Universiteit tas
maandag 17 juli 2017 om 17:12
Heyhey!
Volgend jaar ga ik naar de universiteit. Ik ga de studie science, business and innovation doen.
Ik wil een nieuwe tas kopen hiervoor en heb mijn oog laten vallen op een vlieger & vandam. Hele vette tas! De tas is 34 x 25 x 5 cm. Ik moet sowieso mijn laptop mee (13.3 inch).
Weten jullie misschien hoeveel boeken je ongeveer mee moet en of de tas niet te klein is voor school. Ik wil natuurlijk niet teveel meenemen en de tas scheuren of iets, voor die prijs.
Dankjewel alvast x
Volgend jaar ga ik naar de universiteit. Ik ga de studie science, business and innovation doen.
Ik wil een nieuwe tas kopen hiervoor en heb mijn oog laten vallen op een vlieger & vandam. Hele vette tas! De tas is 34 x 25 x 5 cm. Ik moet sowieso mijn laptop mee (13.3 inch).
Weten jullie misschien hoeveel boeken je ongeveer mee moet en of de tas niet te klein is voor school. Ik wil natuurlijk niet teveel meenemen en de tas scheuren of iets, voor die prijs.
Dankjewel alvast x
maandag 17 juli 2017 om 17:16
Hoeveel boeken je mee moet is vaak ook afhankelijk van de opleiding/drukke dagen.
Maar eerlijk gezegd zou ik niet zo'n peperdure tas gebruiken als schooltas. De kans is groot dat hij het net een jaar volhoud. Ik zou gewoon een eastpak kopen, en misschien die leuke tas gebruiken op dagen dat je maar 1 boek mee hoeft ofzo
Maar eerlijk gezegd zou ik niet zo'n peperdure tas gebruiken als schooltas. De kans is groot dat hij het net een jaar volhoud. Ik zou gewoon een eastpak kopen, en misschien die leuke tas gebruiken op dagen dat je maar 1 boek mee hoeft ofzo
maandag 17 juli 2017 om 17:23
maandag 17 juli 2017 om 17:25
Tas online bekeken ...
Lijkt mij toch echt wel vrij krap als er ook nog dingen in moeten zoals een flesje water, brood, pennenzak, papier, ...
En op dit moment zou ik ook niet gaan rondlopen met een tas met een geweer / pistool op.
Ik zou zelf ook voor een Eastpak gaan.
Of voor een groter model van "aanhangende" tas.
Lijkt mij toch echt wel vrij krap als er ook nog dingen in moeten zoals een flesje water, brood, pennenzak, papier, ...
En op dit moment zou ik ook niet gaan rondlopen met een tas met een geweer / pistool op.
Ik zou zelf ook voor een Eastpak gaan.
Of voor een groter model van "aanhangende" tas.
maandag 17 juli 2017 om 17:28
Misschien is een My Paperbag iets voor je?
http://www.ullingslederwaren.nl/businessbag/
http://www.ullingslederwaren.nl/businessbag/
“Don’t look back – you’re not going that way.”
maandag 17 juli 2017 om 17:38
https://www.duifhuizen.nl/zebra-trends- ... 0wodYl4D8g
Deze maar komt meer in de richting. En leuke prijs! Ik heb ook zoiets van dit merk. Gaat lang mee, vaak met laptop en een aantal boeken erin, maar ook als we bijvoorbeeld bij mijn ouders logeren als logeertas.
Deze maar komt meer in de richting. En leuke prijs! Ik heb ook zoiets van dit merk. Gaat lang mee, vaak met laptop en een aantal boeken erin, maar ook als we bijvoorbeeld bij mijn ouders logeren als logeertas.
maandag 17 juli 2017 om 17:45
Ik zou het persoonlijk doodzonde vinden van zo'n dure tas. Schooltassen hebben nog wel eens wat te lijden. Zware boeken, eten/drinken dat kan (v)lekken, vieze ondergronden waar je 'm op gaat zetten. Ik zou ook voor een Eastpak of iets aanverwants kijken, er is meer dan genoeg te krijgen, ook in schoudertas model.
maandag 17 juli 2017 om 17:45
Mijn ervaring is ook dat het zonde is van dat soort mooie dure tassen. Ze houden het niet vol en binnen een jaar kun je een nieuwe kopen omdat ze kapot zijn.
Daarnaast lijkt dit me echt te klein voor een laptop en boeken enzo.
Herschel's houden het lang vol de laatste jaren op de uni liep zeker de helft van mijn studiegenoten (en ik zelf ook) ermee. Als je perse geen rugzak wil zou ik kijken naar wat groters en goedkopers en dat je er rekening mee houdt dat je tas geen hele studie mee gaat.
Daarnaast lijkt dit me echt te klein voor een laptop en boeken enzo.
Herschel's houden het lang vol de laatste jaren op de uni liep zeker de helft van mijn studiegenoten (en ik zelf ook) ermee. Als je perse geen rugzak wil zou ik kijken naar wat groters en goedkopers en dat je er rekening mee houdt dat je tas geen hele studie mee gaat.
maandag 17 juli 2017 om 18:01
Ik zou vooral even afwachten. Eventueel eerst iets goedkoops halen voor de eerste paar weken. Laptop, waterflesje, portemonnee en gsm lijken mij voornamelijk in je tas moeten passen. Ik heb op de uni in ieder geval nauwelijks boeken meegenomen (tenzij ik ging studeren). Als je thuis blijft wonen is het wellicht anders ivm ruimte tussen colleges. Ik zou zo weinig mogelijk aanschaffen vooraf (geldt zeker ook voor boeken die een veelvoud van een tas kosten!) en het aankijken. Je ontdekt snel genoeg wat handig is.
maandag 17 juli 2017 om 18:03
Ik heb een Vlieger & Vandam tas die ik jaren lang hebt gebruikt voor mijn studie en ik nam iedere dag een 13 inch macbook mee en enkele boeken. Na 5 jaar is de tas nog steeds erg mooi, maar de tas weegt wel erg veel en daar wil ik je voor waarschuwen.
Ik heb http://oud.fashionscene.nl/images/libra ... LIEGER.jpg de rechter maar dan in een andere kleur.
Daarnaast had ik ook nog een eastpak en nu een Kanken, gewoon omdat ik graag afwissel. Maar ik had mijn V&V in de uitverkoop.
Ik heb http://oud.fashionscene.nl/images/libra ... LIEGER.jpg de rechter maar dan in een andere kleur.
Daarnaast had ik ook nog een eastpak en nu een Kanken, gewoon omdat ik graag afwissel. Maar ik had mijn V&V in de uitverkoop.
violetskies wijzigde dit bericht op 17-07-2017 18:06
34.11% gewijzigd
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
maandag 17 juli 2017 om 18:04
Ik zou ook voor een Hershel's oid gaan, zijn mooie tassen waar je eventueel nog wel meer in kwijt kan dan alleen een laptop. Een Eastpak oid zou ik niet meer doen, dat is toch echt meer voor de middelbare school.
Overigens riep ik tijdens mijn eerste jaar van mijn studie ook dat ik geen rugzak wilde. Tot ik een keer met -10 op het station van Utrecht stond te wachten en ik mijn schoudertas nergens kwijt omdat alles nat van de sneeuw was. Na 3 uur had ik zo ontzettend last van mijn schouder dat ik daarna gelijk een rugzak heb gekocht.
Overigens riep ik tijdens mijn eerste jaar van mijn studie ook dat ik geen rugzak wilde. Tot ik een keer met -10 op het station van Utrecht stond te wachten en ik mijn schoudertas nergens kwijt omdat alles nat van de sneeuw was. Na 3 uur had ik zo ontzettend last van mijn schouder dat ik daarna gelijk een rugzak heb gekocht.
v1k1ng wijzigde dit bericht op 17-07-2017 18:07
44.39% gewijzigd
Valhalla! Where the brave may live Forever!
maandag 17 juli 2017 om 18:06
'Moet' je een laptop mee naar de universiteit? Mijn dochter heeft mooie schriften gekocht en toen ik opperde dat een kleine laptop misschien handig zou zijn werd die suggestie direct afgewezen.
En zijn alle boeken ook niet nodig? Ze wil ze nu al allemaal bestellen (met korting via de studievereniging), en tweedehands zijn niet te vinden.
En zijn alle boeken ook niet nodig? Ze wil ze nu al allemaal bestellen (met korting via de studievereniging), en tweedehands zijn niet te vinden.
maandag 17 juli 2017 om 18:13
Hangt - neem ik aan - ook van de opleiding af.MinkeDeWit schreef: ↑17-07-2017 18:06'Moet' je een laptop mee naar de universiteit? Mijn dochter heeft mooie schriften gekocht en toen ik opperde dat een kleine laptop misschien handig zou zijn werd die suggestie direct afgewezen.
En hoeveel groepswerken.
Kent ze toevallig een paar oudere jaars die weten hoe het daar loopt?
Hier waren vooral van die dunne plastic ringmappen handig.
Kon ik tenminste enkel de 2 of 3 hoofdstukken meenemen waar we mee bezig waren.
Ik had dan meestal wel 5 van die dingen in mijn tas steken* ...
En nog een handboek of 2.
En nog een cursusblok, een pennenzak, eten en drinken voor de hele dag, ...
*Ik had meestal gemiddeld 5 à 6 uur per dag les.
Voor 2 of 3 uur kan zo'n schoudertas handig zijn. Voor 6 uur niet.
Hangt dus ook af hoeveel les of hoeveel verschillende vakken je hebt op een dag.
maandag 17 juli 2017 om 18:31
Ik ben me er bewust van dat ik niet dezelfde tas kan meenemen mn hele studententas, maar ik krijg het cadeau van familie en vind het heel vet.
Is het hebben van een neppistool een echte issue?? Want ik neem aan dat mensen de ironie snappen. Of nja dat hoop ik.
Ik heb ook gehoord dat de v&v tassen heel lang goed blijven, maar heb zelfs geen ervaring.
Is het hebben van een neppistool een echte issue?? Want ik neem aan dat mensen de ironie snappen. Of nja dat hoop ik.
Ik heb ook gehoord dat de v&v tassen heel lang goed blijven, maar heb zelfs geen ervaring.
maandag 17 juli 2017 om 18:31
Laptop mee hangt van de opleiding af. Ik had medestudenten die niet eens een computer thuis hadden (en dat is nog geen 10 jaar geleden). Dat waren dan vooral studenten klassieke talen die een minor bij 'ons' deden (Nederlands).
Ik moest overigens met Nederlands dan wel weer vaak een (stapel) romans en/of dichtbundels meesjouwen.
Qua tas: ik had een rugzak en daarvoor zo'n postbodetas. Wellicht is dat laatste nog een optie? Ik zou iig geen dure tas doen.
Ik moest overigens met Nederlands dan wel weer vaak een (stapel) romans en/of dichtbundels meesjouwen.
Qua tas: ik had een rugzak en daarvoor zo'n postbodetas. Wellicht is dat laatste nog een optie? Ik zou iig geen dure tas doen.
maandag 17 juli 2017 om 18:35
O, en ja: dat neppistool is echt een issue ja. En nee, de bewakers zullen de ironie echt niet altijd snappen. Op mijn uni riep een student voor de grap een keer dat hij ging schieten. Medestudent hoorde dat, had niet door dat het een grapje was en waarschuwde de bewaking. 112, politie, hele mikmak.
Dus dat zou ik niet doen.
Dus dat zou ik niet doen.
maandag 17 juli 2017 om 18:37
Anno 2017 - met momenteel overal aanslagen - zou ik dat neppistool toch écht niet uittesten.Xbella schreef: ↑17-07-2017 18:31Ik ben me er bewust van dat ik niet dezelfde tas kan meenemen mn hele studententas, maar ik krijg het cadeau van familie en vind het heel vet.
maandag 17 juli 2017 om 18:41
Ik heb er ook 1 met pistool en ik neem die nu wel minder vaak mee. Ik heb er nooit rottige opmerkingen over gehad maar met alle gebeurtenissen van nu zou ik sneller wat anders kiezen. Dan zou ik eerder voor de handboeien gaan of lekker wachten tot de wintercollectie komt en nu gewoon een goedkope tas nemen.Xbella schreef: ↑17-07-2017 18:31Ik ben me er bewust van dat ik niet dezelfde tas kan meenemen mn hele studententas, maar ik krijg het cadeau van familie en vind het heel vet.
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
maandag 17 juli 2017 om 18:42
Ligt denk ik aan de universiteit en de studie. Bij mij had/heeft praktisch iedereen een laptop. Je schrijft je anders namelijk een ongeluk en houdt het niet bij in de onderwijsgroepen. Boekenpakket heb ik het eerste jaar ook gekocht via de studievereniging, maar op de statistiekboeken na daarna nooit meer aangeraakt. Alle boeken staan ook gewoon in de UB en als je daar iets uit nodig hebt kopieer je dat en neem je het mee naar huis. Althans... Zo werkt het met het PGO-systeem in Maastricht.MinkeDeWit schreef: ↑17-07-2017 18:06'Moet' je een laptop mee naar de universiteit? Mijn dochter heeft mooie schriften gekocht en toen ik opperde dat een kleine laptop misschien handig zou zijn werd die suggestie direct afgewezen.