Napraattopic deel 89
woensdag 26 juli 2017 om 15:47
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.
Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraat plezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod.team
"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.
Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraat plezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod.team
"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
zondag 30 juli 2017 om 22:25
Jouw i pad is nog rotter dan die van mij ? Lijkt me haast onmogelijk.Blondie456 schreef: ↑30-07-2017 21:45IIk vind het dus wel heel erg dat homo[s door bepaalde bevoliningsgroeoen in elkaar geslagen worden n. Dat is toch niet normamaar gebeurs wel
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
zondag 30 juli 2017 om 22:43
Twee homovrienden van mij zijn in elkaar geslagen door rasechte Nederlanders. Homohaat komt niet alleen voor bij bepaalde bevolkingsgroepen.Blondie456 schreef: ↑30-07-2017 21:45IIk vind het dus wel heel erg dat homo[s door bepaalde bevoliningsgroeoen in elkaar geslagen worden n. Dat is toch niet normamaar gebeurs wel
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
zondag 30 juli 2017 om 22:54
Helaas zijn er nog steeds binnen alle bevolkingslagen een x aantal mensen die homo's haten.charlottew88 schreef: ↑30-07-2017 22:43Twee homovrienden van mij zijn in elkaar geslagen door rasechte Nederlanders. Homohaat komt niet alleen voor bij bepaalde bevolkingsgroepen.
zondag 30 juli 2017 om 23:05
Ja helaas
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
zondag 30 juli 2017 om 23:46
Waar woon jij in vredesnaam? Vorig jaar was er ook al een lesbisch stel in elkaar geslagen bij jou in de buurt, toch?Blondie456 schreef: ↑30-07-2017 20:47Ja ik heb een ban gehad hoor en terecht.Ik liet me leiden door emotie's. Een jongen en zijn vriend hier in de straat zijn allebei helemaal in elkaar geslagen door en groep van Marokkanen .En waarom? Omdat ze homo zijn. Vandaar die felle reactie van mij.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
zondag 30 juli 2017 om 23:50
ik vind het ook erg dat er volwassenen zijn die tegen kinderen zeggen dat zwarte piet niet meer zwarte piet mag zijn van zwarte mensen en dat zij het sinterklaasfeest verpesten.Blondie456 schreef: ↑30-07-2017 21:45IIk vind het dus wel heel erg dat homo[s door bepaalde bevoliningsgroeoen in elkaar geslagen worden n. Dat is toch niet normamaar gebeurs wel
maandag 31 juli 2017 om 07:58
.
Ik heb dit bericht gestaft. (en twee soortgelijke berichten ook)
Dit gaat te veel ver. Dat iemand een generaliserende uitspraak doet die als racistisch kan worden opgevat, wil nog niet zeggen dat hij een Racist ís. Je mag de post aanvallen en de uitspraak, maar niet de hele persoon.
De beschuldiging van racisme is een hele zware, dus daar moet je extra terughoudend mee zijn.
.
maandag 31 juli 2017 om 08:12
De persoon is geband om zijn bericht en om die specifieke uitspraak.
Dit gaat verder, dit gaat over de hele persoon. Dat is iets anders. Je zou het zelfs smaad kunnen noemen. En ja, meer mensen hebben moeite om dat onderscheid te zien. De mods niet hoop ik, het is hun werk.
.
maandag 31 juli 2017 om 08:16
Bovendien gaat racisme wel wat verder dan het doen van een generaliserende uitspraak over een bevolkingsgroep - wat op dit forum al genoeg is om het label racist te krijgen:
Volgens het Internationaal Verdrag inzake de uitbanning van alle vormen van rassendiscriminatie betekent raciale discriminatie "elke vorm van onderscheid, uitsluiting, beperking of voorkeur op grond van ras, huidskleur, afkomst of nationale of etnische afstamming die ten doel heeft de erkenning, het genot of de uitoefening, op voet van gelijkheid, van de rechten van de mens en de fundamentele vrijheden op politiek, economisch, sociaal of cultureel gebied, of op andere terreinen van het openbare leven, teniet te doen of aan te tasten, dan wel de tenietdoening of aantasting daarvan ten gevolge heeft."[2]
Volgens het Internationaal Verdrag inzake de uitbanning van alle vormen van rassendiscriminatie betekent raciale discriminatie "elke vorm van onderscheid, uitsluiting, beperking of voorkeur op grond van ras, huidskleur, afkomst of nationale of etnische afstamming die ten doel heeft de erkenning, het genot of de uitoefening, op voet van gelijkheid, van de rechten van de mens en de fundamentele vrijheden op politiek, economisch, sociaal of cultureel gebied, of op andere terreinen van het openbare leven, teniet te doen of aan te tasten, dan wel de tenietdoening of aantasting daarvan ten gevolge heeft."[2]
.
maandag 31 juli 2017 om 08:34
Haha staf maar een eind weg. Lachwekkend ditimpala schreef: ↑31-07-2017 07:58.
Ik heb dit bericht gestaft. (en twee soortgelijke berichten ook)
Dit gaat te veel ver. Dat iemand een generaliserende uitspraak doet die als racistisch kan worden opgevat, wil nog niet zeggen dat hij een Racist ís. Je mag de post aanvallen en de uitspraak, maar niet de hele persoon.
De beschuldiging van racisme is een hele zware, dus daar moet je extra terughoudend mee zijn.
maandag 31 juli 2017 om 09:03
Pas maar op, voor je het weet word je door een koene ridder gestaft/gestraft.vrouwjagersma schreef: ↑31-07-2017 08:59Wel fijn toch dat er altijd Koene Ridders zijn. En uitzonderlijk dat ze altijd een bepaalde categorie forummers komen verdedigen.
Je beseft pas hoe fijn het is om te ademen als je neus verstopt zit.
maandag 31 juli 2017 om 09:12
vrouwjagersma schreef: ↑31-07-2017 08:59Wel fijn toch dat er altijd Koene Ridders zijn. En uitzonderlijk dat ze altijd een bepaalde categorie forummers komen verdedigen.
Nou inderdaad. Zal wel iets te maken hebben met gedeelde overtuigingen.
maandag 31 juli 2017 om 09:14
Dat zou toch merkwaardig zijn, dan zou de vrijheid van meningsuiting alleen gelden voor uitspraken die in het straatje van de Koene Ridders passen. Dat zou ze dan ineens niet eens meer zo heel Koen maken.
Nee, dat kan ik me niet voorstellen.
maandag 31 juli 2017 om 09:21
Ja El, gedraag je eens
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
maandag 31 juli 2017 om 09:24
maandag 31 juli 2017 om 09:53
Nou zeg dat wel. Man thuisgekomen, gedoucht, gepraat, kinderen wegbrengen naar ouders, TO op benzinestation, man en schoonzus samen in auto en dat allemaal in een uur tijd ongeveer.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!