Napraattopic deel 89

26-07-2017 15:47 3014 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
impala schreef:
31-07-2017 10:48
Gedachten maken iemand geen nazi of racist en gedachten zijn niet verboden. Het is verboden om op grond van die gedachten te handelen en mensen daadwerkelijk uit te sluiten of erger - en ook de wettelijke definitie van racisme kent die voorwaarde (zie mijn eerdere post).
Nog zoiets dat niet iedereen kan vatten. Maar gelukkig hebben wetgevers doorgaans wel een goed ontwikkeld analytisch vermogen en is dat wél in de wet gevat. En beseffen wetgevers óók dat er binnen een rechtsstaat geen plek is voor een gedachtenpolitie. En dat de vrijheid van meningsuiting ook past begrenst mag worden als er wordt opgeroepen tot hándelen. En niet als het blijft bij het verspreiden van ideeen of meningen.

Ik weet niet of je het nieuws een beetje gevolgd hebt, maar onlangs is duidelijk geworden dat ook racistische uitlatingen op internet tot vervolging kunnen leiden.
MarindaH schreef:
31-07-2017 11:29
Ik weet niet of je het nieuws een beetje gevolgd hebt, maar onlangs is duidelijk geworden dat ook racistische uitlatingen op internet tot vervolging kunnen leiden.
Als ze aanzetten tot handelen ja. Dat is een voorwaarde.
Anders kan het nog belediging of bedreiging zijn, maar dan moet het om een specifiek persoon gaan. En als het om een specifiek persoon gaat, is het per definitie weer geen racisme.
impala wijzigde dit bericht op 31-07-2017 11:32
11.41% gewijzigd
.
Saz schreef:
31-07-2017 11:23
What the f* am I doing.
Bijzondere plot twist.. weet niet wat ik ervan moet denken.
Holy shit, forse plottwist ja.. Vraag me af of we TO zelf ooit nog terug zien. Jeetje zeg.. zijn verhaal... De pijnlijke andere zijde.
Pretzel66 schreef:
31-07-2017 11:05
In het condoomloos swingen topic
Ah dankje ik ga daar eens even lezen ik zit mij toch verplicht te vervelen.
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
Racist is geen beschermde titel.

Je kan ook gewoon alleen een racist zijn tussen je oren. En thuis op de bank mag je ook openlijk een hartgrondige racist zijn. Je kan echt heel erg een racist zijn zonder daar verdere acties aan te koppelen.

Alleen is het dan niet strafbaar (of val je er een ander niet mee lastig). Als je racistisch doet tegen anderen of in het openbaar racistisch gedachtegoed verspreidt wel. Maar dat is niet een voorwaarde om een racist te zijn.

Omgedraaid is 'racist' een belediging/beschuldiging die je mag denken en die je thuis op de bank mag roepen, maar die je dus weer niet zomaar (zonder aanleiding) publiekelijk of persoonlijk op straat mag gooien. Als iemand hier op een publiekelijk forum echter racistische uitspraken doet, ook al is dat een weergave van een racistische gedachte zonder concrete acties, dan mag je die persoon gewoon een racist noemen.

Los daarvan is dit geneuzel over woorden/definities. Het lijkt net alsof je een racist aan het verdedigen bent door een vormfout te zoeken waarom je die racist technisch gezien geen racist zou mogen noemen. Dat kan een interessante discussie zijn, maar ik zou die dus daarom niet opzoeken.
El0ise schreef:
31-07-2017 11:31
Holy shit, forse plottwist ja.. Vraag me af of we TO zelf ooit nog terug zien. Jeetje zeg.. zijn verhaal... De pijnlijke andere zijde.
:rofl: wat een beheersing en correctheid.
Leuke twist.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
shifty schreef:
31-07-2017 11:42

Je kan ook gewoon alleen een racist zijn tussen je oren. En thuis op de bank mag je ook openlijk een hartgrondige racist zijn. Je kan echt heel erg een racist zijn zonder daar verdere acties aan te koppelen.

Alleen is het dan niet strafbaar (of val je er een ander niet mee lastig). Als je racistisch doet tegen anderen of in het openbaar racistisch gedachtegoed verspreidt wel. Maar dat is niet een voorwaarde om een racist te zijn.

Omgedraaid is 'racist' een belediging/beschuldiging die je mag denken en die je thuis op de bank mag roepen, maar die je dus weer niet zomaar (zonder aanleiding) publiekelijk of persoonlijk op straat mag gooien. Als iemand hier op een publiekelijk forum echter racistische uitspraken doet, ook al is dat een weergave van een racistische gedachte zonder concrete acties, dan mag je die persoon gewoon een racist noemen.

Los daarvan is dit geneuzel over woorden/definities. Het lijkt net alsof je een racist aan het verdedigen bent door een vormfout te zoeken waarom je die racist technisch gezien geen racist zou mogen noemen. Dat kan een interessante discussie zijn, maar ik zou die dus daarom niet opzoeken.

+100 weer Shifty. Ik wil jou als mijn woordvoerder in het dagelijks leven :-]
El0ise schreef:
31-07-2017 11:31
Wat een maandagmorgen zeg hier op het forum.
Pretzel66 schreef:
31-07-2017 11:49
:rofl:
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
MarindaH schreef:
31-07-2017 11:47
Eens! Prachtig verwoord :cheer2: .
Pretzel66 schreef:
31-07-2017 11:49
T'is wat! Wel fraai vermaak, zo aan het begin van de week.
MarindaH schreef:
31-07-2017 11:47

Mijn tarief is dagelijks wat blokjes kaas, een wijntje aan het eind van de week en een flesje whiskey als eindejaarsbonus.
Een prestatiebonus op basis van schouderklopjes is niet verplicht maar wordt zeer gewaardeerd.
Graag tekenen op de stippellijn :lijstje:
El0ise schreef:
31-07-2017 11:53
T'is wat! Wel fraai vermaak, zo aan het begin van de week.
Zeg dat zou bijna mijn eigen problemen vergeten.
Pretzel66 schreef:
31-07-2017 11:56
Zeg dat zou bijna mijn eigen problemen vergeten.
Nu je het zegt....

Het is idd tijd voor nog een bakkie koffie, laat ik dat niet vergeten :lightbulb:
AeonOfWinter schreef:
30-07-2017 01:21
relaties/relatie-zonder-toekomst-wat-mo ... s/387494/1

Dit geloof ik zo ver als ik de koelkast kan gooien. ;-D
Hoezo staat dat topic trouwens niet in de lijst van de relatiepijler? Is het ondergedoken? Ik wist niet dat dat ook al kon...

Anyway, ben benieuwd naar het vervolg...
shifty schreef:

Dit alles was net toch al duidelijk doordat solomio het hier deelde en Eloise het ermee eens was? Waarom maak jij er dan nog een heel verhaal van? Overigens geef ik je met alle liefde af en toe blokjes kaas en een wijntje hoor als je dat wilt, zo bedoel ik het niet. :)
Enn schreef:
31-07-2017 12:02
Dit alles was net toch al duidelijk doordat solomio het hier deelde en Eloise het ermee eens was? Waarom maak jij er dan nog een heel verhaal van? Overigens geef ik je met alle liefde af en toe blokjes kaas en een wijntje hoor als je dat wilt, zo bedoel ik het niet. :)

Vooral voor de liefde, de blokjes kaas en een wijntje :biggrin:
Ik vond wat Solomio erover zei ook al helder, maar toch ging de discussie nog wat door. En ik miste het punt dat je die discussie misschien helemaal niet op moet zoeken; oftewel het punt dat de discussie misschien niet eens echt gaat over correct gebruik van de definitie, maar over het feit dat je je niet wil identificeren met het verdedigen van een racist. Vandaar mijn onbedwingbare behoefte
shifty schreef:
Het lijkt net alsof je een racist aan het verdedigen bent door een vormfout te zoeken waarom je die racist technisch gezien geen racist zou mogen noemen. Dat kan een interessante discussie zijn, maar ik zou die dus daarom niet opzoeken.
Ik vind dat wel degelijk van belang op het moment dat er wel of niet gemodereerd wordt wegens beschuldigingen van racisme - en dát was aan de orde en dáárom kom ik met mijn argumenten. Want de mod is eigenlijk in functie als rechter. Wat een individuele forummer denkt moet hij zelf weten. Maar ik vind dat een mod moet ingrijpen als iemand keihard en zonder goede, objectieve gronden een Racist wordt genoemd, omdat dat een zware beschuldiging is. En ik vind ook dat er tegelijkertijd juist posts worden gewist en mensen worden geband om uitspraken die technisch gezien niet onder racisme vallen. Oftwel: mijn betoog is eigenlijk gericht op de mods, maar ik spreek ook de mensen aan die de mods verdedigen en de mensen die lukraak de racisme-kaart trekken.
.
Bij hoeveel racistische uitlatingen op internet ben je een racist? Gewoon nooit? Ammehoela.
shifty schreef:
31-07-2017 11:55
Mijn tarief is dagelijks wat blokjes kaas, een wijntje aan het eind van de week en een flesje whiskey als eindejaarsbonus.
Een prestatiebonus op basis van schouderklopjes is niet verplicht maar wordt zeer gewaardeerd.
Graag tekenen op de stippellijn :lijstje:

Ik teken ervoor.
Lukraak?
MarindaH schreef:
31-07-2017 12:44
Bij hoeveel racistische uitlatingen op internet ben je een racist? Gewoon nooit? Ammehoela.
Nou inderdaad.
De opmerking was racistisch en de ban was terecht. Er worden mensen voor veel minder geband.
Hatsikidee.
Wat is dat met 'hatsikidee'? Nieuw forumwoord?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
7102 schreef:
31-07-2017 10:52
Ik vraag mij af hoelang die groene heg haar gang mag gaan met mensen kwetsen.
Nou idd
Swingers zijn Ikea volk? Wauw.. Dat is gewoon lachwekkend.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven