Kapperfrustraties
vrijdag 28 juli 2017 om 11:58
Plaats hier de grootste frustraties die je bij de kapper hebt meegemaakt
TO trapt af: Ik heb eergisteren per ongeluk iets op de bovenkant van mijn haar gedaan waarvan ik dacht dat er geen peroxide in zat... wel dus. Haar is lichtelijk oranje/gelig uitgevallen, maar valt niet eens zo op. Ik de kapper gebeld met de vraag of ze mij kunnen helpen om er met lowlights/highlights toch nog iets van te maken.
Word ik me toch even de les gelezen, waarom ik dat zelf doe, dat ze via de telefoon echt niet kan beoordelen hoe erg het is, dat ze 'best' wil inplannen maar niet weet hoe lang het kan duren afhankelijk hoe verpest het is.
Waarom doen kappers zo? Ik weet zelf ook wel dat het niet super mooi is, daarom bel ik hen om mij te helpen!
TO trapt af: Ik heb eergisteren per ongeluk iets op de bovenkant van mijn haar gedaan waarvan ik dacht dat er geen peroxide in zat... wel dus. Haar is lichtelijk oranje/gelig uitgevallen, maar valt niet eens zo op. Ik de kapper gebeld met de vraag of ze mij kunnen helpen om er met lowlights/highlights toch nog iets van te maken.
Word ik me toch even de les gelezen, waarom ik dat zelf doe, dat ze via de telefoon echt niet kan beoordelen hoe erg het is, dat ze 'best' wil inplannen maar niet weet hoe lang het kan duren afhankelijk hoe verpest het is.
Waarom doen kappers zo? Ik weet zelf ook wel dat het niet super mooi is, daarom bel ik hen om mij te helpen!
Ik zeg maar zo, ik zeg maar niets. En dan heb ik eigenlijk al teveel gezegd.
vrijdag 28 juli 2017 om 12:13
Ik heb een gloeiende hekel aan al die extraatjes die ze steeds aanprijzen terwijl je met je hoofd in de wasbak ligt. "We zullen er een extra conditioner opzetten om je haar extra te voeden na die highlights" (+7 EUR), "nog een beetje vitamientjes erop om je haartjes extra lang mooi te houden" (+5 EUR), etc.
En voor ik kan zeggen dat het niet hoeft, zit het al op m'n hoofd.
Ik val steeds net niet flauw wanneer ik moet betalen.
En voor ik kan zeggen dat het niet hoeft, zit het al op m'n hoofd.
vrijdag 28 juli 2017 om 12:13
ze was misschien niet zo aardig, maar wel duidelijk.
ze kan door de telefoon niet zien hoeveel schade er is. en of dat dit makkelijk, snel en goedkoop op te lossen is of dat dit meer tijd gaat kosten. en kan ze je dus ook niet vertellen hoeveel het je gaat kosten.
er wordt gewoon te veel thuis geklooid, slechte de etiketten gelezen, en dan mag een kapper dit wel even snel oplossen tegen een leuk prijsje.
ze kan door de telefoon niet zien hoeveel schade er is. en of dat dit makkelijk, snel en goedkoop op te lossen is of dat dit meer tijd gaat kosten. en kan ze je dus ook niet vertellen hoeveel het je gaat kosten.
er wordt gewoon te veel thuis geklooid, slechte de etiketten gelezen, en dan mag een kapper dit wel even snel oplossen tegen een leuk prijsje.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
explore, dream & discover
vrijdag 28 juli 2017 om 12:15
Ik snap die kapper wel: nog los van dat zij het thuiswerk mag gaan oplossen kan ze door de telefoon idd niet zien wat er juist aan de hand is laat staan dat ze gemakkelijk kan inschatten hoe en hoe lang ze het kan oplossen.
Ik ben anderhalf jaar geleden gestopt met kleuren.
Laatste kleuring was door de kapster die mij een mooie overgangskleur heeft bezorgd. Ik heb nu een heel mooie uitgroei ombre waarvan het lijkt alsof die opzettelijk zo gedaan is.
Ik ben anderhalf jaar geleden gestopt met kleuren.
Laatste kleuring was door de kapster die mij een mooie overgangskleur heeft bezorgd. Ik heb nu een heel mooie uitgroei ombre waarvan het lijkt alsof die opzettelijk zo gedaan is.
vrijdag 28 juli 2017 om 12:15
Hangt er vanaf hoe erg het verkloot is. Genoeg dingen die ze niet meer naar tevredenheid kunnen oplossen en dan is er geen klantenbinding. Ik begrijp niet goed waarom iemand per telefoon hierover advies vraagt, als je langs gaat kunnen ze zien of ze er wat aan kunnen doen of niet.
vrijdag 28 juli 2017 om 12:20
Dat is zeker niet aardig en klantvriendelijk. Maar ergens snap ik de irritatie ook wel een beetje, zij krijgen de problemen op hun bordje en moeten er maar wat van proberen te maken. Soms lukt dat maar soms ook niet zo als gehoopt en dan zijn mensen ontevreden met de kapper die het niet heeft kunnen oplossen. Ik ken een kapper en die heeft weleens iemand gehad die van rood haar af wilde, hij meerdere malen gevraagd of het geen henna was, nee hoor echt niet!! Drie tubes ontkleur spul verder komt de vriend van die vrouw binnen en zegt dat hij toch al zei dat het met henna niet mooi zou worden als je het gaat bleken..
Het haar van die vrouw zag er dus na het intensief ontkleuren en opnieuw verven niet erg florissant uit zowel qua structuur als qua kleur. Als iemand op die manier je zaak verlaat dan is dat natuurlijk niet bepaald een goed visitekaartje al was het haar eigen schuld. Het is dan maar erg de vraag of zo iemand aan andere ook verteld dat ze het zelf zo verpest heeft en niet de kapper of mensen denken dat de kapper wel niet zo goed zal zijn als hij iemand alsnog zo de deur uit laat gaan terwijl lang niet alles op te lossen is. Maar ja als professional hoor je dan nog gewoon je mond te houden. Misschien had ze pms of is haar kat net overleden..
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
vrijdag 28 juli 2017 om 12:22
Ik vind het wel grappig
. En kleuren kun je tenminste nog bijwerken.
Zelf ooit door mijn moeder high lights laten doen. Wat een drama. Met zo'n badmuts met gaatjes en een haaknaald. Het stonk onwijs e en de high lights veranderden in kauwgom. Gelukkig kon ik het hebben, haar genoeg. Maar sindsdien kleur ik nooit meer zelf.
Overigens laat ik nu high lights zetten bij de kapper, en daarvoor ga ik langs voor het maken van de afspraak. Ze kunnen dan veel beter inschatten hoeveel tijd ze nodig hebben.
Zelf ooit door mijn moeder high lights laten doen. Wat een drama. Met zo'n badmuts met gaatjes en een haaknaald. Het stonk onwijs e en de high lights veranderden in kauwgom. Gelukkig kon ik het hebben, haar genoeg. Maar sindsdien kleur ik nooit meer zelf.
Overigens laat ik nu high lights zetten bij de kapper, en daarvoor ga ik langs voor het maken van de afspraak. Ze kunnen dan veel beter inschatten hoeveel tijd ze nodig hebben.
vrijdag 28 juli 2017 om 12:22
Ik ga juist altijd graag naar verschillende kappers. Ja, soms valt het tegen, dat gebeurt wel eens. Geen ramp, ik ben handig met de föhn en kan er toch wel iets van maken.
Ik baal van een kapper als ik aangeef 'ik weet niet wat ik wil, wat denk jij dat leuk is?' Dus dat ik een kapper eigenlijk de vrije hand geef, en dat ze dan totaal geen inspiratie blijkt te hebben. Dan kom ik dus thuis met een puntje eraf, terwijl ik toch echt een nieuwe coupe wilde....
Ik baal van een kapper als ik aangeef 'ik weet niet wat ik wil, wat denk jij dat leuk is?' Dus dat ik een kapper eigenlijk de vrije hand geef, en dat ze dan totaal geen inspiratie blijkt te hebben. Dan kom ik dus thuis met een puntje eraf, terwijl ik toch echt een nieuwe coupe wilde....
vrijdag 28 juli 2017 om 12:23
Zo'n kapper heb ik 1 keer gehad. 12,50 betaald voor eoa geweldig goedje, en of ik voor 25 euro geen flesje meewilde. Nou de groeten.Lila87 schreef: ↑28-07-2017 12:13Ik heb een gloeiende hekel aan al die extraatjes die ze steeds aanprijzen terwijl je met je hoofd in de wasbak ligt. "We zullen er een extra conditioner opzetten om je haar extra te voeden na die highlights" (+7 EUR), "nog een beetje vitamientjes erop om je haartjes extra lang mooi te houden" (+5 EUR), etc.
En voor ik kan zeggen dat het niet hoeft, zit het al op m'n hoofd.![]()
vrijdag 28 juli 2017 om 12:27
En daarom ben ik zo blij dat ik overgestapt ben naar een kapster aan huis: die vermeldt hooguit dat ze dat en dat merk verkoopt maar verder geen opdringerig gedoe.Lila87 schreef: ↑28-07-2017 12:13Ik heb een gloeiende hekel aan al die extraatjes die ze steeds aanprijzen terwijl je met je hoofd in de wasbak ligt. "We zullen er een extra conditioner opzetten om je haar extra te voeden na die highlights" (+7 EUR), "nog een beetje vitamientjes erop om je haartjes extra lang mooi te houden" (+5 EUR), etc.
Ik heb het idee dat het grote verschil is dat ik bij haar niet met m'n hoofd in de wasbak lig. Ze knipt en we kletsen onder het knippen en ze weet dat ik tevreden ben over mijn supermarkt/Kruidvatproducten en dat accepteert ze ook.
vrijdag 28 juli 2017 om 12:34
Het gaat vooral om de toon die wordt aangeslagen, ja ik vind het ook vervelend en nee het hoeft ook niet voor 30 euro opgelost te zijn. Een reactie als: 'Wat vervelend zeg, als je morgen even langskomst dan kijken we samen even wat we eraan kunnen doen' is al veel klantvriendelijker...
vrijdag 28 juli 2017 om 12:35
Lila87 schreef: ↑28-07-2017 12:13Ik heb een gloeiende hekel aan al die extraatjes die ze steeds aanprijzen terwijl je met je hoofd in de wasbak ligt. "We zullen er een extra conditioner opzetten om je haar extra te voeden na die highlights" (+7 EUR), "nog een beetje vitamientjes erop om je haartjes extra lang mooi te houden" (+5 EUR), etc.
Moet je naar 'mijn' kapper gaan die haalt shampoo en conditioner bij Dirk vd Broek van het huismerk en hij krijgt regelmatig van klanten de vraag waar hij die fijne producten vandaan heeft want hun haar voelt zo zacht
vrijdag 28 juli 2017 om 12:37
- dat ze zo hard in m'n oor tetteren omdat ze zo nodig moeten kletsen terwijl de fohn staat te loeien. (Net zo iets als de tandarts met alle instrumenten in m'n mond vraagt waarnaartoe ik op vakantie ben geweest)
- dat ze stopt met knippen en de schaar beethoud in de lucht en een tijd gaat staan kletsen met de klant naast me
- dat ze een mooi gefonde coupe verzieken door er liters aan serum doorheen te kneden zodat ik het thuis weer gelijk kan wassen
- dat ze ruw zijn met haar wassen en nat haar uitborstelen
- dat ze ruw zijn me die ronde borstel en fohn, ik voel gewoon de haren uit m'n hoofd getrokken worden.
- als ik vraag om advies voor en nieuwe coupe laagjes voorstel dat ze dan 'kan' als antwoord geeft. Als ik daarna zeg: of denk je dat met mijn haar alles beter op 1 lengt moet ? 'Kan ook'. Hallo jij hebt ervoor geleerd
Ik ga daarom niet meer naar die salon, heb nu een fijnere kapper gevonden die niet zo dom loopt te lullen en m'n haar zachtjes behandelt. Ook wel 2x zo duur maar dat heb ik er voor over.
- dat ze stopt met knippen en de schaar beethoud in de lucht en een tijd gaat staan kletsen met de klant naast me
- dat ze een mooi gefonde coupe verzieken door er liters aan serum doorheen te kneden zodat ik het thuis weer gelijk kan wassen
- dat ze ruw zijn met haar wassen en nat haar uitborstelen
- dat ze ruw zijn me die ronde borstel en fohn, ik voel gewoon de haren uit m'n hoofd getrokken worden.
- als ik vraag om advies voor en nieuwe coupe laagjes voorstel dat ze dan 'kan' als antwoord geeft. Als ik daarna zeg: of denk je dat met mijn haar alles beter op 1 lengt moet ? 'Kan ook'. Hallo jij hebt ervoor geleerd
Ik ga daarom niet meer naar die salon, heb nu een fijnere kapper gevonden die niet zo dom loopt te lullen en m'n haar zachtjes behandelt. Ook wel 2x zo duur maar dat heb ik er voor over.
vrijdag 28 juli 2017 om 12:42
Oh nee hoor, ik betaal echt niet voor dingen waar ik niet om heb gevraagd.Lila87 schreef: ↑28-07-2017 12:13Ik heb een gloeiende hekel aan al die extraatjes die ze steeds aanprijzen terwijl je met je hoofd in de wasbak ligt. "We zullen er een extra conditioner opzetten om je haar extra te voeden na die highlights" (+7 EUR), "nog een beetje vitamientjes erop om je haartjes extra lang mooi te houden" (+5 EUR), etc.
vrijdag 28 juli 2017 om 12:42
Lila87 schreef: ↑28-07-2017 12:13Ik heb een gloeiende hekel aan al die extraatjes die ze steeds aanprijzen terwijl je met je hoofd in de wasbak ligt. "We zullen er een extra conditioner opzetten om je haar extra te voeden na die highlights" (+7 EUR), "nog een beetje vitamientjes erop om je haartjes extra lang mooi te houden" (+5 EUR), etc.
Dit!
Maar ook dat verkopen van spullen. Want ''aaaal die supermarkt of drogist producten zijn echt heel slecht voor je haar. Allemaal. Ja ook de duurdere merken! Je hebt deze shampoo van 25 euro echt nodig met jouw haar!''
Pivot! PIVOT!!!
vrijdag 28 juli 2017 om 12:45
rotterdammert23 schreef: ↑28-07-2017 12:34Het gaat vooral om de toon die wordt aangeslagen, ja ik vind het ook vervelend en nee het hoeft ook niet voor 30 euro opgelost te zijn. Een reactie als: 'Wat vervelend zeg, als je morgen even langskomst dan kijken we samen even wat we eraan kunnen doen' is al veel klantvriendelijker...
Dat is ook vriendelijker maar ja het is ook maar een mens, misschien had ze een vreselijke rotdag en ben jij de vierde doet het zelf 'muts' van die morgen die denkt dat zij met haar helderziende gave wel even door de telefoon kan aanvoelen wat er gedaan moet worden aan het door jou verziekte haar. Het hoort niet maar zo gaat dat soms, als het je zo hoog zit dan ga je naar een andere kapper.
vrijdag 28 juli 2017 om 12:47
vrijdag 28 juli 2017 om 12:48
Deed ze echt lelijk terwijl ze dit zei? Want wat ze zegt is niet lelijk maar de waarheid. Ze kan dat niet zo beoordelen en je zo de garantie geven dat ze het kunnen oplossen.
Daarnaast heb je ogen en kan je toch etiketten lezen? Zeker als je zelf wil gaan klooien.
Als ze dit rustig zegt is het niet lelijk maar gewoon hoe het is.
Daarnaast heb je ogen en kan je toch etiketten lezen? Zeker als je zelf wil gaan klooien.
Als ze dit rustig zegt is het niet lelijk maar gewoon hoe het is.
anoniem_319861 wijzigde dit bericht op 28-07-2017 12:49
0.75% gewijzigd
vrijdag 28 juli 2017 om 12:49
hahaha jeetje gaat alles goed verder?MwTheelepel schreef: ↑28-07-2017 12:45Dat is ook vriendelijker maar ja het is ook maar een mens, misschien had ze een vreselijke rotdag en ben jij de vierde doet het zelf 'muts' van die morgen die denkt dat zij met haar helderziende gave wel even door de telefoon kan aanvoelen wat er gedaan moet worden aan het door jou verziekte haar. Het hoort niet maar zo gaat dat soms, als het je zo hoog zit dan ga je naar een andere kapper.