Hoe scheef is jou huis?

29-07-2017 10:14 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zoals in mijn vorige toppic, hadden wij een huis op het oog, maar daarvan lopen de vloeren af naar 1 dezelfde kant.
Er is een bouwkundig persoon bij geweest en er zijn geen gebreken gevonden, deze vloeren zijn waarschijnlijk door een scheef persoon gesmeerd Haha
We hebben het huis inmiddels gekocht! Ik ben er zo enorm blij mee. Het is echt zo mooi huis.

Maargoed, aan degene waarvan de vloeren aflopen, lopen ze bij jullie ook naar 1 kant scheef? Hoe erg is het bij jullie? Heb je er zelf last van of irriteerd het je?
Ik voel het wel met lopen, ik weet niet of het een kwestie van gewenning is.
De vloer in de gang is inmiddels geegaliseerd, daar liep het het ergst af, het is wel beter geworden maar niet volledig waterpas
Als mijn huis scheef staat heb ik te veel gezopen want anders staan er 10 etages scheef.
Vloer gewoon laten egaliseren. Dit gaat vreselijk onhandig zijn.
Mijn huis staat niet scheef, de muren lopen wel scheef, nergens in mijn huis is een hoek van 90 graden, mar het hele huis is wel waterpas.
Hier zit er een soort knik in het midden van de woonkamer. Vroeger hebben hier schuifdeuren gezeten, en ze hebben het gewoon heel slordig afgewerkt.
Als het goed is gaat de woningbouwvereniging volgend jaar de huizen renoveren en zal de vloer netjes recht worden gemaakt.
Ooit een keer overwogen om een dijkhuisje te kopen. Hartstikke leuk ... maar - enig nadeel - verzakt. Van de buitenkant valt het niet op, maar van binnen wel .Een knikker rolt zo van de ene kant naar de andere kant van de kamer. Al het meubilair staat scheef, je zit scheef op de bank in de woonkamer etc.. Niet prettig. Reden geweest om het niet te kopen ... . Maar veel plezier in je huis!
wij hebben een jaren 30 huis en daar is niets recht :-) bij klussen is altijd het uitgangspunt 'als het maar recht lijkt, dan hoeft het niet waterpas te zijn' :-) want als je iets waterpas maakt in een scheef huis dan lijkt het juist scheef haha

Maar goed onze vloer (hout) bolt op sommige plekken en andere plekken loopt het weer af. We lossen het op door onder de poten van de meubels extra viltjes te doen. En we hebben een kast aan de muur bevestigd waardoor hij los van de grond staat. Met zulke creatieve oplossingen kom je al een heel eind.
Annelleke schreef:
29-07-2017 10:20
Mijn huis staat niet scheef, de muren lopen wel scheef, nergens in mijn huis is een hoek van 90 graden, mar het hele huis is wel waterpas.
Hier ook zo, het is een oud huis, vroeger keken ze niet altijd even nauw. Het is niet storend, al zie je het bijvoorbeeld aan de tegels op de keukenvloer.
Ik woon in een heel scheef dijkhuis.
Van mij hoeft het niet recht, als de fundering maar goed is.
Dance, Muses, dance!
Annelleke schreef:
29-07-2017 10:20
Is dat door slordig bouwen of is het zo ontworpen?
In mijn vorige huis was alles ontzettend scheef, dat merkte je ook, maar ik vond het niet erg. Het huis kwam uit 1852 en ik betaalde weinig huur, dus ik vond het allang best.

In dit huis zijn de vloeren recht, maar de muren wel scheef op sommige plekken. Alsin: hoeken zijn geen 90 graden. Dat was erg vervelend met het leggen van de vloer!
Overigens zijn scheve vloeren vooral onhandig met meubels. Je moet continu aan de slag met viltjes en stukjes hout.
En dingen rollen!
niekie1 schreef:
29-07-2017 10:26
Hier ook zo, het is een oud huis, vroeger keken ze niet altijd even nauw. Het is niet storend, al zie je het bijvoorbeeld aan de tegels op de keukenvloer.
Bij nieuwbouw vind je ook regelmatig scheve dingen waarvan je je afvraagt hoe het kan met de moderne meetapparatuur. Kleine moeite om het wel goed te doen. Maar kennelijk is dat niet zo gebruikelijk in de bouwwereld.
Ik heb een appartement in Amsterdam, en daar staat volgens mij sowieso meer scheef dan recht. Na verloop van tijd merkte ik er niks meer van. Ik merk het eigenlijk alleen nog op het balkon, want dat loopt af naar de balkonrand.

Voordeel is dat wanneer ik in een ander huis kom met een scheve vloer, ik mij er direct thuis voel ;)
Jaaah hier ook een scheef huis in Amsterdam. Het is vooral lastig met grote meubels zoals een kledingkast of boekenkast.

En je moet ook een beetje opletten met het ophangen van grote posters. Had er laatst een waterpas opgehangen maar het lijkt toch een beetje scheef :-/

En als je een emmer met water omstoot weet je in ieder geval welke kant het water opgaat ;).

Voor de rest heb ik er eigenlijk geen last van.
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan
viva1966 schreef:
29-07-2017 10:42
Bij nieuwbouw vind je ook regelmatig scheve dingen waarvan je je afvraagt hoe het kan met de moderne meetapparatuur. Kleine moeite om het wel goed te doen. Maar kennelijk is dat niet zo gebruikelijk in de bouwwereld.
Klopt. Ons huis is van 1992, ook niet echt oud en wel scheef
Jup, hartstikke scheef. Ons blok is wat verzakt omdat 1 of andere onverlaat het een goed idee heeft gevonden om de keukenmuur van onze woning te slopen zonder een h-balk ter ondersteuning van het plafond te plaatsen. Toen de woningbouw er achter kwam was het al te laat. Niets meer aan te doen, al hebben ze wel als de sodemieter een h-balk er in laten zetten.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven