Partner oververmoeid. Plotseling uit.

24-07-2017 19:34 57 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik lees al een hele tijd mee maar (helaas) heb ik nu iets wat ik met jullie wil delen..

Ik heb een jaar een vriend en sinds kort is hij oververmoeid.
Hij heeft een eigen bedrijf en werkt ongelooflijk veel. Dit bedrijf heeft hij sinds kort, sinds hij dit bedrijf heeft is hij vaak van huis en dat is logisch.
Ik merkte aan hem dat het hem toch wel teveel werd en dat hij moe/lusteloos werd.

Ik heb hem gesteund, ruimte gegeven en hem gemotiveerd.

Hij is een binnenvetter en praat niet over zijn gevoelens. Ik heb geprobeerd om met hem in contact te komen en te communiceren maar hij gaf weinig/geen reactie daarop, enkel dat het hem veel energie kost en dat hij moe is.

Plotseling heeft hij het vorige week uitgemaakt, als donderslag bij heldere hemel.
Zijn reden: hij dacht dat hij me niet meer gelukkig kon maken en dat hij twijfelt aan zijn gevoelens voor mij.
Hij zei dat hij vond dat ik iemand verdien die meer tijd heeft voor me..

Ik ben verward, boos, teleurgesteld en verdrietig. Dit komt echt uit het niets en ik snap er niets van.

Donderdag hebben we afgesproken om met elkaar te praten, ik heb meer antwoorden nodig van hem want de manier hoe hij dit aangepakt heeft is moeilijk voor me. Zelf wil hij ook graag praten, hij voelt zich schuldig over de manier waarop hij het aangepakt heeft. Hij is nu ook minder gaan werken (neemt minder klussen aan) omdat hij rust nodig heeft..

Hebben jullie tips? Is dit ( misschien) nog te redden of moet ik hem vergeten? Wat zouden jullie doen in mijn situatie?
Ginerva:
Ja? Oké, zo zie ik het niet.. hmm, misschien toch een puntje voor mezelf om aan te werken..

Skull:
Nou, ik vind zijn gedrag alles behalve normaal. Hij heeft me keihard aan de kant gezet.. dat is respectloos.
Maar ik begrijp hem wel, het feit dat hij moe is, hard moet werken.. op die manier, snap je?
Lastig uit te leggen als je zelf al niets van je verstand en gevoel snapt.
Skull schreef:
24-07-2017 21:00
Je verdedigt zijn gedrag in elke post.
Hier ben ik het wel mee eens
SummerAir schreef:
24-07-2017 21:02
Ginerva:
Ja? Oké, zo zie ik het niet.. hmm, misschien toch een puntje voor mezelf om aan te werken..

Skull:
Nou, ik vind zijn gedrag alles behalve normaal. Hij heeft me keihard aan de kant gezet.. dat is respectloos.
Maar ik begrijp hem wel, het feit dat hij moe is, hard moet werken.. op die manier, snap je?
Maar moe zijn en hard werken staat los van liefde.
SummerAir schreef:
24-07-2017 21:02
Ginerva:

Skull:
Weet je, hoe moeilijk ook beter kies je voor jezelf wat heb je aan een man die bij een beetje stress jou als een stuk vuil aan de kant zet.
Skull schreef:
24-07-2017 21:05
Maar moe zijn en hard werken staat los van liefde.
Ja precies, ik ben ook moe en ik vind jou ook nog gewoon lief skull :lips:
SummerAir schreef:
24-07-2017 20:57
Hoe bedoel je? Ik leg alleen uit hoe ik dacht..ik ben niet iemand die zomaar de handdoek in de ring gooit omdat iemand voor zijn dromen en carrière gaat..
Hij gaat voor zijn droom en carriere, hij heeft een traumatisch jeugd gehad, hij maakt het uit. Besef je dat het allemaal om hem draait en zijn verlangens en wat hij wil? Wat lees ik over jouw verlangens, wensen zelfs nadat ik het expliciet vraag? Noppus.

Deze relatie is emotioneel en misschien op andere gebieden zo ongelijk en ongelijkwaardig, dat het een hele wijze beslissing is om niet door te gaan met elkaar, tenzij jij chronisch (ik ga er van uit dat zijn bedrijf nog wel een hele lang tijd bestaat), dus tenzij jij chronisch tekortgedaan wordt in tijd aandacht sex etc, vanuit deze ongelijkwaardigheid.

Als je het dan nog niet snapt, zou ik je de tip geven dat het aan het forum ligt, omdat je niet begrepen wordt, er te weinig informatie is, wij de situatie niet kennen, etc.

Enige oplossing is is als jouw "weet ik veel wat ie allemaal heeft" ex-partner, voeldende tijd voor je neemt, zowel digitaal als in real life en daar gezamenlijk gelijkwaardig concensus over bereikt wordt.
anoniem_312911 wijzigde dit bericht op 24-07-2017 21:16
0.12% gewijzigd
Ginerva schreef:
24-07-2017 21:07
Ja precies, ik ben ook moe en ik vind jou ook nog gewoon lief skull :lips:
:O En ik ben nog wel in zo'n klotebui vandaag.
Skull schreef:
24-07-2017 21:13
:O En ik ben nog wel in zo'n klotebui vandaag.
Ach dat is je vergeven :P
Ergens herken ik het wel, mijn vriend is ook een binnenvetter. Pas samen een huis gekocht (veel stress) en daardoor is vriendlief nu extra aan het bijbeunen om wat bij te verdienen. Maakt hierdoor naast zijn fulltime baan van 40 uur, ook nog eens een aantal avonden en de weekenden om te klussen. Vraagt erg veel van hem en hij is hierdoor ook oververmoeid. Mijn vriend haalt er voldoening uit om dan even tijd voor zichzelf te hebben en achter de playstation te duiken. Ik moet hem dan ook met rust laten want anders kan hij ook weleens denken dat hij 'te min' is voor mij omdat hij door zijn vermoeidheid dan kortaf doet.
Terwijl het bijklussen ook ten goede van mij komt want extra geld is altijd fijn, dus ik laat hem maar zijn gang gaan, en de aandacht krijg ik wel weer wanneer hij wat minder klust.

Misschien heb je onbewust toch net zoveel aandacht/verwachtingen gevraagd als voorheen en heeft hij nu het gevoel jou daardoor te kort te doen?

Of misschien wil hij gewoon volledig voor z'n bedrijf gaan, zonder jou. Dat kan natuurlijk ook.
Appreciate the little things in life
Skull:
Moe zijn en hard werken hebben wel het resultaat dat je ( onverwerkte issues+Zichzelf+relatie+werk) het te druk in je hoofd krijgt.
Als je geen ruimte voor liefde en aandacht er bij kan hebben, dat er dan iets niet goed zit. Dan kan je de relatie wel schrappen, dat geeft "rust" want dan haal je "druk" weg.

Als je dat als druk ervaart ipv iets leuks ( wat normaal gesproken zo hoort te zijn en geen opgave erbij). Op die manier verwacht er niemand iets van je en heb je dus alle tijd om in je eigen negatieve cirkeltje te blijven. Geen stok achter de deur.

Als je niet instaat bent om te genieten, bij te tanken, leuke dingen doen, sociaal leven.. dan liggen je prioriteiten verkeerd en zolang je dat niet aanpakt, zal het niet beter gaan.

Als je vol zit met jezelf, worden dingen die normaal gesproken leuk zijn, ook een moeten. Dus, voel je druk.

Hij ging niet meer mee naar sociale gelegenheden en bleef liever thuis op de bank. Een keer een avondje, of 4 avonden is prima natuurlijk.. maar hij leek haast depressief te worden.
Ginerva schreef:
24-07-2017 21:13
Ach dat is je vergeven :P
:)
De eerste "hobbel" na een jaar en hij maakt het uit?
Houden zo.
Want met zo'n kerel wordt je liever niet oud en trouw je liever niet "in goede en kwade dagen".
SummerAir schreef:
24-07-2017 21:16
Skull:
Moe zijn en hard werken hebben wel het resultaat dat je ( onverwerkte issues+Zichzelf+relatie+werk) het te druk in je hoofd krijgt.
Als je geen ruimte voor liefde en aandacht er bij kan hebben, dat er dan iets niet goed zit. Dan kan je de relatie wel schrappen, dat geeft "rust" want dan haal je "druk" weg.

Als je dat als druk ervaart ipv iets leuks ( wat normaal gesproken zo hoort te zijn en geen opgave erbij). Op die manier verwacht er niemand iets van je en heb je dus alle tijd om in je eigen negatieve cirkeltje te blijven. Geen stok achter de deur.

Als je niet instaat bent om te genieten, bij te tanken, leuke dingen doen, sociaal leven.. dan liggen je prioriteiten verkeerd en zolang je dat niet aanpakt, zal het niet beter gaan.

Als je vol zit met jezelf, worden dingen die normaal gesproken leuk zijn, ook een moeten. Dus, voel je druk.

Hij ging niet meer mee naar sociale gelegenheden en bleef liever thuis op de bank. Een keer een avondje, of 4 avonden is prima natuurlijk.. maar hij leek haast depressief te worden.
Jij vult nu wel heel veel voor hem in.
Misschien staat zijn besluit om de relatie te beëindigen los van alle andere dingen in zijn leven? Misschien komt het echt gewoon neer op (hoe rot ook) dat hij te weinig gevoel voor jou heeft en er daarom mee wil stoppen? Zoiets doet altijd pijn en het enige dat jij kan doen is het accepteren en beginnen met verwerken.
BeenThereTrice schreef:
24-07-2017 21:11
Hij gaat voor zijn droom en carriere, hij heeft een traumatisch jeugd gehad, hij maakt het uit. Besef je dat het allemaal om hem draait en zijn verlangens en wat hij wil? Wat lees ik over jouw verlangens, wensen zelfs nadat ik het expliciet vraag? Noppus.

Deze relatie is emotioneel en misschien op andere gebieden zo ongelijk en ongelijkwaardig, dat het een hele wijze beslissing is om niet door te gaan met elkaar, tenzij jij chronisch (ik ga er van uit dat zijn bedrijf nog wel een hele lang tijd bestaat), dus tenzij jij chronisch tekortgedaan wordt in tijd aandacht sex etc, vanuit deze ongelijkwaardigheid.

Als je het dan nog niet snapt, zou ik je de tip geven dat het aan het forum ligt, omdat je niet begrepen wordt, er te weinig informatie is, wij de situatie niet kennen, etc.

Enige oplossing is is als jouw "weet ik veel wat ie allemaal heeft" ex-partner, voeldende tijd voor je neemt, zowel digitaal als in real life en daar gezamenlijk gelijkwaardig concensus over bereikt wordt.
Ik schrik van je reactie. Het is een bekend probleem bij me wat je nu beschrijft maar ik had niet verwacht dat dit nu ook gebeurde.... dit is zo'n onwijs lieve man, die juist niet egoïstisch is en alleen aan zichzelf denkt en toch, als ik jouw reactie lees herken ik mezelf enorm en gaat het inderdaad allemaal om hém. We spraken af wanneer het hem uit kwam, we deden leuke dingen als hij er zin in had, had hij geen zin, ging hij niet mee.

Mijn ouders? Heeft hij max 6 keer gezien. Mijn vrienden? Nog minder. Ik zijn familie en vrienden: iedere week.

Jeetje, bedankt dat je me ogen hebt geopend.. Pff.
Meid met zo iemand wil je toch geen toekomst opbouwen, iemand die bij het minste geringste de handdoek in de ring gooit, stel je krijgt samen kinderen en hij ziet het weer ff niet zitten omdat hij overwerkt is dan laat hij je weer in de steek maar dan wel met 2 kinderen erbij.
Dat wil je toch niet?
Ginerva schreef:
24-07-2017 21:18
Jij vult nu wel heel veel voor hem in.
Nee, dit is bekend bij hem.. zijn familie en vrienden gaven dit al aan. Hij heeft hier jaren last van en zijn vorige relatie is om dezelfde reden uitgegaan..

ik heb de hele situatie met meerdere personen besproken ( onderandere mijn psycholoog en hij legde het op deze manier aan mij uit)
SummerAir schreef:
24-07-2017 21:20
Ik schrik van je reactie. Het is een bekend probleem bij me wat je nu beschrijft maar ik had niet verwacht dat dit nu ook gebeurde.... dit is zo'n onwijs lieve man, die juist niet egoïstisch is en alleen aan zichzelf denkt en toch, als ik jouw reactie lees herken ik mezelf enorm en gaat het inderdaad allemaal om hém. We spraken af wanneer het hem uit kwam, we deden leuke dingen als hij er zin in had, had hij geen zin, ging hij niet mee.

Mijn ouders? Heeft hij max 6 keer gezien. Mijn vrienden? Nog minder. Ik zijn familie en vrienden: iedere week.

Jeetje, bedankt dat je me ogen hebt geopend.. Pff.
Goed dat je inziet dat dit aan de hand is.
Ginerva schreef:
24-07-2017 21:23
Meid met zo iemand wil je toch geen toekomst opbouwen, iemand die bij het minste geringste de handdoek in de ring gooit, stel je krijgt samen kinderen en hij ziet het weer ff niet zitten omdat hij overwerkt is dan laat hij je weer in de steek maar dan wel met 2 kinderen erbij.
Dat wil je toch niet?
Nee. Dat wil ik NIET. Heftig, ik krijg ineens een heel ander beeld van de situatie. Nee, ik verdien en wil iemand die 100% voor me gaat en me niet zomaar opgeeft bij de eerste hobbel.
SummerAir schreef:
24-07-2017 21:24
Nee, dit is bekend bij hem.. zijn familie en vrienden gaven dit al aan. Hij heeft hier jaren last van en zijn vorige relatie is om dezelfde reden uitgegaan..

ik heb de hele situatie met meerdere personen besproken ( onderandere mijn psycholoog en hij legde het op deze manier aan mij uit)
En waar ben jij in dit verhaal? Vreemd dat je psych zo meegaand is met je vriend
SummerAir schreef:
24-07-2017 21:25
Nee. Dat wil ik NIET. Heftig, ik krijg ineens een heel ander beeld van de situatie. Nee, ik verdien en wil iemand die 100% voor me gaat en me niet zomaar opgeeft bij de eerste hobbel.
Precies, je moet kunnen bouwen op je vriend/partner.

Zegt deze gescheiden moeder met 2 kinderen :D
Ginerva schreef:
24-07-2017 21:26
En waar ben jij in dit verhaal? Vreemd dat je psych zo meegaand is met je vriend
Nee, juist niet meegaand.. betekend juist dat hij genoeg heeft aan zichzelf en mij niet kan bieden wat ik nodig heb. Hij zal zelf hulp moeten zoeken en inzien dat er dingen veranderd moeten worden. Zo lang hij dat niet inziet en keihard aan gaat werken ( wat maanden zo njet jaren zal duren) zal het nooit veranderen en blijft het zo.
Liefde is geen opoffering. En als je het ervaart als iets waar je ruimte voor moet maken of zelfs als een druk die op je wordt gelegd, dan is het geen liefde.
anoniem_345425 wijzigde dit bericht op 24-07-2017 21:38
1.28% gewijzigd
SummerAir schreef:
24-07-2017 21:28
Nee, juist niet meegaand.. betekend juist dat hij genoeg heeft aan zichzelf en mij niet kan bieden wat ik nodig heb. Hij zal zelf hulp moeten zoeken en inzien dat er dingen veranderd moeten worden. Zo lang hij dat niet inziet en keihard aan gaat werken ( wat maanden zo njet jaren zal duren) zal het nooit veranderen en blijft het zo.
Ja oke, zo

Ik dacht dat je psych excuses zocht voor je vriend waarom hij er niets aan kon doen. Vond het al zo vreemd
Skull schreef:
24-07-2017 21:35
Liefde is geen opoffering. En als je het ervaart als iets waar je ruimte voor moet maken of zelfs als een druk die op je wordt gelegd, dan is het geen liefde.
Mooi gezegd, goh jij bent goed op dreef vandaag :proud:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven