Heeft Sara Kroos gelijk?

11-02-2009 20:50 190 berichten
Alle reacties Link kopieren
In de laatste viva las ik dit van Sara een aangezien ik "maar' een kind heb, kan ik er niet over mee praten,nouja niet grotendeeld.Nu vroeg ik mij, hoe andere hier tegen aan kijken. ik zal haar even citeren.

"Iemand zei mij ooit, een kind is een kind, twee kinderen zijn er tien.En dat kun je ook aflezen aan de bleke gezichten van de kersverse jonge papa's en mama's. Je kunt ze bijna horen denken als deze jaren maar doorkomen,als we deze jaren maar doorkomen.Maar nu nog even niet.Nu lopen de jonge gezinnen bepakt en bezakt met buggy's ,huggies en spit van het sjouwen in hun ruggies.Jonge gezinnen hebben het eigenlijk niet zo leuk.dat zal je ze echter nooit horen zeggen.Wat ik wel om heen hoor van de jonge gezinnen zijn termen als. ach je krijgt er zoveel voor terug.Dat is een typische papa/mama zin. Ik kan niet meer uit mijn ogen kijken van de vermoeidheid en ik geen moment voor mezelf,maar ach ik krijg er zoveel voor terug.Op vakantie hebben de jonge gezinnen het ook niet makkelijk.Eigenlijk zijn de niet zo blij dat ze op vakantie zijn.Het is iniedergeval niet hun vakantie.En je ziet gezinnen met kinderen boven de vijf naar hen kijken en denken,gelukkig hebben we dat gehad.Het is nog maar even tot de pubertijd -ook enig-en dan gaan ze het huis uit.En tot die tijd krijg je er zoveel voor terug.
quote:Evidenza schreef op 12 februari 2009 @ 12:40:

Ik zit er nog even over na te denken en in mijn omgeving wordt ook negatief gedacht over een nanny in huis. Wat een giller eigenlijk. De meesten die daar zo fel op zijn besteden wel 4 of zelfs 5 dagen de kinderen uit bij de oppas, of bij opa en oma.

Ik zie het verschil niet hoor. Of hadden al die mensen ook geen kinderen moeten nemen?ik heb het specifiek over een nanny als je niet werkt. Een nanny / oppas / creche / opa & oma als je werkt vind ik van een hele andere orde. En ik zou een nanny in mijn huis gewoon niet prettig vinden, ik vond de kraamzorg bijv ook niet fijn, heb ik ook zsm morgelijk weggestuurd en zo kort mogelijk gehouden.
Moe, moeier, moeder. Zei Daphne Deckers-de-ubermutti-der-ubbermutti al eens. Nah, als zelfs zíj wel eens moe is dan doen wij het allemaal vast niet zo verkeerd, wel?

Wat vinden jullie mannen eigenlijk? Is het zwaaaaaaaaaaaaar of is het leuk? Die van mij zou er zo nog wel 1tje bij willen. (maar dan eerst die nanny in huis, een leuke strakke 18-jarige Thaise, geloof ik..)
De kraamzorg zo kort mogelijk gehouden.. whoehahahaha, ik kom niet meer bij hier, was het een hónd ofzo???!
quote:Bambi schreef op 12 februari 2009 @ 13:43:

Moe, moeier, moeder. Zei Daphne Deckers-de-ubermutti-der-ubbermutti al eens. Nah, als zelfs zíj wel eens moe is dan doen wij het allemaal vast niet zo verkeerd, wel?

dat zij moe is snap ik wel, als ik haar drie minuten zie of lees ben ik al moe van d'r laat staan als je 24/7 met zo eentje zit opgescheept zoals zij zelf.
mijn man vindt het leuk, en hij is geen type die 'niets met babies heeft'. we zijn gelijkwaardige opvoeders, geloof niet dat de kinderen een voorkeur hebben voor 1 van ons.

Hij vond 2 genoeg en over de baby- en peutertijd zegt hij achteraf: leuk, maar blij dat het voorbij is.

Hij ziet uit naar alle nieuwe fases en leeftijden, we zijn beide zeer benieuwd naar de aanstaande puberteit van de 12jarige.

wij hadden het niet makkelijk (weinig geld, studies, banen, jong ouders), maar wel meestal leuk.

Wat vinden jullie mannen eigenlijk?

Ik vroeg Vent toevallig van het weekend eens, toen we net een onvervalsde tweejarigepeuterdriftaanval-liggend-op-de-grond-schoppen-en-slaan aan het aanschouwen waren: kan jij haar soms ook wel vermoorden? En het antwoord was volmondig: ja.

Geloof dat we er redelijk hetzelfde in staan. Soms is er echt geen reet aan.
quote:mamalief schreef op 12 februari 2009 @ 13:47:

[...]

dat zij moe is snap ik wel, als ik haar drie minuten zie of lees ben ik al moe van d'r laat staan als je 24/7 met zo eentje zit opgescheept zoals zij zelf.nou, he, ML, ze is hooggevoelig hoor! Niet zo flauw doen, dan raakt daph helemaal van de rel terwijl ze lekker ongedwongen in joggingbroek dr stukkies typt.

Wat vinden jullie mannen eigenlijk? Is het zwaaaaaaaaaaaaar of is het leuk? Die van mij zou er zo nog wel 1tje bij willen. (maar dan eerst die nanny in huis, een leuke strakke 18-jarige Thaise, geloof ik..)

die van mij wilde ook nog wel meer maar denk niet dat het m om de kinderen ging maar meer om het feit: hoe meer kinderen, hoe groter de auto!

Mijn man is ape-relaxed.
staat er een beetje raar over de kraamzorg, ik bedoel ik heb zo min mogelijk uren afgenomen, hier in huis mocht ze doen en laten wat ze wilde, ik had totaal geen eisen of wensen, maar vond het ook geen aanvulling. Dus ipv de 55 uur waar we recht op hadden is ze hier in totaal 15 uur geweest bij de tweede. Dat bedoelde ik met zo kort mogelijk.
quote:RosieRo schreef op 12 februari 2009 @ 13:50:

[...]

nou, he, ML, ze is hooggevoelig hoor! Niet zo flauw doen, dan raakt daph helemaal van de rel terwijl ze lekker ongedwongen in joggingbroek dr stukkies typt.

hooggevoelig? ze kon gewoon niet kiezen tussen verstand en gevoel bij het uitdelen der gaven dus heeft ze gevoel gekozen en is het verstand voorbijgelopen, wist zij veel dat je ook van beiden wat kon kiezen, ze was eerst al langs de blondehaarkleurkraam geweest.

nee, ben geen fan van daphne D.

dan lees en zie ik sara liever!

*draait t weer even richting on-topic*
Wat mijn man vindt?

Die zou ook wel een Thaise Sukdik in huis willen. Voor de kinderen he.

En ik geloof, maar ik steek hierover geregeld mijn kop in het zand, dat hij best nog wel zou willen. Of dat hij in elk de optie zou willen blijven houden om het te kunnen blijven willen.

Het wordt nie knipknip nie. (dat laatste typte ik met ogen dicht)
Dekme daphners
quote:fleurtje schreef op 12 februari 2009 @ 12:19:

Het zware daaraan is, voor mij dan: constant iemand die iets van je wilt, geen seconde voor mezelf.

(was reactie op Bambi 12.08)

Hier precies hetzelfde. En dat gaat nu prima, mijn dochter gaat naar school. Maar die eerste jaren vond ik idd zwaar, ik ben er niet voor gemaakt ondanks dat ik ontzettend veel van mijn kind hou en absoluut geen spijt heb, verre van.

Maar ik denk dat het deels ook eraan ligt dat de eerste 2 jaar superintensief waren (veel slaapproblemen, gauw overprikkeld en dan vreselijk overstuur, allergische reacties op vanalles, vastgeplakt aan me). Ik voelde me opgevreten en leeggezogen. Daarna werd ze plots zelfstandiger en verdween een deel van de problemen als vanzelf.

Ik vind het heerlijk om met haar te leven, het leven te delen. Samen te lachen, kletsen, spelen, aanrommelen. Maar ik merk dat wanneer ze een paar dagen weg is, ik me op een bepaalde manier veel lichter voel. Dat is de verantwoordelijkheid die je draagt voor je kind denk ik. Altijd opletten, alert, aandachtig. Dat wordt nu ook lichter naarmate ze groter wordt en we meer echt samen zijn, ze ook zelf meer over consequenties nadenkt.
En moet zeggen dat ik in die eerste jaren goed ben gaan begrijpen waarom mensen nannies kunnen hebben. Leek me zaaaalig. Vast heel ontaard .
quote:Feliciaatje schreef op 12 februari 2009 @ 14:11:IkMaar ik merk dat wanneer ze een paar dagen weg is, ik me op een bepaalde manier veel lichter voel.

Wow.

Ik voel me compleet geamputeerd en weet niet waar ik met mezelf heen moet als mijn zoon een nachtje uit logeren is. Laat staan als hij een paar dagen weg is.

Dat wordt wat als hij op kamers gaat.

Het zit in mij Whopper. Heb regelmatig even tijd alleen nodig, ik heb een druk hoofd .
quote:whopper schreef op 12 februari 2009 @ 14:28:

[...]

Wow.

Ik voel me compleet geamputeerd en weet niet waar ik met mezelf heen moet als mijn zoon een nachtje uit logeren is. Laat staan als hij een paar dagen weg is.

Dat wordt wat als hij op kamers gaat.

dat hoor ik vaker maar zelf heb ik het meer zoals feliciaatje zegt.

misschien komt het omdat wij alleenstaand zijn, is dat het verschil?

ik kan heerlijk, zonder schuldgevoel of heimwee een weekendje alleen weg gaan,dan mis ik ze ook niet.

wel vind ik het dan heerlijk om ze weer te zien hoor.

dan kan ik er weer even wat beter tegen na zo'n "weekendje-zonder"
Ik heb geen idee of het komt doordat jullie alleenstaand zijn, ik heb in principe natuurlijk tijd zat voor mezlef want mijn zoon gaat gewoon naar school, en dan ben ik thuis en werk ik en dat is mijn tijd.

Maar ook als ik het druk heb en mezlef voorbij ren ben ik zooooo blij dat hij aan het eind van de dag weer opgehaald kan worden bij een vriendje ofzo. Ik ben gewoon psychisch vergroeid met dat kind. Sneu voor hem he?
weet niet of dat sneu voor hem is, lijkt me voor mijn kinderen ook best sneu als ik ze weer eens bij oma en opa drop omdat ik zonodig even een "weekendje-zonder" wil.

denk dat voor beide wel wat te zeggen is, en zolang het geen ernstige vormen aanneemt, ik bedoel, je weet toch nooit of je t goed doet totdat ze over een paar jaar bij een psych lopen.
Ik verwacht een klein jeugdtrauma, Whop... (maar ieder kind heeft recht op zijn eigen trauma toch?)

Ook als je het samen met een partner doet is het heeeeeerlijk als kinders eens uit logeren zijn, hoor. Kom op jongens, niet zo voorzichtig in jullie bewoordingen. Ik vind het heerlijk om moeder te zijn en vind het ook heerlijk om lekker even geen rekening te hoeven houden met kleine mensjes met grote wensjes.
quote:Bambi schreef op 12 februari 2009 @ 14:50:

Ik verwacht een klein jeugdtrauma, Whop... (maar ieder kind heeft recht op zijn eigen trauma toch?)

Ook als je het samen met een partner doet is het heeeeeerlijk als kinders eens uit logeren zijn, hoor. Kom op jongens, niet zo voorzichtig in jullie bewoordingen. Ik vind het heerlijk om moeder te zijn en vind het ook heerlijk om lekker even geen rekening te hoeven houden met kleine mensjes met grote wensjes.

klopt, toen ik nog wij was deden we het ook wel, even samen weg.

maar merk wel dat ik er nu vaker behoefte aan heb, niet eens weg maar gewoon even een kinderloos weekendje af en toe.

dus elk feestje grijp ikaan om er een heel weekend logeren van te makenipv 1 nachtje, lekker even aanrommelen in huis, ongestoord uitslapen, savonds bij vrienden langs, al die dingen die je anders niet kan zeg maar.

komt zo'n 1x per twee maanden voor ongeveer, best wel vaak vind ik zelf....
Ach, hij plakt nu nog net zo aan mij als ik aan hem dus voorlopig hoef ik hem me nog neit los te weken.

Ik vind er echt geen bal aan zonder hem.
quote:Feliciaatje schreef op 12 februari 2009 @ 14:11:

[...]

Maar ik merk dat wanneer ze een paar dagen weg is, ik me op een bepaalde manier veel lichter voel. Letterlijk. vent en ik gingen een paar dagen naar Tenerife zonder babba's. Nog nooit zo genoten van een vliegreis. Geen kinderen op schoot, geen extra tas handbaggage met speelgoed en snacks om ze bezig te houden. Viereneenhalf uur in stilte met een boek op schoot... zaaaalig!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven