Napraattopic deel 89

26-07-2017 15:47 3014 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
Jonari schreef:
27-07-2017 23:00
Ik ben ook een grijze muis en kan hier niet eens dramatisch lange zinnen maken.
Maar ik blijf het proberen.
Ik probeer niet eens. Dat laat ik aan vrouwJagersma over, dat valt niet te overtreffen.
Life is short. Eat dessert first.
doornroosje9 schreef:
27-07-2017 23:06
Ik probeer niet eens. Dat laat ik aan vrouwJagersma over, dat valt niet te overtreffen.
Zo is het, Roosje 😊
-Puss-in-Bootz- schreef:
27-07-2017 23:06
Ja dan is de rest zo moeilijk te volgen hé. Beau was in gesprek met Tim Oliehoek maar dat mens snerpt er iedere keer tussendoor.

Vooral omdat ze overal al discriminatie en ongelijkheid in zag en zeuren over de keuzes die een filmmaker maakt. Tenenkrommend vond ik het.
Ooh wat een irritante neptopics op relaties. Twee dames met te lieve vriendjes.
Alsof huisarts niks zegt over de 5-dagen-denk-termijn bij abortus. Dat trollebol daar pas achterkomt in ziekenhuis op dag van abortus-behandeling.
Uvita schreef:
28-07-2017 13:29
Alsof huisarts niks zegt over de 5-dagen-denk-termijn bij abortus. Dat trollebol daar pas achterkomt in ziekenhuis op dag van abortus-behandeling.
Ik geloof helemaal niks van dat laatste topic.
ThunderassMan schreef:
28-07-2017 13:12
Vooral omdat ze overal al discriminatie en ongelijkheid in zag en zeuren over de keuzes die een filmmaker maakt. Tenenkrommend vond ik het.

Door het krassende snerpgeluid hoorde ik de boodschap niet eens maar dat was niet zo erg als ik jou zo hoor
Uvita schreef:
28-07-2017 13:29
Verhaal rammelt aan alle kanten. Binnen 4 dagen al bij een nieuwe psych geweest, in het ziekenhuis voor behandeling..ongelooflijk dat er mensen zijn die dit geloven en haar zo steunen. Doet me denken aan het anorexiameisje.
Ik verbaas me altijd over de paranoia over trolltopics.
Vaak zijn dingen echt die voor veel mensen bullshit lijken. Voel je gezegend ipv geërgerd.
Dit topic lijkt heel veel
relaties/what-the-f-am-i-doing/list_messages/387398
op dit topic
relaties/redelijk-in-de-war/list_messages/387329
-Puss-in-Bootz- schreef:
28-07-2017 14:06
Door het krassende snerpgeluid hoorde ik de boodschap niet eens maar dat was niet zo erg als ik jou zo hoor
Geen idee eigenlijk: waarom zij daar zat, heb ik van ergernis ook niet meer meegekregen.
MoirenPhae schreef:
28-07-2017 15:27
Vaak zijn dingen echt die voor veel mensen bullshit lijken. Voel je gezegend ipv geërgerd.
Precies. En als je commentaar moet leveren doe het dan hier, in plaats van in een topic zelf. Want als het topic wel echt is, bezorg je iemand een ontzettend kutgevoel over zichzelf die dat vaak nou net niet kan gebruiken.
What doesn't kill you gives you a set of unhealthy coping mechanisms and a dark sense of humor.
MoirenPhae schreef:
28-07-2017 15:27
Paranoia? Constateer enkel iets en meld dat in het daarvoor aangewezen topic.
Solivagant schreef:
28-07-2017 17:50
Precies. En als je commentaar moet leveren doe het dan hier, in plaats van in een topic zelf. Want als het topic wel echt is, bezorg je iemand een ontzettend kutgevoel over zichzelf die dat vaak nou net niet kan gebruiken.
Hier kan het toch ook gelezen worden?
Of is het kutgevoel minder erg als een TO hier leest over de echtheid van haar topic?
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
simbalabimba schreef:
28-07-2017 18:01
Of is het kutgevoel minder erg als een TO hier leest over de echtheid van haar topic?
Als je net zoiets hebt meegemaakt als de TO en je deelt daar je ervaring is het inderdaad vervelender om daar te lezen dat het verzonnen en niet waar is dan hier.
simbalabimba schreef:
28-07-2017 18:01
Hier kan het gelezen worden, maar dan moet zo'n TO er naar op zoek. In plaats van dat het in haar gezicht gesmeten wordt en niet te vermijden is.
What doesn't kill you gives you a set of unhealthy coping mechanisms and a dark sense of humor.
MoirenPhae schreef:
28-07-2017 18:04
Als je net zoiets hebt meegemaakt als de TO en je deelt daar je ervaring is het inderdaad vervelender om daar te lezen dat het verzonnen en niet waar is dan hier.
Waar zat 'm dat verschil voor jou in?
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

simbalabimba schreef:
28-07-2017 18:08
Waar zat 'm dat verschil voor jou in?
Gevoelsmatig. Afgezeken worden op de plek waar ik iets intiems deel is anders dan afgezeken worden op de plek waar ik me niet kwetsbaar opgesteld heb.
Gevoel van fatsoen.
Solivagant schreef:
28-07-2017 18:07
Hier kan het gelezen worden, maar dan moet zo'n TO er naar op zoek. In plaats van dat het in haar gezicht gesmeten wordt en niet te vermijden is.
En vervolgens een topic ontspoort.
Ik heb wel eens zelf ontdekt dat ik al dagen heel naïef ervaringen zat te delen in een troltopic. Nou ben ik niet iemand die dan voor het leven getekend is of zo, maar om de een of andere reden voelde ik me toch wel een beetje in mijn hemd gezet. En ik kan me indenken dat dat gevoel sterker is als je het niet zelf ontdekt maar als anderen dat voor je doen. Vooral als ze het in dat topic zelf doen voelt het toch een beetje alsof men dan roept 'haha jij domkop, dat je dáár in bent getrapt hihihi'. Denk ik.
MoirenPhae schreef:
28-07-2017 18:11
Gevoelsmatig. Afgezeken worden op de plek waar ik iets intiems deel is anders dan afgezeken worden op de plek waar ik me niet kwetsbaar opgesteld heb.
Gevoel van fatsoen.
Oké, wat dat fatsoen erbij moet snap ik niet helemaal. Wel als 1 en dezelfde persoon in je eigen topic meelevende adviezen geeft en op NP aangeeft ernstige twijfels te hebben aan de echtheid.

Kan iemand me uitleggen wat trollhinten is? Ik zag ergens dat als reden waarom berichten verwijderd waren door een mod.
Nieuwsgierig :-)
Er worden hier regelmatig mensen voor trol uitgemaakt wegens 'Onmogelijk! Onwaarschijnlijk! Zóó ongeloofwaardig!' waarbij ik het verhaal heel herkenbaar vind. En ik heb niet zo'n spannend leven hoor.
En de 'pfffffff, dit verhaal hebben we al zóóóó vaak gelezen' of de 'verhaal X lijkt wel erg op verhaal Y' heb ik pfffffff, al zó vaak gelezen dat het wel erg lijkt op de reactie van Anoniem01042007.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Ah bedankt!
Ik hou ook niet van trollhinten.
De werkelijkheid is soms gekker dan je kan bedenken.
En in het geval van wel een troll, jammer dan maar misschien hebben andere mensen wel wat aan de reacties.
polonaise schreef:
28-07-2017 18:24
Kan iemand me uitleggen wat trollhinten is? Ik zag ergens dat als reden waarom berichten verwijderd waren door een mod.
Nieuwsgierig :-)
als bedenker van de term kan ik mededelen dat het bij trollhinten gaat om dmv subtiele hints in desbetreffende topic anderen te laten weten dat het hier om een troll gaat. bekende hints zijn
- noorse teksten gebruiken
- vragen of er een nachtvlucht is geboek
- vragen naar het paard
- vragen wanneer het gedicht komt

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven