nodig om je sterker te voelen? Wat kun jij doen om zoon zich veilig te laten voelen? Weet zoon waar hij aan toe is? Wat jij van plan bent te doen om hem veilig te stellen?

Zomaar wat dingen waarin jij dus meer kan doen dan naast hem slapen.
Frizz schreef:
11-07-2017 22:26

Heb jij hetgeen is gebeurd eigenlijk besproken met jullie naasten? Wat heb jij nodig om je sterker te voelen? Wat kun jij doen om zoon zich veilig te laten voelen? Weet zoon waar hij aan toe is? Wat jij van plan bent te doen om hem veilig te stellen?
Ik heb het nog niet aan mijn naasten kunnen vertellen op 1 iemand na. Dat wilde ik aankomend weekend doen.

Ik heb mensen nodig die achter me staan, die zeggen dat ik het juiste doe. Dat ex kan roepen wat hij wil, maar dat hij toch echt degene is die fout zit en dat ik daar niet aan moet twijfelen. (Ik vind dat dit forum daar al goed bij helpt).

Zoon voelt zich veilig bij mij. Ik ben er nu dus ook voor hem. Hij weet dat er hulp voor ons/hem komt en dat ik er alles aan zal doen om hem veilig te houden.
Ik ben het helemaal eens met de dingen die Frizz zegt. Duidelijk en direct.

Ik heb als kind in de schoenen van jouw kind gestaan en ik wil je graag mijn mening geven, niet om je te veroordelen maar om je te laten zien hoe dit allemaal overkomt uit een kind perspectief.

Mijn moeder was ook met zo een lamlul die haar het ziekenhuis in sloeg. Hij was heel erg agressief en heeft dat ook botgevierd op mij. Nadat hij mn moeder in het ziekenhuis geslagen heeft is ze teruggegaan... Nu als volwassene begrijp ik waarom alles zo lang geduurd heeft voordat ze wegging enzo maar als kind voelde ik me verraden. Ze bleef bij hem, liet het gebeuren, liet zichzelf mishandelen. in de waanzin dat hij het ten minste op haar botvierde, wat dus niet zo was. Hij heeft me voor het leven getekend (lichamelijk, geestelijk en sexueel).

Het voelde voor mij alsof ze banger voor hem was dan gaf om mij. Ik heb een mechanisme aangenomen door haar niet voor 'vol' aan te zien maar als een bang vogeltje die altijd toegeeft en totaal mijn bescherming nodig heeft omdat ze het zelf niet kan.

Wil je dat jouw zoon zo over jou denkt? Nee? Wees dan de rots die hij nodig heeft door duidelijk te maken welke stappen er genomen worden, daadwerkelijk aangifte doen ( dit is voor je kind, al jouw angsten en gevoelens doen er niet toe!!) en heel rechtlijnig naar hem te zijn door gewoon alle regels te laten gelden, flip out acties niet met de mantel der liefde te bedekken en hulp te zoeken voor je kind. Hij is duidelijk beinvloed door wat jij zijn vader hebt laten doen (naar jou toe) en als je niet oppast is de mantel der liefde straks een recept voor een nieuwe wifebeater!

Again, ik veroordeel je niet maar jouw verhaal triggert zo veel, voornamelijk onnodige pijn veroorzasakt door een moeder die dacht het beste te doen door te denken dat ze het schild was wat mij beschermde.
Mijn mening, mijn keuze.
Kromo, ik zou iig duidelijk blijven communiceren. Dus ook als je niet weet hoe te reageren, geef dan bv aan dat je eind van de week reageert of dat je bepaalde stappen hebt gezet en zal laten weten hoe dat verder gaat. Zoals je zelf zegt, boos wordt hij toch wel. Jij kan zijn boosheid uit machteloosheid (want dat is het, controleverlies nu zoon bij jou is) niet wegnemen, maar hem negeren of onduidelijk zijn zorgt ongetwijfeld voor nog meer gedoe.

Je hoeft niet op alles in te gaan, maar zeg dan dat je er nú niet op in gaat en je zult laten weten als zoon bij de psycholoog is geweest (of wat dan ook). Dan weet hij wat hij kan verwachten.
Go green, fuck a vegetarian
Vandaag is de wijkagent hier geweest. Gesprek met hem gehad, foto's laten zien en afgesproken dat ik aangifte ga doen. Wijkagent zegt ook: deze man moet gestopt worden.

Ik kan de aangifte voor zoon doen. Later kan het zijn dat zoon gehoord wordt. Maar dat kan hier thuis gebeuren door een familierechercheur in burger.

Dus dankzij al jullie adviezen, gesprekken met vriendinnen en de wijkagent ga ik nu aangifte doen.
Fijn dat de wijkagent jullie serieus neemt.

Ik vind het stoer dat je dit allemaal doet, jij en je zoon hebben recht op een rustig en veilig leven zonder dwang en controle van je ex.
Goede stappen gezet Kromo! Fijn dat wijkagent het serieus neemt.
:bigkiss: :rose: :thumbsup:
Lorem Ipsum
Wat goed dat je aangifte gaat doen! Als iemand hiertoe in staat is en het daarna gaat bagetaliseren gaan bij mij de alarmbellen wel behoorlijk af.
.
anoniem_333809 wijzigde dit bericht op 11-08-2017 15:19
99.75% gewijzigd
Koffiekop schreef:
14-07-2017 13:56
Jezus, hier gaan bij mij alle haren van overeind staan... je kind willens en wetens naar een man brengen waarvan je weet dat hij agressief is en kromme denkwijzes heeft. En dan maar met de kop in het zamd hopen dat hij bij je kind wel voorbeeldig is? Sorry, ik snap dat je nu misschien niet gebaat bent bij kritiek maar jemig... hoe kon je zo naief zijn?

Heb je therapie voor jezelf om deze 'onder het tapijt schuif' acties te verklaren? En te voorkomen in de toekomst? Zit je nog steeds zo vast in de relatiedynamiek met deze man? Zelfs ten koste van je kind? Hoe ga je hieruit komen?
Nadat mijn ex mij mishandeld heeft, heeft de rechter toch gewoon een omgangsregeling vastgesteld. Wat had ik dan moeten doen? Het enige wat ik kon doen was hopen dat hij zoon niet aan zou raken.

Nu is dat wel gebeurd en sindsdien is zoon niet meer naar vader geweest. Maar daar neem ik wel een groot risico mee. Ik frustreer namelijk de gerechtelijk vastgestelde omgangsregeling.
Koffiekop schreef:
Jezus, hier gaan bij mij alle haren van overeind staan... je kind willens en wetens naar een man brengen waarvan je weet dat hij agressief is en kromme denkwijzes heeft. En dan maar met de kop in het zamd hopen dat hij bij je kind wel voorbeeldig is? Sorry, ik snap dat je nu misschien niet gebaat bent bij kritiek maar jemig... hoe kon je zo naief zijn?

Heb je therapie voor jezelf om deze 'onder het tapijt schuif' acties te verklaren? En te voorkomen in de toekomst? Zit je nog steeds zo vast in de relatiedynamiek met deze man? Zelfs ten koste van je kind? Hoe ga je hieruit komen?
Hulpverleners vinden juist vaak dat een kind toch naar papa moet. Ook al heeft hij geweld gebruikt tegen de moeder.

Dat heeft meer met de geitenwollen sokken naïviteit van hulpverleners te maken dan met naïviteit van To.

Wat dar betreft is het goed dat ze aangifte doet.

De polite is niet altijd even snel of meewerkend maar ze zijn tenminste gen naïevelingen met geitenwollen sokken.
Kromo19 schreef:
14-07-2017 10:41
Vandaag is de wijkagent hier geweest. Gesprek met hem gehad, foto's laten zien en afgesproken dat ik aangifte ga doen. Wijkagent zegt ook: deze man moet gestopt worden.

Ik kan de aangifte voor zoon doen. Later kan het zijn dat zoon gehoord wordt. Maar dat kan hier thuis gebeuren door een familierechercheur in burger.

Dus dankzij al jullie adviezen, gesprekken met vriendinnen en de wijkagent ga ik nu aangifte doen.
Wat goed zeg, van de wijkagent en van jou! Succes hoor.
Koffiekop schreef:

Wat een naïeve reactie, ze had eens moeten weigeren. Had ze alle hulpverleners over haar heen gehad en zelfs de omgang met haar eigen kind in gevaar gebracht.

Ik heb leerlingen gehad die volgens de rechter nog omgang met hun vader moesten hebben nadat hij hun moeder bijna vermoord en voor het leven verminkt had.

Of vaders die al eerder veroordeeld waren voor seksueel misbruik maar toch het recht hadden op een weekend met hun kinderen.

Ook rechters en jeugdzorgmedewerkers kunnen intens dom zijn.
Pff daar gaan we weer. Ex dreigt om morgen hier aan de deur te staan. Is nu ook echt vervelend via de app aan het doen. Ben bang dat ik morgen de politie nodig heb :'(

Verder is hij nu vooral aan het zeggen dat ik niet kan bewijzen dat die blauwe plekken door hem zijn toegebracht. Dat ik geen poot heb om op te staan, en dat ik normaal moet doen anders wordt het een slagveld.
Ook gaat hij niet in op mijn vraag of hij al hulp heeft gezocht. Dat regelt hij zelf wel en heb ik niks mee te maken.
Stuur alles door naar de wijkagent of de politie. Dit is voor jouw dossier belangrijk. Als je je echt onveilig voelt, bel dan ook de politie en maak een melding. Sterkte, ik denk nog steeds dat je de goede keuze hebt gemaakt. De acties van je ex maken dat juist weer pijnlijk duidelijk hoor!
TO, ervaring met jouw specifieke situatie heb ik niet, maar heb wel voor hete vuren gestaan. De keren dat ik dicht bij mezelf bleef en zo objectief mogelijk bleef over wat er speelde zonder me af te laten leiden door 'bijzaken' van de ander kwam ik er het beste uit.

In je laatste reactie maak je je druk om argumenten van een persoon van wie meerderen in zijn persoonlijke omgeving aangeven dat hij ze niet meer op een rijtje heeft. Jij vormt nu de kompas voor jullie kind, niet hij. Niet twijfelen aan jezelf, neem in deze de leiding.
Well, that didn't work.

~An Autobiography~
Neem de touwtjes in handen. Ga niet meer in gesprek met je ex op welke manier dan ook, bel de politie en maak hier alvast een melding dat het morgen een slagveld gaat worden volgens hem. Dan zijn ze ook direct op de hoogte. Maar blijf wel bereikbaar voor hem! Blokkeer hem niet maar lees wel de appjes ( blauwe vinkjes) maar reageer niet want daarmee ga je het alleen maar erger maken, ook met blokkeren en zijn berichten niet lezen maak je het nog erger dat is een rode lap voor een stier.

Breng je zoon weg naar iemand waar ze op de hoogte zijn en maak er voor hem een leuk logeerpartijtje van. Stel het gaat echt een slagveld worden dan is je zoon er in elk geval geen getuige van.
Kromo19 schreef:
16-07-2017 20:06
Pff daar gaan we weer. Ex dreigt om morgen hier aan de deur te staan. Is nu ook echt vervelend via de app aan het doen. Ben bang dat ik morgen de politie nodig heb :'(

Verder is hij nu vooral aan het zeggen dat ik niet kan bewijzen dat die blauwe plekken door hem zijn toegebracht. Dat ik geen poot heb om op te staan, en dat ik normaal moet doen anders wordt het een slagveld.
Ook gaat hij niet in op mijn vraag of hij al hulp heeft gezocht. Dat regelt hij zelf wel en heb ik niks mee te maken.
Alles opslaan/bewaren wat hij zegt.
Waarom wil hij morgen aan de deur komen? Om kind op te halen of 'zomaar'?
Wat heb je afgesproken met de wijkagent?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven