Borstvoeding/kinderwens, eind 2016

30-10-2016 14:00 1384 berichten
Alle reacties Link kopieren
Als vervolg van het vorige topic, nu met algemeen account.

Geef je borstvoeding, of ben je hier onlangs mee gestopt, en wil je voor een kindje gaan? Dan ben je van harte welkom om mee te kletsen!

De zwangeren onder ons! :cheer2:
Naam Leeftijd Eerste kindje :duckie: Uitgerekende datum Bijzonderheden
Mayolijn 28 Mei 2015 7 januari 2018 :heart:
Nienemunt 24 December 2015 18 maart 2018 :heart:
Worteltaart 36 April 2016 21 maart 2018 :heart:

BEVALLEN! :love:
Naam Leeftijd Eerste kindje :duckie: Tweede kindje :duckie:
Fee90 27 Februari 2016 1 augustus 2017
GMS 30 Februari 2016 29 september 2017
es1984 32 Oktober 2015 25 november 2017
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:05
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
69.83% gewijzigd
Realiseer me net dat in de 8 maanden dat dit topic loopt gewoon al 6 van ons zwanger zijn geraakt, dat is toch best snel vind ik hoor :)
@Bettie, lastig van die Vitex. Misschien een gek idee, maar zou je misschien een verloskundige kunnen bellen met deze vraag? (Ik snap dat je het misschien nog veel te vroeg vind om te bellen... ) .
Wortel, super irritant he zo'n lange cyclus. Wel iets wat echt door het opgang komen van de cyclus na bv kan komen volgens mij huisarts.
Verder ook niet meer getest?

Fijn dat je daar positiviteit uit haalt. Ik ben dus na mijn lange cyclus van 45 dagen zwanger geraakt, dus wie weet wortel ;-)
Indedaad best snel qua zwangeren in een korte tijd, vruchtbare groep!

Bettie, het forum is inderdaad niet optimaal... hopelijk komt het nog aan.
En wat super van die testen, het is gewoon raak joh!!! :-D
Ik ben echt heel blij voor je, ook zo lekker onverwachts ineens. Zo zie je maar.
Van die vitex durf ik niets te zeggen, ik weet daar helemaal niets van. Pas door jullie achter het bestaan van zoiets gekomen. Ik zou ook zeggen raadpleeg een vk of ha.
Lastig, maar wie weet was het niet eens door de vitex maar was je cyclus nu gewoon sowieso stuk langer. LF moet minimaal 9 dagen zijn, misschien was dat nu zo.

Mijn ouders reageerden echt heel leuk! Weer helemaal ontroerd en blij. Mijn vader gaf ook al een tijdje weer van die hints of er binnenkort een tweede komt :-P
Verder gaan de kwaaltjes een beetje op en af, vandaag minder last. Maakt soms wel onzeker, maar weet dat het er bij hoort.
Wel weer eng allemaal, ik leef wel echt toe naar de echo op 11 augustus, pfff wachten duurt lang haha. Ik ben toch wel bang dat het mis gaat of echo zonder hartje.
Achja, diezelfde onzekerheid had ik ook bij mijn dochter, niets aan te doen en gewoon maar afwachten.

Fee, ik bedacht mij dat je voorspelling uit is gekomen! Je zei 4-5 maanden. Dat klopt dus ook!
Het was dan wel in 3e ronde raak, maar door mijn lange cyclus hiervoor kom je ongeveer uit op 4 maanden. Grappig!

Oh Mayo, nog vergeten te zeggen, maar wat fijn dat de NIPT helemaal goed was!
Ik denk dat wij hem ook laten doen.
Mayolijn, fijn dat de nipt en echo beiden goed waren!
Ja klopt, heel fijn! Anders toch veel veranderingen.

Fijne vakantie gehad Moiwichtjes? Het kan inderdaad opeens snel gaan, hopelijk snel voor iedereen die nog op het wachtbankje zit!

Morgenstond, wat vervelend... Dan is het misschien inderdaad goed je even terug te trekken en je tijd te nemen. Hoop weer van je te horen!

Bettiepage: GEFELICITEERD! Wat een goed nieuws!
Lastige situatie met de Vitex. Heb je het nagevraagd bij de verloskundige? Ik zou ze daar gewoon over bellen!

Fijn dat de echo ook bij jou goed was fee en dat het meeste klaar is. En ja dat shoppen... zo verslavend voor die kleintjes!!

Nienemunt, nu dus duidelijk de kwaaltjes. Fijn als bevestiging en soms ook juist niet zo fijn. Ik heb dat bij deze zwangerschap toch wat anders dan bij de 1e, niet eens pijnlijke borsten.. Wat leuk dat je het al verteld hebt!

Worteltaart, er is voor beiden wat te zeggen hoor. Ik wilde of liever zsm verhuizen of pas na de bevalling. Kamertje etc af hebben geeft ook rust. Nu komt dat bij ons allemaal later pas. Het geeft me wel rust dat we in dit huis nu niks meer hoeven te doen voor de kleine, die slaapt de 1e periode gewoon bij ons op de kamer en de rest komt in het nieuwe huis.

Nou het zou voor jou ook fijn zijn als je menstruatie nu komt (of juist niet, maar dan met een andere reden).

Hier gaat alles goed! Alweer 22 weken, binnenkort intake bij de kraamhulp en we gaan weer een 3d echo laten doen. Leuke dingen allemaal!
Wortel, goed dat je hier positiviteit uit haalt! Het kan zomaar ineens zover zijn!!

Es, 22 weken alweer! Wat gaat het snel. Leuk dat jullie een 3d echo laten doen! Zo bijzonder als je het kindje dan zo goed kan zien. Geniet ervan!

Nienemunt, ah lief die reactie van je ouders. 11 augustus duurt niet zolang meer! Die onzekerheid hoort er ook echt bij helaas. Het is ook gewoon heel spannend allemaal! Ik moet wel zeggen dat ik de eerste 3 maanden wel het onzekerst vind. Zodra je het eerste trimester voorbij bent, de echo goed is, je een buikje gaat krijgen krijg je er vanzelf meer vertrouwen in. Dat was bij mij in ieder geval wel.
Het komt goed Nien!

Hier laatste dagen erg misselijk, vandaag hoef ik dus niet eens meer een test te doen want ik weet gewoon zeker dat ik zwanger ben. Ik moet er echt aan wennen, natuurlijk heel blij maar ook nog zo onwerkelijk! Ook baal ik een beetje van die Vitex, het is hier in NL heel onbekend en artsen en verloskundigen weten er amper iets vanaf. Ik ben het ook gaan gebruiken door de anderen op dit forum, dacht ga het gewoon proberen. Niet met het idee er gelijk zwanger mee te worden.. Ben heel benieuwd naar de visie van Morgenstond, die wist aardig wat van Vitex af.
In ieder geval heb ik vanochtend een halve capsule ingenomen en ben ik van plan dat morgen ook nog te doen, en donderdag te stoppen. Donderdag zou mijn NOD zijn, en volgens de bijsluiter moet je stoppen met het gebruik na het gemis van de eerste menstruatie. Dus dan bouw ik nu af naar donderdag, ik hoop dat het goed gaat.
Het voelt voor mij in ieder geval niet prettig om door te gaan met gebruiken, omdat er geen bewijs is dat het wel/niet schadelijk is tijdens de zwangerschap.
Fijn dat de kwaaltjes komen Bettie, dat gaf mij toch wel veel geruststelling. Voornamelijk omdat ik ze bij de miskraam niet had.
Wat betreft de Vitex is erg lastig. Het verhoogd dus je progestosteron? Dat wordt wel vaker gedaan door artsen toch? Is daar een protocol voor? Misschien kan je het vragen bij een van de lopende topics hier van de dames met ivf/isci? Misschien dat zij wel info van de arts hebben?
Ik weet er niet meer vanaf dan dat het je basale lichaamstemperatuur verhoogd. Sorry had je graag advies willen geven.
Mayo, bedankt voor je reactie. Ik zit echt in dubio wat ik moet doen. Heb net een topic geopend, hopelijk is er iemand die er ervaring mee heeft! Wat ik gevonden heb op internet: Vitex is een progestageen. Het is op zichzelf geen progesteron, maar het helpt bij het ondersteunen van progesteronproductie. Ik twijfel nog, maar denk het beste om na echt te stoppen met Vitex en nu alleen morgen nog een halve capsule en donderdag nog een halve.
Ik moet er gewoon een beetje vertrouwen in hebben! Het idee dat ik nog maar een maandje geslikt heb en het doorgaans gemiddeld drie maanden duurt voordat het kan werken, stelt me wel gerust. Mijn lichaam neemt het hopelijk gewoon goed over! :-D

Sorry dat ik hier maar zo over blijf berichten, ik zit er erg mee maar voor jullie misschien totaal niet interessant..
Bettiepage, allereerst gefeliciteerd! Wat goed dat je toch zomaar zwanger blijkt te zijn 😊, en ik snap je verwarring hoor over de vitex. Hopelijk heb je wat nuttige reacties op je topic gekregen, zelf denk ik dat je de vitex zo kort geslikt hebt dat je het los kunt zien van de zwangerschap. Ik zou het dus ook snel afbouwen zoals je zelf al zegt. Als het goed is zorgt je lichaam zonder hulp wel voor een goed verloop van je zwangerschap, en als het misgaat zijn er ook weer zoveel andere factoren waar het aan kan liggen... Maar wel vervelend dat je nu met zoiets zit terwijl je ook maar gewoon vitex probeerde, ik kan me je onrust voorstellen zeker omdat het ook iets geks met de cyclus van Morgenstond leek te doen. Houd moed en vertrouw op je lichaam! Doe ik zelf ook, "komt goed, schatje" zeg ik dan 😁.

Mijn vakantie was super, heerlijk weer alleen mijn verkouden jongste wilde extra vaak drinken en de bedden waren niet echt fijn dus ik kwam extra vermoeid thuis, haha... Maar als ik de foto's terugzie bij het maken van een boek droom ik toch alweer weg.

Wortel en Morgenstond, ons tabelletje wordt hard kleiner zo! Ik merk dat ik er veel minder mee bezig ben zo zonder al dat gemeet, bovendien passen mijn gegevens toch al niet meer in mijn grafiek 😏 en dat is wel prima. Maar ik gun het jullie van harte om het gestreepte stokje van bettie over te nemen!
Zo nu even verder met mijn fotoboek :)
Het maakt niet uit wat je over de werkelijkheid denkt, als je er maar mee om kunt gaan.
Helaas is mijn topic verwijderd en heb ik voor het laatst een aantal uur gekeken, dus geen idee of er nog nieuwe nuttige reacties bij zijn gekomen. Heb een officiele waarschuwing gekregen van Viva, was me van geen kwaad bewust. :-(

Moiwichtjes, superlief je reactie! Geeft me weer een beetje moed haha. Ik ben er nu wel een stuk rustiger onder. Ik laat het maar los, meer kan ik ook niet doen!
Fijn dat je het zo naar je zin hebt gehad met vakantie! Je bent alleen niet echt uitgerust terug gekomen, hopelijk is de verkoudheid van je jongste snel over! Leuk hè, fotoboeken maken. :heart:

Vandaag een shirtje gekocht met ''Only child'' en daar een kruis doorheen, en daaronder ''Big Brother'' kan niet wachten met hem aan te doen :)
@bettie even snel over vitex
Heb eens gekeken en het is een puur kruiden supplement wat ik begrijp?

In de kruiden zelf zit geen progesteron natuurlijk, maar het kan de waardes verhogen . Dat heeft het wellicht gedaan maar nu heb je een intacte zwangerschap, je hebt al duidelijk positief getest. Dus nu zou ik het lichaam het zeker zelf over laten nemen,anders verstoor je nu juist misschien weer andere processen..
Ook omdat het in de bijsluiter staat;)

En wat Es zegt idd ook, je hebt het nog maar zo kort gebruikt. Misschien heeft het net aan een zetje gegeven maar dan was je eigen lichaam al bijna klaar er voor.
Bettiepage die kwaaltjes zijn dan ook wel weer een fijne bevestiging voor nu! Als ze maar niet te vervelend zijn... Kan me voorstellen dat je baalt van de Vitex, zeker omdat je het gewoon wilde proberen. Ik zou denk ik hetzelfde doen als wat je van plan bent, zo snel mogelijk afbouwen. En wat gek, een officiële waarschuwing! Waarom dan??
Leuk zo'n shirtje he?! Nog even afwachten en dan ben ik benieuwd of het bij jullie ook zo lang duurt voordat men het doorheeft haha!

Moiwichtjes gelukkig kijk je wel tevreden terug als je de foto's bekijkt. Maar wel vermoeiend! Dan is het eigen huis en eigen bed en ritme ook altijd wel weer fijn.
Moiwichtjes, fijn dat je een lekkere vakantie hebt gehad! Volgens mij kom je sowieso nooit helemaal relaxed terug met kinderen op vakantie haha.

Je bent er verder dus nog relaxed onder en geen haast met zwanger worden? Toch ben ik benieuwd of er nog wat gaat gebeuren bij jou binnenkort :)
Je hebt ook nog geen cyclus gehad toch? Dan zou het toch ooit, ondanks bv, weer een keer terug moeten komen.

Bettie, fijn dat je het wat meer los kan laten. Komt vast goed!
Mijn gevoel zegt ook dat het vast niet zo snel door vitex komt, maar dat je lichaam zelf al je LF heeft verlengd. Volgens mij kan dat ook gewoon zomaar ineens en was de timing gewoon precies goed.
Oh en zoooo leuk van dat shirtje, ik ben ook benieuwd of ze het sneller door hebben bij jou ;-D

Morgenstond, ik ben benieuwd hoe het met jou gaat :hug:
Kan iemand mij in de tabel zetten van zwangeren zetten? :heart:
Echo: 22 augustus

Net nog even de verloskundige gebeld, ze wist me nogmaals goed gerust te stellen dat ik me echt geen zorgen hoefde te maken, dus ik stop nu met googlen erover.
Ess, ze vonden dat ik medisch advies aanvroeg met mijn topic :|

Hihi Nienemunt ik ben ook heel benieuwd, duurt nog wel even voordat ik hem echt aan ga trekken want we willen het pas vertellen als de eerste echo gehad hebben. En daarvoor zijn we ook drie weken op vakantie dus dan kunnen we het ook niet vertellen, dus wachten we maar gelijk tot de eerste echo :) Duurt nog zo langgg!
Hoe zijn jouw kwaaltjes nu?

Ik ben ook benieuwd hoe het met jou gaat, Morgenstond!!
@bettie, wat fijn dat je nu gerust bent gesteld m.b.t. de Vitex. Nu dus aftellen tot de echo, net als Nienemunt..

@Nienemunt, voel je je weer wat zekerder? Het is ook gewoon superspannend, zo'n prille zwangerschap. Dan schiet het af en toe door je hoofd dat er nog zoveel mis kan gaan. Probeer het toch een beetje los te laten en je op andere dingen te richten.

Ik heb nog niet weer getest. Ik wil het juist ook een beetje loslaten en er niet teveel mee bezig zijn. Las het volgende op een website over borstvoeding:

"Je menstruatie komt dus echt weer terug zodra je lichaam daar gelegenheid voor heeft. Dat heeft te maken met veel factoren en is zeer persoonsgerelateerd. Naast je hormoonspiegels, zorgen, stress en ontspanning, lijkt het ook te maken te hebben met hoe goed doorvoed je bent. Logisch eigenlijk en mooi: als je er geestelijk en lichamelijk nog niet aan toe bent om weer zwanger te worden, geeft je lijf er nog niet aan toe."

Dat vind ik nog steeds wel een mooie gedachte en daar probeer ik op te vertrouwen. Ik vroeg me wel een beetje af wat ze bedoelen met 'hoe goed doorvoed' je bent. Ik eet over het algemeen gezond en heb een BMI van 20,5. Dat lijkt me op zich ok om gewoon een cyclus te hebben, want dit gewicht had ik voor de eerste zwangerschap ook.
Qua stress heb ik wel een puntje; het is momenteel gewoon ongelooflijk druk op mijn werk en daar ben ik vaak wel wat teveel mee bezig. De vorige keer werd ik zwanger nadat ik net de knoop had doorgehakt om minder te gaan werken, ik heb het gevoel dat ik nu ook eerst weer iets relaxter moet zijn ofzoiets..

Ik heb met mijn vriend afgesproken dat ik volgende week zaterdag (de 29e) weer een test doe als ik dan nog niet ongesteld ben. Dan heb ik een cyclus van bijna twee maanden. En we gaan dan samen een weekend weg en ik wil wel weten of ik dan een wijntje kan drinken.. Dus voorlopig laat ik het verder maar weer op zijn beloop nu..

Ik hou net als Moiwichtjes ook geen dingen bij en dat geeft wel rust. Tot nu toe dus alleen de 1e dag van de menstruatie (maar dat is er nog steeds maar 1) en de dagen dat we seks hebben gehad.
Bettie, super fijn dat de vk je gerust kom stellen. Ik denk ook echt dat er niets is om je zorgen te maken hoor!

Wij hebben het wel onze ouders verteld en zijn broers en zus en mijn broer. Daarnaast heb ik het mijn 2 beste vriendinnen verteld.
Dat zijn toch wel echt mensen waaraan ik toch zou vertellen als het mis gaat en die ons zouden steunen. De rest vertellen we het na de 8 weken echo.

Lekker dat je ervoor nog even op vakantie gaat, geeft vast ook veel afleiding.
Kwaaltjes gaan hier op en af, ene dag meer als de andere dag. Ik voel ze wel duidelijk. Misselijk, moe, pijnlijke borsten/tepels. Wel minder misselijk als bij mijn dochter (toen zoooo veel overgegeven). Hopelijk blijft dat zo.

Wortel, ik kan het wel wat meer loslaten,
maar die eerste weken blijven gewoon spannend. Gekukkig is mijn man heel positief, dat helpt wel.

Mooi stukje wortel, ik geloof er ook wel in dat het zo werkt. Je lichaam heeft ook gewoon echt weer tijd nodig, anders dan als je geen bv hebt gegeven.
Tja en dat goed doorvoed... Vanaf een bmi van 20 zou je de meeste kansen hebben. Dus dat lijkt mij geen probleem. Ik heb zelf een bmi van 19/20 en nu ook twee keer snel zwanger geraakt.
Wel zei mijn huisarts dat het wel mede een oorzaak kan zijn dat ik tijdens de bv niet ongesteld werd, omdat ik best dun ben en dan minder reserves heb.
Stress, zou er ook zeker mee te maken kunnen hebben. Zou je nu weer iets kunnen doen qua werk om de stress te minderen?
En vakantie zal vast ook wel goed doen ;-)
Nog even spannend dus! Hopelijk weet ie snel meer.
Worteltaart, heel goed om dat voor ogen te houden! Je kan daarin echt op je lichaam vertrouwen.

Nienemunt, snap heel goed je keuze om het eerder te vertellen aan de mensen die dicht om je heen staan. En nu kan je er tenminste ook met ze over praten, dat is wel fijn.

Hier gaat het eigenlijk niet zo goed. Niet in de zin van met mijn zwangerschap, want ik ben nog steeds heel misselijk dus wat dat betreft wel. Maar ik ben zo erg aan het tobben afgelopen dagen, zit totaal niet lekker in mijn vel. Lijkt wel alles wat ik lees of hoor of zie komt extreem bij mij binnen. Ook kan ik dat Vitex gebeuren niet loslaten, haal de engste scenarios in mijn hoofd.
Ook nu weer heb ik een extra zorg erbij als ik jullie post lees over een gezond BMI, ik heb een BMI van 17,2. Ondergewicht dus.. Ik kan eten wat ik wil, maar kom niet aan. Bij mijn zoontje woog ik ook maar 49 kilo aan het begin vd zwangerschap en dat is helemaal goed gegaan maar toch.. je hebt gewoon meer kans op een miskraam als je ondergewicht hebt.

Ik kan zo met die tobberij helemaal niet genieten van de zwangerschap.. ik denk zelfs als het mis zit dan moet het maar gebeurd zijn, overtuigd van een miskraam ofzo.
Sorry voor mijn labiliteit. Natuurlijk ben ik wel blij met mijn zwangerschap maar nu overheerst de angst vooral.
Ah jeetje Bettie, dikke knuffel :hug:

Super lastig zeg, dat je je zo voelt... Misschien ook wel de hormonen, kun je er met je man over praten?
Ondanks dat de vk zei dat je je geen zorgen hoeft te maken, lukt het niet wat meer los te laten? Dat zou ze echt niet zomaar zeggen hoor meis! Je zei zelf dat vitex langer de tijd nodig heeft voor dat het werkt, zag je bij morgenstond ook. Ik denk echt dat je lichaam zijn LF gewoon zelf net lang genoeg heeft gemaakt. Zoals ook normaal is als je met borstvoeding stopt, dan wordt dat vanzelf normaal binnen een paar maanden.

Ik hoop echt dat je het los kan laten.
Zelf vind ik het ook weer spannend en dar zal vast de hele zwangerschap zo blijven, garanties heb je helaas nooit. Pas als je je kindje gezond in je armen hebt, weet je of het goed is.
We kunnen er toch niets tegen doen, als het mis gaat, gaat het dat toch wel. 9 van de 10 keer gaat het gewoon goed :-)

Wat betreft je BMI, dat is indedaad echt heel laag. En dan vinden mensen mij zelfs heel dun met bmi tussen 19 en 20 :P
Maar als je altijd al zo bent geweest, dan zal het vast niet veel uitmaken. Het is wat anders als je extreem slecht eet en dan dat bmi hebt, dan honger je je lichaam echt uit en zal het misschien te weinig energie hebben voor een goede zwangerschap (al schijn je daar in eerste instantie eerst zelf onder te lijden hebben)
Bettie ik zal eens open boek gooien ontremd bmi.

Ik heb in mijn pubertijd in totaal zeker 5 jaar anorexia gehad.
3 jaar lang geen menstruatie gehad.
Artsen zeiden dat de kans groot is nooit zwanger te worden of moeilijk.
Nou dat viel best mee haha.
Het is gelukt door dat ik weer een gewicht heb wat bij mij past en waarbij ik weer een cyclus heb. Was ik niet beter geworden had ik idd waarschijnlijk geen kinderen gehad, want dit gewicht waarbij ik niet menstrueerde (bmi 15-16) was voor mij te laag. Sterker nog, ik menstrueer pas vanaf een bmi van 19. Kom ik eronder valt het dus weg.

Bij jouw is dat dus niet zo, een menstruatie geeft vaak aan dat een lichaam gezond is (in jouw geval dus) en als dat niet zo is, valt het vaak gewoon weg. Jouw lichaam is dus gewoon klaar voor een zwangerschap.
Let natuurlijk wel op jezelf, want het kost natuurlijk wel een hoop energie.
Sorry voor mijn lange verhalen O_O
Nienemunt, dankjwel voor je openheid!! Heel knap dat je dat je zo kwetsbaar wilt openstellen. Heeel veel respect voor jou dat je na 5 jaar (!!) jezelf er weer bovenop geknokt hebt. En moet je nu zien, voor de tweede keer zwanger! Dat had je toen vast niet kunnen denken.
Bijzonder dat je lichaam dus zo werkt, dat als je een ongezonde BMI hebt, je menstruatie weg valt.
Ik moet zeggen dat ik altijd tenger gebouwd ben, bij mijn zoontje was ik ook zo. Had wel een giga buik en zoontje is met 8 pond kerngezond geboren. Dus wat dat betreft..
Maar wat ik nu weer gelezen heb: ondergewicht kan wel de luteale fase beinvloeden. Dus zo blijf ik bezig pff :-( Kan inderdaad door de hormonen komen, bij mijn zoontje was ik in het begin ook zo zorgelijk, al heb ik voor mijn gevoel nu meer redenen..

Maar goed, als mijn lichaam er echt niet aan toe was, dan was ik toch ook niet zwanger geworden denk ik? Gewoon wat meer vertrouwen hebben *herhaal-modus*

Nu stop ik voorlopig even met forummen, trek wel heel erg de aandacht naar mij toe zo, is ook irritant voor jullie. Dat is ook niet de bedoeling!! Ik kom me wel weer melden als ik wat positiever gestemd ben :)
Bettie, even snel: niet stoppen met forummen hoor. Juist goed om je zorgen te uiten en van je af te schrijven. Ik vind helemaal niet dat je het topic naar je toe trekt. Hormonen zijn maar stomme dingen, ik voel me vandaag ook wat minder blij en stel me dan ook voor dat het nog maanden gaat duren voor ik weer een normale cyclus heb. Terwijl er verder nog niks is wat daarop wijst.
Worteltaart, superlief van je!! Ik snap echt heel goed dat je graag wil dat je cyclus weer in orde is, zodat tenminste kansen hebt. Nu sta je voor je gevoel ook stil. En dat niks kunnen voor je gevoel, is frustrerend! Dan kan je nog beter ongesteld worden en kunnen denken ''volgende maand weer een nieuwe poging'' Dat kan nu niet eens, en dat is gewoon irritant! Maar hè, het kan heeeel snel gaan! :)
Aaah meiden! Zo vervelend die onzekerheid. Zowel van geen menstruatie als die eerste spannende weken, echt killing!

Wat betreft stress en invloed op cyclus/zwanger worden herken ik wel van mijn eerste zwangerschap. Ik had het toen zo druk op het werk (heb nu een andere functie maar in die vorige functie heel normaal) vanaf janauri t/m juni en cyclus was super onregelmatig. In augustus ben ik toen zwanger geworden.

O ik ben nu bij de ikea dus ik hou het nu hier even bij. Maar niemand van jullie trekt het topic naar zich toe, juist fijn toch?
Bettiepage, wat balen dat je helemaal niet lekker in je vel zit en je je zo druk maakt waardoor je nu nog niet kunt genieten van de zwangerschap. Je bmi is laag, maar zoals ik je begrijp probeer je juist genoeg te eten om op een hoger gewicht te komen maar lukt dat niet. Net als Nienemunt denk ik dat het hebben van een menstruatie wel aangeeft dat je lichaam er klaar voor is omdat deze bij een te laag gewicht vaak uit blijft. En zoals je zelf zegt ben je altijd tenger gebouwd geweest en je hebt een flinke en kerngezonde zoon op de wereld gezet. Misschien zijn het indeedaad de hormonen die je nu even helemaal 'gek' maken. Hopelijk zakt dit gevoel snel zodat je kunt gaan genieten. De vakantie die jullie voor de boeg hebben is wel fijn! En gewoon blijven schrijven, je trekt helemaal niet de aandacht naar je toe.

Fijn dat je het wat los kan laten Worteltaart, dat geeft ook wat rust. Inderdaad een mooie gedachte, ik geloof er ook wel in. Volgens mij is je bmi helemaal prima! Denk wel dat stress echt invloed kan hebben op je cyclus. En die hormonen op je gedachte en vertrouwen, stomme hormonen!

Nienemunt, leuk dat jullie het al aan wat mensen die dichtbij staan verteld hebben. Nog even wachten en dan de rest! Gelukkig ben je niet zo misselijk, ga voor je duimen dat dat zo blijft!
Wat heftig dat je in het verleden 5 jaar lang anorexia hebt gehad, wat knap dat je inmiddels weer op een gezond gewicht zit en het je is gelukt om eruit te komen waardoor je niet ook een menstruatie hebt en zelfs zwangerschappen!
Hi dames,

Ik heb e.e.a. niet terug gelezen, maar zie dat bettie zwanger is. Gefeliciteerd!

Ik heb besloten niet meer mee te schrijven. Zwanger worden tijdens borstvoeding gaat hem voorlopig niet worden en ik wil er ook nog niet mee stoppen met als doel zwanger te worden. Dus dan voel ik me hier niet meer echt op m'n plek, met Moiwichtjes als enige andere die borstvoeding geeft.

Ik gun iedereen een mooie zwangerschap en dito bevalling en kindjes. Wie weet zien we elkaar elders op het forum nog eens :)

Ik zal mezelf later ook uit de tabel halen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven