Ex van vriend heeft zelfmoord gepleegd.

23-07-2017 15:30 130 berichten
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen 9 maanden waren al een achtbaan aan gebeurtenissen en emoties. Maar de afgelopen week was echt onwerkelijk.
Heb het gevoel van dit kan niet werkelijk zijn, dit soort dingen gebeuren alleen in soap-series.

Mijn vriend heeft 3 schatten van kinderen met zijn ex. Een meisje van net 4 en een tweeling van net 3 beide jongens. De dochter noemen we voor het gemak A en de zoons B&C.

Vorige maand was nog een maand van vreugde. Eerst A jarig, vervolgens werd hun (half)broertje 5 weken te vroeg geboren.
En wat waren ze alle 3 trots op hun broertje.
Einde van de maand waren B &C jarig.

De school zei ook wat zijn ze trots en blij dat hun broertje er eindelijk is.

Vorige week maandag is onverwachts hun moeder dood in huis aangetroffen nadat ze zelf moord gepleegd had. Hun oma heeft haar dochter gevonden.
Vrijdags is de begrafenis geweest.

Zo woon je nog met zen 2en en bereid je je voor om met zen 3en te zijn, ben je plotseling zonder voortekenen met zen 6en.
Waarvan 3 kinderen die maar niet begrijpen wat er gebeurd is.

De oudste snapt dat haar moeder een sterretje is, "net als Jop" zegt ze dan. Jop was hun kat die vorig jaar is overleden. Maar dan zegt ze er achteraan dat mama nu wel heeeel lang een sterretje is en wel gewoon weer mama mag worden. Mijn vriend kan dan ook bijna elke avond uitleggen dat mama echt niet terug komt, met als gevolg verdrietige kinderen.

Kinderen gaan nu ook naar een kinderpsycholoog.

B leg je het uit en dan zegt hij ja Rn gaat verder spelen. C is heel hangerig en wil de hele dag aan mij vast geplakt zitten. A is heel bang dat de baby ook een sterretje word en zit vol met vragen.
Is mama een grote ster? Waarom kunnen we mama nu niet zien ?
-vraagt ze overdag- Waarom ligt mama in de grond want ze is toch een ster?

Mijn vriend is hele dagen in zijn eigen bedrijf aan het werk, daarnaast regelt hij alles kwa het huis waar zijn ex in woonde omdat het huis op papier van hem is.

Bij haar is zijn afscheidsbrieven gevonden. Er was ook 1 voor mijn vriend. Kwam er eigenlijk op neer dat ze aan de scheiding en het feit dat hij verder is gegaan met haar leven zo kapot is gegaan dat dit de beste oplossing voor haar was.
Hij heeft het hier moeilijk mee.

Zijn ex-schoonouders zeiden dat hij er niet te zwaar aan moet tillen, er zijn nog 3 mensen geweest waaronder haar ouders die een brief kregen waarin zij eigenlijk de schuld van haar dood krijgen.

We wonen tijdelijk in mijn appartement, hebben een huis dat in aanbouw is waar ook nog veel voor uitgezocht moet worden.

Kortom de blauwe volk waar we op zaten heeft opeens een hele dikke zwarte rand gekregen.

Ik vind het zo moeilijk.
Ik ben super blij omdat ik moeder geworden ben. Maar voor mijn gevoel kan ik nu gewoon niet blij zijn. Mijn vriend die dus ook vader geworden is gaat nu op automatische piloot verder. Hij huilt s'nacht in bed als zijn kinderen eindelijk slapen nadat hij hun getroost heeft.
jaw heeft goede ideeen, laat mensen helpen
Lorem Ipsum
Sterkte TO
Ik heb respect voor je hoe je dit oppakt.

Mijn tip... NIET die hond wegdoen. Doe dat ajb niet... ik hen zelf behoorlijk heftige dingen als kind meegemaakt en mijn beesten waren sons het enige dat mij op de been hield... honden kunnen echte kameraden zijn. Als ze ook nog hun hond verliezen, is dat echt onwenselijk
Misschien is m'n bericht overbodig. Maar de leeftijden van de kinderen en de naam van de kat even wijzigen. Anders ben je misschien herkenbaar voor meelezende mensen.
Vreselijk voor de kinderen. Wat ik niet snap is dat jouw vriend zulke jonge kinderen laat zitten. Weggaan bij ex die 3 kinderen onder de 2 heeft... toendertijd.. Hij heeft er wel mooi zijn piemel ingehangen. Nu mag jij voor al zijn kinderen zorgen en hij gaat werken...
HasseSimonsdochter schreef:
24-07-2017 11:34
Sterkte TO
Ik heb respect voor je hoe je dit oppakt.

Mijn tip... NIET die hond wegdoen. Doe dat ajb niet... ik hen zelf behoorlijk heftige dingen als kind meegemaakt en mijn beesten waren sons het enige dat mij op de been hield... honden kunnen echte kameraden zijn. Als ze ook nog hun hond verliezen, is dat echt onwenselijk
Eens!!
TO ik zou even geen aandacht besteden aan hoe het allemaal zo gekomen is.. maar hoe je ermee gaat dealen. Je hebt al genoeg op je bord. De kinderen gaan nu voor en je bent ook net bevallen..

Vraag hulp aan mensen. Maak een plan..
jeetje TO, wat een situatie zeg! :hug:

goed dat jullie al een psycholoog hebben ingeschakeld voor de kids. misschien dat jullie ook met haar kunnen overleggen hoe jullie het beste met al hun vragen om kunnen gaan?

ik snap heel goed dat je jouw eigen ruimte mist. juist in zo'n lastige situatie heb je er natuurlijk behoefte aan je af en toe terug te kunnen trekken. naast de lange termijn dingen die jullie nu aan het oplossen zijn, zou ik ook kijken naar wat jullie kunnen doen om het nu leefbaar en behapbaar te houden voor jullie als gezin.

bijvoorbeeld: zijn er tantes en ooms of grootouders die bijvoorbeeld vast op woensdagmiddag of zondagochtend de kinderen van jouw ex mee kunnen nemen voor een uitje? dan heb jij/hebben jullie even tijd voor jezelf en jouw eigen kindje.
daarnaast kan je misschien meer ruimte creëren door de dozen die al zijn ingepakt tijdelijk ergens anders op te slaan? heeft er niet een familielid een grote garage? opslagboxen huren lijkt ook niet ontzettend duur meer te zijn.. en zo zijn er misschien nog andere zaken praktisch op te lossen, die net dat beetje verlichting kunnen geven. mensen helpen graag, dus durf te vragen.

heel veel sterkte!
Wat heftig ....
Dit is een enorme klap voor iedereen, jullie wereld staat volledig op zijn kop.
Je hebt nogal wat schoteltjes hoog te houden van de ene op de andere dag.

Ik begrijp niet waarom er zo hard wordt gereageerd op to.
Ik denk dat het juist van groot belang is dat to haar emoties en moeilijkheden kan en mag uiten en ook op de kaart mag zetten.
Zij is op dit moment ook een enorme grote factor om deze situatie te dragen voor alle kinderen.Ik kan mij er heel goed in inleven dat je daar enorm door overbelast raakt en een stukje ( gebrek aan) eigen ruimte het kan maken of breken of je overeind blijft in de situatie.
Als je niet kan bedenken dat dat plankje in de badkamer niet het echte probleem is, maar symbool staat voor haar gevoelswereld dat ze op dit moment geen kant op kan in haar eigen behoefte en zorg en nergens meer ruimte kan voelen om even bij te komen en te kunnen herpakken om de sitauatie voor iedereen te kunnen dragen, dan vind ik dat eerlijk gezegd erg kortzichtig.

Als to deze enorme impact en enorme grote zorg voor iedereen in deze benauwende situatie niet gedragen krijgt, dan stort alles als een kaartenhuis in voor iedereen.
Lijkt mij dus van enorm groot belang dat er ook flink aandacht gegeven wordt aan to en wat zij nodig heeft om overeind te blijven.
En als dat wat ruimte op een fucking plankje in de badkamer is, wat haar wat houvast geeft. Dan mag dat gewoon serieus genomen worden.
Simpelweg omdat to in deze situatie net zo goed steun nodig heeft en al wat voor haar helpend is of kan bijdrage in de situatie kunnen hanteren, al lijkt het iets kleins, moet net zo goed serieus genomen worden.

To, het lijkt mij een enorm goed advies om al wat practisch door anderen overgenomen kan worden daar werk van te maken.
Jullie spulllen elders bij iemand opslaan zou al een klein beetje lucht kunnen brengen in de tijdelijke woonsituatie.
Ook zo nu en dan samen met de baby een nachtje ( of twee) leders slapen om wat bij te kunnen tanken lijkt mij ook een noodzaak.
Jullie hebben nu gewoon echt enorm veel hulp en steun nodig, en juist ook goed bewaken wat je zelf nodig hebt om er voor iedereen te kunnen zijn is voor de lange termijn broodnodig.
Laat hulp van buitenaf goed met jullie meekijken hoe dit allemaal te organiseren.

Enorm veel sterkte voor jullie allemaal.
Je hoeft niet alles te kunnen, dat is namelijk onmenselijk en voor niemand mogelijk.
En serieus?
Ook nog kritiek gaan leveren en oordelen over dat haar vriend is weggegaan bij ziijn ex, dat ze een relatie hebben gekregen met baby etc.?
Alsof to in deze situatie DAT er nog bij kan gebruiken om het daar over te hebben of te moeten lezen, of uberhaupt daar gedachtes over te moeten gaan hebben.

Voor nu is er maar 1 ding wat belangrijk is en wat telt, en dat is hoe dit gezin zich staande gaat houden op dit moment en in de toekomst.
En dat is al enorm groot en heftig.
Ze kampen met een enorm groot verlies opvangen voor de kinderen, de volledige zorg dragen voor alle kids en elkaar.
Bakken met emoties die nu door elkaar lopen, en tegelijk een hoop praktische en financiële gevolgen zien op te lossen.
En dit alles in een tijdelijke te kleine ruimte die volgebouwd staat met dozen opvangen en dit hele vat aan heftige veranderingen zien te hanteren, zorgvuldig om moeten gaan met de kwetsbaarheid van iedereen, lijkt mij al teveel op iemands bord.
Sterkte, lijkt me een enorm zware en moeilijke situatie voor jullie allemaal. Krijg je hulp aangeboden? ZIjn er opa's en oma's of ooms en tantes in de buurt die af en toe een middagje met de 3 kinderen op stap kunnen zodat jij even tot jezelf kunt komen met je baby? Evt. familie van hun moeder waar je mee kunt afspreken dat ze daar een middag in de week naar toe gaan? Lijkt me voor zowel jullie als voor de kinderen een fijne oplossing.
En je lijkt me énorm herkenbaar zo, in deze specifieke situatie. Gegevens aanpassen kan, maar dan nog blijf je herkenbaar. Weet niet of je dat erg vindt, maar houd er wel rekening mee.
Precies, in een normaal gezin is 4 kinderen van deze leeftijd al heftig. Dat zijn dan al tropenjaren en veel relaties overleven dat niet. De situatie van TO is nog veel heftiger, de kritiek is nergens voor nodig. TO moet het doen met het hier en nu.

TO, schakel echt alle hulp in die je kunt krijgen. Ook, of juist, hulp van de familie van de ex. Laat hun een band met de kinderen opbouwen. Dat is prettig voor de kinderen, ook zij kunnen hun alles vertellen over wie en hoe hun moeder was.
Louise70 schreef:
24-07-2017 11:40
Vreselijk voor de kinderen. Wat ik niet snap is dat jouw vriend zulke jonge kinderen laat zitten. Weggaan bij ex die 3 kinderen onder de 2 heeft... toendertijd.. Hij heeft er wel mooi zijn piemel ingehangen. Nu mag jij voor al zijn kinderen zorgen en hij gaat werken...
Hij heeft een goede keus gemaakt. TS zorgt wel voor de kinderen en als je haar berichten leest doet ie alles voor hun. Mooi toch? TS ik snap het wel alles komt op je af het is een tropentijd. Kijk of je gewoon 's avonds een klein rondje kan lopen of iets. Het is niet alleen de kinderen er moet nog een hoop geregeld worden met instanties e.d. en dat kost ook tijd en energie. Dan heb je nog de kinderen die het zelf niet weten en verward zijn.

Trek je niets van de verbitterde reacties, hou je taai en tel de dagen af dat je kan verhuizen. Met een beetje geluk is het huis verkocht dat hoop ik voor jullie. :hug:
Louise70 schreef:
24-07-2017 11:40
Hoe kun je dit nu zeggen! Mijn hemel, jij spoort echt niet zeg....
tampontouwtje schreef:
24-07-2017 08:19
Het is krap een week geleden gebeurd en je klaagt nu al over ruimte gebrek terwijl die kinderen hun moeder kwijt zijn?
To reageert op een vraag hoor!
Mooie post Consuleametdelangeachternaam.

TO, ik hoop dat je in dit topic de steun en de tips vindt die je kan gebruiken, en dat je je niets aantrekt van de negatieve reacties. Er zitten hier nu eenmaal een aantal heiligen op het forum die met alle liefde en plezier desnoods met hun benen opgevouwen in hun nek zouden leven om zich volledig weg te cijferen voor (de kinderen van) hun partner en daar nog geen seconde ook maar een klein beetje van balen omdat ze zelf ook nog toevallig iemand zijn, zelfs als ze net bevallen zijn en de hormonen nog volop door hun lijf gieren en iedere andere kersverse moeder vooral behoefte heeft aan rust en de ruimte om lekker te cocoonen en te wennen aan de nieuwe beeb, jaja allemaal heel gemakkelijk gezegd vanachter je laptop of iPad en vooral als je nog geen meter gelopen hebt in de schoenen van TO.
Ik zeg ook niet dat ze de hond weg moet doen, maar wel dat ze familie van ex best kan vragen om ook een gedeelte voor hun rekening te nemen. Het uitlaten of een middag oppassen om zo zelf even tot rust te komen. Nu hebben jullie echt alles naar je toe getrokken. Begrijpelijk hoor, maar denk ook aan jullie zelf!

En sommige mensen hebben nu eenmaal weinig empatisch vermogen TO, trek je daar aub niet te veel van aan! Jullie doen het super!
Hunniebunnie schreef:
24-07-2017 13:00
Hoe kun je dit nu zeggen! Mijn hemel, jij spoort echt niet zeg....
Ze heeft vast weer niet alles gelezen. Zijn altijd dezelfden.
Nouzuri schreef:
24-07-2017 11:31
Ik snap dat het heel erg raar overkomt dat mijn vriend bij zijn ex-vrouw weg gegaan is nadat hij voor de 2de en 3de keer vader is geworden.

Maar ik begrijp waarom hij dat heeft gedaan. Zijn voornaamste reden was voor de rust van de kinderen omdat er veel spanning in huis was door de spanning in hun huwelijk.

Zijn ex was vreemd gegaan tijdens de zwangerschap terwijl ze wist dat ze zwanger was.
Het is lang onduidelijk geweest of ze al voor de zwangerschap was vreemd gegaan of pas tijdens de zwangerschap. Ze wou dit niet zeggen omdat ze er niet over wou praten. Hij heeft 4 maanden in onzekerheid gezeten of de kinderen wel biologisch van hem zijn.
Ik begrijp heel goed dat er dan iets in je breekt en dat er iets in je relatie kapot is gegaan wat niet te herstellen is.

Hierdoor waren er constant ruzie's en spanningen. Hij is daarom weg gegaan. Zij mocht in het koophuis blijven waarvan hij jaren de hypotheek alleen heeft betaald omdat zij sinds de koop van het huis al niet meer heeft gewerkt. De eerste maanden betaalde hij ook nog eens de hypotheek boven op de alimentatie.

Hij woonde bij zijn broer. In de weekenden dat hij zijn kinderen had ging zijn ex weg en sliep hij bij de kinderen in het huis.

Ben dus perongeluk zwanger geraakt door de pil heen. vanaf het moment dat hij het wist dat ik zwanger was heeft hij mij gesteund. Zo is er een relatie tussen ons gegroeid en is hij bij mij komen wonen.

Zodra zijn ex wist dat hij nogmaals vader zou worden mocht hij het huis niet meer in. Ondanks dat het huis op zijn naam alleen staat en hij de helft van de hypotheek betaald heeft hij er toen voor gekozen om zich er niet tegen te verzetten om de lieve vrede te bewaren.

Ik zie het absoluut niet als dat hij mij met de zorg voor 4 kinderen opzadeld terwijl hij werkt. Helaas is het gewoon een feit dat de rekeningen betaald moeten worden. Als hij hij minder werkt dan zal er bezuinigd moeten worden of ik zal moeten gaan werken, anders krijgen we financiële problemen.
Ik heb er juist respect voordat hij extra vroeg gaat werken zodat hij lange dagen kan maken én op tijd thuis kan zijn voor het eten waarna hij zijn kinderen douche, met ze speelt, voorleest etc.
Als ze op bed liggen dan doet hij 3 keer per week de administratie.

Die €1.000 extra wat we nu kwijt zijn komt helaas niet uit de lucht vallen.

Hij werkt hard zodat er straks een groot huis is waar een eigen kamer voor iedereen is. Hij wil het huis ook meteen klaar hebben wat extra geld kost. Dat we niet nog wat laatste dingen hoeven te doen als we er wonen.

Hij vind het belangrijk dat er juist nu leuke dingen met de kinderen word gedaan. Zoals zwemmen, naar de kinderboerderij, ijsje halen etc. Kost ook genoeg geld.

De hond kon wel naar kennissen. Maar wij hebben juist de hond in huis genomen omdat de kinderen gehecht aan hem zijn. Dat hij niet ook nog eens weg is.
Hij is 3 jaar.

Wellicht geloof je het zelf ook allemaal echt, je lijkt me nog erg jong. Je kent zijn ex toch niet. Sterker nog je hebt hem pas 9 maanden geleden ontmoet, kwam er erg laat achter dat je zwanger was geraakt en toen is jullie band gegroeid naar een relatie. Dat is een halfjaar(?) voordat jullie kind kwam. In die tijd is hij bij je ingetrokken en hebben jullie samen een huis gekocht dat afgebouwd wordt. Ik snap niet dat een man zeker niet als je in zo een situatie zit het zonder condooms doet en er vanuit gaat dat de vrouw die hij niet kent, de pil goed slikt. En waarom heb je het er over dat zijn ex toen al niet werkte? Je was zelf toch ook niet van plan te werken, alleen als het financieel echt moet? Natuurlijk moest hij de hypotheek en alimentatie betalen, daar wonen zijn drie kinderen namelijk. Dit soort dingen zeg je volgens mij echt alleen als je jong bent en geen idee hebt hoe een gezin werkt. Als hij destijds akkoord ging met het feit dat zijn ex niet werkte maar fulltime thuis zat voor de kinderen (zodat hij de ondernemer kon uithangen) dan is dit het financiele risico dat je loopt. Zijn kinderen leefden van dat geld, en woonden in dat huis. Je geeft nogal af op haar. Alsof je niet begrijpt dat zij een gezin waren. Hij kan je in die 6 maanden van alles verteld hebben over haar, maar je kent haar niet, het was niet jouw relatie. Ze hadden niet zomaar ineens 3 kinderen. Wat je wel hebt kunnen aanschouwen is dat zijn prioriteit in die 6 maanden niet bij zijn kinderen lag en dat hij als zijn ex er nog was geweest, dat ook niet van plan was te veranderen.

Vader zijn is niet je kinderen en 1 of 2 weekenden in de maand zien. Sinds wanneer legt hij ze op bed na het werk, hij zag ze toch in het oude huis in het weekend? Bedoel je dat hij sinds vorige week eerder gaat werken?

In je OP schreef je dit nog. Dat zegt toch genoeg over de plek die zijn kinderen voor hem hadden. Als je al 3 kinderen hebt en je krijgt er nog een dan ben je niet met zijn 3-en.

'Zo woon je nog met zen 2en en bereid je je voor om met zen 3en te zijn, ben je plotseling zonder voortekenen met zen 6en.
Waarvan 3 kinderen die maar niet begrijpen wat er gebeurd is.'

In jullie nieuwe huis heb je ruimte genoeg, dat probleem is echt niks bij wat je nog te wachten staat. Ik zou als ik jou was over een paar weken eens goed samen gaan praten over de verwachtingen die hij van jou heeft en jij van hem, hoe jullie tegen de opvoeding aankijken en de rolverdeling voor de aankomende jaren. En tijd steken in het opbouwen van een goede relatie met de familie van zijn ex en jouw eigen familie betrekken bij alle veranderingen.
tampontouwtje schreef:
24-07-2017 08:39
Kom op zeg.
Binnen een week al balen van ruimte gebrek bij zoiets heftigs en daar je vriend mee lastig vallen. :-?
Ik zou na zo'n heftige gebeurtenis én een bevalling (die ook nog niet zo lang geleden is) juist heel veel behoefte hebben aan een stukje eigen ruimte en vooral ook rust, die ze nu met 3 extra kinderen, extra zorg en man die meer moet regelen, natuurlijk niet heeft.

Het is heftig TO. Kunnen de ouders van ex nog inspringen? Dat jij af en toe, ook al is het een uurtje per week, even echt wat kan doen met je zoontje. Al is het maar stil tegen elkaar aanliggen. Op deze manier heb je kans dat de (rest van de) kraamtijd als een roes voorbij gaat, waarin je helemaal niet hebt kunnen wennen aan en genieten van je eerstgeborene.

Natuurlijk gaat het stof op een gegeven moment liggen en valt alles op z'n plek, maar deze periode moet je ook door en het zou jammer zijn als je zoontje ineens kan lopen en jij erbij staat met 'Hoe heeft dit kunnen gebeuren??'
Het gaat al zo snel zonder dat je (vrije) tijd ingenomen wordt door extra's en stress.

:hug:
Later is nu
tampontouwtje schreef:
24-07-2017 10:40
Dat ze stopt met huilen om niks, grow some balls.

Alsof alle reacties hier altijd enkel goede adviezen zijn.

Ik ben gewoon verbijsterd.
TO is nog geen maand geleden bevallen (of net een maand geleden) De hormonen gieren nog door het lijf en nu komt dit er allemaal even bij. De meeste jonge moeders hebben het al zwaar met alleen hun pasgeborene. Mág TO alsjeblieft even spuien?
Later is nu
Kunnen jouw ouders niet ook meehelpen met de stiefkinderen?
Jij bent vanaf nu toch een beetje hun enige moederfiguur.
het is wel ongebruikelijk maar dat is deze hele situatie.
Dus dat ze zijn kinderen ook als opa en oma in hun hart sluiten en dat ze daar ook een fijne plek hebben af en toe..
Ik weet niet hoe je ouders zijn en hoe ze ertegenover staan maar als het mogelijk is..
You need al the help you can get.
Met zijn allen een deel op je nemen.
Dreamer schreef:
24-07-2017 14:59
TO is nog geen maand geleden bevallen (of net een maand geleden) De hormonen gieren nog door het lijf en nu komt dit er allemaal even bij. De meeste jonge moeders hebben het al zwaar met alleen hun pasgeborene. Mág TO alsjeblieft even spuien?
Dit.

En wat hebben deze kinderen, hun overleden moeder en TO er aan dat er nu door sommigen zo gereageerd wordt? Doe effe normaal zeg.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
To dacht een plek te hebben gevonden om haar gal even te kunnen spuwen, haar gedachtes op een rij te zetten. Ipv begrip te ontvangen wordt er door velen alleen kritiek geleverd. Maar de situatie is zoals die is en TO probeert haar hoofd boven water te houden.

TO ik hoop dat het je lukt de goede reacties uit dit topic op te pikken en de andere reacties te negeren. Trek het je vooral niet aan.
Gedane zaken nemen geen keer he.
De viva-maffia incl moraalridders slaan wederom om zich heen.
Nice.
Of het nou wel of niet goed te praten is wat er is gebeurd omtrend TO en man, dat doet nu niet terzake.
De kinderen zijn altijd de dupe.
Zeker nu ze ook hun moeder verloren hebben.
Nu zaak om het goed op te pakken en het in goede banen te leiden.
TO vraagt om hulp/advies, en volgens mij is ze goed bezig alles op een rij te zetten.
Lijkt mij logisch dat ze vragen heeft om hoe iets aan te pakken.
Dan is het mooi om haar feedback te kunnen geven, of evt haar bepaalde punten anders te laten doen inzien.

Zoals hier al werd aangegeven, ga met je partner in gesprek, wat de verwachtingen zijn, hoe jullie de toekomst zien.
Met evt hulp.
Dit is best ingrijpend.
Sterkte.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven