Napraattopic deel 88

07-07-2017 10:07 2993 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
Amand_ schreef:
16-07-2017 01:06
Omdat ze op de man speelde (op mij dus) in een discussie over derden. Volkomen absurd.

Ik wil het wel illustreren hoor; 'Jij bent een eikel dus jou hoeven we niet serieus te nemen'. In een discussie over derden! Absurd.

Ik herhaal mezelf, zie ik.

Ik herhaal mezelf zie ik :winkie:

Ok, dat vind ik ook een vrij direct concreet voorbeeld van hoe het niet hoort.
Ook zonder herhaling :biggrin:
_Marana_ schreef:
zeker op een vrouwenforum :P
laten we die nog even aansnijden in het feministentopic want het is overduidelijk seksisme
Amand_ schreef:
16-07-2017 00:50
Stevig van gedachten wisselen doe je met wederzijdse instemming. Op de man spelen is tegen de huisregels.
Maar als ik iets van jou quote en eronder zet: wat ben jij een klootzak (even voor de mod van dienst: dit is een VOORBEELD, ik zeg hier niet dat Amand een klootzak is), dan is dat op de man.
Quote ik diezelfde post en schrijf ik: wat zijn sommige mannen toch klootzakken (nogmaals mod, dit is een VOORBEELD), dan is het ineens niet meer op de man, maar een algemene opmerking. Terwijl het duidelijk is dat het niet als algemene opmerking bedoeld is.

Sommige mensen zie ik constant dat tweede doen, anderen doen het eerste. En dat tweede wordt door de mods meestal niet herkend als op de man.
Door de meeste forummers ook niet trouwens.
Everything will be fine. Just not for you.
Week 21 van de Extremely Demotivational Calendar
Ik neem mijn woorden terug.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Amand_ schreef:
Omdat ze op de man speelde (op mij dus) in een discussie over derden. Volkomen absurd.

Ik wil het wel illustreren hoor; 'Jij bent een eikel dus jou hoeven we niet serieus te nemen'. In een discussie over derden! Absurd.

Je probeert het leuk te draaien, te impliceren nu dat Fee gescholden zou hebben, maar dat was niet zo. Het was wel op de man hoor, tuurlijk. Waarbij de ene man wat gevoeliger is dan de andere.
What doesn't kill you gives you a set of unhealthy coping mechanisms and a dark sense of humor.
Amand_ schreef:

Ja oke deze is wel duidelijk.

Maar er zijn best ook wel vage voorbeelden te noemen waarbij het niet zo duidelijk is dat het op de man spelen is.
Soms type ik wel is iets waarvan ik denk kan dit nog wel of is dit over de grens.

Ik blijf het moeilijk vinden dat op de man spelen
Nouschi schreef:
16-07-2017 09:47
Ik neem mijn woorden terug.
Ongelofelijk idd. Wat een wijvengedrag
Je bent zelf een theepot
Wat mij dan verbaast, is dat de perceptie van "op de man" wijzigt al naar gelang welke "man" het lijdend voorwerp is. Hierbij zie je het beeldige mechanisme dat de forummer X dikwijls zelf ook opmerkingen plaatst die men als "op de man" zou kunnen interpreteren, maar dat er pas daadwerkelijk "op de man" wordt gepost op het moment dat de posts óver forummer X gaan, in plaats van door hem/haar geschreven. Ik noem dat de opdemanparadox, bij gebrek aan een snedige woordspeling.

Wanneer iemand echt zo'n koene verdediger van goed fatsoen zou zijn, zou hij/zij zichzelf ook staffen, of, en ik zeg nu iets heel baanbrekends, zelf ook niet op de man posten.

Maar wat weet ik er verder ook van.
_Marana_ schreef:
16-07-2017 00:16
Hier nog een heel raar gevalletje van 'op de man'

Blondie zei iets tegen de TO van feminisme-topic, wat ze schreef staat nog in de quote van Ginerva: viewtopic.php?f=8&t=386449&start=#p27318715

Ik geloof niet dat de TO dat gestaft heeft, maar zeker weten doe ik dat niet. Ik vind het persoonlijk absoluut niet op de man. Het hele topic is iedereen, inclusief Blondie zelf, het erover eens dat zij geen feminist is en dat zij er anders over denkt dan TO. Waarom is dit op de man (en waarom staft iemand dit in hemelsnaam)?
Ik heb een waarschuwing gehad.
_Marana_ schreef:
16-07-2017 00:16
Hier nog een heel raar gevalletje van 'op de man'

Blondie zei iets tegen de TO van feminisme-topic, wat ze schreef staat nog in de quote van Ginerva: viewtopic.php?f=8&t=386449&start=#p27318715

Ik geloof niet dat de TO dat gestaft heeft, maar zeker weten doe ik dat niet. Ik vind het persoonlijk absoluut niet op de man. Het hele topic is iedereen, inclusief Blondie zelf, het erover eens dat zij geen feminist is en dat zij er anders over denkt dan TO. Waarom is dit op de man (en waarom staft iemand dit in hemelsnaam)?
Geen idee wie het gestaft heeft, ik niet iig. Ik staf namelijk nooit, oke dat is niet helemaal waar ik heb 1 keer gestaft voor een hengel post van een irritante hengelaar die mij steeds lastig viel.
vrouwjagersma schreef:
16-07-2017 10:05
Wat mij dan verbaast, is dat de perceptie van "op de man" wijzigt al naar gelang welke "man" het lijdend voorwerp is. Hierbij zie je het beeldige mechanisme dat de forummer X dikwijls zelf ook opmerkingen plaatst die men als "op de man" zou kunnen interpreteren, maar dat er pas daadwerkelijk "op de man" wordt gepost op het moment dat de posts óver forummer X gaan, in plaats van door hem/haar geschreven. Ik noem dat de opdemanparadox, bij gebrek aan een snedige woordspeling.

Wanneer iemand echt zo'n koene verdediger van goed fatsoen zou zijn, zou hij/zij zichzelf ook staffen, of, en ik zeg nu iets heel baanbrekends, zelf ook niet op de man posten.

Of gewoon dat staffen niet eens in overweging nemen
Je bent zelf een theepot
SuzanneSuus schreef:
16-07-2017 10:12
Of gewoon dat staffen niet eens in overweging nemen
Ja dit idd
vrouwjagersma schreef:
16-07-2017 10:05

Ik denk dat jij de dingen over het algemeen scherper ziet dan 99% procent van de forumbezoekers.
Het is vrij eenvoudig; aangezien de mods hier het geweldsmonopolie hebben (ik weet even geen beter woord) schakel ik de mods in wanneer iemand op de man tegen mij post. In het verleden ging ik de strijd nog wel eens zelf aan, met als resultaat dat ik zelf een sanctie kreeg opgelegd.

Nee dank u.

Gewoon niet op de man posten. Dan is er niets aan de hand.
We delen niet dezelfde omgangsvormen, lees ik. Geeft niks.
Amand_ schreef:
16-07-2017 10:22
Het is vrij eenvoudig; aangezien de mods hier het geweldsmonopolie hebben (ik weet even geen beter woord) schakel ik de mods in wanneer iemand op de man tegen mij post. In het verleden ging ik de strijd nog wel eens zelf aan, met als resultaat dat ik zelf een sanctie kreeg opgelegd.

Nee dank u.

wat een gezeik man
Je bent zelf een theepot
Amand_ schreef:

Nee dank u.

Gewoon niet zo kleinzielig doen, is er ook niks aan de hand.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Amand_ schreef:

Nee dank u.

Nou dan weet ik dat ook weer, ik zal geen discussie met je aan gaan want blijkbaar ben je niet in staat op een normale manier te discusiëren
Nouschi schreef:
16-07-2017 10:31
Daar lach je toch om als iemand dat post? Neem jezelf, anderen en het forum wat minder serieus, scheelt ook een hoop.
Voor zover ik kan zien maak vooral jij je er druk om. Ik staf de post en ga verder met mijn leven.
Amand_ schreef:

Daar lach je toch om als iemand dat post? Neem jezelf, anderen en het forum wat minder serieus, scheelt ook een hoop.
Ginerva schreef:
16-07-2017 10:29
Nou dan weet ik dat ook weer, ik zal geen discussie met je aan gaan want blijkbaar ben je niet in staat op een normale manier te discusiëren
Dat is nu juist de conclusie die niet kunt trekken. Maar geeft niks. Het is ook jouw forum.
Amand_ schreef:
16-07-2017 10:33
Dat is nu juist de conclusie die niet kunt trekken. Maar geeft niks. Het is ook jouw forum.
Hahaha sorry maar het lijkt er toch op dat als je in een discussie zit en het te persoonlijk wordt je gaat staffen, dat vind ik niet eerlijk. Dus dan ga ik gewoonweg geen discussie met je aan (vanaf nu dan :P )
Amand_ schreef:
Voor zover ik kan zien maak vooral jij je er druk om. Ik staf de post en ga verder met mijn leven.
Nou dan ga ik ook maar weer verder met mijn leven :hihi:
Amand_ schreef:
Je kan ook je schouders ophalen en weer verder gaan met je leven. Het effect is het zelfde
Amand_ schreef:
16-07-2017 00:36
Echt kostelijk, dit. Zo'n redenatie had ik niet kunnen verzinnen. Chapeau.
Ik geef toe dat dit niet de sterkste redenering was. Maar wie regelmatig uitdeelt moet ook kunnen incasseren. Ik snap overigens ook heel goed dat je het liever zelf zou uitvechten, maar dat wie zichzelf verdedigt met dezelfde wapens waarmee hij wordt aangevallen al snel zelf de lul is. En dan rest er idd weinig anders dan het pikken of staffen. En soms heb je geen zin meer om iets te pikken. Al ligt mijn grens wel wat verder dan de jouwe in dit geval. Maar iedereen mag zijn eigen grens bepalen.
impala wijzigde dit bericht op 16-07-2017 10:56
0.08% gewijzigd
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven