Het algemene 'ben ik zwanger (of niet)' topic
maandag 12 oktober 2015 om 14:55
Beste forummers,
Gezien de grote hoeveelheid topics met daarin de vraag of je 'wel of niet zwanger' bent, hebben wij dit algemene topic voor jullie aangemaakt.
Dit is dus de plek voor al je vragen en opmerkingen over een mogelijke zwangerschap, bijvoorbeeld nadat:
je de pil bent vergeten?
je menstruatie uitblijft?
het condoom is gescheurd?
Etc.
Andere topics met soortgelijke vragen zullen vanaf nu worden gesloten. Alle adviezen en wijsheden worden vervolgens hier op één plek verzameld.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum
Gezien de grote hoeveelheid topics met daarin de vraag of je 'wel of niet zwanger' bent, hebben wij dit algemene topic voor jullie aangemaakt.
Dit is dus de plek voor al je vragen en opmerkingen over een mogelijke zwangerschap, bijvoorbeeld nadat:
je de pil bent vergeten?
je menstruatie uitblijft?
het condoom is gescheurd?
Etc.
Andere topics met soortgelijke vragen zullen vanaf nu worden gesloten. Alle adviezen en wijsheden worden vervolgens hier op één plek verzameld.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.

zaterdag 5 augustus 2017 om 18:51
zondag 6 augustus 2017 om 16:49
Zelf geen hele slechte ervaringen met de testen gehad, maar ik heb in de jaren dat ik me nu in 'deze wereld' begeef talloze onduidelijke testen voorbij zien komen.
Bij lang niet iedereen worden ze positief wanneer dat wel zou moeten. En ze kruisreageren inderdaad ook vaak met hCG.
Temperaturen is veel betrouwbaarder, maar helaas alleen retrospectief en je moet het wel écht zorgvuldig doen.
Bij lang niet iedereen worden ze positief wanneer dat wel zou moeten. En ze kruisreageren inderdaad ook vaak met hCG.
Temperaturen is veel betrouwbaarder, maar helaas alleen retrospectief en je moet het wel écht zorgvuldig doen.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog

zondag 6 augustus 2017 om 16:55
Ik zie/ lees ook vaak dat mensen zich niet aan de gebruikshandleiding houden bv. Maar het werkt idd niet voor iedereen. Sommigen hebben bijv weinig LH.. Ik vond temperaturen ook prettiger.flipje2 schreef: ↑06-08-2017 16:49Zelf geen hele slechte ervaringen met de testen gehad, maar ik heb in de jaren dat ik me nu in 'deze wereld' begeef talloze onduidelijke testen voorbij zien komen.
zondag 6 augustus 2017 om 18:33
Als je al aan de ovulatie testen gaat zou ik Clear Blue gebruiken. Die zijn vrij prijzig, maar je krijgt wel een knipperende smiley 4 dagen voor je gaat ovuleren en een stralende smiley een X aantal uren voordat de ovulatie daadwerkelijk plaats gaat vinden. Die laten aan duidelijkheid niets te wensen over.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.

zondag 6 augustus 2017 om 18:51
Gewone lijntjes testen zijn mi niet minder duidelijk. Ook daar positief 12-72 uur voor ovulatie. En bij de meeste vrouwen oplopend, waardoor je al weet dat ovulatie eraan komt. Persoonlijk vind ik de prijs die clearblue vraagt belachelijk. Als je begint zou ik altijd eerst gewoon voor de goedkope gaan.Baggal schreef: ↑06-08-2017 18:33Als je al aan de ovulatie testen gaat zou ik Clear Blue gebruiken. Die zijn vrij prijzig, maar je krijgt wel een knipperende smiley 4 dagen voor je gaat ovuleren en een stralende smiley een X aantal uren voordat de ovulatie daadwerkelijk plaats gaat vinden. Die laten aan duidelijkheid niets te wensen over.
Ik zet de wekker elke ochtend zelfde tijd. Je temperatuurt dan direct, met een digitale thermometer (2 cijfers achter komma) oraal, vaginaal of rectaal (hele cyclus op dezelfde manier en oorthermometers zijn vaak niet betrouwbaar). Tijdstip maakt verder niet uit, maar doe het elke dag op dezelfde tijd in de ochtend. Temperaturen is betrouwbaar als je drie uur geslapen hebt. Noteer elke ochtend je temperatuur en ook je cervixslijm. Na ovulatie is je temperatuur 0,2-0,5 graden Celsius hoger. Als die drie dagen zo is heb je de eisprong gehad. Op dag van de eisprong hebben sommige vrouwen een temperatuurdip.
Fertility Friend is een betrouwbare app om je temperatuur in bij te houden. Als je daar ook je cervixslijm bijhoudt geeft deze app vaak automatisch je ovulatiedatum, ook redelijk vaak juist.

zondag 6 augustus 2017 om 19:33
Ja. Voor betrouwbare resultaten wel. Het verschilt per vrouw hoeveel het uitmaakt. Ik merkte dat mijn temperatuur hoger is als ik later temperatuur. Overigens viel ik na temperaturen direct weer in slaap.
zondag 6 augustus 2017 om 20:12
Oke bedankt!Saga_Röversdotter schreef: ↑06-08-2017 19:33Ja. Voor betrouwbare resultaten wel. Het verschilt per vrouw hoeveel het uitmaakt. Ik merkte dat mijn temperatuur hoger is als ik later temperatuur. Overigens viel ik na temperaturen direct weer in slaap.

zondag 6 augustus 2017 om 23:17
1. Op welke manier meet je?
2. Wanneer was de eerste dag laatste menstruatie?
3. Hoe lang duurt je cyclus doorgaans?
Die slierten, als je die tussen je vingers houdt, is het dan elastisch? Het zou heel goed kunnen dat je nu vruchtbaar bent!
Ik raad je trouwens aan een ovulatiethermometer bij sensitest.nl of zwanger en kids te bestellen. Dan heb je twee cijfers achter de komma. Dat helpt meer subtiele patronen te herkennen.
maandag 7 augustus 2017 om 06:23
-dank je welSaga_Röversdotter schreef: ↑06-08-2017 23:171. Op welke manier meet je?
-Met thermometer met 2 cijfers achter de komma.
2. Wanneer was de eerste dag laatste menstruatie?
(maar zeer lichte menstruatie)
3. Hoe lang duurt je cyclus doorgaans?
-Hij duurt 5 dagen (net als de laatste)
Die slierten, als je die tussen je vingers houdt, is het dan elastisch? Het zou heel goed kunnen dat je nu vruchtbaar bent!
-Ja je kan er draden van maken, net als je vruchtbare periode. Maar dat zou wel verklaren waarom m'n Ovulatietest positief is.
Ik raad je trouwens aan een ovulatiethermometer bij sensitest.nl of zwanger en kids te bestellen. Dan heb je twee cijfers achter de komma. Dat helpt meer subtiele patronen te herkennen.
anoniem_203219 wijzigde dit bericht op 08-08-2017 00:46
3.00% gewijzigd

maandag 7 augustus 2017 om 23:34
Dat van vier uur vind ik overdreven. Vaak zeggen ze twee uur. Het hangt van de test af wanneer je moet testen. Met testen die alleen LH meten is tussen tien en vier het best schijnt, dan is het meeste LH uit je bloed in je urine.
Arwen, dan was je dus acht dagen geleden ongesteld? Je cyclus is het aantal dagen van de eerste menstruatiedag tot de laatste dag voor je weer ongesteld wordt. Het kan best dat je nu al ovuleert, dan heb je waarschijnlijk een korte cyclus? 26 dagen maximaal? Ik bedoelde met hoe je temperatuur of je in je mond, vaginaal of rectaal doet. Al een verhoging gehad?
Arwen, dan was je dus acht dagen geleden ongesteld? Je cyclus is het aantal dagen van de eerste menstruatiedag tot de laatste dag voor je weer ongesteld wordt. Het kan best dat je nu al ovuleert, dan heb je waarschijnlijk een korte cyclus? 26 dagen maximaal? Ik bedoelde met hoe je temperatuur of je in je mond, vaginaal of rectaal doet. Al een verhoging gehad?
dinsdag 8 augustus 2017 om 00:44
[quote=Saga_Röv
[/quote]
- Ja heeel licht. Stelde niks voor. Vaginaal. Nee vandaag 36,5. Dat zou kunnen maar nog nooit gehad.
[/quote]
- Ja heeel licht. Stelde niks voor. Vaginaal. Nee vandaag 36,5. Dat zou kunnen maar nog nooit gehad.
dinsdag 8 augustus 2017 om 10:12
Oké, dan is het een minder prettige situatie. Twee vragen: Wil je een kind en is je situatie zo dat je een kind kunt onderhouden?Kimberley87 schreef: ↑08-08-2017 10:05Ja we zijn net uit elkaar gegaan omdat hij andere verwachtingen had als mij.
Ik weet niet eens of ik het wel moet vertellen.
dinsdag 8 augustus 2017 om 10:15
Ik ben een leerling verzorgende, zoveel verdien ik niet, en ik moet gewoon werken en naar school, ik zit in mijn tweede jaar.borboletas schreef: ↑08-08-2017 10:12Oké, dan is het een minder prettige situatie. Twee vragen: Wil je een kind en is je situatie zo dat je een kind kunt onderhouden?
dinsdag 8 augustus 2017 om 10:17
Dus je wilde graag zwanger worden, zou vanwege de pcos waarschijnlijk niet zonder hulp lukken. Ik zou het zien als een wonder en het kindje zeker weten houden!
Maar ja, mijn visie is gekleurd. Probeer al ruim 3 jaar zwanger te worden en de mm heeft alleen onbegrepen verminderd vruchtbaar opgeleverd.
Maar ja, mijn visie is gekleurd. Probeer al ruim 3 jaar zwanger te worden en de mm heeft alleen onbegrepen verminderd vruchtbaar opgeleverd.