35+ mannen: saai, kleurloos en onaantrekkelijk

16-07-2017 12:09 1382 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zat het topic van een andere TO een beetje te vervuilen maar ik vind dit wel een leuk onderwerp, dus maar even een nieuw topic.

Het valt mij in zijn algemeenheid op dat mannen van boven de 35 a 40 ongeveer eigenlijk voor het grootste deel bere-onaantrekkelijk zijn. Maar toch hebben ze, zeker als ze vrijgezel zijn en daten, enorm veel noten op hun zang. Maar ook mannen die niet vrijgezel zijn en relaties hebben, lijken enorme eisen aan hun partners te stellen, terwijl ze zelf minimale moeite doen.

Het valt mij irl op dat de meeste vrouwen die ik ken van 35+ eigenlijk enorm leuk zijn. Veel van die vrouwen zijn goed verzorgd, kleden zich leuk aan, verven hun haar en hebben een leuk kapsel, gebruiken make-up, trekken een leuk jurkje of een kek hakje aan, zorgen er voor dat ze enigszins presentabel blijven door niet helemaal dicht te groeien, hun benen te scheren, hun oksels te scheren, hun tanden te verzorgen, een lekker luchtje op te doen, etc.

Daarnaast combineren ze meestal een baan met het leeuwendeel van de zorg voor kinderen en huishouden, organiseren het gezinsleven, zorgen dat ze leuke vriendinnen en dochters zijn, onderhouden sociale contacten, etcetera.

Na een scheiding hebben vrouwen vaak ook vrij snel hun boel weer op de rit. Ze hebben meestal vrij snel een gezellig huis, doen al snel al die dingen die ze in de relatie ook deden weer maar nu alleen, kortom: ik vind vrouwen van rond de veertig over het algemeen hele leuke, complete mensen met veel rijke schakeringen.

Van de mannen in dezelfde leeftijdscategorie vind ik dat dus helemaal niet. Over het algemeen vind ik ze er onverzorgd uitzien, ik kom irl zelden mannen van zeg een jaar of 42 tegen dat ik denk "goh, leuke outfit / cool kapsel / leuke schoenen / wat ruik je lekker / mooie tanden / leuke bril" of iets in die geest. Daarnaast vind ik ze ook niet sprankelend of interessant. En als ze gescheiden zijn is het helemaal kommer en kwel. Ik zie echt zelden een man die gescheiden is die zonder dat er een nieuwe vrouw in het spel is die hem dan weer opkalefatert, die gewoon op eigen kracht een leuk, rijk leven leidt.

Herkenbaar?
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Blondie456 schreef:
19-07-2017 16:24
Klopt. Ik ben met niks achter gebleven want mijn man is vorig jaar overleden.
:hug:

Mijn partner is een paar jaar geleden (alweer) overleden. Het went nooit, maar toch ben ik nu gelukkiger dan ooit. Dat ziet er raar uit, als ik dat zo achter elkaar zet, en komt ook zeker niet door het verliezen van mijn partner, maar wel doordat al die dooddoeners waar blijken te zijn: de tijd heelt veel wonden, het leven gaat door en achter de wolken blijkt die zon inderdaad te schijnen.
Spreuken 18:2
Alle reacties Link kopieren
Oké. Ik kon me ook al niet voorstellen dat je het zo bedoelde, Impala.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Alle reacties Link kopieren
jaw schreef:
19-07-2017 15:42
Het zijn inderdaad de vrouwen die de mannen uitkiezen.
Dus de beste exemplaren gaan er dan ook snel uit en maar zelden komt er zo'n goed exemplaar terug in het keuzevak, en dan enkel en alleen omdat het een goed exemplaar was welke niet paste bij de vrouw die hem koos maar wel bij een andere. Dan blijft er na een loop van tijd gewoon weinig keuze over. De goeden zijn zeldzaam, dan zijn er nog de versies die er van buiten goed uitzien en dus continue gekozen worden maar die van binnen niet goed zijn en dus continue weer terug komen in het keuzevak, sommigen daarvan die doen het erom, juist doordat ze altijd gekozen worden. En de rest zijn de saaie exemplaren, de exemplaren die zo goed als nooit gekozen worden, omdat ze de concurrentie met de slechte exemplaren met de mooie buitenkant niet aankunnen, zelfs al hebben die met een saaie buitenkant een perfect goede binnenkant. Sommigen kunnen nog opgepoetst worden aan de buitenkant, anderen zijn al zo vaak afgerekend op hun buitenkant dat dat naar binnen is getrokken en ja, er zitten ook bij de saaie exemplaren foute types tussen. Hoe dan ook, door de tijd heen zullen de afgekeurde exemplaren steeds maar weer terugkomen in dat keuzevak terwijl de goede exemplaren, eenmaal gekozen, wegblijven.
Dit is exact hoe het gaat. Prachtig verwoord.
impala wijzigde dit bericht op 19-07-2017 16:51
0.77% gewijzigd
.
Alle reacties Link kopieren
Timetraveler schreef:
19-07-2017 15:27
Mijn single vriendinnen en ik vechten bij wijze van spreken om de schaarse leuke single man die er tussen de rest loopt ;-D O_o (oké bij wijze van spreken).
Mijn single vriendinnen op jacht naar 'n nieuwe vent zijn er inmiddels van overtuigd dat de leuke single man voordat hij de kans krijgt de markt te betreden alweer 'ingepikt' is.
volg je verstand, gebruik je gevoel
Alle reacties Link kopieren
highlander schreef:
19-07-2017 16:49
Mijn single vriendinnen op jacht naar 'n nieuwe vent zijn er inmiddels van overtuigd dat de leuke single man voordat hij de kans krijgt de markt te betreden alweer 'ingepikt' is.
Klopt ook. Er is altijd een meer of minder verdekt opgestelde wachtrij.
.
Fluithaas schreef:
19-07-2017 16:14
Dat klinkt alsof het puur een geluksdingetje is waar je zelf geen invloed op hebt.

Terwijl het verhaal van Lisaviva begon met een vader met een scheef gezicht. In dit topic (en in heel wat andere topics) heb ik heel wat forummers zien schrijven dat ze niet zouden daten met een man waar ze het op het eerste gezicht "niet op zouden kunnen". De moeder van Lisaviva heeft die uiterlijke onvolmaaktheid dus wél geaccepteerd en plukt daar in haar latere leven de vruchten van. Wel iets om bij stil te staan voor wie droomt van zo'n gelukkig huwelijk.
Laatst vroeg iemand me wat er aan de hand was met mijn vader en ik had geen idee waar ze het over had. :) Ik zie zijn scheve gezicht niet, maar gewoon mijn vader.
Alle reacties Link kopieren
highlander schreef:
19-07-2017 16:49
Mijn single vriendinnen op jacht naar 'n nieuwe vent zijn er inmiddels van overtuigd dat de leuke single man voordat hij de kans krijgt de markt te betreden alweer 'ingepikt' is.
Toch jammer. En ik zal ongetwijfeld ook kieskeurig zijn, maar ik kom weinig tot geen mannen van mijn leeftijd tegen die a. single zijn b. leuk zijn, dat wil zeggen waarmee je een gewoon gesprek kan beginnen en niet meteen een FB bericht krijgt in de categorie "Hey tijger zal ik vannacht tegen je kontje aankruipen" of die alleen maar monologen houden zonder iets terug te vragen O_o . en liefst c. nog een beetje vlot gekleed, over meer kunnen praten dan alleen de plaatselijke voetbalclub (waar niks mis mee is).
Alle reacties Link kopieren
Ze zeggen dat als je ouders bij elkaar zijn de kans groter is dat je zelf ook een lange relatie/huwelijk te wachten staat dan wanneer je ouders gescheiden zijn.
Alle reacties Link kopieren
amarna schreef:
19-07-2017 15:48
Met zegt wel eens dat je het beste een partner kunt zoeken in de supermarkt. Maar ik wist niet dat we dan zélf de koopwaar vormden!
Dat klopt, ik heb mijn vrouw in de supermarkt uitgezocht. Ik kan het aanprijzen!
highlander schreef:
19-07-2017 16:49
Mijn single vriendinnen op jacht naar 'n nieuwe vent zijn er inmiddels van overtuigd dat de leuke single man voordat hij de kans krijgt de markt te betreden alweer 'ingepikt' is.
Verschrikkelijk.
ooitverlegen wijzigde dit bericht op 19-07-2017 20:01
32.57% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
moonlight schreef:
19-07-2017 17:12
Ze zeggen dat als je ouders bij elkaar zijn de kans groter is dat je zelf ook een lange relatie/huwelijk te wachten staat dan wanneer je ouders gescheiden zijn.
Kan in mijn geval klopt het,ik ben niet geschikt voor een relatie ,maar in het geval van mijn beide exen dan weer niet die hebben ouders die uit gewoonte,financiën etc bij elkaar zijn gebleven maar gelukkige huwelijken waren het niet.
Ik heb dus voor de duidelijkheid gescheiden ouders en mijn exen niet.
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
impala schreef:
19-07-2017 16:29
Nee, zo bedoelde ik het natuurlijk niet. Sorry. Ik bedoelde het gewoon in het algemeen.
En vooral ook voor mannen/vrouwen die hun niet zo heel spannende relatie opbreken omdat ze denken elders 'alles' te kunnen vinden. Die komen van een koude kermis thuis.
Volgen jullie Suzanne Rethans nog? Dát bedoel ik eigenlijk.
Je verontschuldiging aanbieden voor een algemene opmerking die een ander verkeerd heeft geinterpreteerd, vind ik getuigen van karakter Impala!
Alle reacties Link kopieren
moonlight schreef:
19-07-2017 17:12
Ze zeggen dat als je ouders bij elkaar zijn de kans groter is dat je zelf ook een lange relatie/huwelijk te wachten staat dan wanneer je ouders gescheiden zijn.
Ik vraag me dan af hoe het dan zit met mensen die maar 1 ouder hebben (gehad). :P
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
Alle reacties Link kopieren
violetskies schreef:
19-07-2017 17:41
Ik vraag me dan af hoe het dan zit met mensen die maar 1 ouder hebben (gehad). :P
Zo iemand ben ik. Ik ben opgevoed door mijn moeder die tijdens haar zwangerschap in de steek is gelaten door de man die haar zwanger maakte. Maar zelf ben ik al 17 jaar gelukkig getrouwd.
Alle reacties Link kopieren
violetskies schreef:
19-07-2017 17:41
Ik vraag me dan af hoe het dan zit met mensen die maar 1 ouder hebben (gehad). :P
Het is allemaal individueel maar het zal ongetwijfeld een iets lagere kans op een levenslange relatie scoren.
Alle reacties Link kopieren
RockOla schreef:
19-07-2017 17:49
Zo iemand ben ik. Ik ben opgevoed door mijn moeder die tijdens haar zwangerschap in de steek is gelaten door de man die haar zwanger maakte. Maar zelf ben ik al 17 jaar gelukkig getrouwd.
Mooi dat jij het tegendeel bewijst!
Alle reacties Link kopieren
Ach ja...niet alle mannen zijn rotzakken :biggrin:
impala schreef:
19-07-2017 16:29
Nee, zo bedoelde ik het natuurlijk niet. Sorry. Ik bedoelde het gewoon in het algemeen.
En vooral ook voor mannen/vrouwen die hun niet zo heel spannende relatie opbreken omdat ze denken elders 'alles' te kunnen vinden. Die komen van een koude kermis thuis.
Volgen jullie Suzanne Rethans nog? Dát bedoel ik eigenlijk.
Ik sla even aan op suzanne rethans. Ik heb een abo op de jan gewonnen en ik verwonder me er erg over.
Die vrouw moet wel een enorm netwerker zijn om dit onderwerp zolang te mogen uitspitten.
Omdat ze bij mij in de buurt schijnt te wonen en daar allemaal hints over geeft lees ik het toch maar steeds.
Maar dat is nou het schoolvoorbeeld van iemand die haar eigen ellende creert en overal toch doorheen zwijnt. Maar oh wat is het allemaal moeilijk.
Maar ik vond haar stukjes al vanaf dag 1 zo verwend klinken.
Alle reacties Link kopieren
lisaviva schreef:
19-07-2017 14:56
Dankzij het voorbeeld van mijn ouders ben ik op relatiegebied niet de mist in gegaan. Het had allemaal heel anders kunnen lopen als ik andere ouders had gehad. Ze hadden hun eigen tekortkomingen, maar hier hebben we als hun kinderen veel aan gehad.
Het is wel zo dat uit onderzoek gebleken is dat de kans dat je gaat scheiden aanzienlijk toeneemt, wanneer ook je ouders gescheiden zijn. Maar toch heeft het aantal scheidingen toegenomen. Dat heeft denk ik echt te maken met de emancipatie van de vrouw. Vrouwen zijn autonomer en onafhankelijker, wat maakt dat ze de fratsen van mannen niet meer hoeven te accepteren. Ze gaan dan gewoon weg.

In 70% van de scheidingen wordt de aanvraag gedaan door de vrouw.
Komt denk ik ook voort uit een opvoedingsprobleem. Namelijk dat vrouwen geëmancipeerd zijn geraakt, maar mannen daarin niet zijn meegegroeid en nog verwend zijn door hun moesje. En dus verwachten dat hun vrouw dit overneemt.
Alle reacties Link kopieren
consuelabananahammok schreef:
19-07-2017 15:11
Maar mannen en vrouwen zitten toch ook gewoon anders in elkaar over het algemeen?
Voor mij zijn ze verschillend op sociaal, biologisch en seksueel gebied. Dat wil niet zeggen dat mannen minder zijn dan vrouwen, of omgekeerd. Ze zijn politiek en verstandelijk gelijk en hebben gelijke capaciteiten. Verschillen die je desondanks aantreft bij vrouwen zie je ook bij mannen.
De meeste mannen staan niet een uur voor de spiegel, kleding kopen ehm...ik ken weinig mannen die daar veel aandacht, tijd en zorg aan besteden.
Is het ook gewoon niet een verschil in natuur van vrouw/man?
Misschien verwijfdheid? Geen idee. Uiterlijke verzorging wordt zowel bij mannen als bij vrouwen op prijs gesteld. Gebrek aan hygiëne zie ik soms zowel bij mannen als bij vrouwen.
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
De vrouw kiest de man uit. Ja, dat klopt. Het verklaart waarom leuke mannen altijd bezet zijn. Ze zijn nooit lang alleen, en er is altijd wel een vrijgezelle vrouw die interesse heeft. Bij andere mannen is dat niet zo. Er zijn naar mijn gevoel te veel mannen en te weinig vrouwen. Dat komt door het verschil in gedrag.

Er zijn politici die beweren dat mannen en vrouwen gelijk zijn. Op bepaalde punten hebben ze inderdaad gelijk. Als het om dating en seks gaat, zijn ze absoluut niet gelijk.
World of Warcraft: Legion
Het-groepje schreef:
19-07-2017 18:23
Ik sla even aan op suzanne rethans. Ik heb een abo op de jan gewonnen en ik verwonder me er erg over.
Die vrouw moet wel een enorm netwerker zijn om dit onderwerp zolang te mogen uitspitten.
Omdat ze bij mij in de buurt schijnt te wonen en daar allemaal hints over geeft lees ik het toch maar steeds.
Maar dat is nou het schoolvoorbeeld van iemand die haar eigen ellende creert en overal toch doorheen zwijnt. Maar oh wat is het allemaal moeilijk.
Maar ik vond haar stukjes al vanaf dag 1 zo verwend klinken.
Wat was daar ook alweer mee? Ik meen dat die een koter of 3 had en daar stukjes over schreef en toen haar leuke vent inruilde voor een man met randjes, zoiets?
God Hans, haal je je favoriete stokpaardje weer te voorschijn? :zzz:
Alle reacties Link kopieren
Had die Suzanne niet met Peter Buwalda? Zo niet mijn type man, smoezelig type.
Alle reacties Link kopieren
Sazed schreef:
19-07-2017 18:50
Wat was daar ook alweer mee? Ik meen dat die een koter of 3 had en daar stukjes over schreef en toen haar leuke vent inruilde voor een man met randjes, zoiets?
Ze had eerst een of andere scharrel waar ze ongepland zwanger van raakte. Toen vond ze dat ze ondanks dat ze een abortus onderging, toch moeder was. Vijf minuten later kreeg ze een relatie met volgens mij Pieter, waar ze toen ook binnen een week zwanger van was en in 3 jaar 3 koters mee kreeg. Pieter of hoe hij ook heette was het helemaal, en ze was supergelukkig en himmelhouch jauchzend met het gezinsleven. Toen kwam ze Peter Buwalda tegen en kwam ze tot de conclusie dat ze eigenlijk helemaal nooit gelukkig was geweest met het gezinsleven en dat ze pas echt een goede moeder was als ze niet bij haar kinderen maar met haar nieuwe lovert ging samenwonen. Toen vonden haar kinderen haar een kutmoeder, zij vond van niet, en ze had het heel druk met naar Buwalda staren en overdag met hem seksen. En toen ging het uit.

(Waarom onthou ik altijd alles wat ik lees? Zucht.)
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Ik denk (nogmaals) dat we in de huidige maatschappij te snel iemand afrekenen op uiterlijk en te snel willen dat een date ook een relatie wordt. Lees de verschillende topics hier op het forum maar. Zo van "Ja, hij was best wel aardig, maar hij liep in een geruite bloes van de Zeeman en zag er ook verder niet uit als de filmsterren in de Story en de Privé waar we wél van gaan soppen, dus wat moet ik nou...". Staat er dan niet letterlijk zo, maar het komt er wel op neer vaak.

Of: "HELP! Heb al 5 weken gedate met een man en hij wil het nog steeds geen relatie noemen, en elke keer als ik over samenwonen begin, trekt hij zich terug"... Ja duh, wat verwacht je dán na 5 weken daten? Een huwelijk? Samen een huis kopen?

Partners worden tegenwoordig net zo snel opzij geschoven als dat je een ongewenste reclame opzij swipet op je telefoon. Eén puntje dat niet bevalt en exit. Op naar de volgende. Die dan ook weer na 6 maanden plaats moet maken voor die nóg leukere gast die je uit de kroeg kent of op internet hebt leren kennen. Immers, keuze te over. Maar het resultaat is wel dat velen te weinig investeren in iemand, en het te veel zien als een vervangbaar item, dat als het niet bevalt, rustig teruggestuurd kan worden en vervangen door een nieuwe aanwinst, net zo makkelijk als dat je een jurk die bij nader inzien niet bevalt, terugstuurt naar de leverancier.

En of dat nou een geweldige ontwikkeling is, daar twijfel ik zeer aan.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven