ervaringen bam-moeders?

26-06-2017 16:04 617 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo
anoniem_349580 wijzigde dit bericht op 23-02-2018 18:27
Reden: Dit geldt niet meer
94.59% gewijzigd
karin12345 schreef:
23-07-2017 18:00
Los van alles, het zijn natuurlijk meestal gewoon vrouwen die nooit een leuke man bereid hebben gevonden met hen een gezin op te starten.
En omdat er zoveel alleenstaande gescheiden moeders zijn, valt een alleenstaande bam moeder minder op.
OMG :rofl:
Jootje29 schreef:
23-07-2017 18:43
Laten we lot lekker negeren met z'n allen! Ben dr wel een beetje klaar mee. Kan ze niet geblokkeerd worden ofzo?
Voor vrouwen die overwegen om bam te worden is het wel handig om L0t te lezen, want met die (voor)oordelen krijg je allemaal te maken.
Helaas.
Self-reflection: You were an idiot then, and you are still an idiot now.
Week 20 van de Extremely Demotivational Calendar
Solomio schreef:
23-07-2017 19:18
Voor vrouwen die overwegen om bam te worden is het wel handig om L0t te lezen, want met die (voor)oordelen krijg je allemaal te maken.
Helaas.
In real life heb ik er eerlijk gezegd nog nooit mee te maken gehad gelukkig. Wat een rare mensen zitten hier op het VIVAforum zeg.
yajes schreef:
23-07-2017 14:03
Mijn dochter blijft dus zelf ook zeggen dat ze geen papa heeft. Pas als mensen doorvragen, vertelt ze meer details. Als ze daar zin in heeft..

Overigens ben ik, en de donor, altijd heel duidelijk naar haar geweest dat zij zelf mag weten hoe ze het benoemt. Als zij wel het gevoel heeft dat hij haar papa is, dan is dat ook goed.
Wat fijn dat je je wens zo hebt kunnen laten uitkomen. Deze manier lijkt me voor je dochter heel prettig. Kende je de donor al in real life?
jiggles1980 schreef:
23-07-2017 14:51
Hier wordt de donor wel papa genoemd, maar hoe dat in de toekomst verder gaat weet ik natuurlijk nog niet. Hij heeft geen opvoedkundige rol, maar ziet haar wel om de week dus met regelmaat. Nu is het allemaal nog geen issue, maar ik denk dat eerlijkheid richting het kind het belangrijkste is, als er niet geheimzinnig wordt gedaan over de afkomst van een kind dat dat een hoop problemen kan voorkomen. En dat is ook het mooie van vrouwen die als BAM bewust hiervoor kiezen, er is goed over nagedacht en voorbereid op vragen die kinderen kunnen stellen.
Gaat je zoon/dochter ook echt bij hem logeren? Ziet hij/zij de donor ook echt als vader?
Joontje29: Zodra ik aan dit traject begon zij mijn zus gelijk dat zij wel op wou passen. Zij is zelf huisvrouw/huismoeder en doet het heel graag. Voor mijn zoon op dit moment ook beter, hij is erg gevoelig voor drukte en die prikkels kan hij slecht verwerken op dit moment.

Mijn zus en zwager zijn zelfs hiervoor dichterbij komen wonen, al zat een verhuizing al in de planning alleen is het nu wat sneller gegaan :-)

Van echte vooroordelen heb ik geen last maar ik koop bijvoorbeeld veel 2e hands babykleding en dan krijg ik wel eens een opmerking van: ja als je nu een partner had gehad had je alles nieuw kunnen kopen.

Tja :roll: als ik een partner had gehad had ik ook een hoop 2e hands gekocht omdat ze er ongelofelijk snel uit kleding groeien.
lacie schreef:
23-07-2017 19:40
Joontje29: Zodra ik aan dit traject begon zij mijn zus gelijk dat zij wel op wou passen. Zij is zelf huisvrouw/huismoeder en doet het heel graag. Voor mijn zoon op dit moment ook beter, hij is erg gevoelig voor drukte en die prikkels kan hij slecht verwerken op dit moment.

Mijn zus en zwager zijn zelfs hiervoor dichterbij komen wonen, al zat een verhuizing al in de planning alleen is het nu wat sneller gegaan :-)

Van echte vooroordelen heb ik geen last maar ik koop bijvoorbeeld veel 2e hands babykleding en dan krijg ik wel eens een opmerking van: ja als je nu een partner had gehad had je alles nieuw kunnen kopen.

Tja :roll: als ik een partner had gehad had ik ook een hoop 2e hands gekocht omdat ze er ongelofelijk snel uit kleding groeien.
Fijn dat je de opvang zo met je zus kan regelen. Lijkt me ook fijn als ze zo vlakbij woont.

Hier ook bijna alles tweedehands. Prima toch, ze groeien er idd zo snel uit.
Solomio schreef:
23-07-2017 18:17
Jij bent ook een bitch, ontkennen kan niet meer.
Of heul lelijk, dat kan ook nog. En stom.
Solomio schreef:
Helaas.
Ik heb werkelijk nooit iemand ontmoet die iets negatiefs zei. Louter lof en begrip (blijkbaar zijn er veel vrouwen mét vent die er regelmatig over fantaseren dat ze BAM hadden moeten worden :D ).
Juist wanneer een alleenstaande moeder verliefd wordt en een relatie begint, is de kans groot dat dit op termijn weer uitgaat. Aangezien er minder sprake is van stabiliteit, zoals bij twee ouders die al langer een relatie hebben en samen kiezen voor een kind.

Dus nee, denk juist dat kinderen van bam'ers meer kans hebben om een scheiding mee te maken.
anoniem_348009 wijzigde dit bericht op 23-07-2017 19:52
1.73% gewijzigd
L0t schreef:
23-07-2017 19:50
Juist wanneer een alleenstaande moeder verliefd wordt en een relatie begint, is de kans groot dat dit op termijn weer uitgaat. Aangezien er minder sprake is van stabiliteit, zoals bij twee ouders die al langer een relatie hebben en samen kiezen voor een kind.

Dus nee, denk juist dat kinderen meer kans hebben om een scheiding mee te maken.
Ook al ervaring mee! Jeetje jij bent ook van alle markten thuis meid.
Solomio schreef:
Helaas.
Ik heb IRL nog nooit met dit soort vooroordelen te maken gehad. Misschien vind men er wel wat van, maar heb nog nooit een onvertogen woord gehoord. Alleen maar positieve of neutrale reacties tot nu toe.
L0t schreef:
Uit welk onderzoek blijkt dit dan?
Chica-1983 schreef:
23-07-2017 19:56
Oh, l0t baseert haar vooroordelen voornamelijk op n=1 situaties. Kennelijk kent ze iemand die dit heeft meegemaakt.
Ik kijk er ook van op hoeveel toeslag ik krijg, heb toen ik nadacht over een tweede eerst berekend of ik het financieel zou redden
Had zo iets van dat red ik wel, heb nu ook ouderschapsverlof opgenomen. Heb dat ook financieel eerst laten berekenen en dat redde ik ook.

Mijn kraamverzorgster deed ook niet moeilijk vanwege dat ik alleen ben.
Mijn moeder kwam af en toe helpen maar ik redde het eigenlijk ook alleen.
Had niet het gevoel dat ik bevallen was dus dat was fijn.
Ik heb het getroffen met mijn tweede dat is een heerlijk makkelijk meisje.
Bij mijn zoontje was zijn gebruiksaanwijzing moeilijker, hij had ook koemelkallergie.
Dat wist ik in het begin niet, had erge eczeem en de huisarts bleef maar zalfjes voorschrijven.
Uiteindelijk nadat ik het verschillende keren had aangegeven stuurde hij mijn door naar het ziekenhuis.
Daar bleek dat ik op de verkeerde manier aan het smeren was. Dat het daarom niet weg ging.
Ben daarna nog naar een natuurgeneeskundige gegaan en daar kwam toen uit dat hij voor verschillende dingen allergisch was.
Toen hij die dingen niet mer kreeg ging de eczeem ook stukken beter.

Mijn dochtertje kreeg ook na een tijdje eczeem en dit keer ben ik dus meteen gestopt met melk en is haar
eczeem ook onder controle.
Chica-1983 schreef:
23-07-2017 19:56
Geen onderzoek, maar bewust alleenstaande moeders zijn gewoon mensen, die net als iedere andere single zo nu en dan verliefd worden en in meer of mindere mate verlangen naar een relatie.

Wanneer je dan denkt dat je zeker 18 jaar verantwoordelijk bent voor een kind, dan gaat het dus om de leeftijdsfase van ongeveer 35-53. De kans is heel groot dat je in die tijd een korte of langere periode iemand leuk vindt en/ of een relatie krijgt.

Juist prille relaties zijn nog niet zo stabiel, dus de kans dat een kind te maken krijgt met één of meerdere vriendjes van moeder is groot. En ja, dus óók de kans om terecht te komen in een samengesteld gezin (mannen in dezelfde levensfase hebben zelf vaak ook kinderen) en een scheiding/relatiebreuk mee te maken.

Het is niet zo'n lastige optelsom.
zoeter schreef:
23-07-2017 19:35
Wat fijn dat je je wens zo hebt kunnen laten uitkomen. Deze manier lijkt me voor je dochter heel prettig. Kende je de donor al in real life?
Ja, ik ken hem en zijn vriendin al heel lang.
Laat maar, ik reageer er niet meer op.

Back ontopic!
zoeter schreef:
23-07-2017 19:36
Gaat je zoon/dochter ook echt bij hem logeren? Ziet hij/zij de donor ook echt als vader?
Ja, om het weekend een nachtje (nu 2 x daar gelogeerd). Ze is nu net 1 dus het is nog te vroeg om te zien of ze hem echt als papa ziet, ik wil haar in ieder geval de ruimte geven om een band met hem op te bouwen. Ik realiseer me echter ook wel dat ik geluk heb dat ik iemand in mijn omgeving had met wie er voldoende vertrouwen was om dit aan te gaan.
Chica-1983 schreef:
23-07-2017 20:21
Laat maar, ik reageer er niet meer op.

Back ontopic!
+1 negeren is gewoon het beste...
L0t schreef:

Dus nee, denk juist dat kinderen van bam'ers meer kans hebben om een scheiding mee te maken.
Je praat jezelf wel tegen zeg. Eerder beweer je nog dat de BAM moeders nooit een leuke man tegenkomen en daarom (boehoe :cry: ) zielig alleen een kind moeten krijgen.
Maar nu zeg je dat de BAM moeders weer sneller zullen scheiden want verliefd en samengesteld gezin enzo..
Frizz schreef:
23-07-2017 19:49
Ik heb werkelijk nooit iemand ontmoet die iets negatiefs zei. Louter lof en begrip (blijkbaar zijn er veel vrouwen mét vent die er regelmatig over fantaseren dat ze BAM hadden moeten worden :D ).

Misschien durven ze niets negatiefs te zeggen.

Waarvoor verdien je lof als je besluit in je eentje een kind te gaan krijgen?
Niks bewonderenswaardigs aan hoor.
yajes schreef:
23-07-2017 20:27
Je praat jezelf wel tegen zeg. Eerder beweer je nog dat de BAM moeders nooit een leuke man tegenkomen en daarom (boehoe :cry: ) zielig alleen een kind moeten krijgen.
Maar nu zeg je dat de BAM moeders weer sneller zullen scheiden want verliefd en samengesteld gezin enzo..
Huh? Dat was ik niet hoor!

Ik vind dat totaal niet. Ik ben juist helemaal voor de mogelijkheid om het alleen te doen, zie dit alleen niet als even goede optie wanneer je het afzet tegen twee ouders die binnen een liefdevolle relatie kiezen voor een kind. Ik vind de vader ook érg belangrijk als betrokken partij tijdens het opgroeien en de opvoeding.

Maar als het niet anders kan, bijvoorbeeld omdat je geen geschikte man vindt voor je 35e, dan zeker doen. Snap heel goed dat de kinderwens zo groot kan zijn, dat je hiervoor kiest.
karin12345 schreef:
23-07-2017 20:44
Misschien durven ze niets negatiefs te zeggen.

Waarvoor verdien je lof als je besluit in je eentje een kind te gaan krijgen?
Niks bewonderenswaardigs aan hoor.
Zijn we het toch een keertje eens, want dat zeg ik dan ook altijd.
Vaak gebruikt men het woord 'dapper', terwijl ik het echt niet zo ervaar. Voor mij is het een normale situatie.
En nu niet doen alsof het onmogelijk is dat je tussen je 35e en 55e een leuke man tegen het lijf loopt. Nogal vanzelfsprekend dat dat soort dingen gebeuren in het leven.

Je bent er zelf ook nog, naast dat je een bam bent. Lijkt me heel normaal om een relatie te krijgen! Maar daar hoort helaas wel het risico bij dat het ook weer uitgaat met alle ellende die daarbij komt kijken voor de kinderen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven