Napraattopic deel 88
vrijdag 7 juli 2017 om 10:07
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.
Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraat plezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod.team
"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.
Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraat plezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod.team
"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
zondag 16 juli 2017 om 10:50
En dan kan op de man ook nog positief zijn.
Ik kreeg onlangs een ban omdat ik over iemand waarmee ik in het autisme-topic heb geschreven, en die daar dus openlijk aangeeft dat ze die diagnose heeft, hier op napraat schreef dat ik haar manier van reageren begreep en herkende, maar dat ik geen dsm-term mocht gebruiken.
Daar kreeg ik vervolgens een ban voor vanwege op de man. Terwijl ik die post serieus als hart onder de riem had bedoeld.
Ik kreeg onlangs een ban omdat ik over iemand waarmee ik in het autisme-topic heb geschreven, en die daar dus openlijk aangeeft dat ze die diagnose heeft, hier op napraat schreef dat ik haar manier van reageren begreep en herkende, maar dat ik geen dsm-term mocht gebruiken.
Daar kreeg ik vervolgens een ban voor vanwege op de man. Terwijl ik die post serieus als hart onder de riem had bedoeld.
Everything will be fine. Just not for you.
Week 21 van de Extremely Demotivational Calendar
Week 21 van de Extremely Demotivational Calendar
zondag 16 juli 2017 om 10:51
En hier ben ik het heeel erg mee eens. Dat is misschien wel mijn grootste frustratie qua moderatie hier. Dat de mods niet in staat zijn om begrijpelijk te te lezen.Solomio schreef: ↑16-07-2017 08:42Maar als ik iets van jou quote en eronder zet: wat ben jij een klootzak (even voor de mod van dienst: dit is een VOORBEELD, ik zeg hier niet dat Amand een klootzak is), dan is dat op de man.
Quote ik diezelfde post en schrijf ik: wat zijn sommige mannen toch klootzakken (nogmaals mod, dit is een VOORBEELD), dan is het ineens niet meer op de man, maar een algemene opmerking. Terwijl het duidelijk is dat het niet als algemene opmerking bedoeld is.
Sommige mensen zie ik constant dat tweede doen, anderen doen het eerste. En dat tweede wordt door de mods meestal niet herkend als op de man.
Door de meeste forummers ook niet trouwens.
De meeste forummers snappen het volgens mij wel prima. Maar of zij doen alsof hun neus bloedt, er nog een schepje bovenop gooien of juist op de kast springen hangt af van van de plek die de bedekt snerende forummer en diens doelwit innemen in de pikorde.
impala wijzigde dit bericht op 16-07-2017 10:59
12.82% gewijzigd
.
zondag 16 juli 2017 om 11:38
doornroosje9 schreef: ↑16-07-2017 11:15Jeetje, overgevoelige mensen hier. In het algemeen. Dus niet op de man.![]()
zondag 16 juli 2017 om 11:57
vrouwjagersma schreef: ↑16-07-2017 10:05Wat mij dan verbaast, is dat de perceptie van "op de man" wijzigt al naar gelang welke "man" het lijdend voorwerp is. Hierbij zie je het beeldige mechanisme dat de forummer X dikwijls zelf ook opmerkingen plaatst die men als "op de man" zou kunnen interpreteren, maar dat er pas daadwerkelijk "op de man" wordt gepost op het moment dat de posts óver forummer X gaan, in plaats van door hem/haar geschreven. Ik noem dat de opdemanparadox, bij gebrek aan een snedige woordspeling.
Wanneer iemand echt zo'n koene verdediger van goed fatsoen zou zijn, zou hij/zij zichzelf ook staffen, of, en ik zeg nu iets heel baanbrekends, zelf ook niet op de man posten.
Maar wat weet ik er verder ook van.
Opdemanparadox : De overtuiging van het eigen gelijk, op basis waarvan men meent anderen te mogen aanvallen, versterkt de gedachte dat een tegenaanval wel onrechtvaardig en persoonlijk moet zijn aangezien anderen onmogelijk ook gelijk kunnen hebben.
zondag 16 juli 2017 om 12:12
wat ga je eten vandaag?-Puss-in-Bootz- schreef: ↑16-07-2017 12:08Is er ook nog iets leuks behalve dat zielige mannengehuil?
zondag 16 juli 2017 om 12:17
Ik vermoed de overgebleven pastasalade van gisteren.
zondag 16 juli 2017 om 12:32
Het versterkt zichzelf ook. Je valt aan op basis van het feit dat je gelijk hebt. De tegenaanvallers hebben ongelijk dus hun tegenaanval kan niet anders dan persoonlijk en onterecht zijn. Het feit dat je persoonlijk en onterecht wordt aangevallen geeft je meer recht om maatregelen te nemen (staffen) en harder aan te vallen. De kans is groot dat hiertegen door meerdere geageerd wordt, maar dat is dan een samenzwering aangezien ze nog steeds niet gelijk kunnen hebben. Inmiddels heb je dus gelijk, wordt je onterecht en persoonlijk aangevallen en is er een hetze tegen je gaande.
Nog een paar stappen en je staat volledig in je recht om Trump te bellen voor spoedoverleg.
Elke vrijheidsstrijder en elke terrorist noemt zich een vrijheidsstrijder en geen terrorist omdat ie gelijk heeft.
Nog een paar stappen en je staat volledig in je recht om Trump te bellen voor spoedoverleg.
Elke vrijheidsstrijder en elke terrorist noemt zich een vrijheidsstrijder en geen terrorist omdat ie gelijk heeft.
zondag 16 juli 2017 om 12:35
-Puss-in-Bootz- schreef: ↑16-07-2017 12:08Is er ook nog iets leuks behalve dat zielige mannengehuil?
Zeg, sinds wanneer zijn gevoelige mannen uit de gratie? Straks sleur ik je aan je haren mijn grot in en is het zeker weer niet goed.
zondag 16 juli 2017 om 12:37
Gevoelige mannen is één ding maar mannen in de (onterechte) slachtofferrol word ik verre van warm van. En ik bedoelde niet jou uiteraard
zondag 16 juli 2017 om 12:41
-Puss-in-Bootz- schreef: ↑16-07-2017 12:37Gevoelige mannen is één ding maar mannen in de (onterechte) slachtofferrol word ik verre van warm van. En ik bedoelde niet jou uiteraard![]()
Nee nee, te laat. Ik behoud me nu het recht voor je aan je haren mijn grot in te sleuren.
zondag 16 juli 2017 om 12:59
Ik moet ook hoognodig naar de kapper, mijn haar is nu wel erg lang. Maar ik ben er nog niet uit hoeveel ik er af wil laten knippen.-Puss-in-Bootz- schreef: ↑16-07-2017 12:49Haha. Voorzichtig graag, ik ben gisteren net naar de kapper geweest.
zondag 16 juli 2017 om 13:09
Ik ook niet ik kan niet zo goed tegen huilies. En mannelijke huilies trek ik helemaal slecht.-Puss-in-Bootz- schreef: ↑16-07-2017 12:37Gevoelige mannen is één ding maar mannen in de (onterechte) slachtofferrol word ik verre van warm van. En ik bedoelde niet jou uiteraard![]()
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
zondag 16 juli 2017 om 15:35
Er is dus een ander forum. Nou ben ik echt benieuwd wat er gaat gebeuren.
Gaan de Viva mods nu wel hun best doen om hier alles in orde te maken?
Als dat lukt, komen dan de gevluchte forummers weer terug?
Wat gebeurt er in dat geval met het nieuwe forum?
Als het VF niet verbetert, zijn de gevluchte forummers dan ook zo consequent om hun account hier te anonimiseren?
Loopt het VF dan uiteindelijk leeg?
Gaan de Viva mods nu wel hun best doen om hier alles in orde te maken?
Als dat lukt, komen dan de gevluchte forummers weer terug?
Wat gebeurt er in dat geval met het nieuwe forum?
Als het VF niet verbetert, zijn de gevluchte forummers dan ook zo consequent om hun account hier te anonimiseren?
Loopt het VF dan uiteindelijk leeg?