Uitgerekend begin april 2018
vrijdag 28 juli 2017 om 10:25
DIT TOPIC IS NIET MEER ACTIEF
Hoi!
Ik weet sinds woensdag dat ik zwanger ben
Ik ben uitgerekend in april 2018 (7 april is nu de schatting).
Het lijkt me leuk om met meiden te kletsen die ook rond deze tijd uitgerekend zijn.
Groetjes,
Swirls
Hoi!
Ik weet sinds woensdag dat ik zwanger ben
Ik ben uitgerekend in april 2018 (7 april is nu de schatting).
Het lijkt me leuk om met meiden te kletsen die ook rond deze tijd uitgerekend zijn.
Groetjes,
Swirls
| Naam | Hoeveelste Kindje | Uitgerekend | Geslacht | Afspraken vk/gyn | Bijzonderheden |
| Swirls | Eerste | 7 april | echo: 25 aug, intake: 8 sept | PCOS | |
| Liedjepiedje | Derde | 3 april | echo: 1 sept, intake: 6 sept | 2 MK | |
| hartje04 | Tweede | 5 april | echo: 8 aug, intake: 15 aug | 2 MK | |
| Liefhuisje | Tweede | 6 april | PCOS | ||
| Maisnon3 | Eerste | 1 april | echo:16 aug, intake: 21 aug | MA jul 2016, MA dec 2016 en feb 2017 | |
| yeti86 | Eerste | 2 april | nog niet gepland | MA feb 2017, VMK juni 2017 | |
| canofcoke | Eerste | 3 april | intake: 4 sept, echo: 22 aug? | MA april 2017 | |
| LolavE | Eerste | 4 april | |||
| Saga_Röversdotter | Eerste | 14 april | korte LF (8 dagen) | ||
| missindependent | Tweede | 11 april | |||
| Marlous271 | Tweede | 9 april | 1 MA, 1MK | ||
| jo_86 | Eerste | 9 april | |||
| jamie_ | Eerste | 5 april | |||
| PdS91 | Eerste | begin april | echo: 23 aug | ||
| OlympusMons | Tweede | 11 april |
anoniem_274071 wijzigde dit bericht op 06-08-2017 09:19
83.20% gewijzigd
zaterdag 29 juli 2017 om 11:47
Dat herken ik wel ja. Je leeft weken in een vreugdestemming terwijl achteraf blijkt dat het niet meer leefde...Maisnon3 schreef: ↑29-07-2017 11:38Yeti, ik kan me voorstellen dat je geen echt vroege echo meer wil. Het lijkt me ook moeilijk als je het hartje al hebt zien kloppen, en dat het daarna mis gaat.
Bij mijn eerste zwangerschap had ik ook met 10 weken een missed abortion. Ik kwam daar toen met de echo achter, dat was ook de eerste echo die ik kreeg. Toen bleek dat de ontwikkeling al heel vroeg gestopt was, met een week of vijf ongeveer. Ik had niets door, en dat vond ik ook een heel naar idee. Dat je weken lang blij denkt dat alles goed gaat (want waarom niet) en dan later blijkt dat dit helmaal niet zo was. Vandaar dat ik toch wel een vroegere echo wil nu. Dan kan dit niet meer gebeuren. En dan neem ik inderdaad het risico dat ik een hartje zie kloppen, maar dat het later toch nog mis gaat. Maar ja, een kloppend hartje is voor ons al een stap verder dan we tot nu toe gekomen zijn!
Na 2 miskramen liep ik bij de gyn en mocht ik bij de derde zwangerschap vanaf 5 weken een echo. Dat was prachtig. Je zag het wekelijks groeien. Ik weet nog zo goed dat de gyn zei: alive and kicking!!!
zaterdag 29 juli 2017 om 13:47
Ja inderdaad, voor beide argumenten valt iets te zeggen. Na 8 weken, of 12, of 20 kan het nog steeds misgaan. Maar in mijn geval gaat een vroege echo mij echt niet gerust stellen. Ik ben sowieso al steeds bevestiging aan het zoeken dat ik nog steeds zwanger ben (extra testen doen, voelen of mijn borsten nog gevoelig zijn etc). Die geruststelling is steeds maar van korte duur (en wordt ook steeds korter). Dus dan zou ik straks elke dag een echo moeten hebben om me gerust te stellen. Voor mij is het belangrijker om de controle los te laten en te leren vertrouwen in een goede afloop. Maar zoals gezegd, dat is voor iedereen persoonlijk. Dus als een vroege echo je gerust stelt, sowieso doen!
zaterdag 29 juli 2017 om 13:57
Jeetje. Ik vind het heftig om te lezen de meiden hier met miskramen. Veel ook.
Snap heel goed dat jullie voorzichtiger zijn met vroeg vertellen.
Ik heb het aan mijn ouders, broertje, nichtje en 2 vriendinnen verteld. Kon het niet voor me houden. De rest vertel ik het na de 12 weken echo pas.
Ik ga heen en weer tussen blijdschap en angst dat het misgaat. De test van vanochtend was een knaltest en dat stelt me gek genoeg dan toch wel gerust. Ook al weet ik dat het niks zegt.
Snap heel goed dat jullie voorzichtiger zijn met vroeg vertellen.
Ik heb het aan mijn ouders, broertje, nichtje en 2 vriendinnen verteld. Kon het niet voor me houden. De rest vertel ik het na de 12 weken echo pas.
Ik ga heen en weer tussen blijdschap en angst dat het misgaat. De test van vanochtend was een knaltest en dat stelt me gek genoeg dan toch wel gerust. Ook al weet ik dat het niks zegt.
zaterdag 29 juli 2017 om 14:20
Swirls, maak je niet te veel zorgen. De kans dat het mis gaat (nu, maar zeker over een paar weken) is echt veel kleiner dan dat het goed gaat. Ookal lijkt het in dit topic niet zo, gezien de hoeveelheid miskramen die sommigen al gehad hebben. De statistiek was gewoon een beetje tegen mij...
Ik kan me heel goed voorstellen dat je het al tegen mensen vertelt hebt. Sowieso moet je natuurlijk gewoon doen wat goed voelt, maar ik heb dat tijdens mijn eerste zwangerschap ook gedaan. Het is heerlijk om je blijdschap te kunnen delen.
Ik hoop dat ik, door te praten over mijn eerdere miskramen, mensen die hier gelukkig geen ervaring mee hebben niet bang maak. Maar voor mij persoonlijk is het wel prettig dat er ook mensen zijn die snappen dat ik niet alleen maar blij ben. Hopelijk laat niemand zich tegenhouden om enthousiaste, blije verhalen te delen. Ten slotte is zwanger zijn zo bijzonder, of het nu de eerste keer is, of je het al vaker meegemaakt hebt.
Ik kan me heel goed voorstellen dat je het al tegen mensen vertelt hebt. Sowieso moet je natuurlijk gewoon doen wat goed voelt, maar ik heb dat tijdens mijn eerste zwangerschap ook gedaan. Het is heerlijk om je blijdschap te kunnen delen.
Ik hoop dat ik, door te praten over mijn eerdere miskramen, mensen die hier gelukkig geen ervaring mee hebben niet bang maak. Maar voor mij persoonlijk is het wel prettig dat er ook mensen zijn die snappen dat ik niet alleen maar blij ben. Hopelijk laat niemand zich tegenhouden om enthousiaste, blije verhalen te delen. Ten slotte is zwanger zijn zo bijzonder, of het nu de eerste keer is, of je het al vaker meegemaakt hebt.
zaterdag 29 juli 2017 om 14:46
Ja sorry Ik wil ook positief zijn en blijven dit keer Vandaar dat ik meelees en nog niet fanatiek mee wil schrijven ( nu dan even alleen
) , omdat ik het zelf nog niet helemaal durf te geloven en hopen.
Ik heb ook behoefte aan een positief topic/forum
We gaan gewoon allemaal van het positieve uit hoor !
Ik heb ook behoefte aan een positief topic/forum
We gaan gewoon allemaal van het positieve uit hoor !
zaterdag 29 juli 2017 om 16:05
Fijn dat we er over kunnen praten. Maar idd we gaan uit van het positieve hoor!!
Bij mij is het al 7 jaar geleden. Dat scheelt wel. Ook omdat het 2 keer wel goed is gegaan.
Leuk een tabel!
Willen jullie weten wat je krijgt? Ik wel heel graag. Bij ons in de buurt kan je vanaf 15 weken pretecho laten maken voor de geslachtsbepaling. Daar wil ik dan heen met mijn kinderen. Dan hebben we met de 20 weken echo, als alles goed gaat, nog een bevestiging.
Bij mij is het al 7 jaar geleden. Dat scheelt wel. Ook omdat het 2 keer wel goed is gegaan.
Leuk een tabel!
Willen jullie weten wat je krijgt? Ik wel heel graag. Bij ons in de buurt kan je vanaf 15 weken pretecho laten maken voor de geslachtsbepaling. Daar wil ik dan heen met mijn kinderen. Dan hebben we met de 20 weken echo, als alles goed gaat, nog een bevestiging.
zaterdag 29 juli 2017 om 16:12
Alleen maar fijn om er hier over te praten toch! Het is ook zo'n onzekere periode die eerste 12 weken. Ik moet zeggen dat ik zelf pas gerustgesteld ben na de 12 weken echo..
Handig zo'n tabel! Ik zal zo in een apart berichtje mijn gegevens zetten.
Wij zitten nog een beetje in dubio of we het geslacht willen weten.. bij m'n vorige zwangerschap wisten we het wel, maar lijkt me ook wel leuk als het tot het laatste moment een verrassing blijft
Handig zo'n tabel! Ik zal zo in een apart berichtje mijn gegevens zetten.
Wij zitten nog een beetje in dubio of we het geslacht willen weten.. bij m'n vorige zwangerschap wisten we het wel, maar lijkt me ook wel leuk als het tot het laatste moment een verrassing blijft
zaterdag 29 juli 2017 om 17:01
zaterdag 29 juli 2017 om 18:26
Hebben jullie al last van symptomen? Ik heb een beetje gevoelige borsten en soms een wat weeiig gevoel en steken. Verder voel ik me best goed. En dat maakt me dan weer een beetje onzeker want dan denk ik 'zou ik niet vanalles moeten voelen?'. Voor de meiden die al kinderen hebben: wanneer hadden jullie de eerste symptomen?
zaterdag 29 juli 2017 om 19:33
Oeps, ik wilde niemand bang maken! Ik laat me soms nogal meeslepen door mijn angst en onzekerheid. Positiviteit lijkt me een goed idee voor ons allemaal
dat juli 2017 maar een goed bouwjaar/maand mag blijken!
Wat kwaaltjes betreft:
Ik had sinds de innesteling alweer vollere borsten, waardoor ik wel een vermoeden kreeg. Sinds mijn gemiste menstruatie zijn ze ook wel echt gevoelig. Verder af en toe wat steekjes en zeurend gevoel in mijn onderbuik. Zo rond mij NOD ook last gehad van lage rugpijn, maar dat heb ik nu niet echt meer. Verder ook niet misselijk ofzo. Maar dat hoeft helemaal niks te betekenen hoor, sommige vrouwen hebben gewoon weinig kwaaltjes. En misschien komt het nog he
Wat kwaaltjes betreft:
Ik had sinds de innesteling alweer vollere borsten, waardoor ik wel een vermoeden kreeg. Sinds mijn gemiste menstruatie zijn ze ook wel echt gevoelig. Verder af en toe wat steekjes en zeurend gevoel in mijn onderbuik. Zo rond mij NOD ook last gehad van lage rugpijn, maar dat heb ik nu niet echt meer. Verder ook niet misselijk ofzo. Maar dat hoeft helemaal niks te betekenen hoor, sommige vrouwen hebben gewoon weinig kwaaltjes. En misschien komt het nog he
zaterdag 29 juli 2017 om 19:52
zaterdag 29 juli 2017 om 20:12
zaterdag 29 juli 2017 om 20:46
Haha liedjepiedje, grappig dat je voorgevoel een tweeling zegt. Dat zou ik ook wel even schrikken vinden hoor! Lijkt me ontzettend pittig.
Mijn voorgevoel zegt een jongetje. Maar mogelijk weten wij dat dus pas bij de bevalling zelf
Swirls, ik heb al bijna twee weken een zeurend gevoel in m'n onderbuik. Toevallig sinds vandaag wat minder. Verder merk ik bij draaien/hoesten etc. een soort van steken in m'n onderbuik. Herken ik niet van m'n eerste zwangerschap trouwens...
Bij m'n vorige zwangerschap had ik vanaf de 6de week tot de 15de week last van zwangerschapsmisselijkheid. Vond dat wel echt pittig, meerdere keren per dag overgeven en de hele dag enorm misselijk. Vooral werken was toen wel echt even doorbijten, ook omdat niemand het nog wist. Hoop zo erg dat het deze keer wat minder is!
Yeti86, denk dat iedereen veel in je onzekerheden/angst herkend hoor! En helemaal de meiden met een voorgeschiedenis van miskramen. Ik heb ook genoeg van die momenten! Vind het vooral zo lastig dat de begin symptomen zoals bijvoorbeeld buikkrampen zo dubbel zijn. Het kan bij de zwangerschap horen, maar kan ook een teken zijn dat het mis gaat. En als je weer bijna geen kwaaltjes hebt ga je ook weer twijfelen... We gaan gewoon voor het positieve!! Het enige wat we kunnen doen is afwachten (en hier af en toe ons hart luchten
)
Mijn voorgevoel zegt een jongetje. Maar mogelijk weten wij dat dus pas bij de bevalling zelf
Swirls, ik heb al bijna twee weken een zeurend gevoel in m'n onderbuik. Toevallig sinds vandaag wat minder. Verder merk ik bij draaien/hoesten etc. een soort van steken in m'n onderbuik. Herken ik niet van m'n eerste zwangerschap trouwens...
Bij m'n vorige zwangerschap had ik vanaf de 6de week tot de 15de week last van zwangerschapsmisselijkheid. Vond dat wel echt pittig, meerdere keren per dag overgeven en de hele dag enorm misselijk. Vooral werken was toen wel echt even doorbijten, ook omdat niemand het nog wist. Hoop zo erg dat het deze keer wat minder is!
Yeti86, denk dat iedereen veel in je onzekerheden/angst herkend hoor! En helemaal de meiden met een voorgeschiedenis van miskramen. Ik heb ook genoeg van die momenten! Vind het vooral zo lastig dat de begin symptomen zoals bijvoorbeeld buikkrampen zo dubbel zijn. Het kan bij de zwangerschap horen, maar kan ook een teken zijn dat het mis gaat. En als je weer bijna geen kwaaltjes hebt ga je ook weer twijfelen... We gaan gewoon voor het positieve!! Het enige wat we kunnen doen is afwachten (en hier af en toe ons hart luchten