Man en zijn zus, wat te denken?

30-07-2017 15:47 1648 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal. Na lang aan mezelf twijfelen, heb ik toch besloten om hier een topic te openen. Misschien dat een andere kijk op de situatie mij ook wat helderheid kan brengen.
Om met de deur in huis te vallen: mijn man is naar mijn idee veel te close/intiem met zijn zusje.
Dit is echt al jaren zo, en in het begin dacht ik dat het wel minder zou worden naarmate onze relatie serieuzer werd, na de komst van kinderen enz. Maar nee.

Ik heb al zo vaak een opmerking gemaakt en ben zelfs ronduit kwaad geworden, maar het wordt door iedereen gewoon wat weggewuifd of er wordt een grapje van gemaakt.

Wat voorbeelden:
-begroeten. Als ik mijn broer en zus lang niet gezien heb, krijgen ze hooguit een knuffel. Wij zijn niet zo klef. Mijn man en zijn zusje vliegen elkaar om de hals en zoenen elkaar gewoon op de mond!
Dat is toch niet normaal?!

-contact. Ik bel, app of mail mijn broer en zus zo af en toe en lees op facebook wat ze zoal beleven. Af en toe met verjaardagen zien we elkaar live.
Mijn man en zijn zusje zien elkaar wekelijks, appen dagelijks en zijn op verjaardagen niet bij elkaar weg te slaan.

-algemene omgang. Ik weet niet hoe ik het moet omschrijven, maar ze zijn gewoon niet nornaal met zn tweetjes! Er zijn bij mijn schoonouders 5 kinderen. 4 zoons, waarvan mijn man de jongste is, en dan het zusje. De overige broers hebben minder contact met zowel mijn man als het zusje. Volgens hen zijn (en ik citeer mijn oudste zwager:) "die twee al van kleins af aan zo klef als wat. Dat ze ooit nog allebei getrouwd zijn, mag een wonder heten."
Dit was bedoeld als grapje, maar is eigenlijk gewoon waar! Ook mijn schoonouders zeggen er niks van. Niemand kijkt raar op als ze weer zo'n klef-moment hebben, behalve ik en de man van mijn schoonzus. Hij vindt het ook niet normaal, maar weet ook jiet wat hij er mee moet.

Ben ik nou zo paranoïde, of is dit echt niet normaal?
Hard wegrennen, samen met je kinderen. Laat die hele familie maar lekker in hun sop gaarkoken, wil je dat je kinderen zo opgroeien?
Ik zou me maar ziekmelden
Wat een vieze gore zooi!
Vraag zo spoedig mogelijk echtscheiding aan, dit kan echt niet!
Man zou weg moeten, maar als dat echt niet lukt, ga dan zelf weg. Ik zou geen dag meer met hem onder één dak willen blijven.

Schoonfamilie doet er lacherig over. Misschien zijn ze écht zo naïef dat ze echt niet kunnen geloven dat broer en zus seks hebben? Mijn schoonouders waren nogal bleu op seksueel en relationeel gebied, die hadden zoiets ook niet voor mogelijk gehouden.
Maxisas87 schreef:
31-07-2017 14:37

Ik heb gestuurd dat ik vanavond wil praten zonder dat hij wegloopt. Dat ik van hem de waarheid wil horen over ALLES en dat er niet eerder iemand het huis uit gaat voordat dit is uitgepraat, ongeacht de uitkomst.
En dat acht ik wijs. Dat je close(r) bent met een familie lid is een ding, maar dit gaat echt veel verder dan dat. Ik kan me voorstellen dat je inderdaad gaat twijfelen aan de oprechtheid van zijn gevoelens naar jou toe. En het kan heel goed zijn dat hij heus van je houdt, maar dat hij, zijn prioriteiten, zoals hij het zelf zegt, elders heeft liggen. Wat ik me dan afvraag is of hij zelf niet ziet dat dit alles behoorlijk ongezond is...

En verder: sterkte TO! Ik kan me niet indenken hoe ik me zou voelen als het mijn man was. Krijg er jeuk van op nare plaatsen... BRRRR!!
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Enn schreef:
31-07-2017 14:11
:rofl: doe dat dan ook niet!
:biggrin:
En ik dacht dat ik een rotdag had...
Sterkte lieve TO. Zet hem alsjeblieft zsm het huis uit en kies voor jezelf en je kindjes.
Lieve maxisas,

Ik lees al mee vanaf het begin en ook ik wil je heel graag een hart onder de riem steken en een dikke knuffel geven. Je staat er absoluut niet makkelijk voor maar zo te horen ben je een sterke vrouw en ben je in staat om goede beslissingen te nemen voor jezelf en je kinderen.
Tob niet teveel over het verleden wat je niet kunt veranderen maar probeer je energie te richten op de toekomst.
Ik wens je heel veel sterkte en kracht.
Maxisas87 schreef:
Gatverdamme.

Ik wil daar helemaal niet over nadenken! Niet in dat soort details.
Ik ga nu alleen maar piekeren over de gevoelens van man voor mij. Was daarvan ooit iets echt gemeend? Heeft hij wel echt van mij gehouden? We zijn notabene getrouwd! Lief aanzoek, mooie bruiloft, en een half jaar later was ik zwanger.
In mijn ogen was dat perfect, ik was gek op hem.
En ondanks dit zieke gedoe, is er een deel van mij dat nog steeds van hem houdt.
Maar als ik dan bedenk dat alles misschien gewoon een goeie dekmantel was... :"-( :frusty:
Dat idee doet meer pijn dan de hele gestoorde relatie op zich!

Ik hoef gelukkig maar een paar uurtjes werken straks. En op maandag is het rustig en kan ik doorgaans andere mensen wel ontwijken. Dat scheelt.
Of man aan het werk is, geen idee.
Ik krijg geen respons.

Ik heb gestuurd dat ik vanavond wil praten zonder dat hij wegloopt. Dat ik van hem de waarheid wil horen over ALLES en dat er niet eerder iemand het huis uit gaat voordat dit is uitgepraat, ongeacht de uitkomst.
Lieve schat, laat je niet opnaaien door forummers die uit sensatiezucht gaan googlen en dan op een zeer bedenkelijke site terechtkomen. Wat je nu weet, is al erg zat.

Heel goed dat je met je man gaat praten, hoop dat hij je nu echt alle openheid gunt. Stuk beter dan al die vieze verhalen die mensen hier erbij halen.
Maxisas87 schreef:
Of man aan het werk is, geen idee.
Ik krijg geen respons.

Natuurlijk wil jij nu 't naadje van de kous weten uit zijn eigen mond.

Voor mij heeft jouw verhaal 'n hoog bloemen op zolder gehalte.
Doordat dergelijke relaties -gelukkig- een ver van mijn bed show zijn.

Desondanks wens ik je sterkte vanavond.
Hopelijk laat hij jou en kinderen verder links liggen.
Hoeven die kleintjes geen onderdeel meer te zijn van die fam.
volg je verstand, gebruik je gevoel
vivautrecht85 schreef:
31-07-2017 14:58
Lieve schat, laat je niet opnaaien door forummers die uit sensatiezucht gaan googlen en dan op een zeer bedenkelijke site terechtkomen. Wat je nu weet, is al erg zat.

Heel goed dat je met je man gaat praten, hoop dat hij je nu echt alle openheid gunt. Stuk beter dan al dat gespeculeer en die vieze verhalen die mensen hier erbij halen.
Oeps sorry, quote ipv edit
anoniem_228343 wijzigde dit bericht op 31-07-2017 15:03
Reden: foutje
3.25% gewijzigd
highlander schreef:

Eh ja helemaal te begrijpen dat TS bedenkingen heeft over de normen en waarden van de familie en die van de vader van haar kinderen in het bijzonder en dat ze liever haar kinderen niet aan die normen en waarden blootstelt.

Maar het blijft hun vader he?
vivautrecht85 schreef:

Heel goed dat je met je man gaat praten, hoop dat hij je nu echt alle openheid gunt. Stuk beter dan al die vieze verhalen die mensen hier erbij halen.
+100
vivautrecht85 schreef:
31-07-2017 15:01
Eh ja helemaal te begrijpen dat TS bedenkingen heeft over de normen en waarden van de familie en die van de vader van haar kinderen in het bijzonder en dat ze liever haar kinderen niet aan die normen en waarden blootstelt.

Maar het blijft hun vader he?
Een vader die het niet zo nauw neemt qua incest hoeft niet meer bij zijn kinderen te zijn, maakt hij maar nieuwe met z'n zus.
Jane1980 schreef:
31-07-2017 14:53
Lieve maxisas,

Ik lees al mee vanaf het begin en ook ik wil je heel graag een hart onder de riem steken en een dikke knuffel geven. Je staat er absoluut niet makkelijk voor maar zo te horen ben je een sterke vrouw en ben je in staat om goede beslissingen te nemen voor jezelf en je kinderen.
Tob niet teveel over het verleden wat je niet kunt veranderen maar probeer je energie te richten op de toekomst.
Ik wens je heel veel sterkte en kracht.
Mooi gezegd. Hier sluit ik me bij aan.
highlander schreef:

O nou ligt het toch niet aan haar gedrag wat hij spuugzat zou zijn wat je eerder zei?
Wat een rare situatie.
Met verbazing dit topic gelezen.
Sterkte en wees sterk voor je kinderen. :hug:
jaja007 wijzigde dit bericht op 31-07-2017 15:10
1.49% gewijzigd
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Pieps2016 schreef:
31-07-2017 15:04
Een vader die het niet zo nauw neemt qua incest hoeft niet meer bij zijn kinderen te zijn, maakt hij maar nieuwe met z'n zus.
En hoe zie je dat praktisch voor je, qua rechter enzo?

Hij heeft inderdaad bedenkelijke normen, maar om nu helemaal al het contact te ontzeggen..Er zijn ook nog tussenvormen hè, bezoek met begeleiding enzo.
Miss_Dizzy schreef:
31-07-2017 15:08
O nou ligt het toch niet aan haar gedrag wat hij spuugzat zou zijn wat je eerder zei?
Als dit alles waar is hoop ik dat ze elkaar spuugzat zijn.
Vooral en alleen met 't oog op de kinderen inderdaad.
volg je verstand, gebruik je gevoel
vivautrecht85 schreef:
31-07-2017 15:10
En hoe zie je dat praktisch voor je, qua rechter enzo?

Hij heeft inderdaad bedenkelijke normen, maar om nu helemaal al het contact te ontzeggen..Er zijn ook nog tussenvormen hè, bezoek met begeleiding enzo.
En jij denkt serieus dat hij naar een rechter stapt? Nee hoor die gaat alleen maar z'n zus neuken.
Dankjullie wel voor de reacties. :'(

Wat iemand zojuist schreef, kids bij de schoonfamilie uit de buurt houden, dat ga ik niet doen. Omwille van de kinderen zelf. Die zijn nog te jong om alles te snappen en ze zijn dol op hun opa en oma (en andersom).

Dat is ook weer zo pijnpuntje: ik heb verdorie schatten van schoonouders! Dus al met al kan ik er gewoon echt niet bij dat dit nu serieus allemaal zo gaat. :|
Maxisas87 schreef:
31-07-2017 15:14

Wat iemand zojuist schreef, kids bij de schoonfamilie uit de buurt houden, dat ga ik niet doen. Omwille van de kinderen zelf. Die zijn nog te jong om alles te snappen en ze zijn dol op hun opa en oma (en andersom).

Dat is ook weer zo pijnpuntje: ik heb verdorie schatten van schoonouders! Dus al met al kan ik er gewoon echt niet bij dat dit nu serieus allemaal zo gaat. :|
Wat knap dat jij er in dit stadium al zo over kunt denken, petje af! Dat zegt heel veel over jou en de liefde voor je kinderen.
Maxisas87 schreef:
31-07-2017 15:14

Hou even tijdelijk van iedereen afstand en laat het even op je inwerken. Het is zo veel. Kunnen ze niet bij jouw ouders terecht?
Noem mij maar een rancuneus loeder, maar als ik to was trok ik de hele beerput open.
Man en schoonzus gingen en plein public aan de schandpaal
Frankly my dear, I don"t give a damn
Pieps2016 schreef:
31-07-2017 15:04
Beetje dimmen mag ook wel hoor. Natuurlijk is dit, indien waar, walgelijk voor TO. TO heeft kinderen en een familie en een schoonfamilie. Sinds het openen van het topic is er nogal wat tumult ontstaan in een heel kort tijdsbestek. Laat TO eerst met haar man praten en antwoorden krijgen. Pas daarna kun je nadenken en handelen over hoe nu verder... Ook denk ik dat TO's gevoelens voor haar man niet zomaar verdwenen zijn - ondanks dit.

Wij zitten er tenslotte niet met ons gevoel in he?! Ik zou niet open staan voor een arrangement waarin man dubieuze contacten met zus heeft. Maar dat is voor mij wel makkelijk schrijven, want ik zit niet in de situatie.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Hoi Maxisas,
Ik heb zojuist je verhaal gelezen en jeetje wat ontzettend rot voor je, maar vooral bizar dat dit schijnbaar al een (hele) lange tijd speelt en het zomaar kan zijn dat meerdere personen er vanaf weten.
Ik kan begrijpen dat je nu al aan het nadenken bent over eventuele vervolgstappen/keuzes. Wacht eerst het gesprek af met je man.
Ik hoop dat hij eerlijk is zodat jij alles weet en op die feiten keuzes kunt gaat maken. Pff. Wat ongelooflijk moeilijk en pijnlijk voor je.
Nog pijnlijker wanneer blijkt dat inderdaad de omgeving, zijn gezin, er vanaf weet. Maar goed, dat is nog niet zeker zoals het ook nog niet helemaal zeker is dat het echt zo is. Tenzij jouw man dit ook zelf vertelt.
Ik wens je veel kracht en een goed en openhartig gesprek met hem.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven