Het algemene 'ben ik zwanger (of niet)' topic
maandag 12 oktober 2015 om 14:55
Beste forummers,
Gezien de grote hoeveelheid topics met daarin de vraag of je 'wel of niet zwanger' bent, hebben wij dit algemene topic voor jullie aangemaakt.
Dit is dus de plek voor al je vragen en opmerkingen over een mogelijke zwangerschap, bijvoorbeeld nadat:
je de pil bent vergeten?
je menstruatie uitblijft?
het condoom is gescheurd?
Etc.
Andere topics met soortgelijke vragen zullen vanaf nu worden gesloten. Alle adviezen en wijsheden worden vervolgens hier op één plek verzameld.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum
Gezien de grote hoeveelheid topics met daarin de vraag of je 'wel of niet zwanger' bent, hebben wij dit algemene topic voor jullie aangemaakt.
Dit is dus de plek voor al je vragen en opmerkingen over een mogelijke zwangerschap, bijvoorbeeld nadat:
je de pil bent vergeten?
je menstruatie uitblijft?
het condoom is gescheurd?
Etc.
Andere topics met soortgelijke vragen zullen vanaf nu worden gesloten. Alle adviezen en wijsheden worden vervolgens hier op één plek verzameld.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
zondag 16 juli 2017 om 18:26
Morgen mn nod. Inderdaad ook maar een clearblue proberen! Ik had ook al een formulier voor bloedprikken meegekregen van mn gynaecoloog, dus ik kan van de week ook mijn bloed laten testen.Saga_Röversdotter schreef: ↑16-07-2017 15:56Wauw! En ben je al na je nod? Gefeliciteerd! Over een paar dagen een digitale? Ik lees vaak dat vrouwen het dan echt geloven![]()
Blijf wel beetje bang dat het nog mis kan gaan. En ook dat de test misschien niet accuraat is omdat ik pregnyl heb gespoten voor IUI. Aan de andere kant heb ik ook wel behoorlijk wat kwaaltjes. Even afwachten nog voor ik echt blij kan zijn

zondag 16 juli 2017 om 20:59
Gefeliciteerd! En dat gevoel hoort erbij, dat heb ik inmiddels al 2 weken langkarzou schreef: ↑16-07-2017 07:48Inmiddels ook de roze kruidvattest gedaan en ook hier een licht streepje zichtbaar! Ik begin er nu echt in te geloven. Volgende week is de gynaecoloog waar ik onder behandeling ben pas terug van vakantie dus ik zal in de tussentijd nog een testje doen om te kijken of het streepje donkerder wordt. Ik vind dit zooooo spannend!!!
(Voel trouwens echt wel steekjes beetje alsof ik ongesteld moet worden, maar geloof dat dat er bij kan horen he??)
zondag 16 juli 2017 om 21:37
Hoi,
Ik moet van een vriendin het volgende vragen:
Ik heb laatst seks gehad zonder condoom met mijn vriendje, t was wel dat we ons aan voor t zingen de kerk uit hielden. Ook slik ik de pil, maar die dag had ik de pil 10 uur later ingenomen ivb met vakantie (tijdsverschil). Kan ik nu zwanger zijn?
Groetjes
Ik heb laatst seks gehad zonder condoom met mijn vriendje, t was wel dat we ons aan voor t zingen de kerk uit hielden. Ook slik ik de pil, maar die dag had ik de pil 10 uur later ingenomen ivb met vakantie (tijdsverschil). Kan ik nu zwanger zijn?
Groetjes

zondag 16 juli 2017 om 22:09
Ze is gewoon aan de anticonceptiepil, normaal gesproken raak je dan niet makkelijk zwanger. Dus ze heeft er over nagedacht voor ze aan seks begon.
zondag 16 juli 2017 om 22:13
Ze zit weliswaar safe, maar ze is toch niet helemaal zeker van haar zaak. Anders stelde ze deze vraag hier niet. Dan klinkt het meer als geluk dan als wijsheid. Het kan nooit kwaad om nog eens goed zo'n bijsluiter te lezen toch?Saga_Röversdotter schreef: ↑16-07-2017 22:09Ze is gewoon aan de anticonceptiepil, normaal gesproken raak je dan niet makkelijk zwanger. Dus ze heeft er over nagedacht voor ze aan seks begon.
Wat me hier vooral triggerde om dit te schrijven is "t was wel dat we ons aan voor t zingen de kerk uit hielden". Dat is toch juist een van de minst betrouwbare 'methodes'...
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog

zondag 16 juli 2017 om 22:14
Ja, maar je bericht komt op me over alsof de pil geen goede bescherming is. Voor het zingen de kerk uit is een prima methode als de man op tijd terugtrekt en er geen zaad meer in zijn urineleider zit.flipje2 schreef: ↑16-07-2017 22:13Ze zit weliswaar safe, maar ze is toch niet helemaal zeker van haar zaak. Anders stelde ze deze vraag hier niet. Dan klinkt het meer als geluk dan als wijsheid. Het kan nooit kwaad om nog eens goed zo'n bijsluiter te lezen toch?
Wat me hier vooral triggerde om dit te schrijven is "t was wel dat we ons aan voor t zingen de kerk uit hielden". Dat is toch juist een van de minst betrouwbare 'methodes'...
zondag 16 juli 2017 om 22:35
Nee hoor, ik bedoel alleen dat een beetje extra aandacht hieraan geen kwaad kan.Saga_Röversdotter schreef: ↑16-07-2017 22:14Ja, maar je bericht komt op me over alsof de pil geen goede bescherming is. Voor het zingen de kerk uit is een prima methode als de man op tijd terugtrekt en er geen zaad meer in zijn urineleider zit.
maandag 17 juli 2017 om 07:33
Het ligt er ook aan in welke week van haar cyclus ze zit. Er staat in de bijsluiter wel wat je moet doen wanneer je de pil te laat hebt ingenomen. Bij sommige weken hoef je geen extra maatregelen te nemen, bij andere wel.Anoniemkus schreef: ↑16-07-2017 21:37Hoi,
Groetjes
maandag 17 juli 2017 om 20:16
Hoi allemaal,
Ik ben enige tijd terug gestopt met de pil en heb nu een klein beetje hoop dat ik zwanger ben misschien..
Ik zit nog zon week voor het begin van mijn menstruatie dus kan niet testen, maar heb wel een aantal kwaaltjes die erop lijken.
Zo heb ik last van een beetje opgezwollen vagina, veel afscheiding (doorzichtig, paar dagen terug echt slijmerig), krampjes en gevoelige borsten.
Weet iemand of dat doorzichtige afscheiding/slijm echt alleen met de eisprong is of kan dit ook een symptoom zijn van de innesteling?
Hoor graag jullie reacties
Ik ben enige tijd terug gestopt met de pil en heb nu een klein beetje hoop dat ik zwanger ben misschien..
Ik zit nog zon week voor het begin van mijn menstruatie dus kan niet testen, maar heb wel een aantal kwaaltjes die erop lijken.
Zo heb ik last van een beetje opgezwollen vagina, veel afscheiding (doorzichtig, paar dagen terug echt slijmerig), krampjes en gevoelige borsten.
Weet iemand of dat doorzichtige afscheiding/slijm echt alleen met de eisprong is of kan dit ook een symptoom zijn van de innesteling?
maandag 17 juli 2017 om 20:25
Dit soort klachten horen denk ik gewoon bij je cyclus. Door de pil onderdruk je alles, dus als je stopt gaat je lijf opeens 'van alles doen' wat je eerder nog nooit gevoeld hebt.
Ik had destijds ook om de haverklap allerlei 'symptomen', maar ik kon - bleek later - helemaal niet zwanger worden.
Ik had destijds ook om de haverklap allerlei 'symptomen', maar ik kon - bleek later - helemaal niet zwanger worden.
maandag 17 juli 2017 om 20:49
Bedankt voor je reactie! Maar als dit klachten zijn die bij de normale cyclus horen, wat toont dan zwangerschap aan? Behalve natuurlijk de test, maar daar is het nog te vroeg voorflipje2 schreef: ↑17-07-2017 20:25Dit soort klachten horen denk ik gewoon bij je cyclus. Door de pil onderdruk je alles, dus als je stopt gaat je lijf opeens 'van alles doen' wat je eerder nog nooit gevoeld hebt.

maandag 17 juli 2017 om 20:54
Het enige wat de zwangerschap met zekerheid aantoont is toch de test.

Kwaaltjes komen vaak pas daarna...
Ik ben uiteindelijk (met hulp) 3x zwanger geworden maar nooit heb ik het van tevoren gevoeld ofzo... dus nog een weekje geduld hebben (succes)!
In een gewone cyclus heb ik na mijn eisprong bijna altijd heel gevoelige borsten. Dat zegt dus niets over wel of niet zwanger zijn, alleen maar dat mijn eisprong dan dus is geweest.

dinsdag 18 juli 2017 om 00:05
Hoi, wat je noemt komt door progesteron wat je lichaam na de eisprong aanmaakt om het lichaam klaar te maken voor een eventuele zwangerschap. Na de innesteling wordt pas hcg aangemaakt. Dus je kunt nu nog geen zwangerschapskwaaltjes hebben. Houd je je eisprong bij? Succes met nog een weekje wachten!rosanne95 schreef: ↑17-07-2017 20:16Hoi allemaal,
donderdag 20 juli 2017 om 12:53

donderdag 20 juli 2017 om 14:52
Ik vermoed dat je geen eisprong gehad hebt en een soort van een cyclus over slaat.Kate1989 schreef: ↑20-07-2017 12:53Hoi allemaal,
Ik ben in december gestopt met de pil daarna meteen heel regelmatig ongesteld geworden.
30 juni had ik ongesteld moeten worden.
11 juli 1ste test gedaan (blauwe van de kruidvat) negatief, 17 juli 2de test werr negatief.
Nu afwachten of een andere test kopen?
zondag 30 juli 2017 om 19:42
Ik heb 4 weken geleden mijn mirena spiraaltje laten verwijderen. Ik heb geen bloeding gehad, totdat ik gisteravond een klein beetje bloed verloor. Nu niets meer. Bij mijn vorige zwangerschap had ik dat ook op de dag dat ik eigenlijk ongesteld zou worden.
Ik zou in principe zwanger kunnen zijn, maar vanaf wanneer kan ik dat testen? Ik was met de mirena niet ongesteld, dus geen idee wanneer ik dan over tijd zou zijn.
Zonder mirena was ik overigens super regelmatig, altijd precies 28 dagen.
Ik zou in principe zwanger kunnen zijn, maar vanaf wanneer kan ik dat testen? Ik was met de mirena niet ongesteld, dus geen idee wanneer ik dan over tijd zou zijn.

zondag 30 juli 2017 om 20:07
Bij de Action heb je 2 testen voor 2,50. Je kunt er daarvan een doen, een week wachten en dan eventueel nog een doen? Het kan ook zijn dat je cyclus gewoon op gang moet komen na de Mirena. In dat geval zou ik er maar van uit gaan dat er niets aan de hand is en 'gewoon' (on)geduldig wacchten op een volgende menstruatie. Succes! Ik duim voor je!Kankan schreef: ↑30-07-2017 19:42Ik heb 4 weken geleden mijn mirena spiraaltje laten verwijderen. Ik heb geen bloeding gehad, totdat ik gisteravond een klein beetje bloed verloor. Nu niets meer. Bij mijn vorige zwangerschap had ik dat ook op de dag dat ik eigenlijk ongesteld zou worden.