Lijf & Lijn alle pijlers

Buikvet! Arghhh

15-07-2017 22:18 92 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik word er tureluurs van. Het gaat maar niet weg. Overal mooi slank geworden, maar die buik is nog echt enorm! Liposuctie is echt het allerlaatste redmiddel, maar wat is er nog meer?
Specifieke voeding?
Bevriezen?
Laser?
Nog meer?

Iemand goede ervaring met het één of ander?
Elfje112 schreef:
16-07-2017 12:43
Ik heb een eetstoornis gehad en ik heb besloten mezelf niet meer zo'n strenge beperking op te leggen. Kh arm eten voelt voor mij als een strenge beperking. Daarbij draait het leven in mijn ogen niet alleen om de buitenkant en heb ik besloten (soms nog steeds met moeite, haha). dat ik mezelf zo laat als ik nu ben. Ik probeer ervoor te zorgen dat ik niet dikker word, maar ben ook niet zo streng voor mezelf.

Als je het voor de gezondheid doet vind ik het wat anders, niet om er beter uit te zien.
Wat een knappe beslissing en wat goed dat je dit ook volhoudt.

Bij mij was afvallen ook vanwege gezondheidsredenen, maar die buik is vooral esthetisch. En ik weet niet of ik dat dan volhoud. (Of vol wil houden€
jules schreef:
16-07-2017 08:21
Wat is er niet gezond aan? Daar ben ik wel benieuwd naar.
Als je het in combinatie doet met een vegan dieet niet zo erg maar in combinatie met vlees kan het gevaarlijk zijn. Moet even zoeken waarom ook alweer precies maar hier is alvast een link naar een video die uitgaat van een studie gedaan door Harvard met ongeveer 100.000 mensen die ze 26 jaar gevolgd hebben: https://nutritionfacts.org/video/plant- ... kins-diet/
Ik snap trouwens koolhydraat arme dieten nooit. Koolhydraten zijn super gezond en goed voor je lichaam maar uiteraard dus wel afhankelijk van wat voor koolhydraten. Dus volle producten zoals: fruit, bruine rijst, hele havermout vlokken, zoete aardappels, volkoren brood, volkoren pasta an andere volle graan producten en zoveel mogelijk onbewerkt. Wel opletten of het brood/pasta echt volkoren is en dat kun je aan de hand van de product info aan de achterkant zelf uitrekenen (wordt heel vaak mee gerommeld nml)
jules schreef:
16-07-2017 12:51
Wat een knappe beslissing en wat goed dat je dit ook volhoudt.

Bij mij was afvallen ook vanwege gezondheidsredenen, maar die buik is vooral esthetisch. En ik weet niet of ik dat dan volhoud. (Of vol wil houden€
Vind ik van jou ook knap! Ik ben veel aangekomen na de eetstoornis en dat stoort me nog wel eens. Maar goed, dit is mijn lichaam waar ik het mee moet en wil doen. Ik heb een prima gewicht en BMI op dit moment. Esthetisch is voor mij niet meer het belangrijkste, een fijn leven wel. Ik heb PDS waardoor veel gezonde dingen niet gaan. Daar heb ik me ook bij neergelegd. Ik eet wat ik wil, maar zorg dat het wat met mate is en probeer wat meer te bewegen. Dat is voor mij voldoende en goed om vol te houden. Dan maar geen strakke buik meer en maatje 34.
anoniem_313781 wijzigde dit bericht op 16-07-2017 13:16
2.84% gewijzigd
Heb het even opgezocht en je moet als je wilt weten of iets 100% volle graan is het aantal grammen koolhydraten delen door het aantal grammen vezels. Dus als er staat 30 gram koolhydraten en 3 gram vezels dan 30:3=10 en dat is dus geen 100% volle graan. Als er als uitkomst 5 of minder uitkomt is het een volle graan.
Pinkiepink schreef:
15-07-2017 22:54
Koolhydraatarm dieet volgen. Meer eiwitten, gezonde vetten en weinig koolhydraten. Werkt echt!
Schei toch uit met die onzin zeg.
Beleza schreef:
16-07-2017 13:19
Heb het even opgezocht en je moet als je wilt weten of iets 100% volle graan is het aantal grammen koolhydraten delen door het aantal grammen vezels. Dus als er staat 30 gram koolhydraten en 3 gram vezels dan 30:3=10 en dat is dus geen 100% volle graan. Als er als uitkomst 5 of minder uitkomt is het een volle graan.
Wat een goede tip! Dank je wel!
Elfje112 schreef:
16-07-2017 13:16
Vind ik van jou ook knap! Ik ben veel aangekomen na de eetstoornis en dat stoort me nog wel eens. Maar goed, dit is mijn lichaam waar ik het mee moet en wil doen. Ik heb een prima gewicht en BMI op dit moment. Esthetisch is voor mij niet meer het belangrijkste, een fijn leven wel. Ik heb PDS waardoor veel gezonde dingen niet gaan. Daar heb ik me ook bij neergelegd. Ik eet wat ik wil, maar zorg dat het wat met mate is en probeer wat meer te bewegen. Dat is voor mij voldoende en goed om vol te houden. Dan maar geen strakke buik meer en maatje 34.
Wat lastig, pds!

Hier ook geen 34, maar 38, maar dat is al zoveel beter dan die 46 waar ik vandaan kom. Wat zeg ik; maat 38 is perfect. Ik hoef ook geen kleinere kledingmaat of af te vallen. Alleen die buik....
jules schreef:
16-07-2017 13:40
Wat lastig, pds!

Hier ook geen 34, maar 38, maar dat is al zoveel beter dan die 46 waar ik vandaan kom. Wat zeg ik; maat 38 is perfect. Ik hoef ook geen kleinere kledingmaat of af te vallen. Alleen die buik....
Die buik hoort dan gewoon bij je, net als bij mij en heel veel vrouwen. Lieverd, ik denk dat je een perfect figuur hebt!
Elfje112 schreef:
16-07-2017 14:03
Die buik hoort dan gewoon bij je, net als bij mij en heel veel vrouwen. Lieverd, ik denk dat je een perfect figuur hebt!
+1
Bimzarellio...what else
Ik ben bang dat jullie gelijk hebben, maar accepteren is zo lastig. Ik hoopte dat er hier iemand zou zeggen "ja, je moet gewoon even dit of dat", maar ik wist natuurlijk zelf ook wel dat dat m niet zou worden. Het is alleen zo stom: alles is mooi in proportie en slanker geworden, alleen die buik lijkt nog exact zoals 20 kg geleden. :"-(
Zwemmen! Echt, ik zweer erbij..

Ik heb ook altijd een (klein) buikje gehad, en sinds ik zwem (1x per wk) is het echt al stukken minder!
Ik zou eigenlijk 2x moeten gaan.. Daar moet ik alleen de tijd nog even voor vinden.
Als ik een foto zou zien; Wedden dat ik van mijn stoel val over de opmerking dat je buik enorm is?
ooitverlegen schreef:
17-07-2017 15:04
Als ik een foto zou zien; Wedden dat ik van mijn stoel val over de opmerking dat je buik enorm is?
Ik denk het wel. Als ik mijn buik echt laat hangen (dus niet inhoud), dan lijk ik zo 7 maanden zwanger. Als ik mijn buik wel inhoud, dan steekt hij vanaf mijn ribben echt 10 cm uit.
vriendin van mij heeft echt goede resultaten behaalt op haar buik met cryolipolyse , door haar enthousiasme ben ik ook begonnen en heb nu 3 van de 7 behandelingen gehad. Ik doe mijn dijen en ook ik boek echt resultaat.

Wel letten we beide daar naast op onze voeding (zij meer dan ik) en ik sport er ook bij (krachttraining)
Koolhydraatarm is gewoon wetenschappelijk bewezen. En nee, niet jezelf uithongeren, maar gewoon eens opletten op je koolhydraten. Dus bijvoorbeeld niet bij iedere maaltijd koolhydraten, maar schrap ze eens bij een van je maaltijden, bijvoorbeeld ipv de broodlunch een lekkere salade. Ja, koolhydraten zijn nodig maar vele eten wel 300 gr. per dag, en dan zijn je vetten, koolhydraten en eiwitten uit balans. Rond de 150 gram per dag is goed. En dan Kun je nog best veel eten hoor, maar over eet je gewoon niet. En daarnaast: door meer eiwitten te eten, gaat je verbranding ook sneller. Tevens wetenschappelijk onderzoek naar gedaan.

Daarnaast zou ik een appje downloaden waarbij je eens bijhoudt wat je binnenkrijgt op een dag. Misschien eet je wel toch nog meer dan je denkt.
jules schreef:
17-07-2017 15:16
Ik denk het wel. Als ik mijn buik echt laat hangen (dus niet inhoud), dan lijk ik zo 7 maanden zwanger. Als ik mijn buik wel inhoud, dan steekt hij vanaf mijn ribben echt 10 cm uit.
Moeilijk vergelijken, zowel de 7 maanden zwanger als ook die 10 cm. Maar lang verhaal kort, ik geloof zeker dat mijn partner vergelijkbaar is.
Ik zou een dieet combineren met sport. Begin met cardio om vet te verbranden en dan wat spierversterkende oefeningen...
ValerieDR schreef:
17-07-2017 21:54
Ik zou een dieet combineren met sport. Begin met cardio om vet te verbranden en dan wat spierversterkende oefeningen...
Jules sport al veel, schreef ze:
Sporten doe ik al voldoende, beweging krijg ik al genoeg (ik doe alles op de fiets).
Pinkiepink schreef:
17-07-2017 21:41
Koolhydraatarm is gewoon wetenschappelijk bewezen. En nee, niet jezelf uithongeren, maar gewoon eens opletten op je koolhydraten. Dus bijvoorbeeld niet bij iedere maaltijd koolhydraten, maar schrap ze eens bij een van je maaltijden, bijvoorbeeld ipv de broodlunch een lekkere salade. Ja, koolhydraten zijn nodig maar vele eten wel 300 gr. per dag, en dan zijn je vetten, koolhydraten en eiwitten uit balans. Rond de 150 gram per dag is goed. En dan Kun je nog best veel eten hoor, maar over eet je gewoon niet. En daarnaast: door meer eiwitten te eten, gaat je verbranding ook sneller. Tevens wetenschappelijk onderzoek naar gedaan.

Daarnaast zou ik een appje downloaden waarbij je eens bijhoudt wat je binnenkrijgt op een dag. Misschien eet je wel toch nog meer dan je denkt.
Misschien ga ik het toch een kans geven. Overigens houd ik al twee jaar lang mijn eten bij in een app (MyFitnessPal) en ik eet echt gewoon keurig binnen de lijntjes met hier en daar een uitschieter. Zoals ik nu ben, blijf ik waarschijnlijk als ik niets verander qua voeding.
elske1975 schreef:
17-07-2017 22:07
Jules sport al veel, schreef ze:

Ik sport inderdaad al veel. Voornamelijk cardio gecombineerd met kracht (bootcamp, personal trainer). Verder beweeg ik ook heel veel. Alles op de fiets: boodschappen, kinderen overal naar toe, etc.
Ik heb nog dagen over, dus theoretisch gezien zou ik nog meer kunnen sporten, maar helaas heb ik daar geen zin in en tijd voor. Ik vind 4 sportmomenten per week wel voldoende.
jules schreef:
18-07-2017 09:49
Misschien ga ik het toch een kans geven. Overigens houd ik al twee jaar lang mijn eten bij in een app (MyFitnessPal) en ik eet echt gewoon keurig binnen de lijntjes met hier en daar een uitschieter. Zoals ik nu ben, blijf ik waarschijnlijk als ik niets verander qua voeding.
Wat is dan precies je angst tov kh-arm? Het is geen crashdieet...
jippie55 schreef:
18-07-2017 09:53
Wat is dan precies je angst tov kh-arm? Het is geen crashdieet...
Ik heb wel eens van mensen gehoord dat ze uitslag kregen van kh arm eten.
En ik ben bang dat het super goed werkt, ik het niet eeuwig vol houd en dat het dan vervolgens weer wordt zoals het was.
jules schreef:
18-07-2017 09:50
Ik sport inderdaad al veel. Voornamelijk cardio gecombineerd met kracht (bootcamp, personal trainer). Verder beweeg ik ook heel veel. Alles op de fiets: boodschappen, kinderen overal naar toe, etc.
Ik heb nog dagen over, dus theoretisch gezien zou ik nog meer kunnen sporten, maar helaas heb ik daar geen zin in en tijd voor. Ik vind 4 sportmomenten per week wel voldoende.
Ik vind het behoorlijk veel wat jij sport en beweegt. Is uiterlijk echt zo ontzettend belangrijk voor je dat je daar alles voor over hebt? En dat alleen voor de buitenkant. Volgens mij ben je al gezond bezig, aangezien je al veel bent afgevallen.
Buikvet gaat alleen weg door combinatie van minimaal 20 minuten flink!!! bewegen (hardlopen, bootcamp etc.) en gezond eten.
En dan duurt het ook nog eens erg lang voordat de eerste resultaten komen,....Kwestie van volhouden,dus!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven